Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Tomppis

Tuohon FlexiFuel-koneeseen liittyvää.

Jos joku on menossa koeajamaan KO. koneella olevan biilin niin vois laittaa vähän jotain tuntemuksia tännekki. Itsellä mahdollisesti auton vaihto myöhemmin keväällä edessä ja vaihtoehtoina tällä hetkellä on FlexiFuel tai ihan normi 155 kw (molemmat totta kai Q, ihanan liukkaiden talvien takia t. oululainen.) Alustavaa tarjousta on haettu jo 155 kW:stä, ei hirveillä varusteilla olisi tarkoitus ottaa mutta speksiä vaikka sitten vähän myöhemmin ellei jota kuta kiinnosta ihan hirveästi.

Mutta, jos joku käy/löytää testejä, arvosteluita tjv niin vois linkitellä tänne. Kiinnostaa onko 1500,- ja 30 hv/30 nm ero kannatava..

Flat

Itse ottaisin tuon 155kW mallin, tuo 1500 EUR ei nyt niin iso ero ole. Harmittaa kuitenkin jälkikäteen.

Sitten ihan OT tyhmä kysymys: mistä tuota E85:sta edes saa? ja mitä se maksaa?

Obvious

Lainaus käyttäjältä: Flat - 07.01.11 - klo:07:06
Itse ottaisin tuon 155kW mallin, tuo 1500 EUR ei nyt niin iso ero ole. Harmittaa kuitenkin jälkikäteen.

Sitten ihan OT tyhmä kysymys: mistä tuota E85:sta edes saa? ja mitä se maksaa?

E85 on 40centtiä halvempaa kuin 95E. Ja nyt kun moni uhkaa siirtyä tämän E10 homman takia 98E:iin niin hintaero kasvaa lisää.

ST1 kuulemma tarjoaa tuota jo joissain paikoissa, ja myynti on laajenemassa. Tietääkseni?

K70

Osa ST1 asemista tosiaan myy tätä ja hintaero 95E10:aan on 30 senttiä. Näillä asemilla ei myydä 98E:a ollenkaan.

Flat

myykös joku muu firma tuo E85:sta ?

piti ihan katsoa missä sitä myydään suomessa, peräti 7 kpl asemia myy E85:sta (koko suomessa)

St1 Espoo Karapellontie    Karapellontie 11 02610 Espoo
St1 Espoo Suomenoja   Martinsillantie 10 02270 Espoo
St1 Helsinki Herttoniemi AW4   Abraham Wetterin tie 4 00810 Helsinki
St1 Helsinki Mäkkylä   Turuntie 2 00370 Helsinki
St1 Helsinki Vallila   Satamaradankatu 4 00510 Helsinki
St1 Vantaa Lentoasema   Ilmailukuja 1 01530 Vantaa
St1 Vantaa Petikko   Tiilipojanlenkki 2 01720 Vantaa

Tuolla perusteella ei olisi mitään järkeä ostaa flexifuel autoa, mikäli siitä joutuu pulittamaan ylimääräistä.

Obvious

Hintaero alle 1ke, siis FlexuFuel on tuon verran kalliimpi.

Tietojeni mukaan FlexiFuel toimii 100% myös normi 95E10 bensalla.

Nyt jo sopivasti (en laske tarkkoja km määriä) ajava pääkaupunkiseutulainen voisi ihan hyvällä syyllä ostaa FlexiFuelin.

Ja uskon että myyntialue kasvaa, hitaasti mutta varmasti.

K70

Mutta jos kulutus kasvaa E85:lla 6.4:sta 9:aan litraan, niin tuleeko tuosta enää säästöä 30 sentin litrahintaerolla?

Obvious

Lainaus käyttäjältä: K70 - 07.01.11 - klo:07:57
Mutta jos kulutus kasvaa E85:lla 6.4:sta 9:aan litraan, niin tuleeko tuosta enää säästöä 30 sentin litrahintaerolla?

Totta. Mutta netistä löytämieni arvelujen mukaan tuo 9 litran kulutus on toteutettavissa, toisin kuin tuo 6.4 litraa/100km.

Vai monellako on keskikulutus(siis todellinen! ei siis ajotieturin) oikeasti tuollaisella 180hv padalla 6.4litraa/100km?

Ja kirjoitain siis toteutuneesta kulutuksesta keskimäärin, en EU yhdistetystä.

Flat

Tuo keskikulutus on hieman huono mittari, koska jokaisen keskikulutusprofiilihan on varmasti erilainen. Parempi mittari on maantieajo tai aito kaupunkiajo.
maantiellä tuolla pääsee oikeasti 6 litran tuntumaan, 80km/h köröttelyssä allekin. Kaupungissa 9-10 l on myös oikeasti toteutunutta.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Flat - 07.01.11 - klo:07:06

Näin varmaan on.

Ja ottamalla tuon tehokkaamman tuntuisi siltä että jälkimarkkinoinnissa ( eli käytettyä myydessä) olet vahvoilla. Ei kenties hinnan vaan kiinnostavuuden kannalta.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Obvious

Lainaus käyttäjältä: Flat - 07.01.11 - klo:08:14
Tuo keskikulutus on hieman huono mittari, koska jokaisen keskikulutusprofiilihan on varmasti erilainen. Parempi mittari on maantieajo tai aito kaupunkiajo.
maantiellä tuolla pääsee oikeasti 6 litran tuntumaan, 80km/h köröttelyssä allekin. Kaupungissa 9-10 l on myös oikeasti toteutunutta.

Ja moottorijarrutuksella kun mennään kulutus on 0l/100km! Ihmeauto!

Vaikea asia spekuloida, mutta jos haluaa jotain uutta, niin en pidä FF:n ostajaa tyhmänä, enemmänkin pidän niitä yksinkertaisina ketkä torppaavat uuden tekniikan tai torppaa ne ihmiset jotka haluavat kokeilla uutta tekniikkaa, ihan vain tietämättömyyttään.

Itse kun asun 50km Helsingistä niin en ole vielä vakuuttunut siitä että minun kannattaa ostaa FF auto. Aika näyttää.

Wilburi

Olen monesti tällä palstalla kehunut B8:n kulutuslukemia ja tarkastin juuri Tankkaus.comista viime vuoden lukeman, joka on 8,54 l/100 km ja tuosta määrästä 90 % on kaupunkiajoa ja loput 10 % maantieajoa. Eli kulutuslukema on varsin lähellä tuota tehtaan ilmoittamaa. Ajo on siis pääasiassa työmatka-ajoa välillä koti-työpaikka-kauppa-koti. Ja kuten aiemminkin olen kertonut, niin jos oikein säästeliäästi koittaa ajaa, niin maantiellä pääsee lähelle 5 l/100 km ja joka kerta alle 6 l/ 100 km. Tietysti löpöä saa kulumaan, jos niin haluaa.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

fourvalve

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 07.01.11 - klo:11:06
Olen monesti tällä palstalla kehunut B8:n kulutuslukemia ja tarkastin juuri Tankkaus.comista viime vuoden lukeman, joka on 8,54 l/100 km ja tuosta määrästä 90 % on kaupunkiajoa ja loput 10 % maantieajoa. Eli kulutuslukema on varsin lähellä tuota tehtaan ilmoittamaa. Ajo on siis pääasiassa työmatka-ajoa välillä koti-työpaikka-kauppa-koti. Ja kuten aiemminkin olen kertonut, niin jos oikein säästeliäästi koittaa ajaa, niin maantiellä pääsee lähelle 5 l/100 km ja joka kerta alle 6 l/ 100 km. Tietysti löpöä saa kulumaan, jos niin haluaa.  ;D

Mikä flexfuel malli on kyseessä, kun käy bensa ja kaasuöljy ;)
BMW z4 3.0i roadster

VAG!

aa

Jyffe222

Audin seisontalämmitys (PK6), toimiiko vain siten että lämmittää ensin sisätilan ja vasta sen jälkeen moottorin?
Voiko muuttaa, että lämmittää molemmat yhtäaikaa?

Kovilla pakkasillahan muuten jää moottori kokonaan lämmittämättä.

Obvious

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 07.01.11 - klo:11:15
Eikös juuri 2.0 TFSI quattroista ole ollut puhetta, että ei niillä keskimäärin pääse ilmoitettuihin. Kymppi olisi aika yleinen käytännön keskikulutus.

Yleisesti ottaen 155kW Q:lla(vissiin kai kaikilla vaihteistoilla ja vetotavoilla) moottorin kulutuslukemat ovat tuolla 9-10 litran välissä. Harvemmin on 8:lla alkava lukema on saatu aikaiseksi. Ainakin mitä netistä ja täältä olen löytänyt.

Ja kyllähän ajotieturin saa näyttämään vaikka mitä lukemia. Niistä voi vetää kaikenlaisia johtopäätöksiä.

132kW moottorissa on vähän paremmin asiat jostain syystä, sillä pääsee jo 8:lla alkaviinkin lukemiin helpohkosti.

Joku voi ajatella että mitä väliä sillä on kuluttaako se 50ke auto nyt 8 vai 10 litraa/100km. Kyllä minua kiinnostaa.

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Jyffe222 - 07.01.11 - klo:11:35
Audin seisontalämmitys (PK6), toimiiko vain siten että lämmittää ensin sisätilan ja vasta sen jälkeen moottorin?
Voiko muuttaa, että lämmittää molemmat yhtäaikaa?

Kovilla pakkasillahan muuten jää moottori kokonaan lämmittämättä.

Oletuksena on et lämmittää vain sisätilan, mutta suomeen tuotavissa autoissa johon otettu toi lämmitys/tuuletus(PK6) koodataan niin et lämmittää myös moottorin. Allekirjoittaneella on ko. varuste autossa ja piti tässä syksyllä käydä pajalla koodauttamassa et lämmittää moottorin kun se maahantulo tsekkauksessa oli jääny tekemättä. Jossakin jäähdytyskanavassa on jokin venttiili joka ei muutoin avaudu jolloin moottori ei lämpiä. Laitehan eberin ja sijaitsee edestä katsoen vasemmalla puolen ns.sumarin takana heti keulassa. Ajotietokoneen kautta saa päälle/pois lämmityksen/tuuletuksen, kolme ajastusmahdollisuutta kuukauden päähän ja langaton kaukosäädin päälle/pois toiminnolla. Ainakin tähän asti olen ollut laitteeseen tyytyväinen vaikka se jälkiasenteista eberiä/webastoa kalliimpi onkin. Vierastan jossain määrin näihin "hienoihin" sähköjärjestelmiin jälkikäteen ronkkimista... :-\

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: Obvious - 07.01.11 - klo:07:51
Hintaero alle 1ke, siis FlexuFuel on tuon verran kalliimpi.

Tietojeni mukaan FlexiFuel toimii 100% myös normi 95E10 bensalla.

Nyt jo sopivasti (en laske tarkkoja km määriä) ajava pääkaupunkiseutulainen voisi ihan hyvällä syyllä ostaa FlexiFuelin.

Ja uskon että myyntialue kasvaa, hitaasti mutta varmasti.

Suora lainaus Audin sivuilta:

Moottorissa voidaan käyttää mitä tahansa etanoli-bensiini seossuhdetta välillä 0â€"85%. Innovatiivinen suorasuihkutuksen ja turboahtamisen yhdistäminen antaa mallille erinomaiset suoritusarvot pitäen samalla polttoaineen kulutuksen alhaisena.

Elikkä kyllä toimii ihan kaikella bensalla tuokin auto, elikkä ei rajotu vaan siihen että toimii huonommin E10 ku E85..

Ja hinnathan menee niin päin, puhuin siis nelivetoisesta että 2.0TFSI FF Q on lähtöhinnaltaa (business-varustelutason hinnasto edessä) 44077,94 ja normaali 155 kW lähtö S-S:nä on 45573,5. Elikkä Flexi on sen 1500 e halvempi tässä tapauksessa.

Totta on myös se, mitä Ton-1 sanoi, mahdollisesti jälleenmyynti ois helpompaa/ihmiset kiinnostuneempia. Mutta kun kaikki hakevat nyt vihreää linjaa niin onko välttämättä sittenkään niin että siinä vaiheessa halutaan ostaa tuo 155 kW? Kuitenki suurin osa mitä esim. nettiautossa myynnissä olevista a4 on sitä TDIe koneella olevaa.
Mutta näillä korkeuksilla missä asun niin FF ei siinä mielessä ole kannatava (muuta kuin 1500 e hintaerolla), että täällä ei ole edes E85 tankkauspisteitä. Elikkä E10 olisi käytössä joka tapauksessa - kulutus pysyisi samana kuin 155 kW. Mutta ihan mielenkiinnosta olis kiva tietää että kuinka paljon poikkeaa normaalista 2.0TFSI

Jyffe222

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 07.01.11 - klo:12:31
Oletuksena on et lämmittää vain sisätilan, mutta suomeen tuotavissa autoissa johon otettu toi lämmitys/tuuletus(PK6) koodataan niin et lämmittää myös moottorin. Allekirjoittaneella on ko. varuste autossa ja piti tässä syksyllä käydä pajalla koodauttamassa et lämmittää moottorin kun se maahantulo tsekkauksessa oli jääny tekemättä. Jossakin jäähdytyskanavassa on jokin venttiili joka ei muutoin avaudu jolloin moottori ei lämpiä. Laitehan eberin ja sijaitsee edestä katsoen vasemmalla puolen ns.sumarin takana heti keulassa. Ajotietokoneen kautta saa päälle/pois lämmityksen/tuuletuksen, kolme ajastusmahdollisuutta kuukauden päähän ja langaton kaukosäädin päälle/pois toiminnolla. Ainakin tähän asti olen ollut laitteeseen tyytyväinen vaikka se jälkiasenteista eberiä/webastoa kalliimpi onkin. Vierastan jossain määrin näihin "hienoihin" sähköjärjestelmiin jälkikäteen ronkkimista... :-\
Haluaisin vielä tarkennuksen, että aukeaako kyseinen venttiili heti vai vasta kun sisätila on lämmennyt tarpeeksi? Tietojeni mukaan toimisi, että lämmittää kuitenkin ensin sisätilan ja vasta sen jälkeen avaa venttiilin ja alkaa lämmittää moottoria. Josta seuraa, että kovilla pakkasilla lyhyellä lämmitysajalla ei moottori lämpene ollenkaan.
Pystyykö koodauksella pitämään kyseisen venttiilin kokoajan auki?

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Jyffe222 - 07.01.11 - klo:13:36
Haluaisin vielä tarkennuksen, että aukeaako kyseinen venttiili heti vai vasta kun sisätila on lämmennyt tarpeeksi? Tietojeni mukaan toimisi, että lämmittää kuitenkin ensin sisätilan ja vasta sen jälkeen avaa venttiilin ja alkaa lämmittää moottoria. Josta seuraa, että kovilla pakkasilla lyhyellä lämmitysajalla ei moottori lämpene ollenkaan.
Pystyykö koodauksella pitämään kyseisen venttiilin kokoajan auki?

Mistähän moisia tietoja lienet kuullut... ???
Lämmittää molempia heti alusta alkaen, 30 minsaa -20 pakkasella niin lähtee kuin palmun alta :D Edit. Ainakin 2010 mallissa.

otoo

Täällä on ollut jo aikasemmin juttua tuosta Avantin takalasinpyyhkijän toiminasta auton peruutusvaihteen ollessa päällä. Toivomuksena oli itselläni autonluovutksen yhteydessä että tämä poistetaan, näin kuitenkaan ei tapahtunut.
Osaako joku sano PK-seudulla liikettä jossa tuo toiminto osataan 100%-varmasti poistaa. Kaksi kertaa olen myyjäliikkeeltä tätä kysynyt. En tiedä eivätkö sitten osaa vai viitsi tuota tehdä.

MATTi

Lainaus käyttäjältä: otoo - 09.01.11 - klo:08:59
Täällä on ollut jo aikasemmin juttua tuosta Avantin takalasinpyyhkijän toiminasta auton peruutusvaihteen ollessa päällä. Toivomuksena oli itselläni autonluovutksen yhteydessä että tämä poistetaan, näin kuitenkaan ei tapahtunut.
Osaako joku sano PK-seudulla liikettä jossa tuo toiminto osataan 100%-varmasti poistaa. Kaksi kertaa olen myyjäliikkeeltä tätä kysynyt. En tiedä eivätkö sitten osaa vai viitsi tuota tehdä.

Oma autoni luovutettiin keskiviikkona (5.1). Ennen uuttavuotta kun soviteltiin myyjän kanssa tuota luovutusta niin mun
piti sanoa asiasta mutta tietysti unohdin. Luovutuksen lopussa muistin asian mutta jätin sen sikseen. Toiminto on kyllä
todella ärsyttävä enkä käytä itse ikinä takalasin naarmutinta. Emäntä ei ainakaan muista ottaa pyyhintä pois peruttaessa
kun muutenkin harvoin ajaa. Autolla ei ole ajettu vasta kun 60km joten mitään analyysiä en voi vielä antaa.

Pertsa

Voi olla hyvinkin mahdollista että merkkiliikeessä tuota ei välttämättä tiedetä miten tuon takalasin pyyhkimen automaattinen pyyhkäisy disabloidaan.
Jos heille kertoisi ohjeen miten se tehdään niin auttaiskohan se. Toinen vaihtoehto on että joku jolla on vag-com tekis tuon koodauksen:

Esim. täällä noita koodauksia B8:iin:
http://www.audizine.com/wiki/index.php?title=B8_A4

Takalasin pyyhkijän disablointi menee siis näin:
LainaaDisable automatic rear window wipe on the Avant, when windscreen wipers are active and the car is reversing:

[09 â€" Cent. Elect.]
   [Security Access - 16]
   [Adaptation - 10] -> Channel 19
   change 1 to 0

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Tomppis - 07.01.11 - klo:12:33
Suora lainaus Audin sivuilta:

Moottorissa voidaan käyttää mitä tahansa etanoli-bensiini seossuhdetta välillä 0â€"85%. Innovatiivinen suorasuihkutuksen ja turboahtamisen yhdistäminen antaa mallille erinomaiset suoritusarvot pitäen samalla polttoaineen kulutuksen alhaisena.

Elikkä kyllä toimii ihan kaikella bensalla tuokin auto, elikkä ei rajotu vaan siihen että toimii huonommin E10 ku E85..

Totta on myös se, mitä Ton-1 sanoi, mahdollisesti jälleenmyynti ois helpompaa/ihmiset kiinnostuneempia. Mutta kun kaikki hakevat nyt vihreää linjaa niin onko välttämättä sittenkään niin että siinä vaiheessa halutaan ostaa tuo 155 kW?

En ollut tietoinen tuosta laajenmmasta variaatiosta FF ja bensa, voi ollakin hyvinkin vaikuttava tekijä (tulevassa jäleenmyynnissä). Mutta voi sitä olla jo aiemminkin tehnyt vihreitä valintoja (siis sen litramääräisen bensan kulutuksen suhteen) ja valita se Q 1.8 TFSI-koneella, löisin kumminkin jonkun verran vetoa siitä että jos olisi kymmenen Q A4 Audia myynnissä, yks 2.0 ja muut 1.8 niin se 2.0 menee kolmen ensimmäisen joukossa.

Obvious

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 09.01.11 - klo:10:54löisin kumminkin jonkun verran vetoa siitä että jos olisi kymmenen Q A4 Audia myynnissä, yks 2.0 ja muut 1.8 niin se 2.0 menee kolmen ensimmäisen joukossa.

Joku ostaa autoja toisille?

Jos ajattelisi vain jälleenmyyntiä kun ostaa audin, niin vaihtoehdoiksi jäävät A4 Avant 2.0TDI + metalliväri, ja sama ehkä multilla. Hintakin tippunee suhteessa vähiten?

Outoja autonvalintakriteerejä? Jälleenmyyntiarvo? Myynnin/vaihdon helppous? Mitä naapuri sanoo?

Minä ostan auton itselleni, 2-3 vuoden ajaksi. Sinä aikana ehtii maailma jonkin verran muuttua siinä suhteessa mikä milloinkin on erityisen haluttavaa ja kannattavaa.

Ton-1

Puhumme nyt eriasioista, alkuperäinen kommentti johon itse kommentoin oli kannattaako se ylimääräisen 1,5 te tuhlaaminen tehokkaampaan versioon, se on tosiasia että ainoa mikä kannattaa on kumivene mutta tuolla 1,5 te panostuksella voi pitää autonsa kiinnostavuuden ehkä hieman muita versioita korkeampana (=saat myytyä auton suoraan - ero huonomman vaihtohyvityksen kautta on tonneja).

Jos jälleenmyyntiarvoa tarkistellaan ainoana arvona niin antamasi malli on kait se oikein, nyt tarkastelun kohteena oli lyönnikas bensa Q.

En ikuna ole ostanut autoja toisille, kumminkin malliston kärkipäästä (kalleimpia) ja tähän mennessä jokainen on mennyt suoraan uudelle omistajalle kohtalaisen keveyellä myyntityöllä, viimeinen mallisarjansa isoimmalla moottorilla ja kahdessa päivässä. Itse koen että siinä kohtaa missä massan myynti on todella haasteellista niin se pienikin erikoisuus/erilaisuus palkitaan lyhyemmällä myyntityöllä. IMHO. Tosin voi myös vaikeuttaakin.

Obvious

Minulla ei varmaankaan ole uskallusta ostaa 2.0TFSI Q Stronic B8:a siksi koska en halua ottaa hirveästi lainaa ja haluan autossa olevan muutakin kuin erikoisväri ja lohkolämmitin. Enkä jaksa tuunata jälkikäteen autooni mitään, vaan haluan sen suoraan sellaisena kaupasta kuin sen sitten pidän 2-3 vuotta. Siksi on hyvin todennäköistä että alleni tulee (jos A4:n ostan) 1.8TFSI 118kW Q tai 2.0TFSI FlexiFuel Q. Varusteisiin sitten se 3-5000euroa.

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: Obvious - 09.01.11 - klo:11:07
Joku ostaa autoja toisille?

Jos ajattelisi vain jälleenmyyntiä kun ostaa audin, niin vaihtoehdoiksi jäävät A4 Avant 2.0TDI + metalliväri, ja sama ehkä multilla. Hintakin tippunee suhteessa vähiten?

Outoja autonvalintakriteerejä? Jälleenmyyntiarvo? Myynnin/vaihdon helppous? Mitä naapuri sanoo?

Minä ostan auton itselleni, 2-3 vuoden ajaksi. Sinä aikana ehtii maailma jonkin verran muuttua siinä suhteessa mikä milloinkin on erityisen haluttavaa ja kannattavaa.

Niin kuin Ton-1 sanoi, puhutaan eri asiasta. En hakenu alunperinkään jälleenmyyntiarvoa tjv. Lähinnä vaan sitä että, koska budjetti (jota en maininnut) on todella tiukka niin 1500 â,¬ toisi jo varustetasolle minulle lisää rahaa. Hain alkuperäisellä kommentilla nimenomaan sitä että onko tuo ihan susikone, kulutuksellahan ei ole mitään eroa tehokkaampaan, mutta haen autoa, joka on suht hyvä kulkuinen, neliveto ja ei älyttömiä maksa. Totta kai mielessä pyörii itseni kohdalla ainakin että miten saan myytyä pois sen auton/minkälaisella välirahalla seuraavaan autoon. Jokanen euro on kuitenki aina kotiin päin..
Koska nykyisen 126 hv jälkeen kiinnostaisi 180-220 hv neliveto, tullut moisilla sen verran hurruuteltua, että voisin sanoa jopa ikävöiväni niitä aikoja.

Newman

Isoa konetta harvemmin katuu jälkikäteen. Erot esmes 118 kW:n ja 155 kW:n välillä ovat huikeat. Siksi itse käyttäisin kyllä kaikki paukut moottoriin ja voimansiirtoon ennen varusteita. Ja tietty aitoon nelivetoon. Kulutus pitää hyväksyä tai sitten suosiolla ajaa mopommalla.

VAG!

aa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy