VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Seat => Leon Mk4 (20-) => Aiheen aloitti: MikHei - 09.05.21 - klo:22:19

Otsikko: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: MikHei - 09.05.21 - klo:22:19
Tänne toimintojen koodauksia kaiken kansan nähtäville.  :)

Tässä yksi Lane assistiin liittyvä, ilmeisesti toimivaksi todettu:
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=44479.msg742211#msg742211 (https://www.vagarena.fi/index.php?topic=44479.msg742211#msg742211)
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: mipefin - 02.07.21 - klo:18:21
Kattelin obdelevenin foorumilta että Cupran mittarinäkymä pitäisi obd11 laitteella onnistua koodata käyttöön, niin kaivelin VCDS:llä saman esille.

Konepelti yläasentoon, VCDS käyntiin -> 17-Instruments -> Adaptation -> Hakuun ”View” ja enter -> alasvetovalikosta Activation of views 6-8 vaihtaa ”not activated” -> activated.

Sitten pitää vielä autosta perinteisen pyöreiden mittariston näkymästä käydä autokuvan kohdalla pitämässä hetki OK pohjassa ja valikosta laittaa rasti ruutuun Cupra näkymän kohdalla.


(https://i.ibb.co/wKGs7Fj/7064-EFC5-7287-4-A3-C-8-EC5-7-DC2478-F5869.png) (https://ibb.co/LCj5rXH)

(https://i.ibb.co/vBqRytJ/3-BB5-F668-4276-4038-8-C3-D-E693-FD68-F9-AF.jpg) (https://ibb.co/fSFL6cC)

Eipä tuo nyt kovin ihmeellinen näkymä ole, mutta kun oli mahdollista niin samapa tuo.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: MikHei - 22.08.21 - klo:22:47
Lainaus käyttäjältä: mipefin - 02.07.21 - klo:18:21
Kattelin obdelevenin foorumilta että Cupran mittarinäkymä pitäisi obd11 laitteella onnistua koodata käyttöön, niin kaivelin VCDS:llä saman esille.

Tuohan on ihan fiksun oloinen näkymä, mutta toimiiko tuo sitten eTsi:ssä taikka 1.0tsi:ssä? Niissähän ei ole tuota kiekkamittarin vasemman reunan sähkömoottorin käytön %-näkymää mittarissa, kun ei sähköllä ajeta??
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: pasi - 10.10.21 - klo:09:43
Saako Leoniin koodattua perävalot palamaan päivä alojen kanssa?
Jos saa, niin miten?
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: mipefin - 10.10.21 - klo:19:28
Lainaus käyttäjältä: pasi - 10.10.21 - klo:09:43
Saako Leoniin koodattua perävalot palamaan päivä alojen kanssa?
Jos saa, niin miten?

Se on SFD-suojattu moduuli eli sitä ei pääse VCDS:llä muuttamaan ainakaan vielä. Merkkihuollossa jos suostuvat tekemään (todnäk ei) tai jos tunnet jonkun kenellä olisi pääsy VAG:n online-koodausvehkeisiin.

Itsellä kiinnostaisi kans jos jollain olisi vaikka tuttuja kenen kautta tuo onnistuisi :D
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: dwntime - 10.10.21 - klo:19:43
Uusimmalla vcds:llä ja hex v2 kaapelilla onnistuu jo SFD moduulit.

Jotain paikkoja jo netissä jotka myyvät SFD tokeneita. Tarviivat auton VINin ja sen moduulin tarjoaman SFD challenge tokenin.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: mipefin - 10.10.21 - klo:20:06
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 10.10.21 - klo:19:43
Uusimmalla vcds:llä ja hex v2 kaapelilla onnistuu jo SFD moduulit.

Jotain paikkoja jo netissä jotka myyvät SFD tokeneita. Tarviivat auton VINin ja sen moduulin tarjoaman SFD challenge tokenin.

Jahasjahas, pitääpä selvittää. Pääsy aitoon Hex v2 löytyy, ei ole vaan tullut nyt mitään sillä räpellettyä tuon cupra-mittaristonäkymän jälkeen.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: Moose - 10.10.21 - klo:21:42
Lainaus käyttäjältä: mipefin - 10.10.21 - klo:19:28
Se on SFD-suojattu moduuli eli sitä ei pääse VCDS:llä muuttamaan ainakaan vielä. Merkkihuollossa jos suostuvat tekemään (todnäk ei) tai jos tunnet jonkun kenellä olisi pääsy VAG:n online-koodausvehkeisiin.

Kysyin tuosta Formentorin tilaustilanteessa ja kuulemma koodauksen pitäisi onnistua, mutta se pitäisi sitten tehdä uudestaan joka huollon jälkeen. Toisaalta tämä oli myyjä eikä huollon puolelta, joten tiedä häntä. Päivittääköhän ne sitten softan ja nollaa asetukset joka kerta. Tuntuu oudolta että moisesta minuutin kestävästä turvallisuustoimesta kehdataan ottaa rahaa (oletan että eivät ilmaiseksi tee).
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: Le.ON - 13.10.21 - klo:15:58
Lainaus käyttäjältä: pasi - 10.10.21 - klo:09:43
Saako Leoniin koodattua perävalot palamaan päivä alojen kanssa?
Jos saa, niin miten?
Myyjään/huoltoon vaan yhteys. Itse pyysin myyjältä, kun auto oli tullut maahan ja menossa liikkeeseen käyttöönottovarusteluun, että koodaisivat nuo takavalot. Myyjä kertoi asian huollolle ja näin tapahtui. Valot ovat toimineet hyvin päiväsaikaan.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: MikHei - 13.10.21 - klo:17:07
Näin tulen varmasti toimimaan itsekkin, sitten kun auto saapuu maahan. Kiitti vinkistä, on taas "kättä pitempää" suostutteluun, jos myyjä väittää että ei pysty.  :D
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: pasi - 02.11.21 - klo:17:09
Lainaus käyttäjältä: Le.ON - 13.10.21 - klo:15:58
Myyjään/huoltoon vaan yhteys. Itse pyysin myyjältä, kun auto oli tullut maahan ja menossa liikkeeseen käyttöönottovarusteluun, että koodaisivat nuo takavalot. Myyjä kertoi asian huollolle ja näin tapahtui. Valot ovat toimineet hyvin päiväsaikaan.
Voitko paljastaa mikä liike oli, itse kun keväällä Savilahden autosta autoa hain niin eivät tienneet miten tuo onnistuisi.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: mipefin - 21.11.21 - klo:17:36
Onko jollain OBDeleveniä? Bongasin facebookin volkswagen sähköautoilijat -ryhmästä että obdelevenillä pystyy nyt koodaamaan vähän vaikka mitä ID-autoihin. Sen innoittamana kurkkasin heidän sivuja ja siellähän oli Leonillekkin nyt listattuna vähän kaikennäköistä, mm. valoihin, mikä ihan varmasti on SFD-suojattu muutos.

Kiinnostaisi että onnistuuko, ja maksaako SFD-tokenit jotain heidän toteutuksessa erikseen? Ilmeisesti olivat kuitenkin VAG-konsernin kanssa tehneet yhteistyötä asian tiimoilta...
(https://i.ibb.co/fdQ4qGw/leon.png) (https://ibb.co/m5S6bFW)
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: Le.ON - 21.11.21 - klo:22:53
Onkohan Leoniin mahdollista koodata tuota lintuperspektiiviä, mikä tuossa mipefinin kuvassa näkyy toisiksi ylimmällä rivillä ekana? Onkohan auton sensorit riittävät sellaiseen? Tuon avulla on oikeasti kätevä peruuttaa parkkiruutuun.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: dwntime - 21.11.21 - klo:22:57
Lainaus käyttäjältä: Le.ON - 21.11.21 - klo:22:53
Onkohan Leoniin mahdollista koodata tuota lintuperspektiiviä, mikä tuossa mipefinin kuvassa näkyy toisiksi ylimmällä rivillä ekana? Onkohan auton sensorit riittävät sellaiseen? Tuon avulla on oikeasti kätevä peruuttaa parkkiruutuun.

Tuo lintuperspektiivi tarvii kyllä ne kamerat eteen ja sivuille takakameran lisäksi jotta tuon pystyy tekemään.
Ei ihan koodaamalla ilmesty.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: v6e - 07.12.21 - klo:14:17
Helllurei apuja vähä kaivattaisiin.
Nakkasin oman VCDS kiinni tuohon ja päivittelin ohjelmiston.
Nyt herjaa ettei autoon voi yhdistää:
Unsupported vehicle. Please upgrade to a current interface.
Piuha HEX+CAN
Mikä homma?
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: M_M - 07.12.21 - klo:14:19
Mikäs versio piuhasta käytössä?

Herja viittaa siihen, että joku vanhempi joka ei enää tue näin uusia autoja. HEX-V2 ja HEX-NET ovat toimivia myös näissä.

Jos kaapeli on jompikumpi noista, niin sitten on oudompi juttu.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: v6e - 08.12.21 - klo:13:50
Tälläinen info mulla näkyvissä, tila on kuitenkin Activate?

(http://img.aijaa.com/m/00125/15017007.jpg) (https://aijaa.com/IJHOou)
(http://img.aijaa.com/m/00846/15017008.jpg) (https://aijaa.com/AzwCHM)

Tämä ei siis tunne edes Leon MK4 vaan tuon vanhemman 5F.

(https://img.aijaa.com/m/00411/15017011.jpg) (https://aijaa.com/Dr0y30)

Saako VCDS koodattua asetuksen jolla auton sammuttaessa alkaa puhallus lasille automaattisesti, alkaa tuo webaston toimimattomuus ärsyttää
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: M_M - 08.12.21 - klo:13:52
EDIT:

Kuva ilmestyikin näkyviin. Sulla on liian vanha kaapeli, se ei tue enää uusimpia autoja.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: aripekkarinen - 22.02.22 - klo:20:00
En tiedä luonko uuden ketjun OBDelevenille, mutta kokeillaan nyt tänne.

Onko kukaan onnistunut koodailemaan Travel Assist toimintoa PHEV Leoniin, jossain luki että pitäisi ratti vaihtaa jottai kannattaa edes yrittää, mutta en löydä mistään ohjeita. Ainakin muihin VAGeihin niitä käsittääkseni on saatu aktivoitua.

Itseäni siis kiinnostaa enempi tuo OBDeleven kuin muut ratkaisut.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: MikHei - 13.05.22 - klo:22:58
Noniiin, kokeilin ekaa kertaa tota OBDeleven NextGen palikkaa. Ensiksi täydellinen varmuuskopiointi ja sitte harjoittelemaan, kun oon täysin noviisi näissä hommissa.  ::) En tilannut Pro versiota, kun mulle riittää noi One-Click ohjelmat, en tarvi muita koodaus ominaisuuksia. En myöskään ostanut Credittejä, koska pisteitä rapsahtaa jo alkuun 10kpl tilille, kun ekan kerran laitteen ottaa käyttöön. Samoin joka päivä kun sovelluksen käyttää auki, niin napsahtaa automaattisesti 1 piste päivässä lisää tilille. Myös jos mainosvideoita jaksaa laittaa pyörimään, niin 5kpl pisteitä pystyy halutessaan päivässä sitä kautta keräämään.10 pistettä vie siis melkein jokainen One-Click muutos.

Sitten itse asiaan. Pirssi on siis Seat Leon Fr 2022 pystyperä, 1.5Tsi 110kw, manuaali versio. Autoon modattiin jo liikkeessä takavalot palamaan jatkuvalla syötöllä, myös pelkkien päiväajovalojen palaessa keulilla. Tämänkin olisi voinut nyt itse modata toimintaan, mutta säästinpä siinä 10 pistettä.  ;D

Ensimmäisenä lisäsin mittaristoon Cupra näkymän:

(https://i.ibb.co/rGLGsHJ/20220512-223414.jpg) (https://ibb.co/xScSH6Q)

Emäntä tykkäs ja itsekkin varmaan tuota näkymää tulen käyttämään.  :D OBD pulikka auton pistokkeeseen, autosta virta päälle, konepelti auki, Digital Cockpit View ja minun tapauksessa alasvetovalikosta Adapt 8. Sen jälkeen piti vielä mittaristossa avata mittariston asetukset pitämällä ratin oikeaa rullaa painettuna pitkään pohjassa ja sitten klikkaamalla Cupra kohdalle rasti ruutuun.

(https://i.ibb.co/9s7nYMR/Screenshot-20220513-200128-OBDeleven.jpg) (https://ibb.co/FgF67PG)

Sitten muutin oletukseksi, että Lane Assist on poissa päältä, kun auton starttaa. Taas samat, virta päälle autoon, konepelti auki, Lane Assist Setting Memory kohtaan ja sieltä alasvetovalikosta OFF. Muutapa siinä ei tarvinnu kikkailla, seuraavassa startissa Assist oli poissa päältä automaattisesti.

(https://i.ibb.co/NsK609T/Screenshot-20220513-200105-OBDeleven.jpg) (https://ibb.co/809DyrY)

Seuraava muutos oli sitten se, että adaptiivinen vakkari ei ala hölläileen, jos joku motarin vasemmalla kaistalla himmailee. Eli siis olen ymmärtänyt, että tämä moodi sallii vakkarilla oikealla kaistalla "ohituksen". En päässyt vielä testaamaan liikenteeseen toimintoa. Overtaking Right Prevention, auton virta päälle, taisin tässäkin konepellin aukaista ja alasvetovalikosta OFF.

(https://i.ibb.co/xJggnKf/Screenshot-20220513-201313-OBDeleven.jpg) (https://ibb.co/LnggTDJ)

Tässäpä suhteellisen yksityiskohtaiset ohjeet. Ajattelin että tästä olisi jollekkin OBDeleven aloittelijalle (kuten minä) hyvää opastusta, koska ainakin itseä jännitti alkaa testaileen, että jos vahingossa vaikka koko auton onnistuu sekoittamaan.  ;)
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: MikHei - 13.05.22 - klo:23:06
Hups, hutilyönti...
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: mikama83 - 14.05.22 - klo:12:03
Tuo olisi kyllä loistavaa kun saisi omaan autoonkin niin, että lane assist olisi pois päältä kun auton käynnistää. ,,rsyttävin avustin ikinä ja joka kerta sen otan pois kun lähden liikkeelle.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: Reneto - 14.05.22 - klo:12:16
Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 14.05.22 - klo:12:03
Tuo olisi kyllä loistavaa kun saisi omaan autoonkin niin, että lane assist olisi pois päältä kun auton käynnistää. ,,rsyttävin avustin ikinä ja joka kerta sen otan pois kun lähden liikkeelle.

Omaan Golfiin tein vastikään tuon koodauksen. Tai minä valitsin memory:n eli muistaa edellisen valinnan, eikä mene joka startissa päälle.

Jos ei ole hinkua ostaa itselle OBD11:ä, niin eiköhän jostain lähiseudulta löydy sellaisen haltija.  Foorumiltahan löytyy se ketju jossa voi kysellä apuja. Ite asun Lahdessa.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: Le.ON - 16.05.22 - klo:00:21
Mikä ero tuossa Cupra-mittaristossa on Adapt 7, Adapt 8 ja Adapt 7+8 välillä?
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: MikHei - 16.05.22 - klo:22:54
Voisko niillä olla se ero, että kaikilla eri voimalinjoilla taitaa olla hitusen eri näköinen tuo mittarinäkymä? Tämä toki täyttä mutua.

Esim. mipefinin ilmeisesti plugari:
Lainaus käyttäjältä: mipefin - 02.07.21 - klo:18:21
(https://i.ibb.co/vBqRytJ/3-BB5-F668-4276-4038-8-C3-D-E693-FD68-F9-AF.jpg) (https://ibb.co/fSFL6cC)

Vastaavasti mun bensamylly:
Lainaus käyttäjältä: MikHei - 13.05.22 - klo:22:58
(https://i.ibb.co/rGLGsHJ/20220512-223414.jpg) (https://ibb.co/xScSH6Q)

Kokeilin itsekkin eka tota adapt 7 ja ei ilmestyny toi Cupra näkymä mittaristoon. Sitten kokeilin adapt 8 ja sinnehän se sitten ilmestyi valittavaksi.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: Le.ON - 17.05.22 - klo:11:20
Itse valitsin suoraan 7+8:n ja ainakin tuli tuo PHEV:n mittari kuten kuuluukin. En kokeillut muita ja jäin miettimään vain, mikähän ero kun missään ei sen enempää mainittu.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: Marjuran - 07.01.23 - klo:17:11
Lainaus käyttäjältä: Reneto - 14.05.22 - klo:12:16
Omaan Golfiin tein vastikään tuon koodauksen. Tai minä valitsin memory:n eli muistaa edellisen valinnan, eikä mene joka startissa päälle.

Jos ei ole hinkua ostaa itselle OBD11:ä, niin eiköhän jostain lähiseudulta löydy sellaisen haltija.  Foorumiltahan löytyy se ketju jossa voi kysellä apuja. Ite asun Lahdessa.
Löytyisköhän Kuopion seudulta OBD11:n omistajaa, joka olisi halukas tekemään Leon ST PHEV -versioon tuon Lane Assist -muutoksen eli se muistaisi käynnistyessään edellisen asetuksen? Ei oikein viitsisi itse hankkia tuota OBD11:sta pelkästään tämän muutoksen takia. Tämä kaistavahti on kyllä ärsyttävä, varsinkin talvikeleillä, vääntää rattia niin, että tuntuu kuin olisi auto lähtenyt luisuun. Voisi jopa sanoa, että on vaarallista pitää kaistavahtia päällä talvikeleillä. K-Auto ei suostu tuota pikku ohjelmointia tekemään, kun vetoavat siihen, että auto on tyyppihyväksytty tuolla asetuksella. Minusta asetus (eli aina lähtiessä päällä, jolloin sen joutuu aina eliminoimaan) on todella vaarallinen ja ärsyttävä, sen joutuu aina ajoonlähdössä poistamaan.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: Jontigga - 07.01.23 - klo:21:35
Löytyykö PK-seudulta tai Uudeltamaalta obd omistajaa ja pätevää henkilöä tekemään muutaman modauksen leon e-hybridiin?
- takavalot palamaan aina päiväajovalojen kanssa
- lane assist aina pois päältä
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: tumtum - 08.01.23 - klo:10:39
Tuusulasta löytyis Obd eleven, yv
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: Jacce75 - 08.01.23 - klo:14:55
Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 07.01.23 - klo:21:35
Löytyykö PK-seudulta tai Uudeltamaalta obd omistajaa ja pätevää henkilöä tekemään muutaman modauksen leon e-hybridiin?
- takavalot palamaan aina päiväajovalojen kanssa
- lane assist aina pois päältä

Otahan yhteyttä niin hoidetaan asia kuntoon.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: Yaffa0 - 19.01.23 - klo:00:59
Tilasin Obd11 Next Gen pulikan suoraan valmistajalta. Maksoi kotiin tuotuna n. 67 EUR. Koodaustokenit olivat 2 EUR/10 kpl. Konffasin Cupra-näkymän ja laitoin Lane assistin ”memory” säädölle. Kumpikin maksoi 10 tokenia. Paljon vaikutti olevan muitakin one-click appeja saatavilla ja valoihin myös erilaisia asetuksia, mm. ne monien kaipaamat päivätakavalot. Niitä en itse kaipaa, kun ne syttyy automaattisesti pimeällä sekä sateella. Mun mielestä niitä on turha kesähelteellä koko ajan loimottaa. Ne saa yhdellä napilla päälle talvella (tai kesälläkin) maantieajossa, jos haluaa. Se yksi nappi on siellä vasemmalla valokytkimessä, helppo painaa päälle/pois.

Mielenkiintoisin ja ilmeisesti kallein muutos (100 tokenia) olisi vapauttaa keskinäyttö näyttämään liikkuvaa kuvaa (videoita) myös silloin kun auto on liikkeessä  :D

Vaiikei Obd11 palikkaa päivityksiin käyttäisikään, niin sillä näki myös mielenkiintoisia tietoja, kuten hybridin akkujen tilan, 12 v akun jännitteen ja lataustilan, useiden eri komponenttien softaversiot, vikakoodit jne… Jos ostaa PRO tai ultimate-tilaukset niin näkee vielä kaikkea enemmän. Perusversiokin tuntui kattavalta, varsinkin jos päätarve on käyttää one click appeja asetuksien muokkaukseen. Softa kaatui ekalla back up yrityksellä, mutta toisella yrittämällä sain otettua asetuksista varmuuskopionkin. Vaikuttaa ihan ok tuotteelta.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: v6e - 19.01.23 - klo:12:08
Hiton hyvä softa kyllä! Olis itselläkin käyttöä.
Viitsitkö laittaa kuvan cupra teemasta näytöllä  8)
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: Yaffa0 - 19.01.23 - klo:12:29
Lainaus käyttäjältä: v6e - 19.01.23 - klo:12:08
Hiton hyvä softa kyllä! Olis itselläkin käyttöä.
Viitsitkö laittaa kuvan cupra teemasta näytöllä  8)

Joku taisi laittaakin jo aiemmin tänne kuvia tuosta, mutta yksinkertaisuudessaan Cupra-näkymä näyttää Hybridissä tältä. Ilman akkuja kierroslukumittari on koko ympyrän kokoinen. Vaikutti hyvältä näytöltä käytännön ajossa, iso ja selkeä. Siellä oli mahdollisuus tuoda tuohon vielä mukaan G-voima, vääntö ja kilowattimittarit (vasemmalle/oikealle puolelle). Niitä en vielä kokeillut:

(https://i.ibb.co/DMFkzZT/IMG-0491.jpg) (https://ibb.co/t26cQ9F)


Jotain muita kuvia (itse laite):
(https://i.ibb.co/KXz8pB7/itse-laite.jpg) (https://ibb.co/xD8rtwG)

backup
(https://i.ibb.co/wdc6VJC/IMG-2350.png) (https://ibb.co/MgBNr8p)

Tällaisenkin valinnan saanee lisättyä infonäyttöön?
(https://i.ibb.co/ZM4BhKL/IMG-2366.png) (https://ibb.co/3C6p0Wr)

Lane assist valinta, esimerkkinä:
(https://i.ibb.co/Vv4Q0LN/IMG-2355.png) (https://ibb.co/nDJnqw0)
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: miz - 19.01.23 - klo:16:07
Onkohan tuolla muuten mahdollista lisätä sähköajon ”palkkeja” muihin mittarinäkymiin, vai onko niiden sisältö lukittu eikö mahdollista muokata?
Ne palkithan puuttuu aika monesta, ja talvella varsinkin olisi hyvä olla näkyvissä.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: Temex79 - 06.07.23 - klo:18:36
Toisessa ketjussa kyselinkin Leon xcellence 1,5eTsi Dsg:n coasting toiminnon poistamisesta käytössä. Ilmeisesti pitäisi jollain tavalla olla mahdollista ohjelmoida pois käytöstä, mutta onko kukaan täällä kyseistä ohjelmointia suorittanut? OBDeleven palikka tilattu ja mieluusti vinkka ottaisin vastaan, että saisi tuon melko ärsyttävän ominaisuuden pois käytöstä.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: Rassa - 07.03.24 - klo:15:19
Osaako joku sanoa, mitä lisävarusteita pystyy lisäämään koodaamalla ilman isompia osien vaihteluita/lisäämisiä? Tarkoitan siis, että ymmärrykseni mukaan esim. Travel assist olisi mahdollista koodata päälle, jos ohjauspyörän vaihtaa kapasitiiviseen (vai tarvitseeko muuta?). Entä adaptiivisen vakkarin koodaus käyttöön, vai vaatiiko lisä nappeja rattiin? Ja sitten saako kuolleenkulman varoituksen päälle jos on wraparound-ledit, vai tarvitseeko antureita?

Kyselen koska itselläni Leon eHybrid FR, jonka K-Auto olikin tuonut Saksasta ja siinä on käsitykseni mukaan vähemmän varusteita kuin Suomessa myydyissä vastineissa. Lähinnä adaptiivista vakionopeuden säädintä olisi hinku saada käyttöön ja mahdollisesti tuo kuolleen kulman varoitin, jos sattuisivat onnistumaan ilman osien lisäystä.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: zsi - 07.03.24 - klo:18:00
Kuolleen kulman varoittimen tarvitsemat anturit on autossa, jos siinä on varusteena L- tai XL-avustinpaketti ja silloin toiminto on autossa valmiina. Siis ei onnistu lisääminen jälkikäteen.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: Rassa - 08.03.24 - klo:08:48
Lainaus käyttäjältä: zsi - 07.03.24 - klo:18:00Kuolleen kulman varoittimen tarvitsemat anturit on autossa, jos siinä on varusteena L- tai XL-avustinpaketti ja silloin toiminto on autossa valmiina. Siis ei onnistu lisääminen jälkikäteen.
Selvä homma, sitten ei voi mitään, kun autossa ei ole mitään noista turvapaketeista. Muistelin joskus kuulleeni, että jossain merkissä/mallissa kuolleenkulman varoitin toimi laitimmaisten peruutustutkien kautta, joten sillä mietin. Mutta kiitos vastauksesta, eipä tarvi sitä enää haaveilla.

Tuo adaptiivinen vakkari pitää vielä yrittää selvittää, mutta lienee siinäkin joku, ettei saa pelkästään koodaamalla.
Otsikko: Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.
Kirjoitti: Jacce75 - 08.03.24 - klo:13:18
Lainaus käyttäjältä: Rassa - 08.03.24 - klo:08:48Selvä homma, sitten ei voi mitään, kun autossa ei ole mitään noista turvapaketeista. Muistelin joskus kuulleeni, että jossain merkissä/mallissa kuolleenkulman varoitin toimi laitimmaisten peruutustutkien kautta, joten sillä mietin. Mutta kiitos vastauksesta, eipä tarvi sitä enää haaveilla.

Tuo adaptiivinen vakkari pitää vielä yrittää selvittää, mutta lienee siinäkin joku, ettei saa pelkästään koodaamalla.
Adaptiivinen vakkari vaati eteen tutkan toimiakseen. Kuollen kulman varoitin taas vaatii takapuskurin poskiin, sisäpuolelle tutkat toimiakseen.