Seat Tarracon takajarrupalojen vaihto

Aloittaja Pizzu, 14.06.23 - klo:12:50

« edellinen - seuraava »

Pizzu

Hei,

Onkos täällä tietoa siitä, millainen operaatio on itse vaihtaa 2019 vuosimallin Tarracoon itse jarrupalat taakse. Onnistuuko ilman VCDSsää? Vaatiiko kikka kolmosia että saa männät sisään? Millään en haluaisi vaihdattaa niitä liikkeessä. Halvin tarjous etu ja taka palojen vaihdosta 300â,¬ >:(

Mietityttää myös että ne on nyt jo ihan loppu, autolla ajettu n.100t... Meillä on myös 2016 vuoden farkku leon jolla ajettu 120t eikä jarrut ole vielä lähelläkään loppu.
Seat Tarraco 2.0TSI 4Drive -19, Seat Leon ST FR 1.5 -16, Ex: Audi TT 2.0 -06, Seat Leon FR 1.8 -13, Seat Ibiza Fr 1.8 -03

mfroberg

Jos autossasi on ACC ja tykkäät jarrutella vakkarilla kun nopeusrajoitus vaihtuu niin auto jarruttaa takajarruilla ja palat kuluu. Itsellä meni myös vastaavanlaisessa pirssissä(Tigu vm.18) juuri takapalat vaihtoon(muistaakseni n.115tkm ajettuna) kun ilmeisesti edellinen omistaja oli ajellut tavalla jonka kuvailin. Itse taas koetan rullailla mahdollisimman paljon.

Jos saat etu- ja takapalat vaihdettua 300 eurolla niin tartu(?) tilaisuuteen, itsellä maksoi takapalojen vaihto 200+ â,¬ merkkiliikkeessä ja ovh(?) hinta tuolle oli ikävät 320 â,¬.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Pizzu

Kävipäs kivasti asian kanssa. Vantaan motonet korjaamo hoiti homman ja hinnaksi jäi vähän alle 300â,¬ työhön meni aikaa n.45min ja sain soitosta huoltoajan 1h päähän. Loistavaa palvelua ja lompakko ystävällinen hinta.  Ilmeisesti ei itse kannata alkaa vaihtamaan paloja taakse jos ei ole ohjelmistoa millä saa jarrut ajettua huoltoasentoon ja sen jälkeen sopeuttaa ne. (Tämä ei nyt 100% varma tieto) Saattaa olla jokin kikka kolmonen millä saisi hoidettua.
Seat Tarraco 2.0TSI 4Drive -19, Seat Leon ST FR 1.5 -16, Ex: Audi TT 2.0 -06, Seat Leon FR 1.8 -13, Seat Ibiza Fr 1.8 -03

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy