Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Markku J

Valinta tehojen tai varusteiden välillä on uutta autoa suunnitellessa vaikea. Itse olen priorisoinut voimalinjan, kun siitä nauttii ajossa ihan koko ajan. Monia varusteita ilmankin oppii olemaan.

A4 B8 quattro 155 kW -koneella on loistava paketti ajonautintoa tarjoamaan. Vaikka ihan perus business -varustein. Todella upea ajaa, ja mitä pahempi keli, sitä enemmän siitä nauttii. Ja tehoa & erityisesti vääntöä on mukavan yltäkylläisesti kotimaamme nopeuksiin. Suosittelen lämpimästi tätä isompaa konetta ja etenkin quattroa.

Harmillista, että Ruotsissa tuo on varusteiden suhteen vielä karumpi, kuin meillä. Vakiona on halvin Chorus -radio, halogeenit,  business -pakettia ei ole. Siellä näkyykin yllättävän paljon halogeenivalollisia autoja liikenteessä ja myynnissä netissä. Mutta on sentään 16" alut laittaneet...

Obvious

Mielipiteet jakaantuu.

Kun ajaa neljänä päivänä viikossa ees taas 300km lähes motaria ja vastaavaa pitkää maantietä, niin ei se moottorin luonne oikein jaksa kantaa. Asia on jo todettu omalla RS Oculla. Voimaa on(ei vaan pääse/jaksa olla hyödyntämässä erikseen), melua oli liikaa, ja varusteissa ärsyttäviä puutteita. (ja talvella jotenkin pelottava ajaa)

Nyt olen viisaampi. Ajamista helpottavia ja turvallisuutta lisääviä varusteita tulee mukaan, unohtamatta audio/videopuolta.

118kW Q rankemmin varusteltuna on paras vaihtoehto minulle.(ainakin audilta)

Flat

Hämäläinen kun olen , niin olen meinannut jo kaksi vuotta vaihtaa sisätiloihin LED polttimot, jotta tulisi hieman valoisampaa sisällekin.Tarkkaan harkittuani asiaa pari vuotta, tilasin vihdoinkin tällaiset.

halpa setti ja toimittavat suomeenkin.

http://uspmotorsports.com/product_info.php?products_id=692

LainaaKun ajaa neljänä päivänä viikossa ees taas 300km lähes motaria ja vastaavaa pitkää maantietä, niin ei se moottorin luonne oikein jaksa kantaa.

Tuo lienee totta jos surruttaa paljon motaria.

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 09.01.11 - klo:19:50
Jos nokivasara kelpaa, niin oletko huomannut, että 320d Business xDrivet on hinnoiteltu aika kivasti:

http://www.bmw.fi/fi/fi/insights/prices/price_list.html

Olen huomannut joo, kävin ajamassa (takavetoisena) farkku 320d Business-varustelulla ja siihen jäi mun kolmossarjalaisella ajo. Täytyy sanoa että jopa E46 oli paremman olonen, ajettavuudeltaan, ei niinkään esimerkiksi sisätilan laadun suhteen. Mutta bemari on mielestäni ylihinnoitellut 3-sarjan. Kuitenkin on tullut ajettua/oltua kyydissä sekä B7 että B8 A4 ja A5 kyydissä niin audilta saa paremman auton, joka on vieläpä halvempi, jos mietitään 2.0 TDI 125 kW ja 320d tai bensana sama homma, 325i/320i - 2.0 TFSI 155kW.

Markku J: Tiedän kyllä että 155kW kone on varmasti koko luokkansa parhaimpia koneita. Sillä ajosta nauttii, quattro ehdottomasti, ei voi muuta kuin hymyillä kun moisella kulkineella pääsee ajelemaan. Vaihteeksi oli A5 155 kW quattro ajossa pari päivää sitten ja olihan sekin mahtava.

Todennäköisesti, kun muillakin oli puhetta, että sijoittaisi ennemmin moottoriin/tekniikkaan 1500 â,¬ niin olen sitä miettinyt ja ainoa mitä tuolle rahalle keksisin järkevää vastinetta lisävarusteista olisi metalliväri.
Tarkoituksena olisi tämmöinen paketti laittaa MAHDOLLISESTI alle:
(Suoraa "tarjouksesta" katottu)

Business-varustelu
6NQ Musta sisäkaton verhoilu
UF7 Audi Music Interface
9VD Audi Sound System
Sport-varustepaketti
WFF+1XW Bluetooth-kommunikaatiopaketti.

Väri todennäköisimmin valkoinen ja antrasiitin väriset Hollow Spoke-vanteet. Lisättävää/ehdottomia varusteita?

Ton-1

Perusvärien kuten (valkoinen ja punainen) kanssa Black Optic-paketti olisi gutaa .....  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

-Velmu-

Sisävalopaketti(QQ1) kannattaa myös ottaa. :)

pikkuhärski

Itsellä oli tollanen Bmw 320D e91 touring m-sport. Oli ihan mukava auto mut takaveto oli melkeen ainut miinus
Nyt alla B8 avant 125kw on tämäkin hieno peli, jos bemariin vertaa niin ainakin miinuksena et isompi ruokainen. Vaikka eihän toi dieseli kallista ole, muuta kuin et joutuu käymään useammin tankilla..

fourvalve

Lainaus käyttäjältä: Newman - 09.01.11 - klo:19:39
Isoa konetta harvemmin katuu jälkikäteen. Erot esmes 118 kW:n ja 155 kW:n välillä ovat huikeat. Siksi itse käyttäisin kyllä kaikki paukut moottoriin ja voimansiirtoon ennen varusteita. Ja tietty aitoon nelivetoon. Kulutus pitää hyväksyä tai sitten suosiolla ajaa mopommalla.

Normaalissa ajossa ei käytännön eroa juuri ole, pienemmällä teholla olevalla  koneella pärjää mainiosti sitä ei joudu polkemaan liikkuakseen ja ohitukset sujuvat erittäin helposti.
Suurin ero tulee paikaltaan lähtiessä ja esim.  80-100 nopeudesta jos laitetaan kaikki peliin.

Edellisessä autossa oli 147kw ja nyt 118kw joten tehoero kutakuinkin sama eli ei niin huikea käytännössä ;)

Tänä päivänä ei liikenteessä pysty tehoja hyödyntämään tai alat keräämään huomiota jos niin teet.
Radalle jos mielii niin A4 on liian painava malmikasa, ajamisesta ei nauti.

Kyllähän neliveto on talvella varmasti paras vaihtoehto, parin kuukauden päästä voi kysyä mihin sitä tarvitaan ;D

BMW z4 3.0i roadster

Teppis

Eikös Tomppis nuo Hollow Spoket maksa aika ruhtinaallisesti? Siitäkin voisi säästää, kun kelpuuttaisi halvemmat Replicat yms. Ne ovat kait BBS:n valmistamat ja olen yrittänyt löytää jostain Audi merkittömiä maailmalta, muttei ole vielä eteen tullut. Mitä tulee moottoritehoon, niin kyllä tuo 155kw on vaivattomampi motarillakin, kun puhtia riittää enemmän. Sikäli tämä moottoriharrastus on ikävää, että aina loppuu budjetti kesken väärässä kohtaa. Nyt on ekat päivät ja km:t omalla Q:lla menty ja suu on kyllä hymyssä. Ennen on raavittu etuvedolla monta vuotta ja nyt oikeammin vasta liukkailla miettii, miten paljosta on jäänyt paitsi...

Markku J

Newman:

Audin uusi 60:40 voimanjako quattrossa tekee siitä ihan eri auton kuin vajakki on. Se kääntyy kesäkeleillä kuin ajatus hiukan kaasua antamalla. Esim. liittymärampit ovat aina nautintopaikkoja, joissa quattro tarjoaa perää ulos kaarteesta ja kääntyminen on ihan erilaista kuin vajakilla. Osta samantien nautintoväline - quattro !

massa

kyllä 155kW:lla pääsee alle 9 litran helpostikin. Riippuu tietty ajelijasta, mutta 7,2 tais olla alin maantiellä reippaalla mutta säästelevällä ajolla tankki ja siitä ois rauhallisella ajolla päässy oikein nipistelemällä alle 7 todnäk.

Sen verran hyvä setti oli, että uusi on tulossa samalla voimalinjalla :D
- Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa - ex. B8 Avant 2.0TFSI quattro

Adams

Kaverilta löytyisi uudet Audin alkuperäiset antrasiitin väriset setit 19" - Hollow Spoke vanteita seuraavin speksein:

A4: 8,5J X 19, ET43

A5: 9J X 19, ET33

Vanteet maksavat Audilla 3320 â,¬/setti (830â,¬/kpl) ja nyt olisi myynnissä hintaan 1450 â,¬/setti.

Samalla löytyisi myös yksi setti vanteille sopivia merkkirenkaita 5 mm pinnalla vanteiden mukana yhteishintaan 1700 â,¬ (ei alle laitettuina).

Minulta voi kysellä lisää privalla 

Tomppis

Teppis:

Onhan ne hintavat vanteet, joitakin suhde-etuja hyödyntäen saattaisin saada halvemmalla esittelyauton alle olleet hollowit, dunlopin kumilla, jotka laittaisin suoraan vaihtoon. Niin ja vanteet ovat olleet vain yhden A4 sisällä näytillä olevan mallin. Josta todennäköisimmin haen myös tarjousta. Samoilla varusteilla, mutta S-tronic ja läpsyvaihteet ratissa. Niin ja aiemmin sanottiin että sisävalopaketti ehdoton, se unohtui listaan lisätä kun en muistanut tarjousvaiheessä pyytää. Myös musta optiikasta ollut paljon puhetta mutta näillä näkymin kehittelen itse sen joko teippaamalla tai hankkimalla eBaystä moisen. Sen verran hintaa (jtn 800 e) kerää moinen että jätän sen pois, kun halvemmallakin saa. (A5 chatissa hyvät ohjeet DIY ja taitaa Flatin sivuilla kans olla..)
Taidan kallistua kuitenkin näillä näkymin 155 kW. Kyllä se sen verran miellyttävä ajokokemus quattron kans, että saa etsiä moista.

Teppis

Omia kokemuksia ruksimistani varusteista:sisävalopaketti tuo mukavan fiiliksen kabiiniin. Musta sisäkatto tuo myös oman tunnelmansa. S-Tronic ja läpsykkävaihteet ovat mukava yhdistelmä, automaatti helpottaa arkista kaupunkipyörittelyä, mutta (harvoin)halutessaan voi leikkiä vaihteillakin. S-Line tiputtaa mukavasti autoa, muttei ainakaan 17" kitkoilla ole missään nimessä kova, ei lähimainkaan. Nahka-alcantaroja arvoin hartaasti, kun ne olivat kalliita, mutta lopuksi toivat aika lailla arvokkuutta fiilikseen ja ruksisin ne uudestaankin. Audi Sound system on must, vakio on surkea. Alumiini Hologramn listat olivat erilaiset kun luulin, olisin ottanut mieluummin harjatun alumiinin. Eberin asennutin juuri ja se on varuste, jota ilman ei kykene elämään, kun siihen on kerran tottunut. 155kw:n kun ohjemoi, niin saa varmasti taas hauskuuslisää. Vanteita täytyy harkita rauhassa kevään mittaan. Kovin arvokkaita en halua, koska sattuu sydämestä asti, kun niitä kanttareihin loppujen lopuksi joku päivä runttaa...

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: Teppis - 10.01.11 - klo:23:05
Omia kokemuksia ruksimistani varusteista:sisävalopaketti tuo mukavan fiiliksen kabiiniin. Musta sisäkatto tuo myös oman tunnelmansa. S-Tronic ja läpsykkävaihteet ovat mukava yhdistelmä, automaatti helpottaa arkista kaupunkipyörittelyä, mutta (harvoin)halutessaan voi leikkiä vaihteillakin. S-Line tiputtaa mukavasti autoa, muttei ainakaan 17" kitkoilla ole missään nimessä kova, ei lähimainkaan. Nahka-alcantaroja arvoin hartaasti, kun ne olivat kalliita, mutta lopuksi toivat aika lailla arvokkuutta fiilikseen ja ruksisin ne uudestaankin. Audi Sound system on must, vakio on surkea. Alumiini Hologramn listat olivat erilaiset kun luulin, olisin ottanut mieluummin harjatun alumiinin. Eberin asennutin juuri ja se on varuste, jota ilman ei kykene elämään, kun siihen on kerran tottunut. 155kw:n kun ohjemoi, niin saa varmasti taas hauskuuslisää. Vanteita täytyy harkita rauhassa kevään mittaan. Kovin arvokkaita en halua, koska sattuu sydämestä asti, kun niitä kanttareihin loppujen lopuksi joku päivä runttaa...

Itse jätän taas tietoisesti S-linen pois, kaiken ja parempaa saa jälkiasennuksella, halvemmalla. Listoja en ole itse edes harkinnut mutta Alumiini Hologramia en halua. Muutenhan tuo kuulostaa ihan hyvältä, toisaalta nahka-alcantara on itselleni turha, sisustan pitää olla tumma ja kangas penkit tuntuivat mukavemmilta (sport-penkit) kuin N-A.
Itse taas ajattelen vanteiden olevan se yksi tärkeimmistä, joten olen valmis panostamaan laatuun, ulkonäköön ja hintaan. Enkä suosio huonoja renkaita, joten jos jokin lisävaruste saa olla hintava ja hyvä, on vanteet. Kyllä niillä oppii ajamaan varovasti.
Nimim. Huulivanteet vailla suurempaa kumisuojaa. ;)

Flat

LainaaAlumiini Hologramn listat olivat erilaiset kun luulin, olisin ottanut mieluummin harjatun alumiinin.

Ei muuta kun ebaysta kyttäämään sopivat. Harjattua alumiinia on aika vähän kaupan ( koska se on s-line sisustallisesta autosta), mutta kyllä niitä harvakseltaan löytyy. Itse vaidon nuo ja onhan ne mukavan näköiset ja enne kaikkea mukavan tuntuiset. Ja joo , hiplailen listoja päivittäin :)

LainaaItse taas ajattelen vanteiden olevan se yksi tärkeimmistä, joten olen valmis panostamaan laatuun, ulkonäköön ja hintaan. Enkä suosio huonoja renkaita, joten jos jokin lisävaruste saa olla hintava ja hyvä, on vanteet. Kyllä niillä oppii ajamaan varovasti.

Samaa mieltä. Ne ovat vähän niinkuin auton käyntikortti. Näkyvin ja huomiota herättävin osa.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 10.01.11 - klo:21:44
Newman:

Audin uusi 60:40 voimanjako quattrossa tekee siitä ihan eri auton kuin vajakki on. Se kääntyy kesäkeleillä kuin ajatus hiukan kaasua antamalla. Esim. liittymärampit ovat aina nautintopaikkoja, joissa quattro tarjoaa perää ulos kaarteesta ja kääntyminen on ihan erilaista kuin vajakilla. Osta samantien nautintoväline - quattro !

Minulla on jo A4 sedan 2.0 TFSI quattro (ajettu 5 tkm).  ;D Tarkoitit varmaan jotakin toista.

Mutta en kuitenkaan puhuisi "vajakeista". Se on tosi noloa ja sellaista pikkupoikamaista pröystäilyä ja pilikan vertailua. Pärjäsin Fiat 127:lla kesärenkailla vuoden ympäri. Ei siinä nelivetoa tarvittu kun oli ASENNETTA.  :D

Newman

Lainaus käyttäjältä: massa - 10.01.11 - klo:22:19
kyllä 155kW:lla pääsee alle 9 litran helpostikin. Riippuu tietty ajelijasta, mutta 7,2 tais olla alin maantiellä reippaalla mutta säästelevällä ajolla tankki ja siitä ois rauhallisella ajolla päässy oikein nipistelemällä alle 7 todnäk.

Sen verran hyvä setti oli, että uusi on tulossa samalla voimalinjalla :D

Joo pääsee, mutta ei omien kokemusten mukaan helposti (eikä kai muidenkaan). Ajotietokone näyttää vähintään yli litran verran optimistisia lukemia. Oman työmatka-ajon keskiarvo on ajotietokoneen mukaan 7,5 l/100 km (60 kilometriä, joista 48 motaria ja loput taajamaa). Totuus lienee tankkausten perusteella jossakin 8 - 9 litran välimaastossa. Ja tämä siis pihistelmällä taloudellisen ajon opein.

kt

Vain sivusilmällä olen seuraillut rinkeliviestejä.
Voisiko joku yksinkertaisesti selittää mikä on tämä B7 ja B8 jne...?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Flat

mallimerkintöjä eri sukupolville:

A4
A4 B6 2001â€"2005
A4 B7 2005â€"2007
A4 B8 2007â€"

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=468.0

massa

Lainaus käyttäjältä: Newman - 11.01.11 - klo:11:13
Joo pääsee, mutta ei omien kokemusten mukaan helposti (eikä kai muidenkaan). Ajotietokone näyttää vähintään yli litran verran optimistisia lukemia. Oman työmatka-ajon keskiarvo on ajotietokoneen mukaan 7,5 l/100 km (60 kilometriä, joista 48 motaria ja loput taajamaa). Totuus lienee tankkausten perusteella jossakin 8 - 9 litran välimaastossa. Ja tämä siis pihistelmällä taloudellisen ajon opein.
Nuo lukemat mitä edellä kirjoitin niin oli siis todellisia, eikä ajotietokoneen lukemia.

Toki sanottava on että ei tuo mikään ekoversio ole, mutta ei kai tässä partakonetta olla ostamassakaan   :)
- Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa - ex. B8 Avant 2.0TFSI quattro

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Newman - 11.01.11 - klo:11:13

Mulla edellisen sukupolven TFSI-kone, näitä turbokoneilla kaksijakoinen luonne, nätisti käytettynä (turbon paremman hyötysuhteen kautta) pienempi kulutus kuin vapareilla mutta kyllä ne sitten JUOVATKIN kun oikein kaasua antaa ....  Menneenä vknloppuna reissu Tampereellle, nainen ajo sinne keskarilla 7,9 ja ihminen ajo takas 6,9 keskarilla  ;D  , 10 000 kilsan keskari mun siistillä enimmäkseen 33 kilsan hyvää työmatka-ajoa suorittaen 8,1 l/ 100 km (ei sisällä kuin 2-3 kylmäkäynnistystä).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: pikkuhärski - 10.01.11 - klo:17:33
Itsellä oli tollanen Bmw 320D e91 touring m-sport. Oli ihan mukava auto mut takaveto oli melkeen ainut miinus
Nyt alla B8 avant 125kw on tämäkin hieno peli, jos bemariin vertaa niin ainakin miinuksena et isompi ruokainen. Vaikka eihän toi dieseli kallista ole, muuta kuin et joutuu käymään useammin tankilla..

Kyllä ainakin allekirjoittaneen dsl audilla tankilla yli 1000kilsaa pääsee jos matkaa ajelee, ettei tarvitse kovin usein "pumpulla" vierailla. ::)

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Newman - 11.01.11 - klo:11:09
Mutta en kuitenkaan puhuisi "vajakeista". Se on tosi noloa ja sellaista pikkupoikamaista pröystäilyä ja pilikan vertailua. Pärjäsin Fiat 127:lla kesärenkailla vuoden ympäri. Ei siinä nelivetoa tarvittu kun oli ASENNETTA.  :D
Hiukan huvittuneena olen kyllä tätä quattron hehkutusta seurannut ;D Autoa ostaessa miettittiin et otetaanko dsl 143hp/quattro vai dsl 170hp/etuveto ja jälkimmäiseen päädyttiin. Ei koettu koeajoista huolimatta quattroa tarpeelliseksi, vaikka traileri veneilyä tulee harrastettua jossa veneluiskat eivät aina kaikkein parhaimpia ole. Tämäkin talvi on ihan etuvedon turvin pärjätty ja pärjätään jatkossakin. Tuolta "lähes tiettömän taipaleen takaa" kun on lähtöisin niin se on noi talviolosuhteet iskostuneet jo pojan kossina selkärankaan. Tässäkin pitää paikkaansa mitä parempi auto on pääsemään sitä pahempaan paikkaan jumiin sen saat. ;) Loppu kevennyksenä muistelen vuotta -94 kun eräänä aamuna oli yön aikana ilmaantunut tasamaalle 38senttiä lunta. Silloin ei tarvinnut lähteä autolla mihinkään vaan odoteltiin rauhassa aurojen kulkua.

edit ois näköjään vastaukset voinu samaan viestiinkin laittaa, vaan eipä sitä kaikkea aina huomaa :-\

Pertsa

Niin, eihän quattroa välttämättä tarvi (Suomessakaan), ihan hyvin pärjää etuvedollakin, se on totta. Mutta kyllä se autoilusta paljon mukavamampaa ja nautittavampaa tekee vaikka ei hakeudukaan sellaisiin paikkoihin jossa voi jäädä kiinni.
Toki metalliväri ja vaikka kiiltolistat on tarpeellisempia  ::)

Markku J

Minulle Audin viehätys on pääosin quattrossa. Etuvetoista autoa yritän välttää hankkimasta. Takaveto tai neliveto tarjoaa enemmän ajamisen nautintoa.

Hyvät A4 quattro -muistot mielessäni odottelen vesi kielellä tukholmalaisen Audi -kauppiaan tarjousta kulivarusteisesta A4 quattrosta. Jos sen alennusprosentti liikkuu samalla tasolla, kuin Bemarissa, niin firman limiittiin voisi mahtua juuri ja juuri jotain tällaista:

-A4 Avant quattro 2.0 TFSI S tronic
-xenonit
-parkkitutkat "plus"
-Concert -radio ja ASS
-vakkari
-keskikyynärnoja
-Arkana -kangasverhoilu (beige)
-sähköinen takaluukku
-takalasien aurinkosuojat

-väriksi punainen mustin listoin ja kattokaitein
-vakiorengastus 16" perusaluilla (ja omaan piikkiin ehkä jotain hienompaa)

Jos alennus jää reilusti Bemaria heikommaksi, niin sitten ei taida onnistua. Kovin paljoa tuosta kun ei voi tinkiä varusteidenkaan osalta. Lähtöhinta noin 390 th SEK.

Tollo Peloton

Lainaus käyttäjältä: Tomppis - 10.01.11 - klo:15:40
Olen huomannut joo, kävin ajamassa (takavetoisena) farkku 320d Business-varustelulla ja siihen jäi mun kolmossarjalaisella ajo. Täytyy sanoa että jopa E46 oli paremman olonen, ajettavuudeltaan, ei niinkään esimerkiksi sisätilan laadun suhteen. Mutta bemari on mielestäni ylihinnoitellut 3-sarjan. Kuitenkin on tullut ajettua/oltua kyydissä sekä B7 että B8 A4 ja A5 kyydissä niin audilta saa paremman auton, joka on vieläpä halvempi, jos mietitään 2.0 TDI 125 kW ja 320d tai bensana sama homma, 325i/320i - 2.0 TFSI 155kW.

A4 B8 on hyvä tai sanoisimpa loistava ajaa jo etuvetona ja Servotronicilla varusteltuna mutta minusta BMW on vähintään yhtä hyvä ajettava Servotronicilla ja tavallisilla pyörillä. Business malleissa vakiona tulevat kovat, joustamattomat ja kovaolkaiset jyristävät "betonipyörät" eli Run flatit ei sovi ollenkaan tänne meidän teille ja pilaa ajettavuutta. E46:ssa ei vielä oltu sorruttu moisiin hömppärenkaisiin. Kumminkin minusta mainioita ajettavia molemmat vajakkina ja nelikkona mutta ne Run flatit on vaan niin karseat. Aika usein niitä näkee tuolla rengasliikkeiden nurkissa kun on vaihdettu perusrenkaisiin. Bensoissa Audi vie BMW:tä aivan täysin paitsi tietysti kuutoskoneet on hienoja BMW:llä. Muissa bensa-autoissa (4-syl.) on polttoaineen suorasuihkutusta ja hienoja oivalluksia mutta kyllähän turbo on aina turbo eli Audi on edellä. Dieseleissä tilanne on aikalailla tasapeli.

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: Tollo Peloton - 11.01.11 - klo:18:55
A4 B8 on hyvä tai sanoisimpa loistava ajaa jo etuvetona ja Servotronicilla varusteltuna mutta minusta BMW on vähintään yhtä hyvä ajettava Servotronicilla ja tavallisilla pyörillä. Business malleissa vakiona tulevat kovat, joustamattomat ja kovaolkaiset jyristävät "betonipyörät" eli Run flatit ei sovi ollenkaan tänne meidän teille ja pilaa ajettavuutta. E46:ssa ei vielä oltu sorruttu moisiin hömppärenkaisiin. Kumminkin minusta mainioita ajettavia molemmat vajakkina ja nelikkona mutta ne Run flatit on vaan niin karseat. Aika usein niitä näkee tuolla rengasliikkeiden nurkissa kun on vaihdettu perusrenkaisiin. Bensoissa Audi vie BMW:tä aivan täysin paitsi tietysti kuutoskoneet on hienoja BMW:llä. Muissa bensa-autoissa (4-syl.) on polttoaineen suorasuihkutusta ja hienoja oivalluksia mutta kyllähän turbo on aina turbo eli Audi on edellä. Dieseleissä tilanne on aikalailla tasapeli.

Contin nastoilla oli auto jolla ajelin. Saatto tehdä kylmä konekki, vaikka jonku verran yritin lämmitellä sitä - lämmöt kipus normaaliin mutta ei ollu mun makuun, moottorin tärinä ja jonku verran nakutus kuulu näpi, alko muistuttaa jo volvon dsl.. Ja perhepiirissä F10 jossa kesällä Gudikan (Good year) runflatit ja talvella saman kokoiset Misukan nastat niin nastat ovat hiljaisemmat ja mielyttävemmät ajaa. Bensana bemarilta vähintään 325 taikka sitten 330 siinä sitten hinta nousee jo reilusti yli 2.0TFSI Q 155kW. Mutta jotenki mulla on semmonen kutina jääny nyt tuosta kolmosesta että mielummin vaihdan itselleni A4 ku kolmisatasen.
Itselläni on myös sama mitä tuossa Markku J totesikin, jos audin laitan, ehdottomasti Quattro, jos en laita audia niin laitan takavetoisen auton. Mutta etuvetoisilla ajo on mulle riittäny nyt joksikin aikaa.

Flat

LainaaToki metalliväri ja vaikka kiiltolistat on tarpeellisempia

Nyt pertsakin puhuu asiaa. Oppi mennyt perille.
Mutta kerrattakoon asia tietämättömille vielä kerran.
Metalliväri on suomen ilmastoon pakollinen, koska suomalaisesta karkeasta asfaltista irtoaa epätavallisen paljon harmaita pölyhiukkasia 8 kokoluokka 3-5 micronia jotka tarttuvat helposti standardiväreihin. Metallimaalissahan on tunnetusti parempi lakkaus ( premium diamond lacquer) joka hylkii pölyhiukkasia.Lakka on tietysti useammassa kerroksessa. Audi.de:stä lisätietoa.
Lakka valellaan autoon hermeettisissä olosuhteissa, ja päälakkaaja Dr. Shultz tarkistaa alaisineen jokaisen metallivärjätyn auton reflectroskoopilla.  Heijastuksen on oltava 8-10 reflektonia, mikäli arvo on alle, se menee uusintalakkaukseen. Audi.de:ssä tästäkin kuvia.

Kiiltolistoissa on myös parempi pinnoite kuin listattomassa autossa ja em. pätee myös näihin. Lisäksi B pilarin kiiltolistasta on hyvä peilata itseään ja tarkistaa onko letti hyvin.

LainaaDieseleissä tilanne on aikalailla tasapeli.

höpönpöpö, baijerin tupruttajat ovat tehokkaampia ja taloudellisempia.

Nudde

LainaaKiiltolistoissa on myös parempi pinnoite kuin listattomassa autossa ja em. pätee myös näihin. Lisäksi B pilarin kiiltolistasta on hyvä peilata itseään ja tarkistaa onko letti hyvin.

kiiltolistat yleensä parissa vuodessa ei enää kiillä, kokemusta on! Niin makuasia tämä on, mutta kyllä ne näyttävät niin vanhoilta, ei vaan voi mitään, kun esim vertaan omaa johonkin missä on kiiltolistat niin se kiiltolistainen näyttää 10 vuotta vanhemmalta. no makuuasioita nämäkin. Maalista juttelit aivan niin kuin se on! Metalliväri jos vaan mahdollista.

P.S On muuten hauska nähdä näin vuoden alussa uutta potkua tähän foorumiin, on ollut aika hiljaista.....mutta pidetään foorumi nyt vilkkaana!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy