Audi S7

Aloittaja hurri, 27.02.15 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

hurri

Pakko jossakin hehkuttaa. Nopealla tahdilla tuo autokärpänen puraisee. Vaihdoin viime vuonna A3 Sedan Business Sport 1,4 TFSI COD tehokkaampaan A5 Sportback Business 3,0 TFSI 200 kw Quattro S-tronic 2012 -malliin. 10 tkm ehti A5 vanheta tallissa kunnes tuli vastustamaton tarjous vastaan. Aiemmin koeajetut A7 TDI:t ilman tuplaturboa tuntuivat vielä kovin mitäänsanomattomilta muuten kuin laatunsa puolesta. Nyt kuitenkin harvinainen ehdokas sai pään niin pyörälle ettei kieltäytyä pystynyt. Tänään kättä lyötiin päälle vaihdosta 60 tkm ajettuun harvinaiseen Saksan tuliaiseen S7 2013 Estoril Blue Crystal Effect. Mukana kaistavahdit, HUD, navi, MMI touch, BOSE, kaukovaloassistentti, sähköinen ratin säätö ja lämmitys, etu- ja takakamerat, sähköistuimet muistilla ja tehdas-webasto tärkeimpinä. 1. kuvat ohessa, alla 21 tuumaiset kesäkumit ja talvinakkeihin 20 tuumaiset alumiinit. Luovutukseen 3 pitkää päivää enää...


Ex: M-B GLE 63 S 2018, M-B C 63 S First Edition 2017; M-B GLE 450 2016; Audi S7 2015; Audi S7 2013; A5 Sportback 2012; A3 Sedan 2013

kai75

Onnittelut! 😃

Mahtava kiesi, väriki todella hieno! Tuommonen saattaa maksaa jopa saksan tuliaisena... 😜
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Spacedude

Harvinaista herkkua!

beedro

Voi perhana, että on komea pirssi. Jos löytäis jostain peräkärryllisen rahaa niin voisi kiikuttaa tuon satavuotiaan quuseiskan liikkeeseen ja vaihtaisi tuollaiseen.

Ranssi

Voi moro... joskus ihailin saman väristä S6 Avantia kuola valuen, mutta tämä on vielä muotoilultaan omaa luokkaansa.

teemur

Ei kai voi muuta sanoa, kuin hiljaa todeta housuissa olevan pienen tahran  :-*
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

kaide

Lainaus käyttäjältä: hurri - 27.02.15 - klo:18:53
Vaihdoin viime vuonna A3 Sedan Business Sport 1,4 TFSI COD tehokkaampaan A5 Sportback Business 3,0 TFSI 200 kw Quattro S-tronic 2012 -malliin. 10 tkm ehti A5 vanheta tallissa kunnes  S7 2013 Estoril Blue Crystal Effect

HUH !!! Aika nopea nousu uralla  ;D Jotain muutakin on onneksi täytynyt tapahtua matkalla A3 1,4 -> S7  , mutta hieno on !
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Pekka T


Onnittelut, todella hieno, minulle tälläinen myös.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

gunman

No huhhuh! Köyhällä ei ole varaa ,kun korkeintaan kadehtimiseen.  :P
Onnittelut, on komea peli!
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

Ilkka83

Näyttäs siltä, että auto on tehnyt tehtävänsä, mihin se suomessa on tarkoitettu....herättämään kateutta?

Mut jonkun nämäkin autot on hankittava?? Muuten ne jäis myymättä?

Ja ei tollanen kyllä suomessa pääse oikeuksiin...tiet on paskoja ja poliisilta saat myös huomioo....
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

johansa

Todella upea, onnittelut!
Auto: Porsche Macan 2017

hurri

#11
Lainaus käyttäjältä: Ilkka83 - 28.02.15 - klo:13:47
Näyttäs siltä, että auto on tehnyt tehtävänsä, mihin se suomessa on tarkoitettu....herättämään kateutta?
Mut jonkun nämäkin autot on hankittava?? Muuten ne jäis myymättä?
Ja ei tollanen kyllä suomessa pääse oikeuksiin...tiet on paskoja ja poliisilta saat myös huomioo....

Trollausta tämä kai lähinnä oli, mutta nytpä siis selvisi samalla Ilkan analyysin perusteella myös se miksi taksarit ajelevat aina uudenkarheilla mersuilla (ja myös vantaalaisen taksi-Teslan tarina, jota olenkin ihmetellyt). Olisin ymmärtänyt purkauksen super- tai urheiluauton kohdalla, mutta nyt kyse oli kuitenkin enemmänkin luksusautosta, jonka uskoin ja uskon kiinnostavan tämän foorumin suurta yleisöäkin. Ainakin itse olen tähän asti mielenkiinnolla katsellut nimenomaan ne kalliimman hintaluokan autojen autotallikuvat.

Kohdallani kyseessä on nimenomaan työväline. Tilastojeni mukaan 96 % ajosta tulee työn puolesta ja on vain normaalia koittaa tehdä työstään mahdollisimman mukavaa. Naapureiden kateus ei valinnassa painanut. Itse asiassa S7 tai mikä tahansa Audi olisikin kateuskriteereillä kovin huono valinta, eihän tuota edes kauempaa erota A7:sta ja nykymallistossa Audit ovat ulkonäöltään hyvin lähellä toisiaan. Enemmänkin menisin huutelemaan jonnekin Maserati- tai Ferrari-pöytiin. Taloyhtiössäkin auto tulee olemaan hallissa siistissä rivissä muiden A7:jen, A ja S5:sten, BMW:den ja katumaastureiden kanssa.

Siinä vaiheessa, kun viettää hereilläolotunneistaan enemmän ohjaamossa kuin kotona, alkaa arvostaa sitä ohjaamoa ihan eri lailla, jonka vuoksi työnkuvan muuttuessa minullakin vaatimustaso kasvoi. Eikä noissa ominaisuuksissa jää käyttämättä kuin huippunopeus - kuten 99 % kaikista Audin S-malleista maailmassa. Ja Suomessahan tuo malli nimenomaan pääsee oikeuksiinsa: pitkät talviset sohjo- ja lumikelit Quattron kanssa, mutkaisia ja töyssyisiä teitä sporttidiffillä ja ilmajousilla, runsaasti kiihdytyksiä alhaalta asti vääntävällä V8-moottorilla. Enemmänkin sanoisin, että missä tahansa suurkaupungissa auton ominaisuudet jäisivät käyttämättä. Autobahnejakin on vain marginaalisella joukolla Audisteista käytettävissään. Poliisia taas varmasti kiinnostaa ihan siinä missä ketä tahansa työkseen ajavaa. Vääränlainen kiinnostus on taas sitten kiinni penkin ja ratin välialueesta, kuten millä tahansa autolla ajavilla.
----
Ja kiitoksia onnitteluista. Koeajokokemuksia muuten hieman: Aivan täydellinen auto kyllä muuten, mutta arvosteluissakin pienenä miinuksena mainittu liikkeellelähdössä ilmenevä kuminauhamaisuus on kyllä erittäin huomattava. Kaksoiskytkin jää siis miettimään valoissa tallan pohjaan painettaessa kuskin kannalta varsin pitkään kunnes helvetti lähtee irti. Lauch controlia en kokeillut. Auto tuntuu lähtevän sähäkimmin liikkeeseen enemmänkin hitaammin lisäämällä kaasua kuin lyömällä lusikan pohjaan. Pikkuvauhdista taas teho on välittömästi käytettävissä ja repii koria komeasti eteenpäin. Sinänsä hyvä ettei tule sitä mainittua poliisin huomiota liikaa kerättyä, mutta eihän tuo tehdasasetuksilla todellakaan siis tuntumaltaan kilpa-auto ole vaikka 0-100 onkin kunnioitettavissa mitoissa.
Ex: M-B GLE 63 S 2018, M-B C 63 S First Edition 2017; M-B GLE 450 2016; Audi S7 2015; Audi S7 2013; A5 Sportback 2012; A3 Sedan 2013

Rauska

Siinäpä sen sanoit. Auto hankitaan omaa tarvetta / mieltymyksiä varten. Hieno työkalu  :D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Rauska

Minä olen mieltänyt tuon valoista lähtemisen "talla pohjaan" menetelmällä lähinnä turbon viiveeksi. Vaihdehan on S-tronicissa jo valmiiksi "päällä".
Eihän tyhjäkäynnillä ole paljoakaan vääntöä vielä tarjolla  8) , mutta sitten sen jälkeen kyllä ....
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

maileri

A7 ei tunnu eikä näytä miltään. Tämä on jo eri maata vaikkakin samaa sukua. Upea väri!

rob-s

Onnittelut loistavasti autovalinnasta!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

repomies

On hyvin ymmärrettävää valita työkaluksi jokin turvallinen ja mukava auto, mutta tuo 420hv bensa-v8 ansaitsee erilaisten verojen näkökulmasta katsottuna erityiskiitoksen. Varsinkin, jos kilsoja tulee. Viherpiipertäjät tietysti itkevät itsensä uneen taas, mutta mitäpä niistä.

Ilkka83

Työkäyttöön?? Tuleeko tähän "arkijuusto" katolle...eli tolpalle??
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

kailinds

Onnittelut todella upeasta autosta ja hatun nosto siitä, että raaskit ostaa ison bensakoneen etkä esim. tuplaturbo-nakuttajaa.

hurri

#19
Lainaus käyttäjältä: Ilkka83 - 03.03.15 - klo:20:21
Työkäyttöön?? Tuleeko tähän "arkijuusto" katolle...eli tolpalle??

Ei tuota nyt oltermannilla pilata. Tällä siirrellään vain allekirjoittanutta työvälineineen.

Muoks. lisätään vielä puunaamattomia kamerakännykuvia:






Ex: M-B GLE 63 S 2018, M-B C 63 S First Edition 2017; M-B GLE 450 2016; Audi S7 2015; Audi S7 2013; A5 Sportback 2012; A3 Sedan 2013

hurri

Nyt on viimein päässyt kunnolla kesäkumeilla (Dunlop 275/30R21/98XL) muutaman päivän ajamaan. Täytyy todeta noiden valitettavasti olevan kyllä selvästi erityisesti ajomelussa heikompi vaihtoehto kuin talvikumien Hakkapeliitta2 20 tuumaisina. Noilla kitkoilla ihmettelinkin kuinka niin oli S-mallia haukuttu rengasmelusta, mutta nyt leveällä ja isolla renkaalla melu nousi selvästi eri tasolle. Toisaalta kesäkumit istuvat kyllä ihailtavasti kaariin ja auton profiiliin ja ovat kyllä melkoiset möröt parkissa 16-tuumaisten vieressä ja yllättävän vähän kuitenkaan ilmajousien kanssa hampaita kalisuttavat. Saksan pojan profiilivalinta myös tuotti hieman harmaita hiuksia paineiden valinnassa. Lopulta päädyin antamaan symmetrisesti kaikkiin kumeihin kylmäpaineet 3,1 bar, kun Vianorin laittamat 2,8/2,5 tuotti kovasti uraohjautuvuutta.

Nyt kuitenkin kiinnostaisi löytää vähän lisätietoa saatavilla olevista äänenvaimennuspalveluista. Vaihtoehtoina ovat ensisijaisesti autohifitalojen vaimennusmattoasennuspalvelut ja toissijaisesti Finikorin massauspalvelu. Olen nyt löytänyt pari mahdollista palvelun tuottajaa: SK-Autosound ja Autostudio Helsinki. Onko näistä tai muista mitään kokemuksia kellään? Itsekin toki voisi noita Dynamatteja asennella, mutta osaamattomana tulee halvemmaksi olla sama aika töissä. Toisaalta tästä joku kiinnostunut yksityinen saisi myös viikonloppuprojektin...
Ex: M-B GLE 63 S 2018, M-B C 63 S First Edition 2017; M-B GLE 450 2016; Audi S7 2015; Audi S7 2013; A5 Sportback 2012; A3 Sedan 2013

mremonen

Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

kai75

Lainaus käyttäjältä: hurri - 17.04.15 - klo:21:12
Nyt on viimein päässyt kunnolla kesäkumeilla (Dunlop 275/30R21/98XL) muutaman päivän ajamaan. Täytyy todeta noiden valitettavasti olevan kyllä selvästi erityisesti ajomelussa heikompi vaihtoehto kuin talvikumien Hakkapeliitta2 20 tuumaisina. Noilla kitkoilla ihmettelinkin kuinka niin oli S-mallia haukuttu rengasmelusta, mutta nyt leveällä ja isolla renkaalla melu nousi selvästi eri tasolle. Toisaalta kesäkumit istuvat kyllä ihailtavasti kaariin ja auton profiiliin ja ovat kyllä melkoiset möröt parkissa 16-tuumaisten vieressä ja yllättävän vähän kuitenkaan ilmajousien kanssa hampaita kalisuttavat. Saksan pojan profiilivalinta myös tuotti hieman harmaita hiuksia paineiden valinnassa. Lopulta päädyin antamaan symmetrisesti kaikkiin kumeihin kylmäpaineet 3,1 bar, kun Vianorin laittamat 2,8/2,5 tuotti kovasti uraohjautuvuutta.
Niin oliko nuo 21" kesävanteet jo noilla kumeilla Saksasta saakka vai ootko uusinu kumeja noiden alkukuvien jälkeen? Sitä meinasin ehdottaa et voisiko tuota kesäkumia kaventaa esim. 255-265 ja profiilia ehkä 35 (miten noita 21" kumeja lienee markkinoilla?), saattaisi jyrinä vähentyä kun ainakin itselläni 255/35-20 nokialainen on äänitasoltaan ihan OK. Tokihan noilla äänieristyksillä saa auton ääniä yleisesti hiljaisemmaksi et sen jälkeen voi olla et voit huoletta pitää tuollaisia 275-kiekkoja  ;D
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

hurri

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 18.04.15 - klo:00:04
Niin oliko nuo 21" kesävanteet jo noilla kumeilla Saksasta saakka vai ootko uusinu kumeja noiden alkukuvien jälkeen?

Noilla ajettiin Saksasta. Vielä on pintaa ihan mukavasti, jonka vuoksi ei ihan suoraan uusintalistalla. Seuraavat kesäkumit saavat kyllä olla anteeksiantavammalla 35 profiililla.
Ex: M-B GLE 63 S 2018, M-B C 63 S First Edition 2017; M-B GLE 450 2016; Audi S7 2015; Audi S7 2013; A5 Sportback 2012; A3 Sedan 2013

Eagle

Kysyin pari vuotta sitten ruostesuojaamosta melunvähennystä. Firman omistaja ei suositellut sitä, koska tulokset ovat olleet niin vaatimattomat. Monihan on käyttänyt autonsa viron pojilla äänieristyksessä ja täälläkin on siitä porukalla kokemusta.

Atro

#25
Continental tekee 21" tuumaisena rengasta joka lupaa merkittävää melunvaimennusta. Ilmeisesti suunniteltu rs6 ja rs7 Audeihin mutta ehkä toimii myös s7:ssa:

http://www.continental-tires.com/www/tires_de_en/themes/car-tires/contisilent.html

hurri

Lainaus käyttäjältä: Atro - 20.04.15 - klo:00:40
Continental tekee 21" tuumaisena rengasta joka lupaa merkittävää melunvaimennusta. Ilmeisesti suunniteltu rs6 ja rs7 Audeihin mutta ehkä toimii myös s7:ssa:

Hieno vinkki, kiitos! Speksien osalta ainakin näyttää sopivalta ja Continentalithan taisivat voittaa edellisen TM kesärengastestinkin. Kova on kyllä lupaus, jos 9 dB hiljennystä parhaimmillaan lupailevat, onkohan verrattu millaisiin kärrynrattaisiin...
Ex: M-B GLE 63 S 2018, M-B C 63 S First Edition 2017; M-B GLE 450 2016; Audi S7 2015; Audi S7 2013; A5 Sportback 2012; A3 Sedan 2013

Kolmiovoileipä

On kyllä pirun nätti peli! Täällä omassa A7 on 20" renkaat ja nekin mielestäni pitää kyllä hyvää mekkalaa ja vaeltaa urissa kun mooses aavikolla. Onko ollut tehoja tarpeeksi ässässä?  :)

heksu

Lainaus käyttäjältä: hurri - 20.04.15 - klo:12:39
Hieno vinkki, kiitos! Speksien osalta ainakin näyttää sopivalta ja Continentalithan taisivat voittaa edellisen TM kesärengastestinkin. Kova on kyllä lupaus, jos 9 dB hiljennystä parhaimmillaan lupailevat, onkohan verrattu millaisiin kärrynrattaisiin...

Tuon Contin speksattu ohiajomelu on 73dB, kun taas Dunlopin on 70dB. Conti kylläkin lupaa ettei melutaso kasva renkaan kuluessa, en tiedä miten Dunlop käyttäytyy. 

nemos

Lainaus käyttäjältä: heksu - 16.05.15 - klo:22:13
Tuon Contin speksattu ohiajomelu on 73dB, kun taas Dunlopin on 70dB. Conti kylläkin lupaa ettei melutaso kasva renkaan kuluessa, en tiedä miten Dunlop käyttäytyy.

Ohiajomelusta tuskin voi ainakaan tässä sisäpuolisella vaimennuksella varustetussa renkaassa vetää johtopäätöksiä auton sisäpuolelle kantautuvan melun määrään. Muutenkaan ei tunnu olevan kovin selvää yhteyttä ilmoitettujen ohiajomelulukemien ja testeissä melusta annettujen pisteiden välillä.
Volvo XC60 T8 Inscription

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy