Audi A4 B9 2020-

Aloittaja Flat, 11.01.20 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

mattinen

^Eipä ole tarvetta jatkoon sen paremmin julkisesti kuin "privanakaan". On kuitenkin hyvä, että ne, jotka eivät "ramia"/"jönglööraajaa" tunne, tietävät millaisen kaverin kanssa keskusteluun ryhtyvät.

olate

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 12.10.20 - klo:17:24

Onko kukaan saanut arvioita milloin 40TFSI quattro mallit olisi koeajettavissa? Myyjä ei osannut sanoa kk-sitten vaan veikkasi loppuvuotta.

pistin tilaukseen miltein samantein kun tulivat hinnastoon.
alustava tuotantoviikko on maaliskuulla 2021. ton perusteella loppuvuosi voi olla ylläri.

uudessa 40 tfsissä tehoero tulee kun vääntökäyrää on venytetty vähän korkeammille kierroksille elikäs eroa vanhaan 190hv malliin vain täyskaasu kiihdytyksissä ja ultra quattro nyt on mitä on.

A4blackavantB8

Tilasin pari viikkoa sitten myös 40TFSI-ilman quattroa-olis pitänyt hintaeron perusteella.
Mutta kun noita varusteita tuli valittua muutenkin,niin säästö tuli ehkä väärässä paikassa.
Pitkä toimitusaika ei varmaan liity tohon nelivetoon, sillä toi omakin mennee maaliskuun alkuun.

Flat

Olet varmaan arvuutellut että jokin muu varuste on sinulle hyödyllisempi/tarpeellisempi kuin neliveto, niin mitäpä sitä enään jälkikäteen vatvomaan. Eteenpäin tuollakin pääsee, ihan yhtä lailla. Jostakin muuta varusteesta voi olla paljon enemmän iloa sinulle  kuin nelivedosta. Monesti Muista varusteista pääset nauttimaan jatkuvasti, nelivedosta harvoin. Vaikeata näitä pistää arvojärjestykseen, jokaisella omat kriteerinsä.

vag4life

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 12.10.20 - klo:17:24
Voitte varmaan jatkaa privaviesteillä teidän nokittelua? Ei tarvitse tätäkään ketjua täyttää aivan tyhjänpäiväisellä lätinällä joka ei kuulu ketjun aiheeseen pätkääkään.

Oltiinhan tuossa ihan aiheessa liittyen nahkajakkarat vaiko kangas.
Olihan tuo muutenkin hupaisa kokoelma hlön "rami" / "jönglööraaja" vuosien saatossa ilmi tulleita ajatuksia nahkajakkaroiden "paskuudesta"
Kirsikkana kakunpäällä oli ehdottomasti "ramin" kotisohvaan tehty inflaatiotarkistus.

"Jönglööraajalle"/ "ramille" tiedoksi, oma mielipide. Puolinahka kera alcantara on oikein mukava persiin alla ja helppo pitää puhtaana.
Suosittelen!
A4 B9 TFSI Q s-line

tpu

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 10.10.20 - klo:13:05
Meneppäs kysymään autoliikkeestä saatko auton kesäksi/talveksi koekäyttöön nahkapenkkien käyttömukavuutta testaamismielessä, ei onnaa.

Ei kai siihen noin pitkää testiä tartte. Itselle on aina riittänyt 30 sekuntia, kun olen nahkapenkkisellä autolla ajanut, että tiedän että itselleni ei koskaan tule nahkapenkkejä. Pari viikkoa sitten oli huollon sijaisautona nahkapenkkinen Audi ja edelleen vahvistui tämä vuosia sitten tekemäni havainto :)

Itse olen aina suosinut kangaspenkkejä. Tosin nyt kun minulla on ensimmäistä kertaa autossa alcantarapenkit, niin nämä menevät kyllä jatkoon.

Mk233

Kysellään uudestaan jos meni ohi aikasemmat kyselyt. Onko kukaan laittanut uutta softaa uuteen nelkkuun? Vähän polttelis, kyselin asiasta ja helposti olis otettavissa 230hp/400N. Moottori, vaihteisto, männät, kansi, imuventtiilit, turbo jne samat palikat kun vakiona tehokkaammassa nelkussa. Mulla siis 35TFSI. Kokemuksia?

Flat

Turha varmaan muistuttaa riskeistä, mutta osaako vaihteisto hyväksikäyttää moottorin muuttuneita vääntö ja tehokäyriä? Ainakin aikaisemmin turbossa oli eroa eri tehoversioiden välilillä, mutta se lienee sivuseikka tässä.

Mk233

Eikös laatikon voi päivittää samassa yhteydessä? Vai oonko aivan pihalla tästä asiasta? Hajoaako maltillisesti softattu auto sen herkemmin kun muutkaan? Mun ajotyylillä en oo vielä koskaan saanu yhtään moottoria tai laatikkoa rikki ja mulla on ollu ollu jo monta dsgtäkin. 35TSFI moottorin suorituskyky 4 päällä ja kontti täynnään tavaraa on kyllä säälittävän/naurattavan välimaastossa. Tuli testattua syyslomalla.

Flat

Tuskin se sen herkemmin Hajoo, maltillinen tehonlisäys. Ajotyyli  hajottaa vehkeen kun vehkeen, ei teho. Kai sen laatikonkin saa päivitettyä ? Tai onko ollenkaan tarpeen, en tiedä.

vag4life

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 19.10.20 - klo:20:30
Eikös laatikon voi päivittää samassa yhteydessä? Vai oonko aivan pihalla tästä asiasta? Hajoaako maltillisesti softattu auto sen herkemmin kun muutkaan? Mun ajotyylillä en oo vielä koskaan saanu yhtään moottoria tai laatikkoa rikki ja mulla on ollu ollu jo monta dsgtäkin. 35TSFI moottorin suorituskyky 4 päällä ja kontti täynnään tavaraa on kyllä säälittävän/naurattavan välimaastossa. Tuli testattua syyslomalla.

Anna mennä! laatikkohan on oppiva. Laatikko-softat lähinnä parantaa muutoin laatikon toimintaa, mutta ei ole pakollinen ecu-softan kanssa.
A4 B9 TFSI Q s-line

Enskatus

Järkevä softa ei hajota. Ja kyllähän tommonen nuhapumpun poikanen kannattaa ehdottomasti ohjeimoida, potentiaalia kun on vaikka kuinka.

Mk233

Motorbitin Pekan kanssa olen tästä viestejä vaihdellut. Lienee pätevä paikka VAGien softaukseen?

tsihman

Minä softautin oman kiikottimen moottorin (2.0 TFSI 245hp DSG) Uudet lukemat +300 hp 420nm. Laatikkoa en ohjelmoinut, Mutta laatikon toiminta muuttui huomattavasti jouhevammaksi, nousseesta väännöstä johtuen. Tuollainen olisi saanut olla jo tehtaalta lähtiessä.. Tykkään!

Erkka

Vaikuttaako softaukset auton takuuseen?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Mk233

Kyllä ne varmasti vaikuttaa.

Flat

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 20.10.20 - klo:16:30
Vaikuttaako softaukset auton takuuseen?

Kyllä. Moottorin, voimansiirroon ja vaihteiston osalta voi sanoa hyvästi takuulle.Virhevastuuseen tämä ei tietysti vaikuta, mutta todistaminen vaikeutuu siinäkin huomatavasti. Ei ole enään sekään läpihuutojuttu.

Mk233

No niin. Laitoin perjantaina Audin nettisivujen kautta virallisen reklamaation koskien käynnistys laturin vaihtoa. Pyysin saada joko uuden auton käyttööni siihen asti kunnes homma on tehty tai jokin muu hyvitys asian johdosta(â,¬). Itselläni on kotona autokatos ja työpaikalla autohalli, ei muita vaihtoehtoja pysäköintiin. Tästä puolen tunnin päästä soi puhelin. Audilta terve, sopisiko ensi viikolle käynnistyslaturin vaihto? En tiedä mistä se on ruuvattu irti, mutta aivan sama kunhan on vaihdettu. Jos olette samassa tilanteessa niin laittakaa painetta autoliikkeen suuntaan.

Flat

Onkos jollakin muuten tietoa, millaista virransyöttöä noi USB pistokeet tarjoavat?  Onko kaikissa sama ? Kyynärnojan allahan on USB -C ja edessä ja takana perinteiset USB -A liittiimet. Varsin verkkaisilta nuo vaikuttavat. Autossa jos missä olisi hyvä olla pikalataus.

qekko

Kokemukset 2017-mallista: virtaa ei juuri tule. Laitatin autoon jälkiasennuksena Smartphone interfacen (https://shop.audi.fi/audi-smartphone-interface-jalkiasennus-8w0051472) mutta eipä sekään juuri paremmin lataa. Jos on Android-puhelin niin "Ampere" niminen softa osaa mitata ja näyttää latausvirran. Voin koittaa ehtiä mitata tuon myöhemmin jos kiinnostaa.

Itse olen ajatellut sellaista ratkaisua että laitan Qi-laturin (esim motonetissa ois nyt tyrkyllä yksi malli) tupakansytyttimeen joka hoitaa latauksen vauhdilla ja lisäksi voi toivottavasti pitää USB-johtoa Android Autoon yhdistämiseksi. Tietysti ärsyttää ettei langaton Android auto ole vaihtoehto.

Ajossa:
Audi A4 Avant quattro 2.0TFSI 185kW (B9)
VW Touran 1.4 TSI DSG 110kW (2016)
Vanhat:
Audi A4 allroad 2.0TFSI 155kW (B8)

Flat

Lainaus käyttäjältä: qekko - 04.11.20 - klo:12:29
. Jos on Android-puhelin niin "Ampere" niminen softa osaa mitata ja näyttää latausvirran. Voin koittaa ehtiä mitata tuon myöhemmin jos kiinnostaa.

Kiitos vinkistä !, pitääpä kokeilla ja mittailla eri latureilla.

Flat

#261
No niin, mitattu on tuolla Ampere sovelluksella.
Referenssinä kännykän mukana tullut laturi  2200-2300 mA

Takapenkillä 800 -1200 mA (USB-A)
Keskikonsolin edessä 800-1200 mA (USB-A)
Keskikyynärnojan alla 200-500 mA ( USB-C )

Tuntuu aika lailla elävän tuo lautausvirta autossa.

Yllättävää on,  että tuo USB-C liitin pukkaa tosi huonosti virtaa ulos.

Onko jollain ihan tuliterä auto alla? Onko siinä vielä radion ja BT-yhteuden käynnistymisviiveitä ? ( 20-30 sec kumpikin)


Scodillakki

Onko muilla jäänyt nuo lamppujen pesurit puskurista ulos törröttämään? Omassa kiesissä nuo on melkein aika jäänyt auki asentoon, kun on ruutannut valoille pesuainetta. Toinen mielenkiintoinen keissin on tuo Audi connect. Jos auto menee "nukkumaan" ei kännykän apilla saa yhteyttä enään autoon, jos vaikka avaa ovet tai laittaa kaukosäätimestä lisälämmittimen päälle, niin appi saa heti yhteyden autoon ::) kulutus on edellen kyllä hämmästyttävän pieni, vaikka start/stop toiminnon otan aina pois päältä ja rullaustoimintokin on disable tilassa. Laturin vaihdosta ei ole tullut mitään tiedotetta tai takaisinkutsua valmistajalta, liekkö unohtaneet.
Audi A4 40 TFSI business advanced 2020
ja
MB:t
w210
W212

Flat

Eipä ole  jäänyt törrötämään pesimet. Ja appikin saa yhteyden aina autoon.Siis kaikki hyvin täällä noiden asioiden suhteen.

Mk233

Mä laitoin obdelevenillä pesurit pois käytöstä kokonaan. Aivan järjetöntä tuulilasinpesunesteen hukkaa...

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 05.11.20 - klo:22:10
Mä laitoin obdelevenillä pesurit pois käytöstä kokonaan. Aivan järjetöntä tuulilasinpesunesteen hukkaa...
Muistathan laittaa takaisin ennen auton vaihtumista ja mahdollista katsastusta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 05.11.20 - klo:22:10
Mä laitoin obdelevenillä pesurit pois käytöstä kokonaan. Aivan järjetöntä tuulilasinpesunesteen hukkaa...
Samaa mieltä ja saman oon tehny. Ihan jatkuvasti muuten pukkaa pissaa menemään...

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 05.11.20 - klo:22:34
Muistathan laittaa takaisin ennen auton vaihtumista ja mahdollista katsastusta.
Miten niin katsastusta? LEDien kanssa ei tarvii pesureita. Ja tuskin tommosta asiaa ees kokeillaan siellä.

Flat

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 05.11.20 - klo:22:10
Mä laitoin obdelevenillä pesurit pois käytöstä kokonaan. Aivan järjetöntä tuulilasinpesunesteen hukkaa...

Hmm, miksi, Eikös perureiden tarkoitus ole pitää ajovalot puhtaana, eikä säästää pesuvettä.

Ihan kuriositeettiina, paljonkos teilla oikein kuluu sitä pesuvettä? Oma ajosuorite vuodessa on noin 20tkm, ja täytän pesusäiliön ehkä kerran kuukaudessa tai kahdessa  talviaikana, kesä taitaa mennä yhdellä täytöllä. Väillä tuntuu että porukka ajaa pissapojat päällä koko aika ja Tokmannilta heataan lavoittain pesunestettä.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 06.11.20 - klo:14:09
Miten niin katsastusta? LEDien kanssa ei tarvii pesureita. Ja tuskin tommosta asiaa ees kokeillaan siellä.
Kyllä ledien kanssa yleensä tarvii, jos ne pesurit on tehtaalta. Tarkoittaa sitä, että valoa tuotetaan yli 2000 lumenia per umpio. On meillä auto, jossa xenonit ei tarvitse pesureita, eikä niitä pesureita siinä ole tehtaalta. Katsastuksessa testataan pesurit, jos sellaiset autossa on.

Lähinnä tarkoitin sitä, että seuraava käyttäjä ei tiedä niiden olevan koodattu pois, vaan luulee niissä olevan vikaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Mk233

Mun ajot on 99% kehä 3 sisällä, valaistuilla teillä. Pesen auton about 2 kertaa viikossa. Eiköhän ne ajovalot siinä puhdistu. Lähinnä noi pesurit vaan likaa puhtaan auton jos tarkoitus on puhdistaa pienet pölyt tuulilasista. Eikös katsastus ole nykyään vasta viiden vuoden tienoilla. En tiedä pidänkö tota edes niin kauaa. Toki myydessä laittaa vakioasetukset.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy