Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Oktaavi

#1
Pitänyt monta kertaa kysyä, kun tuossa kevään korvilla vaihdettiin kakkoskoppaseen Octaviaan moottori. Moottori tuli briteistä täydellisenä ja eikun kone paikoilleen ja vanha lähti maailmalle. Asennuksen jälkeen huomattiin, että tästä brittikoneesta puuttui huohottimen letkusta se lämmitinvastus. No, sellainen kyllä löytyy vaan mistä sähköt tuolle? Onko kellään heittää sähkökaaviota tai joku joskus laittanut jälkikäteen tuon vastuksen, niin mistä sähköt ryöstetty tuolle?
#2
VCDS (VAGCOM) / Vikakoodi 01549
15.02.17 - klo:21:59
Vagcomilla lukastiin kaverin Transporterista koodit ja tämmöinen tuli:

Address 76: Park Assist        Labels: 7E0-919-283.lbl
   Part No: 7E0 919 283
   Component: Parkingsyst. T5 T5M 801 
   Coding: 00127
   Shop #: WSC 02744 
   VCID: 6CCED413D68B0752D358725-515E

1 Fault Found:
01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
            29-00 - Short to Ground

Katsottiin, että sulake ehjä. Viittaako tämä koodi, että johtosarjassa vikaa, tai itse ohjainlaitteessa?
#3
Argh, että voi yksi helvetin Volvo vastustaa. Kyseessä nelivetoinen, V70 mk3 D5. Autosta meni kerralla vaihdeloota, kytkin, vauhtipyörä. Saksasta tilattu tehdaskorjattu laatikko = check. Vauhtipyörä Saksasta = check. Mutta yks helvetin kytkinsetti voi vastustaa näin tautisesti. AD:lta ei löytynyt kuvastosta kytkintä. Nimarkit, Mister-autot, Autonvaraosat24, Ebayt yms. Tilailtu on, pari päivää kuluu ja ilmoitus, ei saatavilla. Odotellaan palautuksia tilisiirroista ja Paypalilta, rahaa monesta paikasta tulossa tonnin verran ja vähän ylikin. Fixukselta ei tietoa, milloin saavat, ei ole varastolla. Eikö ollut merkkiliikkeessäkään.

Ei vittu, ei tämä sentään mikään Ferrari ole, mutta ei olisi kyllä uskonut, että näin hankalaa saada joku perkeleen kytkin mokomaan laitokseen. Auto seisonut jo pari viikkoa pajalla osia odottamassa. Epätoivo jo iskenyt, näin yön pimeinä tunteina laittelin sähköpostia kolmeen isoon varaosaliikkeeseen tuonne makaronipoikien kotimaahan kysellen saatavuutta kytkimen suhteen, josko sieltä saisi suoraan tänne uutta kytkinsettiä. Epätoivoisena laittelin viestin saatteeksi, osat tänne ASAP, maksoi mitä maksoi. Rahaa on palanut ja hermot on mennyt. Kunhan tuon läjään saan, niin vaihtoon taitaa joutaa mokoma. Kiitos ja kumarrus.
#4
Meinasin netistä tilata Octaviaan osia ja kysymys kuuluu noista jarrupaloista. Oma Ocu vm.-06 2.0tdi elegance. Sen tiedän, että etulevyt on halkaisijaltaan 288mm ja takalevyt 260mm, mutta minkä kokoiset jarrupalat noihin levyihin tulee ja onko niissä niitä kulumisenilmaisimia? Auto ei oo pihassa, niin ei pääse ite tarkastaa ja ajattelin, että olisi tänään päässyt osia tilailee, niin olisi viikonlopuksi osat käsissä. Kellään tietoa?
#5
Eilen töihin mennessä syttyi moottorinvikavalo. Autossa ei mitään oireita, kaikki tuntui pelaavan normaalisti. Illalla takaisin kotia ja varauduin viemään auton aamulla vikakoodien lukuun, mutta kesken kotimatkan, valo sammui itsekseen. Mystistä, eihän vikavalon pitäisi itsekseen sammua? Mistähän moinen voisi johtua? Itselle kävi mielessä, että joku kosketushärö vikavalon polttimossa. Pari päivää auto oli pihamaalla ajamattomana kovassa sateessa, joten tuo kosketushärö tuli siitä mieleen.
Kellään ajatuksia, ideoita, mistä moinen voisi johtua? Tässä nyt mietin, että pitäisikö tuo nyt viedä sinne vikakoodien lukuun, vai ajella tyytyväisenä ja odotella, josko syttyisi uudelleen?
#6
Kyseessä siis lastutettu Octavia, vm.2006. Ajettu pikkasen vajaa 200tkm. Kytkimen painelaakeri alkoi pitämään ääntä, säksättää kytkinpohjassa pikkuisen. Netistä katselin, että tilaisi kytkimen paineasetelmineen ja uusi koko helahoidon kerralla, kun kerta laatikon joutuu käyttämään irti. Mutta mikä kytkin tuohon tulee ja mistä tuo kannattaisi tilata? Kokemuksia ja tietoa kaivataan. Netti tarjoaa vaikka minkämerkkistä kytkintä tuohon ( LUK, Sachs, Valeo ). Käykö noista mikä tahansa paikoilleen ja jos käy, mikä noista kannattaa valita? Hinnoissa näyttää pikkaisen eroa olevan.

Kaveri tokaisi, että kannattaisi samalla uusia kaksoismassa, kun kerta jo noin paljon ajettu. Olisiko syytä? Itse ollut siinä uskossa, että manuaaleissa nuo vauhtipyörät ei olisi niin herkästi rikkoontuvia, mutta kokemuksia ja suosituksia otetaan kiitollisena vastaan.

Netin syövereistä myös luin juttua, että näihin olisi asennettu jotain korvaussarjoja, eli kiinteä vauhtipyörä tuon kaksoismassan tilalle. Motonetissä näyttäisi tuollainen sarja olevan vajaa 700e. Onko kokemuksia, meneekö paikoilleen bolt-on? Kestävämpiä pitäisi olla, mutta tiedä sitten...Kumpiko sinne nyt kannattaisi laittaa?

Itselläni ei tiloja ruveta isompia remontteja tekemään, mutta velipojan tuttu asentaja näin alustavasti lupautui laittamaan tuon kaksoismassan ja kytkimen paikoilleen kolmella satkulla. Varmaan ihan Ok korvaus, paljonko lie lysti sitten liikkeessä kustantaa?
#7
Tervehdys! Mistähän saisi selville, mitä tuossa Octavian huolto-ohjelma opuksessa olevat koodit tarkoittavat, ilmeisesti jotain lisävarustuskoodeja vai? Ensimmäisellä sivulla merkinnät EOA 1D2 5SL 5RQ ja niin edelleen. Ja sitten tuohon huoltovihkoon on erikseen merkattu koodi C-KB8 40, mikäköhän tämän merkitys, kellään hajua? Tuli itselle mieleen, että liekö jotain korjattu takuuaikana ja siitä laitettu merkintä tuolla koodilla. Olenko ihan hakoteillä  ???
#8
Tervehdys.Ostin tuollaisen -06 diesel Octavian autoliikkeestä ja siinä oli mukana tuollainen disketti,tai oikeastaan a-levyke.Levyke oli kansiossa,jossa on nuo Octavian huoltovihkot yms. Kellään tietoa,mitähän tuo levyke mahtaa sisältää,onko jokaisessa Octaviassa tuollainen disketti mukana?Itselläni ei ole tietokoneessa levykeasemaa,että olisi tutkaillut,mitähän levyke mahtaa sisältää.Yritin auton edelliselle omistajalle soitella,että onkohan levykkeellä jotain tärkeää hänelle kuuluvaa vai mitähän lie sisältää?

Uteliaisuus sen verran kova,että pitää jokupäivä työpaikan koneella tutkailla,mitähän lie levyke pitää sisällään,jos ei täältä saa vastausta.Meikäläisen tuurilla tietenkin levyke pitää sisällään hirveät tietokonevirukset ja työpaikan koneet menee ihan sekaisin  ;D
#9
Tervehdys!Ostin viime elokuussa tuollaisen farmarimallisen -06 Octavian.Tätä foorumia tullutkin seurattua ahkerasti ja hyviä vinkkejä saatu.Pari kuukautta sitten autoon vaihdettiin uudet ovitiivisteet ja maalattiin ovien sisäreunat,koska oli maalit lähteneet kävelemään.Maahantuoja maksoi lystin.Luettuani tätä foorumia,muillakin tuntui olevan samoja ongelmia ja osasin lähteä viemään asiaa eteenpäin.

Mutta nyt itse ongelmaan.En löytänyt äkkiseltään,että vastaavanlaisesta asiasta olisi täällä ollut puhetta?Toissapäivänä huomasin,että Octavian maalipinnassa on aivan tajuttomasti pieniä,muutaman millin mittaisia halkeamia.Halkeamat ovat katossa,siinä kattotelineiden kohdalla olevassa "kynnyksessä".Halkeamia on katon molemmilla puolilla ja niitä esiintyy tasaisin välein katon etuosasta takaosaan.
Otin yhteyttä välittömästi merkkiliikkeeseen.Kävin näyttämässä autoa,he ottivat kuvat ja laittoivat maahantuojalle.Olivat kyllä vähän skeptisiä asian suhteen,maalitakuu mennyt umpeen.Huollon kaveri totesi,että vika on todennäköisesti siinä,että juuri tuossa "kynnyksen" kohdalla on paksu kerros maalia ja korin eläessä tuo kohta rasittuu ja aiheuttaa noita pieniä halkeamia maalipintaan.Totesi,että ei syytä huoleen,ei se siitä lähde ruostumaan.Ei kannata olla huolissaan pienistä halkeamista  ???

Ihmettelin suureen ääneen,että luulisi nyt maalin kestävän vähän pidempään ehjänä,kuin muutaman vuoden?Ei kait tuo nyt kovin tervettä ole,että muutaman vuoden ikäiseen autoon alkaa tulla maalivaurioita?Satuin siellä huoltohallissa katsomaan parista farkku Octaviasta,oliko niissä vastaavia vaurioita.Molemmista autoista oli myös lähtenyt maali halkeilemaan vastaavista kohdin,tosin ei aivan niin suuressa määrin kuin omassani.

Varmuuden vuoksi käytin auton näytillä kahdella eri automaalarilla.Molemmat olivat sitä mieltä,että vika on ollut joko epäpuhtautta maalipinnan alla tai vaihtoehtoisesti juurikin tuo huoltopuolen kaverin antama arvio.Molemmat suosittelivat katon maalausta,hinta arvio n.1500e  :( Eipä paljon naurattanut.Odottelen vastausta maahantuojalta,mutta vähän alkaa epäilyttämään,että käpy käy.Ei kyllä hirveästi vakuuttanut huoltopuolen kaverin vakuuttelu,että syytä huoleen ei ole.Eikä kyllä intoa ole lähteä maalailemaan kattoa omakustanteisesti.Vaihtoehdot ovat siis mahdollisen kävyn käydessä laittaa vahinko kiertämään tai jännittää pari vuotta,että kestääkö auton maali ja sitten vaihtoon.

Olen auton toinen omistaja.Autossa ei ole kolarihistoriaa,ainakaan ensimmäisen omistajan mukaan,enkä löytänyt mistään viitteitäkään siihen.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy