Audi A4 B9 2020-

Aloittaja Flat, 11.01.20 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

Samppari

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 04.05.21 - klo:15:22
Alla on jonkin aikaa ollut vm. 2020 A4 Allroad 40TDI ja muuten olen kulkineeseen erittäin tyytyväinen, mutta viime aikoina on alkanut tuon coasting (tai suomeksi ilmeisesti rullaus) logiikan toiminta ihmetyttämään. Toisinaan kun lähtee liikkeelle rullaus menee päälle heti ensimmäistä kertaa nostaessa jalan kaasupolkimelta, mutta joskus taas sitten ihan samaa pätkää ajettaessa samanlaisessa kelissä yms. rullaus ei suostu menemään päälle sitten millään. Aluksi ajattelin että syynä voisi olla DPF poltto, mutta esim. tänään takana on reilu sadan kilometrin paluumatka mökiltä reippaahkolla keskinopeudella hyvässä säässä ja silti rullaus ei mennyt päälle käytännössä kertaakaan (matka-aika suunnilleen puolitoista tuntia).

Edellisessä B8 koppaisessa Allroadissa ei tätä moodia ollut, ja mitä olen polttoaineen kulutusta seurannut niin tuo rullaus tuntuisi todellakin vaikuttavan siihen positiivisella tavalla (siis silloin kun kyseinen moodi suostuu menemään päälle). Muutenkin olisi mukavaa jos ymmärtäisi tuon logiikan ja auto toimisi aina suunnilleen samalla tavalla. Drive Select asetuksillakaan ei tunnu olevan asiaan vaikutusta (yleensä käytössä on Comfort, mutta tänään kokeilin myös Efficiency asetusta ilman havaittavaa vaikutusta toimintaan).

Tuon coastingin voi pakkoaktivoida - kun olet nostanut jalan kaasulta niin napauta päälle suurempi vaihde rattivalitsimesta -> auto siirtyy rullaukseen.

furio

Lainaus käyttäjältä: Dis - 03.05.21 - klo:22:05
Onko tietoa My 2022 uudistuksista tai faceliftistä?

Ei ole oman Audi-myyjäni mukaan tiedossa uudistuksia MY22, jota aletaan valmistamaan noin viikon 25 paikkeilla.
Audi A4 Avant Business S line 40 TFSI 150KW MHEV quattro S tronic

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Seamaster - 04.05.21 - klo:15:43
pääsee maantiellä helposti 4,5 litran kulutuksiin, ei tarvitse edes pihistellä eli kyllä tuo rullaus säästää polttoaineessa...
Maantiellä varmaan saattaa säästää, nurkka-ajossa tuota ei kyllä kestä erkkikään, saa jatkuvasti hypätä jarrulle...

Lainaus käyttäjältä: Samppari - 04.05.21 - klo:15:55
Tuon coastingin voi pakkoaktivoida - kun olet nostanut jalan kaasulta niin napauta päälle suurempi vaihde rattivalitsimesta -> auto siirtyy rullaukseen.
Täytyypä kokeilla, tolla tavalla vois jopa joskus käyttää... toki dieselissä muutenkin pitkät välitykset varsinkin isommilla vaihteilla, eli ei moottorijarru ihan älyttömästi edes hidasta...

vag4life

Lainaus käyttäjältä: Seamaster - 04.05.21 - klo:15:43
Tuolla A3;lla pääsee maantiellä helposti 4,5 litran kulutuksiin, ei tarvitse edes pihistellä eli kyllä tuo rullaus säästää polttoaineessa......jos se vain toimii

Mielenkiintoista, miten tuota siis käytät maantiellä? alamäessä kytket rullauksen aina päälle..?
Itse en ainakaan tuollaista ajotyyliä jaksaisi, vakkari päällä tulee aina maanteillä ajettua.

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 05.05.21 - klo:14:53
Maantiellä varmaan saattaa säästää, nurkka-ajossa tuota ei kyllä kestä erkkikään, saa jatkuvasti hypätä jarrulle...

Sitä vasten nimenomaan kaupungissahan tuosta on hyötyä, ennkoivasti kun rullailee niin säästää kyllä polttoainetta muuten kuluttavassa kaupunkisurffailussa.
A4 B9 TFSI Q s-line

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 05.05.21 - klo:15:02
ten nimenomaan kaupungissahan tuosta on hyötyä, ennkoivasti kun rullailee niin säästää kyllä polttoainetta muuten kuluttavassa kaupunkisurffailussa.
Hyötyä varmaan on, vaan ei kuskin mielenrauhalle :D

Seamaster

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 05.05.21 - klo:15:02
Mielenkiintoista, miten tuota siis käytät maantiellä? alamäessä kytket rullauksen aina päälle..?
Itse en ainakaan tuollaista ajotyyliä jaksaisi, vakkari päällä tulee aina maanteillä ajettua.


Sitä vasten nimenomaan kaupungissahan tuosta on hyötyä, ennkoivasti kun rullailee niin säästää kyllä polttoainetta muuten kuluttavassa kaupunkisurffailussa.

Kun tulee loivaakin alamäkeä niin jalka kaasulta ja moottori samuu, rullaa tosi herkästi. Jos on kovin mäkistä maantietä niin en käytä vakkaria, ärsyttää kun se runttaa kaasua ylämäkiin liikaa eli suotta kiihdyttää eikä pidä nopeutta tasaisena niinkuin joissain ajamissani muissa autoissa pitää vauhdin tasaisena, tämä huomannut muissakin vaggin konsernin autoissa. moottoriteillä mäet loivia niin vakkari siellä toki ok. Saa nähdä miten tuossa tulevassa A4 vakkari toimii kun on adaptiivinen...vai mikä se on  ;D

Jurri

Juu olen huomannut saman ilmiön rullauksessa. Jos edessä on auto rullaus ei aktivoidu ja jos saavutat rullaamalla edessä menevän auton moottori käynnistyy. Huoltojen suhteen tämä nykyinen 150 kW bensa quattro näyttää noudattavan samaa linjaa kuin edelliset dieselit: mittarissa 6300 km, öljynvaihtoon 23 000 km 12.12.2022, tarkistushuoltoon 23700 km 29.12.2022. Itsellä huolto trikkautuu kilometreistä ja en ole koskaan tehnyt mitään "väli" öljynvaihtoja vaan on menty auton ilmoitusten mukaan. Hyvin on koneet kestäneet 3-4 vuotta ;).

Seamaster

Ok, eli pariin vuoteen menee huoltoväli, minkälaisia kulutuksia sulla ollut, entä onko kokemusta 140 kw versioista eli onko persdynolla eroa tuohon 150 kw bensaan. OmaAudissa oli tänään auton tuotantopäivä päivittynyt 5.5 eli tänäänkö se kyhätään kasaan, myös alusta- ja moottorinro oli ilmestynyt, varmaan jo kesäkuun alussa saattaa olla uusi (taas) alla, värinä Terra harmaa

th

Ei kehdannut kolmatta b9:siä ottaa, niin koitetaan nyt q4 etronia. Täälä ei sille taida olla keskustelualuetta ollenkaan :o
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

nasse

Miten tuon rullauksen saa pois päältä? Sain auton viikko sitten eikä huvittaisi varsinkaan uutta moottoria pysäytellä kesken ajon. En onnistunut mistään asetuksista löytämään on/off mahdollisuutta.

On kyllä ihan kiva auto tämä A4 Cupra Atecaan verrattuna laatu- ja mukavuusnäkökulmasta.

Appo

Onko muilla kuskinpenkissä samaa oiretta kuin mulla eli istunosa keikkuu hieman. On alkanu ärsyttään kun ajaa pitempää matkaa ja tiet on mitä on niin aina heitoissa istuin vähän keikahtaa. Tuon saa asettuun siten että säätää istuinosan kallistuksen yläasentoon niin sitten ei enää liiku.

ptme

#461
Lainaus käyttäjältä: nasse - 09.05.21 - klo:17:13
Miten tuon rullauksen saa pois päältä? Sain auton viikko sitten eikä huvittaisi varsinkaan uutta moottoria pysäytellä kesken ajon. En onnistunut mistään asetuksista löytämään on/off mahdollisuutta.

On kyllä ihan kiva auto tämä A4 Cupra Atecaan verrattuna laatu- ja mukavuusnäkökulmasta.

En ole testannut, mutta luulisin että ihan se Auto-stop nappula hoitaisi myös tuon rullauksessa sammuttamisen.
Itsen pidän systeemiä oikein hyvänä ja tosiaan tuo edessä oleva auto estää Audia sammumasta rullailtaessa.
ex. Superb Combi 2.0 TDI 170 CR DPF 4 x 4 Elegance (2010) -> A4 Avant 1.8 TFSI q Alpine Pro (2013), -> A4 Avant q 1.8 TFSI (2016)-> A4 TDI Allroad (2017) -> A4 Allroad TDI (2021)

Popovice

Lainaus käyttäjältä: Samppari - 04.05.21 - klo:15:55
Tuon coastingin voi pakkoaktivoida - kun olet nostanut jalan kaasulta niin napauta päälle suurempi vaihde rattivalitsimesta -> auto siirtyy rullaukseen.
Kiitti vinkistä! + napin hipaisu tosiaan näyttäisi pakottavan auton rullausmoodiin. Mutta edelleenkään en ymmärrä miksi tuo automaattinen siirtyminen rullaukseen ei tapahdu aina samalla tavalla vaikka keliolosuhteet yms. ovat ennallaan. Ehkä huomautan tästä seuraavassa huollossa, ties vaikka jotain korjaavaa softapäivitystä olisi saatavilla...

nasse

Lainaus käyttäjältä: ptme - 09.05.21 - klo:18:25
En ole testannut, mutta luulisin että ihan se Auto-stop nappula hoitaisi myös tuon rullauksessa sammuttamisen.
Itsen pidän systeemiä oikein hyvänä ja tosiaan tuo edessä oleva auto estää Audia sammumasta rullailtaessa.

Testattu on, nappula ei estä rullauksen käynnistämistä.

nasse

On kyllä todella mielenkiintoinen tuo rullauksen sielunelämä yhdessä start&stop nappulan kanssa.

Matka Turkuun, s&s nappula painettu alas, eli s&s estetty. Alamäissä kierrokset putoavat nollaan ja mittaristoon syttyy se vihreä A, eli s&s tavallaan mennyt päälle.

Matka Turusta kotiin, s&s nappulaa ei painettu alas. Alamäissä en mielestäni huomannyt kertaakaan kierrosten menevän nollaan saatika sitä isoa vihreää A:ta, vaan kierrokset putosivat hieman alle 1000 ja vaihde oli pelkka 'D', josta tulkitsin voimansiirron kytkeytyneen irti vaihteistosta.

Eikös tämä nyt mennyt ihan väärinpäin? Olen testannut myös sitä ihan oikeaa s&s ja se tosiaan ei toimi kun on nappi painettu ja toimii, kun ei. Eihän auton tällainen käytös mitään haittaa käytännössä, mutta erikoista se on. Täytyy ehkä joskus kysäistä jälleenmyyjältä, mutta siellä se oikea tekninen tietämys tuntuu olevan kovin heikko.

Dis

Kuulemma 45 TFSI moottori häviää 2022 vuosimallista.

Seamaster

Lainaus käyttäjältä: Dis - 18.05.21 - klo:09:53
Kuulemma 45 TFSI moottori häviää 2022 vuosimallista.

Mikä lie syynä, ehkä päästöt, kulutus/päästöt kuitenkin selkeästi suuremmat kuin 2.0 40 TFSI

Dis

Lainaus käyttäjältä: Seamaster - 22.04.21 - klo:18:54
Mistä tuotantoajan voi katsoa? Onko laittaa linkkiä ?

Mistä se löytyy kun myaudissa pitäis kuulemma näkyä?

Seamaster

Kts Oma Audi ja tilatun auton tiedot

Dis

No nyt löyty! Oli tuolla k-auton sivustolla ei Audin myaudi palvelussa.


Seamaster

Mutta noihin ei voi luottaa täysin, mun kärry piti tulla maanantaina suomeen, mutta myyjä ilmoitti että logistiikka tökkii saksassa ja kuljetukset myöhässä, autoni on kuitenkin valmistunut 5.5, mutta koska täällä....ei mitään tietoa

doppelgänger

Isäni tilasi marraskuun puolivälissä 40tfsiq:n. Tänään saapui auto Suomeen ja luovutus 2.6. Täytyy sanoa että itsellä olisi kyllä kärsivällisyys ollut koetuksella. Pitkät on toimitusajat kun myydessä mainostettiin 3kk.
Audi A5 coupe tfsi quattro 185kw -17

ex. Volvo V60 T6 twin engine awd -20
Audi A4 sedan tfsi quattro 185kw -16
Audi A4 avant tdi quattro 140kw -14
BMW 325xi sedan -07

Seamaster

Lainaus käyttäjältä: doppelgänger - 19.05.21 - klo:19:01
Isäni tilasi marraskuun puolivälissä 40tfsiq:n. Tänään saapui auto Suomeen ja luovutus 2.6. Täytyy sanoa että itsellä olisi kyllä kärsivällisyys ollut koetuksella. Pitkät on toimitusajat kun myydessä mainostettiin 3kk.

Mulla kaupanteko 31.3 hetkellä sanottiin vievän 5-6 kk ennenkuin auto täällä, no se valmistui 5.5, sen piti tulla maahan 17.5 mutta myyjän mukaan toimitukset tänne takkuaa ja tulee korkeintaan 2 viikon viisästys tuohon 17. päivään, eli tullee minun tapauksessa noin 2,5 kk toimitusaika, eli ihan hyvä. Ja mullekin tulossa 40 tfsiq Avant. Ensin olin ottamassa sen 16” 205/60-16 talvirenkailla mutta vaihdoin tänään tuon tilauksen 17” 225/50-17 settiiin, kyllä tuo 16” on vähän hassun näköinen A4 kokosessa autossa ja ajettavuus 60 sarjan kumeilla voisi olla vähän ”huono”

Flat

Oman autoon olisi laadunparannuskamppiksena mittariston ohjelmistopäivitys  (22.2.2021)?
Varmaankin virtualimittarin, kun sellainen autossa on.

Onko jollain tarkempaa tietoa tästä ?

Mistäs se manuaali/käyttö-ohjekirja löytyykään nykyään? , mun mielstä se oli my audi /oma audi palvelussa, mutta eipä näy enään ?

furio

#474
Onkohan Suomeen tulossa vielä uutta tarjontaa seuraavalle mallivuodelle? Itselläni on tilattuna perinteinen S-line mustalla optiikalla, eikä tuotantoviikkoa ole vielä vahvistettu. Erityisesti halvempi pakettiratkaisu 19" vanteille kelpaisi, mutta muuten ulkonäkö on jo melko pienellä rahalla Competition plus mallin tasolla pl. nuo vanteet ja punaiset jarrusatulat.

"Audi A4 and Audi A5 even sportier in a new dark look

The Audi A4 and A5 go into the new model year in May with the “S line competition” and “S line competition plus”, two new appearance packages that with attractive features that make these two models look truly sporty.

The appearance package “S line competition” for the Audi A4 includes the S line exterior package as well as an additional black package. It includes a matte radiator grille, a blade, a strip to protect from stone chipping, an S4 spoiler as well as the Audi rings in the Singleframe grille all in black. 19” cast wheels make the package even more dynamic. For the Audi A4, the “S line competition plus” package also includes LED headlights, an ambient lighting package, black side mirrors and an illuminated entry sills with aluminum inlays in the front. All motorizations with 150 kW and more also feature red brake calipers.

In the new model year, customers can also order both versions of the Audi A4 sedan with a roof in Brilliant black. The spectrum of colors for exterior paint ranges from Terra gray, Quantum gray, Daytona gray, Tango red, Glacier white, Navarra blue and Turbo blue to Mythos black. In addition, solid finish in Ibis white is also available with Brilliant black side mirrors.

As with the Audi A4, customers can also choose their Audi A5 between the “S line competition” and “S line competition plus” editions. The exterior design of the “S line competition” for the Audi A5, with 20” wheels, is based on the S line exterior and additionally features striking black elements such as the spoiler and radiator grille. With the “S line competition plus” for the Audi A5, matrix LED headlights, black side mirrors, red brake calipers for motorizations of 150 kW and more as well as the ambient lighting package highlight the car’s dynamic look. Exterior finish options are Distrikt green, Quantum gray, Daytona gray, Tango red, Glacier white, Navarra blue, Turbo blue and Mythos black. The Audi A5 coupé is also available with a roof in Brilliant black.

The Audi A4 and the Audi A5 with “S line competition” and “S line competition plus” will be available to order on the German market from May 20. Delivery will begin in July 2021. In Germany, the Audi A4 S line competition is available starting at 38,250 euros and the Audi A4 S line competition plus starting at 45,400 euros. The Audi A5 S line competition starts at 43,200 euros and the Audi A5 competition plus starts at 49,600 euros."


Lähde: https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/refined-details-audi-gives-the-a1-a4-a5-q7-and-q8-a-sporty-new-look-for-the-new-model-year-13976
Audi A4 Avant Business S line 40 TFSI 150KW MHEV quattro S tronic

mi16

Lainaus käyttäjältä: Flat - 21.05.21 - klo:13:39
Oman autoon olisi laadunparannuskamppiksena mittariston ohjelmistopäivitys  (22.2.2021)?
Varmaankin virtualimittarin, kun sellainen autossa on.

Onko jollain tarkempaa tietoa tästä ?

Mistäs se manuaali/käyttö-ohjekirja löytyykään nykyään? , mun mielstä se oli my audi /oma audi palvelussa, mutta eipä näy enään ?

” Tietyn valmistusajanjakson Audeissa kuljettajan, etumatkustajan tai takaistuimen matkustajien turvavyövaroitus (kuvake ja äänimerkki) saattaa toistua mittaristossa vain kerran sen sijaan, että se toistuisi jatkuvasti jaksoittain. Turvavyövaroituksen äänimerkki kuuluu siis vain kerran ja näytön symboli häviää hetken kuluttua, kun vyö avataan.”

Tehkööt talvella huollossa, kun ei minulla ei tuota vikaa ole ilmaantunut.

Mk233

Moi,

Tietääkö joku mikä on oikea eibach-bilstein pro kit A4 avant 35tfsi 2020 malliin. Saksalaisessa nettikaupassa on muutama eri versio kyseiseen autoon. Löytyy 48,5mm tai 50mm halkaisijalla. Siellä on myös erilaiset kilomäärät, 1080/1220kg tai 1081/1160kg. Nämä lienee kantavuus lukemia vai?

autofanaatikko

#477
Kellään ollut  uudessa Audi A4 B9 tämmöistä probleema, että sisustassa kuuluu lähes kokoajan aivan jäätävä räminä kaupunkinopeuksilla ajaessa?
Ihmettelen että miten tuo on voinut mennä läpi luovutushuollosta...Toki eipä sillä varmaan ole missään kauempana ajettu. Rämisee kun jotain olisi totaalisesti irti jossain mutta ku äänen aiheuttajaa on todella vaikea löytää itse...

,,äni tulee ehkä keskikonsolista, apparin ovipahvista tai haskalootan kannesta....Vaikea sanoa tarkkaan...

Ihmettelen myös että miksi kuskin puolen turvavyön lukon taustaa ei ole pehmustettu kun kerta apparin puolen lukon ympärillä on kangasvaippa estämässä ettei se ainakaan kolise kovaan keskikonsoliin. Toki kuskin puolella on aina joku mutta silti...Säästöä se on pienikin säästö.


Flat

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 09.06.21 - klo:20:41
Kellään ollut  uudessa Audi A4 B9 tämmöistä probleema, että sisustassa kuuluu lähes kokoajan aivan jäätävä räminä kaupunkinopeuksilla ajaessa?
Ihmettelen että miten tuo on voinut mennä läpi luovutushuollosta...Toki eipä sillä varmaan ole missään kauempana ajettu. Rämisee kun jotain olisi totaalisesti irti jossain mutta ku äänen aiheuttajaa on todella vaikea löytää itse...

,,äni tulee ehkä keskikonsolista, apparin ovipahvista tai haskalootan kannesta....Vaikea sanoa tarkkaan...

Ihmettelen myös että miksi kuskin puolen turvavyön lukon taustaa ei ole pehmustettu kun kerta apparin puolen lukon ympärillä on kangasvaippa estämässä ettei se ainakaan kolise kovaan keskikonsoliin. Toki kuskin puolella on aina joku mutta silti...Säästöä se on pienikin säästö.



Eipä ole ollut vastavaa. Vaatii kyllä apparin kyytiin, joka kuuntelee ja painelee paikkoja paikallistaakseen äänen. Joskus ääni vain saattaa tulla ihan eri paikasta mistä sen kuulee.

tpu

Minulla oli noita B9 Audeja 2 kpl, vm 2016 ja vm 2017. Molemmissa kuului järkyttävää räminää ympäri autoa ja kuten Flat tuossa sanoi, niin todella vaikea paikallistaa noita itse. Molempia piti pari-kolme kertaa käyttää pajalla, että nuo saatiin pois. Pahimmat paikat olivat molemmat etuovet ja olipa yksi paikka jopa hanskalokero, jonka yksi kiinnitysruuvi oli löysällä.

Eikä tämä ole helpottanut sen jälkeenkään, kun tätä nykyistäkin Audia piti pariin otteeseen käyttää äänten poistossa ja nyt vajaan vuoden ikäisenä on alkanut satunnaisesti kuulumaan taas uusia räminöitä :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy