Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

rob-s

LainaaMoi mistä tiedän että autossa on ASS eikä normi soitin

Visuaalisesti se riippu mallista..A5:ssa vakiostereoiden kanssa ei ole ritilöitä hattuhyllyssä--epäilen samaa A4 sedanissa.

Ã,,änellisesti eron kyllä huomaa helposti kun volyymiä kääntää:)

Ei minulla ole ollut kummassakaan A5:ssa subbarin säätö eli muistatko ihan varmasti oikein, Markku? Kyllä sellainen säätö olisi hyvä olla olemassa. Faderillä saa lähes saman homman hoidettua (tosin tällöin takakaiuttimetkin säätyy mukana)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Markku J

Nyt aloin kyllä epäillä muistiani, kun tuo ASS:llä varustettu cabrio oli minulla niin lyhyen aikaa. Mutta edelleen muistini väittää, että siinä oli subbarin säätö.

Asiasta on juttua täällä:
http://www.audizine.com/forum/showthread.php/307139-Audi-Symphony-System-channel-add-on-!-!

Pekka T

Tuossa Markun laittamassa alemmassa kuvassa näkyvässä valikossa näkyy olevan DSP valikkokohta, eli kyseessä pitää olla B&O.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Se on VAG-Comilla siihen kaivettu esille tuon linkin threadin mukaan, vaikka autossa ei ole B&O:ta.
Onko sinulla, Pekka T, tuota subbarin säätöä ?

clima

^ Omasta autosta ei ainakaan löydy vaikka ASS onkin.

rob-s

Tosi kiinnostava! Onko tuo subwoofer säätö ainoastaan Cabrioletissä vai kaikissa B8:ssa sen ketjun mukaan? Nykyisessä on tehdas ASS ja olen DSP:n aktivoinut (tosin sillä ei tee mitään) mutta subwoofer säätöä minulla ei ole (subwoofer tietenkin).

rob-s

Mahtaako tähän asiaan vaikuttaa että linkitetyssä ketjussa on Symphony soitin ja meillä Suomalaisilla Concert?

Silmiin pisti myös että sävysäädöissä siinä on: Treble, Bass & subwoofer
kun itsellä on: Treble, Mid, Bass
lisäksi tietenkin vielä Fader ja Balance

rob-s

Luin sen ketjun Audizone:ssa ja ei siinä tullut mitään muuta ilmi kun että toisilla oli treble/bass/subwoofer ja toisille treble/mid/bass säädöt..oli navi tai ei..concert tai symphony. Ainoa juttu oli ettei ollut B&O.

Itse jotenkin epäilen sen olevan radion SW (software) versioon liittyvä asia jota ei voi VAG-COM:lla muuttaa.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 05.02.11 - klo:15:16
Mahtaako tähän asiaan vaikuttaa että linkitetyssä ketjussa on Symphony soitin ja meillä Suomalaisilla Concert?

Silmiin pisti myös että sävysäädöissä siinä on: Treble, Bass & subwoofer
kun itsellä on: Treble, Mid, Bass
lisäksi tietenkin vielä Fader ja Balance

Minulla B&O:ssa samanlailla, ei siis subwoofer säätöä erikseen.
Lisäksi on vielä DSP Premium valikko josta saa DSP:n päälle/pois päältä ja GALA säätö.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: hessu - 05.02.11 - klo:12:52
Moi mistä tiedän että autossa on ASS eikä normi soitin.?Missä pitäisi olla esim.vahvistin ja basso kaijutin?Etu paneli kai sama norm/ASS.
Niinkuin tuolla jo mainittiin niin ASS:ssä on vahvistin takaluukussa vasemmalla seinällä luukun takana. Varapyöräkotelossa on subbari, soonä takaosassa sitä syvennystä, sellainen L:n muotoinen muovihärpäke. Lisäksi kojelaudassa keskellä tuulilasin alla on kaiutin.

Ei muuten ole subbarin tasonsäätöä minullakaan tässä 08/09 Avantissa.

edit: radion softa on myös päivitetty uudempaan joskus viime kesänä (muistaakseni versio SW0310) eikä senkään mukana tullut tuota subbarin tasonsäätöä.

rob-s

Lainaaedit: radion softa on myös päivitetty uudempaan joskus viime kesänä (muistaakseni versio SW0310) eikä senkään mukana tullut tuota subbarin tasonsäätöä.

Jos jollakin täällä on tuo subwooferin tason säätö, niin voisi katsoa radionsa Hardware (HW) ja Software (SW) versiot ja laittaa ne tänne.

otoo

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 05.02.11 - klo:17:04
Jos jollakin täällä on tuo subwooferin tason säätö, niin voisi katsoa radionsa Hardware (HW) ja Software (SW) versiot ja laittaa ne tänne.

Minulta löytyy tuo subwooferin tason saatö. HW=H07 ja SW=0350

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: otoo - 05.02.11 - klo:17:46
Minulta löytyy tuo subwooferin tason saatö. HW=H07 ja SW=0350
onko sinulla B&O? Kaverillani on myös HW=H07 ja B&0 ja auto rekisteröity joskus 2/2008. Itsellänin on HW=H02 ja mulla ASS.

otoo

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 05.02.11 - klo:18:18
onko sinulla B&O? Kaverillani on myös HW=H07 ja B&0 ja auto rekisteröity joskus 2/2008. Itsellänin on HW=H02 ja mulla ASS.

Ei ole. Eli minullakin tuo ASS ja auto rekisteröity 01/11

strongelf

Lainaus käyttäjältä: otoo - 05.02.11 - klo:18:23
Ei ole. Eli minullakin tuo ASS ja auto rekisteröity 01/11

No nyt alkaa mennä mielenkiintoseks, mulla kans ASS ja auto rekistöröity 01/2011 eikä ole subbarin tason säätöjä!
Winter Fun

->  ->
->  ->
Bmw 520dA Touring businness exlusive 14 (ex)
A4B82.0TFSIQA11(ex)
Octavia vRS TFSI 08 (ex)
Octavia 2.0 TDI Elegance 04 (ex)

rob-s

LainaaMinulta löytyy tuo subwooferin tason saatö. HW=H07 ja SW=0350

Katsoppas mikä HW ja SW sulla on radiossasi.

strongelf

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 05.02.11 - klo:19:08
Katsoppas mikä HW ja SW sulla on radiossasi.

HW=H07 ja SW=0350

nyt ei ymmärrä....
Winter Fun

->  ->
->  ->
A4B82.0TFSIQA11(ex)
Octavia vRS TFSI 08 (ex)

Markku J

Aika outoa tämä on, ja minäkin alan taas uskoa etten sittenkään muista väärin cabrion säätöjä tältä osin.

Jo v 2009 tästä kirjoiteltiin UVW:llä, kun olin A4:ää hankkimassa, ja silloinkin oli kommentteja ASS -paketeista, joissa tuo subwoofer -tasonsäätö oli.

rob-s

Tämä on aika mystinen juttu!

Jotenkin tuntuu siltä ettei Audilla osata sanoa milloin on ja milloin ei ole subwooferin säätöä. Tosin voisihan asiaa Mrk:n kautta kysyä.

HW/SW versio ei ilmeisen selvästikään vaikuta tähän..mikä vaikuttaa?

Mitäs varusteita OTOO:lla on? liittyen elektroniikkaan/mukavuuteen?

Flat

Pitihän se arvata,lauantai ilta, miehet, autot ja ASSsta puhe. Näin se on aina ollut ja näin se näköjään tänäänkin.

strongelf

Mahtaisko sedanilla ja avantilla olla eroja? Mulla Avant, mites OTOO:lla? Mulla se subi on vararenkaan alla L-kirjaimen muotosen muovikotelon sisällä.
Winter Fun

->  ->
->  ->
A4B82.0TFSIQA11(ex)
Octavia vRS TFSI 08 (ex)

Markku J

strongelf:

onko se Avantin subbari tuollainen, kuin edelliselle sivulle linkittämäni kuva väittää ?

Ktk

Mulla on ollut nyt putkeen kaks B8 Avantia joissa Concert+ASS ja ei niissä kyllä muistaakseni subbarin säätöä ole ollut. Ei voi muistaa kunnolla...

Niin kuin edellä on jo todettu niin ASS:n olemassaolo on helpoin todeta kurkkaamalla sinne takakontin vasemman puolen luukun alle, siellä on vahvari. Subikka sitten Sedanissa hattuhyllyn alla ja Avantissa siellä rengaskotelossa.

Ihan näin villinä veikkauksena että voisiko Navi+ASS yhdistelmässä olla eri säädöt? Navi+B&0 kun poikkeaa Concert+B&O yhdistelmästä. Noi Markun kuvat näytti ensisilmäyksellä mun mielestä Navin ruudulta. Siinähän näyttö eri kuin Concert-rammarilla

Wilburi

Minulla ei myöskään ole tuota subwoofer-säätö mahdollisuutta vaikka ASS onkin autossa ja kaverilla se löytyy, mutta hänellä on myös ASS:n lisäksi navigaattori ja löytyy myös tuo DSP-säätö eikä ole B&O:ta.. Mitäs se DSP muuten tekee säätää???
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

strongelf

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.02.11 - klo:20:15
strongelf:

onko se Avantin subbari tuollainen, kuin edelliselle sivulle linkittämäni kuva väittää ?

Sun kuvan boxin paikalla mulla on tunkki.
Winter Fun

->  ->
->  ->
A4B82.0TFSIQA11(ex)
Octavia vRS TFSI 08 (ex)

Markku J

Voisko joku suomalaisen Avantin omistaja, jolla on ASS, lähettää kuvan, miltä se subbari näyttää ?

strongelf

Sorry, sähläsin ton kuvan näkymisen kanssa....

Mut subikka on toi L-muotoinen muovilaatikko.

Kokeilin päivällä ja siitä se basso jytinä lähti. Lähtis parilla ruuvilla kai auki muttei sattunu oleen käsissä pientä hylsyä ja pitkää räikkää...
Winter Fun

->  ->
->  ->
A4B82.0TFSIQA11(ex)
Octavia vRS TFSI 08 (ex)

Pertsa

Avantin subbari on juuri tuo strongelfin laittaman kuvan alareunassa oleva L-muotoinen muovilaatikko.

otoo

Lainaus käyttäjältä: strongelf - 05.02.11 - klo:19:17
HW=H07 ja SW=0350

nyt ei ymmärrä....
Niin, tiedusteltiin mikä HW ja SW soittimessa, jossa tuo subwooferin tason säätö ja tuollaiset numerot soittimen asetuksista löytyi. Auto on Avant ja mukavuus/elektroniikka varusteita ei ole muuta kuin tuo ASS.

strongelf

Lainaus käyttäjältä: otoo - 05.02.11 - klo:21:54
Niin, tiedusteltiin mikä HW ja SW soittimessa, jossa tuo subwooferin tason säätö ja tuollaiset numerot soittimen asetuksista löytyi. Auto on Avant ja mukavuus/elektroniikka varusteita ei ole muuta kuin tuo ASS.

Jep, ymmärsin koodit ja no samat luin omasta näytöstä.

Tarkotin vaan että pihalla ollaan miksi sulla on subbarin säätö....oliko sulla siis navi?
Winter Fun

->  ->
->  ->
A4B82.0TFSIQA11(ex)
Octavia vRS TFSI 08 (ex)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy