Audi A4 B9 2020-

Aloittaja Flat, 11.01.20 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

AP

Täällä kun taita jokunen 40tfsi Q kuski olla, niin minkälaisiin kulutuksiin noilla on päästy? Itsellä mielessä päivitys B9 2.0tdiQ -> B9.5 40 tfsi Q. Etuveto 40tfsi:t ilmeisesti menneet aika vähällä?

Kaverilla oli Superb 280hv tfsi nelikko jolla ei meinannut millään päästä alle 10l/100km kulutuksiin...
A4 2.0TdiQ avant 2018

ptme

Lainaus käyttäjältä: ptme - 15.01.21 - klo:18:22
Väittivät marmorilla, että tätä Fl-mallin Eberiä ei saa ohjelmoitua niin että lämmittäisi myös moottorin. Pitääkö paikkansa?
Entä onko kukaan asennuttanut lohko/letku/säteilylämmitintä? Hinta?
Kiitos Mk233 ja Flat vastauksista, niihin vedoten uskalsin vaatia tuota ohjelmointia myös omaan autooni. Myyjä väitti, ettei onnistu, mutta huolto selvitti asiat niin että onnistui. Samalla laittoivat roiskeläpät eteen.

Uutta kysymystä pukkaa: onko noissa fl-mallaissa mahdollista valita, mitä POI:tä tehdasnavi näyttää?
2017-mallisessa onnistui, mutta tuossa uudessa en ole löytänyt muuta kuin ”kaikki tai ei mitään”-valinnan.
Myyjä myös väitti, että tehdasnavi ei näytä sateliittikarttoja ilman Cubictelecomia; no kyllä ainakin minulla näyttää!
ex. Superb Combi 2.0 TDI 170 CR DPF 4 x 4 Elegance (2010) -> A4 Avant 1.8 TFSI q Alpine Pro (2013), -> A4 Avant q 1.8 TFSI (2016)-> A4 TDI Allroad (2017) -> A4 Allroad TDI (2021)

Mk233

Hyvä, että sait kuntoon. Ilmeisesti tämäkin liittyy tähän päästöpelleilyyn. Kylmä moottori on sitten ilmeisesti vähäpäästöinen.

Flat

Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.11.20 - klo:17:43
No niin, mitattu on tuolla Ampere sovelluksella.
Referenssinä kännykän mukana tullut laturi  2200-2300 mA

Takapenkillä 800 -1200 mA (USB-A)
Keskikonsolin edessä 800-1200 mA (USB-A)
Keskikyynärnojan alla 200-500 mA ( USB-C )

Tuntuu aika lailla elävän tuo lautausvirta autossa.

Yllättävää on,  että tuo USB-C liitin pukkaa tosi huonosti virtaa ulos.



Onko kukaan mitannut tuon keskikyynärnojan usb c liittimen antamaa virtaa. Onko yhtä kehno kuin mulla ?
( siiis ampere appi kännykkään ja mittamaan )

vag4life

Lainaus käyttäjältä: Flat - 28.01.21 - klo:12:31
Onko kukaan mitannut tuon keskikyynärnojan usb c liittimen antamaa virtaa. Onko yhtä kehno kuin mulla ?
( siiis ampere appi kännykkään ja mittamaan )

Teikäläisen mieliks mittasin omasta kyynärnojan alta. Molemmista USB-A:sta puskee sellaista 1200-300ma.
A4 B9 TFSI Q s-line

Flat

Kyynärnojan alla USB A ? Mulla se on C .

Mutta aika laaja skaala jos on 300-1200mA. Joka tapauksessa, itse en saa sieltä tuota 500mA enempää. Hieman ikävä piirre sillä ensisijainen latauspaikka kännykälle on tuo, ja lataus tuolla virralla on turkasen hidasta.

Koskahan saavat auton latauspaikkohin vähän enemmän potkua ? Ei nuo lukemat ole enään nykypäivää. Uskoisin että olisi aika haluttu ominaisuus saada pikalataus autoon.

vag4life

Juu, näissä alkupään B9-malleissa on 2x A. Aika onnettomalta kyllä kuulostaa tuo 500, se on 3kmah akku helposti sen 4h tyhjästä täyteen..
Eikä tuo akun koko ole nykypäivän luureissa isoimmasta päästä likimainkaan.
A4 B9 TFSI Q s-line

Flat

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 29.01.21 - klo:13:00
Juu, näissä alkupään B9-malleissa on 2x A.

Ai niin, unohdin tämän. Onkohan mulla joku ongelma, vai onko uudemassa asiat huonommin ? Voisiko joku 2020+ mallilla ajava mitata omansa ?
Tämä olisi hyvä tietää , ennenkuin lähtee marmorilla asioimaan.

vag4life

Lainaus käyttäjältä: Flat - 29.01.21 - klo:10:16
Kyynärnojan alla USB A ? Mulla se on C .

Mutta aika laaja skaala jos on 300-1200mA.

Tarkoitin tuossa aiemmin tietenkin 1200-1300mA:ta, saman verran tulee verkkovirrasta.
A4 B9 TFSI Q s-line

zuge

Lainaus käyttäjältä: AP - 24.01.21 - klo:09:11
Täällä kun taita jokunen 40tfsi Q kuski olla, niin minkälaisiin kulutuksiin noilla on päästy? Itsellä mielessä päivitys B9 2.0tdiQ -> B9.5 40 tfsi Q. Etuveto 40tfsi:t ilmeisesti menneet aika vähällä?

Kaverilla oli Superb 280hv tfsi nelikko jolla ei meinannut millään päästä alle 10l/100km kulutuksiin...

Aika vähillä on ollut ajelut etätöissä, mutta ajotietokoneen mukaan ajettu kaikkiaan 2500km enimmäkseen lyhyttä kaupunkiajoa kylmällä autolla (A4 Avant 40TFSIq), lyhyestä kaupunkiajosta kertoo myös ajotietokoneen keskinopeus 31km/h... Kulutus on ollut tällä ajolla ajotietokoneen mukaan keskimäärin 8,6l/100km mikä on mielestäni varsin hyvä saavutus.

Appo

Tervehdys! Olisko jollain versionumeroa tuosta päivitetystä MMI:stä? Ei löytäneet uudempaa versiota kun käytin auton juuri eka huollossa. Auto on 2019 rekisteröity eli alkupään autoja




Flat

Mulla täsmällen sama versio jonka sain marraskuussa huollon yhteydessä.

Appo

Ok, kiitos tarkistuksesta. Eli tarkottaa sitä että olivat tuon päivittäneet Ruotsissa vuosi sitten kun auton sieltä ostin käytettynä.

J0n3

Moi!

Ajattelin kirjoitella tähän vähän tarinaa tästä uudesta MIB3-järjestelmästä, johon olen joutunut perehtymään. Sain auton huhtikuussa -20 ja sisällä oli 3248-versio... melkein kaikki verkon yli tapahtuvat etäkäyttötoiminnot eivät toimineet ja lisäksi oli muutamia muitakin "bugeja". Nämä ongelmat olivat hyvin Audilla tiedossa ja muistaakseni loppukesästä asennettiin uusi versio 3281. Tämä kyseinen versio on tunnetusti "paras" versio, jonka tuohon autoon tällähetkellä saa. Kaikki toiminnot toimivat hetken aikaa hienosti, mutta online-karttapäivitykset menivät täysin jumiin syksyllä. myAudista ladattu usb:n kautta päivitettävät tiedostot eivät suostuneet myöskään asentumaan. Autossa oli melkein puoli vuotta "Online päivitystä asennetaan"-teksti, ilman että se olisi todellisuudessa edennyt mihinkään. Audi-huollossa ei ollut mitään toimintaohjeita asiaan, joten oli tehtävä ankara selvitystyö ja sitä kautta niskalenkki ongelmasta, tässä prosessi ja tulokset:

** HUOM! EN ota mitään vastuuta näiden noudattamisesta mahdollisesti aiheutuvista ongelmista **

1. Lataa myAudista uusin (2021) Euroopan kartta (MMI:ssä se näkyy navigointitietokannan versiona "P0421") ja tallenna purettuna sisältö USB-tikulle
2. Kytke autosta Online-karttapäivitykset pois päältä
3. Mene MMI:n huoltovalikkoon (Pidä kahta sormea kosketusnäytön oikeassa yläkulmassa)
4. Valitse "Update"
5. Laita USB-tikku auton porttiin
6. Odota, että tiedostot löytyy... Valitse karttapäivitys... Aloita päivitys (Huom! tätä EI saa katkaista kesken! Menee kauan... ehkä noin tunti?) Pidä auto virroissa koko päivityksen ajan
7. Valmistumisen ja kuittauksen jälkeen MMI boottaa takaisin normaalitilaan
8. Katso versiotiedoista, että sinulla on nyt navigoinnin P0421-versio
10. Boottaa MMI-järjestelmä (Pidetään äänenvoimaakkuusnappia pohjassa pitkään)
11. Katso, että käynnissä ei ole enää "online-päivitystä" ilmoituspalkissa
12. Kytke Online-päivitys päälle.
13. Viimeistään muutaman käynnistyksen ja  5-10min ajon jälkeen löytyy uusi päivitys, jota auto alkaa lataamaan
14. Asennuksen loputtua sinulla on MMI:ssä navigoinnin oikeasti uusin P0490-versio (julkaistu helmikuun loppupuolella)
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi
2020 Seat Mii Electric Plus

Entiset:
2017 S3 8V Sedan S-Tronic
2014 S3 8V SB S-Tronic
2015 Seat Leon Cupra ST280

A4blackavantB8

Moi kaikille!
Uusi A4 Avant 40 TFSI S-Tronic MHEV kotiutettu viikko sitten.
Näillä palstoilla kerrotaan luonnollisesti ongelmista, jotka tulee kohdalle.
Mulla on nyt vain positiiviset fiilikset tästä autosta.
200 km kokemuksen perusteella, ajettavuus mainio, ja vaihteisto toimii aivan loistavasti  (tietysti pitäisi verrata palstalla kerroittuihin tapauksiin)
Kaikki nämä myaudi/MMI-ongelmat saattaa koskettaa juuri vaihtoautoja.
Hyvää Kevättä!

furio

Lainaus käyttäjältä: A4blackavantB8 - 26.03.21 - klo:22:07
Moi kaikille!
Uusi A4 Avant 40 TFSI S-Tronic MHEV kotiutettu viikko sitten.
Näillä palstoilla kerrotaan luonnollisesti ongelmista, jotka tulee kohdalle.
Mulla on nyt vain positiiviset fiilikset tästä autosta.
200 km kokemuksen perusteella, ajettavuus mainio, ja vaihteisto toimii aivan loistavasti  (tietysti pitäisi verrata palstalla kerroittuihin tapauksiin)
Kaikki nämä myaudi/MMI-ongelmat saattaa koskettaa juuri vaihtoautoja.
Hyvää Kevättä!

Moi, minulla on myös tilauksessa Avant 40TFSI Quattro S-line ja nykyinen on pre-facelift B9 140KW TFSI vm. 2018. Eipä ole minullakaan ollut nykyisen tekniikan kanssa mitään ongelmia. Joskus MMI:n käynnistyminen kestää kauemmin. Kerran on jäänyt puhelun jälkeen jumiin ja pari kertaa Bluetooth ei ole aktivoitunut. Nämä kerrat ilmenneet siis 2,5 vuoden aikana. Ajettavuus on tosiaan erinomainen tuossa autossa. En tiedä onko faceliftin myötä mennyt suuntaan tai toiseen, mutta nyt tulee lisäksi Quattro ja vähän tehoa lisää aiempaan verrattuna.

Tilauksessa on siis Ibis-valkoinen 40TFSI Quattro S-line:
- Comfort-paketti
- Progress-paketti
- Musta optiikka
- Mustat sivupeilien kotelot
- Mustat Audi-rinkulat eteen ja taakse

Onkohan tuo uusi S-linen ratti tavallista parempi? Jotenkin tuo perusnahkainen tuntuu liukkaalle välillä omissa käsissä, joten olisi kova jos siinä on parempi grippi. Onko digitaalinen mittaristo toiminut muilla ongelmitta?
Audi A4 Avant Business S line 40 TFSI 150KW MHEV quattro S tronic

Epes

Lainaus käyttäjältä: furio - 27.03.21 - klo:08:08
Moi, minulla on myös tilauksessa Avant 40TFSI Quattro S-line ja nykyinen on pre-facelift B9 140KW TFSI vm. 2018. Eipä ole minullakaan ollut nykyisen tekniikan kanssa mitään ongelmia. Joskus MMI:n käynnistyminen kestää kauemmin. Kerran on jäänyt puhelun jälkeen jumiin ja pari kertaa Bluetooth ei ole aktivoitunut. Nämä kerrat ilmenneet siis 2,5 vuoden aikana. Ajettavuus on tosiaan erinomainen tuossa autossa. En tiedä onko faceliftin myötä mennyt suuntaan tai toiseen, mutta nyt tulee lisäksi Quattro ja vähän tehoa lisää aiempaan verrattuna.

Tilauksessa on siis Ibis-valkoinen 40TFSI Quattro S-line:
- Comfort-paketti
- Progress-paketti
- Musta optiikka
- Mustat sivupeilien kotelot
- Mustat Audi-rinkulat eteen ja taakse

Onkohan tuo uusi S-linen ratti tavallista parempi? Jotenkin tuo perusnahkainen tuntuu liukkaalle välillä omissa käsissä, joten olisi kova jos siinä on parempi grippi. Onko digitaalinen mittaristo toiminut muilla ongelmitta?

Muutama viikko sitten sitten saatu 40TFSI Quattro mutta kilometrejä on vasta 400. Digimittaristo on toiminut ihan hyvin. Millaisia ongelmia sinulla on ollut? Pieni hämmästys itselle oli kun moottorin lämpömittaria ei näy missään. Tuntuu vähän tyhmältä kysyä mutta pitäisikö näkyä?

Popovice

Eikö se näy kun painaa sitä ratissa olevaa View-nappia? Ainakin omassa 2020 Allroadissa näin.

furio

Lainaus käyttäjältä: Epes - 27.03.21 - klo:09:08
Muutama viikko sitten sitten saatu 40TFSI Quattro mutta kilometrejä on vasta 400. Digimittaristo on toiminut ihan hyvin. Millaisia ongelmia sinulla on ollut? Pieni hämmästys itselle oli kun moottorin lämpömittaria ei näy missään. Tuntuu vähän tyhmältä kysyä mutta pitäisikö näkyä?

Ei ole siis uutta autoa vielä, niin ei ole omia kokemuksia. Kysyin vain ennalta, että eihän tuo teknologia ole tuonut mitään uusia murheita, kun mittariston toimivuus ja selkeys ovat kuitenkin hyvin tärkeitä asioita.

Sitä olen miettinyt myös, että auttaakohan tuo Ultra Quattro yhtään vrt. tuohon etuvetoisen levottomuuteen kiihdyttäessä? 18” renkailla vähänkin epätasaisella tiellä vetelee melko herkästi, vaikka ohjaus ja ilmanpaineet on kunnossa. Vastaavasti hyväkuntoisella tiellä ajettavuus onkin sitten luksusta ja ohjattavuus muuten mahtavan tarkka.
Audi A4 Avant Business S line 40 TFSI 150KW MHEV quattro S tronic

batman14

Raportoikaa mielellään kokemuksia tuosta 40TFSI quattro voimalinjasta. Se on itsellä kyllä vakavasti harkinnassa kun autonvaihto on ajankohtainen. Varsinkin käytännön kulutuksista ja ominaisuuksista olisi mukava kuulla juttua. Ja onko Sound System edelleen yhtä huono kuin pre-fl B9 malleissa? Kun käytettyjä katsoo niin pitäisi löytää sellainen missä on B&O, ja vaikuttaa olevan aika harvinainen lisävaruste.

Progress paketin mukana ei saa sitä pienemmällä keskiöllä olevaa ohjauspyörää ollenkaan, vaan siihen on pakotettu tuo ''pappamallin'' ohjauspyörä? Ainakin konfiguraattorissa ei ole mahdollista valita esim, tasaisella alaosalla olevaa ohjauspyörää. Toi on nyt aika pieni detalji, mutta itseä hieman tökkii tuon ratin ulkonäkö.

tpu

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 27.03.21 - klo:11:14
Progress paketin mukana ei saa sitä pienemmällä keskiöllä olevaa ohjauspyörää ollenkaan, vaan siihen on pakotettu tuo ''pappamallin'' ohjauspyörä? Ainakin konfiguraattorissa ei ole mahdollista valita esim, tasaisella alaosalla olevaa ohjauspyörää. Toi on nyt aika pieni detalji, mutta itseä hieman tökkii tuon ratin ulkonäkö.

Joo, tuossa on sellainen erikoinen rajoite, että kaistallapysymisvahdin kanssa ei saa tuota tasaisella alaosalla olevaa rattia. Ja samoin kaistallapysymisvahti muuttaa tuon ratin keskiosan pyöreästä tuollaiseks vähän suorakaiteen muotoiseksi. Ja kun Progress-paketissa tulee tuo kaistallapysymisvahti mukana, niin siitä syystä tuo rajoituskin tulee.

Sitä tietty voisi liikkeestä/maahantuojalta kysyä, antaisivatko Progress-paketin varusteet silti samaan hintaan, vaikka tiputtaisi siitä tuon kaistallapysymisvahdin pois. Samalla toki sitten tippuisi adaptiivinen vakkarikin pois, kun se on myös sidottu tuohon kaistallapysymisvahtiin.

furio

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 27.03.21 - klo:11:14
Ja onko Sound System edelleen yhtä huono kuin pre-fl B9 malleissa? Kun käytettyjä katsoo niin pitäisi löytää sellainen missä on B&O, ja vaikuttaa olevan aika harvinainen lisävaruste.

Samaa mieltä tuosta ASS:stä, äänenlaatu ainakin pre-faceliftissa on ala-arvoinen tuon hintaluokan autoon. Harkitsin itsekin B&O:n ruksimista, mutta en sitten kuitenkaan voinut venyttää budjettia enää. Jos hinta olisi ollut puolet siitä, niin olisin todennäköisesti lisännyt mukaan. Onko niin, että Apple Carplay toimii nyt sentään langattomasti?

Tuleekohan MY2022 muutoksia autoon ja missä vaiheessa mahtaa vuosimalli vaihtua? Hinnat oli nousseet ainakin Avant S linessa n. 300 euroa 19.3. hinnastossa.
Audi A4 Avant Business S line 40 TFSI 150KW MHEV quattro S tronic

autofanaatikko

#382
Itse tilasin Audi A4 B9 sedan Advanced Business-mallin 01/2021. Moottori 40TFSI ja Ultra Quattrona. Kohta kolme kuukautta odottanut autoa, kauankohan mahtaa vielä mennä.

On tulossa navi-, progress- ja comfort-paketeilla. Ibis white-ulkovärillä ja krystall-vantein. Otin lisäksi myös mm. huonon tien alustan, hud-näytön, phone box lightin, tehdastummennetut takalasit ja laajennetun led-sisävalopaketin.


furio

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 27.03.21 - klo:15:07
Itse tilasin Audi A4 B9 sedan Advanced Business-mallin 01/2021. Moottori 40TFSI ja Ultra Quattrona. Kohta kolme kuukautta odottanut autoa, kauankohan mahtaa vielä mennä.

On tulossa navi-, progress- ja comfort-paketeilla. Ibis white-ulkovärillä ja krystall-vantein. Otin lisäksi myös mm. huonon tien alustan, hud-näytön, phone box lightin, tehdastummennetut takalasit ja laajennetun led-sisävalopaketin.

Minulle arvioitiin helmikuussa 5-6kk toimitusaikaa tuolle 40TFSI Quattrolle, joten etköhän saa auton juhannukseen mennessä.  8)
Audi A4 Avant Business S line 40 TFSI 150KW MHEV quattro S tronic

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: furio - 27.03.21 - klo:15:23
Minulle arvioitiin helmikuussa 5-6kk toimitusaikaa tuolle 40TFSI Quattrolle, joten etköhän saa auton juhannukseen mennessä.  8)

Koronan takiako toimitusaika on noin pitkä? Yleensä tämmönen perusauto tulee 2-3 kuukaudessa asiakkaalle.

furio

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 27.03.21 - klo:15:30
Koronan takiako toimitusaika on noin pitkä? Yleensä tämmönen perusauto tulee 2-3 kuukaudessa asiakkaalle.

Koronaa ei mainittu, vaan kova kysyntä. Liekö syitä kuitenkin muitakin...
Audi A4 Avant Business S line 40 TFSI 150KW MHEV quattro S tronic

maileri

Audilla on systeemit aivan sekaisin. Toimitusajat tolkuttoman pitkiä, eikä autoja vain valmistu. Konsernilla pulaa mikrosiruista ja tuotanto on seis tai pyörii hidastetusti. Nyt ei kannata mennä missään nimessä Audia tilaamaan. Tai tietysti, jos on ok, että toimitus menee kalenterivuoden 2022 puolelle niin sitten.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: maileri - 27.03.21 - klo:16:07
Audilla on systeemit aivan sekaisin. Toimitusajat tolkuttoman pitkiä, eikä autoja vain valmistu. Konsernilla pulaa mikrosiruista ja tuotanto on seis tai pyörii hidastetusti. Nyt ei kannata mennä missään nimessä Audia tilaamaan. Tai tietysti, jos on ok, että toimitus menee kalenterivuoden 2022 puolelle niin sitten.
Jaa, tilasin joulukuussa ja nyt on jo rekisterinumero annettu. Ehkä viikko kaks ja mulla...
Tilauspvm17.12.2020
Alustava tuotantoviikko202110
Tuotantopvm19.03.2021
Maahantulopvm01.01.1900
TilaAuto valmistunut
RekisterinumeroLPP-196
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

maileri

Joulukuun tilaukset ehti vielä normituotantoon. Nyt puhutaan jo luokkaa 9kk, riippuu toki malli ja moottorityypistä.

Tässä FT:n juttu:

   
   Audi will delay the production of some of its high-end cars because of the “massive” shortage of computer chips that is sweeping across the automotive industry, its chief executive said.

The luxury car marque, part of the Volkswagen group, has put more than 10,000 workers on furlough because the chip shortage has slowed its production lines, said its head, Markus Duesmann, in an interview with the Financial Times.

Audi will “do everything we can to keep it below 10,000 [fewer models produced] for the first quarter,” said Mr Duesmann.

The Volkswagen brand itself has said it will make 100,000 fewer cars in the first quarter as a result of the shortage of chips, with Nissan, Honda, Daimler, Renault and General Motors also saying they are facing problems. Ford said it would close its plant in Saarlouis, Germany from Monday until February 19, according to the DPA news agency.

Mr Duesmann described the problems as “a crisis upon a crisis”. Demand for cars slumped for much of last year because of the coronavirus pandemic, prompting auto suppliers to cut their orders for the computer chips that manage everything from a car’s brakes and steering to its electric windows and distance sensors.

But demand for cars jumped unexpectedly in the final three months of 2020, as buyers became more optimistic. Audi had its best quarter ever, largely because of a rebound in China.

“We had a very strong fourth quarter, but in the months before it was not so clear how that would develop, and everybody was quite surprised by the strength of the market in the last few months,” Mr Duesmann said.

This caught out car parts suppliers, who were forced to compete with surging demand from the consumer electronics sector, as new gaming consoles and smartphones hit the market. Carmakers themselves, having switched to just-in-time manufacturing, no longer keep stockpiles of supplies themselves.

Some chip companies have now prioritised the car industry, but the long lead times in chip production mean auto suppliers will have to wait several weeks for their orders to be fulfilled, according to industry insiders.

“There is a very long [supply] chain with different supply levels,” added Mr Duesmann, saying it was smaller auto suppliers that had problems keeping up with the increased demand.

The former BMW executive, who took over at Audi last April, added that the chip shortage might “also affect the second quarter, but only in the order in which we build cars”.

But he said that as things stand, the VW-owned marque’s overall output for 2021 would not suffer as a result, as Audi would make up for lost time in the latter half of the year.

autofanaatikko

Mulla laitettu papereihin että luovutus toukokuun viiides mutta tosiaan epäilen ettei ehdi siihen mennessä. Ei ainakaan näiden juttujen perusteella...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy