Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

kokken

^ UVW:n puolella tuosta käytiin keskustelua joskus vuosi sitten kun laite tuli myyntiin. Muistaakseni siinä oli joku handicappi joka nousi esille keskustelussa, en vaan muista mikä.

kokken

Mulla pari kertaa tankilla käydessä jumitti tankin luukun lukitus, piti ottaa avain irti autosta ja muutaman kerran avata-sulkea-avata ovet niin sitten toimi. Tarina meni huollossa niin nopeasti läpi etten tainnut olla ensimmäinen tuosta valittanut. Nyt on asennettuna uusi sähkölukko ja joku siihen liittyvä rengas(?). Huolenpitosopimus kuittasi osat ja työn nyt kun takuu on jo umpeutunut.

Pikajuna

Tarvittaisiin apuja VAGcoodauksen kanssa:

Olen saanut aikaisemmin koodattua VAGCOM:in avulla jalkatilavalot päälle, niin että ne ovat päällä ajon aikana "tunnelma valoina". Tosin silloinkin sain ne pelkästään etujalkatiloihin. Takajalkatilavalot eivät jostain syystä silloinkaan toimineet. Kun sitten tuli eteen perus kilometrihuolto, niin tämän jälkeen kaikki koodaukset olivat kadonneet ja ne piti laittaa uudestaan sisään (TPMS, alaskääntyvät pelkääjän peili, ym). Tätä tunnelma valaistusta en ole kuitenkaan saanut aktivoitua loppuun asti tämän huollon jälkeen. Valikossa tunnelmavalaistus näkyy ainoastaan harmaana tekstinä (punainen on aktiivinen väri), eikä sitä näin ollen pysyty säätämään ollenkaan.

Voiko perus "Consert" näyttöä jotenkin buutata ja kuinka se tehdään, näin sen voisi mahdollisesti saada taas aktiiviseksi. Ohjeita järjestelmän buuttaamiseen löytyy ainoastaan noihin parempiin versioihin, mistä löytyy jo navigaattorit ym.

Autossa on sisävalopaketti ja jalkatilavalot toimivat aivan normaalisti kun auton ovet avaa/sulkee.
Tunnelma valaistus on aika kiva yksityiskohta näin pimeinä aikoina. Itselläni on ollut tapana pitää sitä aika "miedolla" teholla. On siitä ollut joskus hyötyäkin, kun pimeässä ajon aikana on pelkääjän paikalta joutunut kaivelemaan pudonnutta roinaa. Näin ei tarvitse laittaa sisävaloja päälle häikäisemään pilkkopimeällä mustalla maantiellä.

Alla vielä Localin (Dr.Pepperin) ohjeistuksesta ote niiden aktivoimiseen:

Adjustable footwell lighting: DavidB8 reports at AudiZine.com (http://www.audizine.com/forum/showthread.php?346857-DIY-Ambiance-Lighting-%28Full-time-adjustable-foot-lighting%29 ) how to apparently enable adjustable footwell lighting on Audi A4 B8/A5 cars that do not have the adjustment menu enabled as standard. It is done via the hidden menu, see earlier in this article on how to enable and access the hidden menu. For MMI 2G the setting goes: DIAG SETTINGS -> APK 0x01, 0x0B, 0x0C -> Interior lighting (extended). For MMI 3G, go to 09 Cent. Elect., Coding 07, Long Coding Helper, Byte 16, enable bits 0 and 1 (enable front and rear footwell lights). Then in the hidden menu go to car, carmenuoperation, interior light from 0 to 1, then hit return and go to cardevicelist, enable Interior light. Finally reset the MMI (http://a6retrofit.tripod.com/articles/resetmmi.html).

Voihan tuo ongelma olla jostain täppäämisestä myös, muttakun olen poistanut asetukset ja aloittanut uudestaan alusta, ja silti ongelma jatkuu. Ihmetyttää suuresti, miksi en saa sitä ohjelmoitua päälle. Tuon koodauksen tekeminen on kuitenkin aika yksinkertainen noiden ohjeiden perusteella, eikä tuossa montaa eri vaihetta ole. Voisiko noi ohjeet olla jotenkin puutteelliset?

Onko jollain muulla ollut samankaltaisia ongelmia, vai toimiiko tunnelmavalaistus tämän koodauksen tehneillä aivan moitteettomasti?

Kiitoksia jo etukäteen! Olisi mahtavaa, jos joku Welho tämän ongelmatapauksen ratkaisee.
Audi A4 B8 2.0TFSI quattro S-tronic

xp9

Olipahan kamalaa kyytiä eilen kolmostiellä. Onkohan Audilla sattunut joku pikku bugi tuulitunnelissa, kun eilisen kaltaisessa sivutuulessa ajaminen oli kohtuu kaamea kokemus. Melkein väittäisin, että 86 vuoden Civicini joskus taannoin oli vakaampi kuin B8 Audi.
Ensin kuvittelin, että oma yksilöni on vaan hajoamassa, mutta kaveri oli samalla tiellä eilen B8:llaan ja valitteli ihan samaa. Onko muilla vastaavaa kokemusta ja voiko asialle tehdä mitään?

PS: Onko muuten Audi väki vaipunut horrokseen näin kylmän iskettyä kun foorumi on hiljentynyt :)

Ktk

Eiku me seistään EGR jäässä pientareella...  ::)

Flat

LainaaMelkein väittäisin, että 86 vuoden Civicini joskus taannoin oli vakaampi kuin B8 Audi.

itse kyllä väittäisin että B8 on aikasen vakaa peli sivutuulessa.

Onko muuten jollain tietoa että onko suomi B8:ssa takapenkin turvavöissä törmäystilanteessa toimivat esikiristimet ?

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Flat - 26.11.10 - klo:16:55
Onko muuten jollain tietoa että onko suomi B8:ssa takapenkin turvavöissä törmäystilanteessa toimivat esikiristimet ?

Ei ole ainakaan esitteen mukaan, etuistuimiille löytyy sekä esikiristin että kiristysvoimarajoitin.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat

LainaaEi ole ainakaan esitteen mukaan

hyvä juttu, kiitos

otoo

Minkäs kokoista rengasta porukka suosittelee 19" ja 8,5" leveälle vanteelle A4 B8 Avantiin. Haitari taitaa olla 225-245 ja profiili 35-40. Kesärengas siis kyseessä

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: otoo - 28.11.10 - klo:19:41
Minkäs kokoista rengasta porukka suosittelee 19" ja 8,5" leveälle vanteelle A4 B8 Avantiin. Haitari taitaa olla 225-245 ja profiili 35-40. Kesärengas siis kyseessä

Koska kyseessä on 8,5" leveä vanne, niin joko 245/35 tai 255/35. 8":n vanteelle kävisi 225/40 tai 245/35.
BMW 328 i xDrive -13

otoo

Tarviiko tosiaan noin "leveän" renkaan? Minulla on nyt 8,5" leveällä vanteella 225/35 rengas. Onhan tuo vähän kapea, mutta jos nyt laittaisi 235/35 vai tuleeko siinä ongelmia kantavuuden kanssa. Tuossa 245/35 koossa taisi olla jotain vetelyä havaittavissa vai..

Pekka T

Etuvetoisista en tiedä, mutta quattrot eivät ainakaan vetele, kokemusta on A3:sta, kahdesta A4:sta ja nykyisestä A5:sta.  :)
Kyllä se 225/40 tietenkin 8,5" vanteelle menee, on vain mielestäni vähän venytetyn näköinen. 235/35 jota myös talvirenkaaksi harkitsin, on hieman alimittainen koko, sen kantavuus 91 (615 kg) riittää juuri.
BMW 328 i xDrive -13

torso1

Onko kaikissa uusissa B8-sarjan aa nelkuissa vakiona sähkövastus sisätilan lämmityksen yhteydessä? Eli lämpiääkö kabiini talvella vaikka moottori onkin vielä kylmä??

Erkka

Lainaus käyttäjältä: torso1 - 02.12.10 - klo:14:22
Onko kaikissa uusissa B8-sarjan aa nelkuissa vakiona sähkövastus sisätilan lämmityksen yhteydessä? Eli lämpiääkö kabiini talvella vaikka moottori onkin vielä kylmä??

Eiköhän nuo säätövastukset ole dieseleissä? Onko sinulla diesel Audi?
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

torso1

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 02.12.10 - klo:14:25
Eiköhän nuo säätövastukset ole dieseleissä? Onko sinulla diesel Audi?

Juu tiisseli tiisseli :)

Erkka

Lainaus käyttäjältä: torso1 - 02.12.10 - klo:14:51
Juu tiisseli tiisseli :)

Voit nukkua yösi rauhassa. Lämpövastukset ovat vakiokamaa VAG-dieseleissä. ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Nudde

Lainaaitse kyllä väittäisin että B8 on aikasen vakaa peli sivutuulessa.

En ole ainakaan itse huomannut että olisi sivutuuliherkkä, ei ainakaan farmari urheilualustalla. päinvastoin, aika tukeva. Mikä malli sinulla on?

Nudde

LainaaPS: Onko muuten Audi väki vaipunut horrokseen näin kylmän iskettyä kun foorumi on hiljentynyt 

Itse ajattelin samaa tässä taannoin, pitää ruveta käyttämään taas foorumia paremmin, keksitään jotain juttua tänne vaikka väkisin :)

Tuli muuten ostettua (heräteostos, kun meinas oma koodauspaikka mennä) sellainen VAG COM kaapeli tässä jokunen päivä sitten ja tuli vaan mieleen että olisiko täällä foorumilla joku joka haluaisi tulla kimppaan sen omistamisessa? Itse tarvitsen sen tosi harvoin, lähinnä huoltojen jälkeen, koska yleensä saavat sen nollattua silloin. Jos on kiinnostusta niin ottakaa yhteyttä!

ile

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 02.12.10 - klo:22:43
En ole ainakaan itse huomannut että olisi sivutuuliherkkä, ei ainakaan farmari urheilualustalla. päinvastoin, aika tukeva. Mikä malli sinulla on?

Sama juttu, edellisenä vkoloppuna tuli ajettua Nilsiän reissulla vajaa 1000km ja farkun katolla vielä naapurilta lainattu iso suksiboksi. Vaikka matkalla olikin pientä puhuria, aika eleetöntä menoa urheilualustalla. Oli oikeastaan ensimmäinen talvireissu ja mukavahan tuolla on päästellä pidempääkin matkaa jäisemmälläkin säällä.

Flat

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 02.12.10 - klo:22:43

Tämä kysymys oli varmaan xp9:lle osoitettu, vaikka lainaus olikin minun tekstiä. Mutta vastaa silti: alusta on F-line alusta :) Aika matalalla.

LainaaItse ajattelin samaa tässä taannoin, pitää ruveta käyttämään taas foorumia paremmin, keksitään jotain juttua tänne vaikka väkisin

Käskystä.

Olen kääntänyt kyllä yllättäen kelkkani noiden leditakavalojen suhteen. Mitä enemmän niitä tulee liikenteessä vastaan, niin sitä "lelumaisemmilta" ne alkavat näyttämään. Eli nielen aikaisemmat puheeni ja käännyt perän osalta hehkulappumieheksi.

LainaaKyllä se 225/40 tietenkin 8,5" vanteelle menee, on vain mielestäni vähän venytetyn näköinen.

kannattaa aina muistaa että rengas suojaa myös vannetta kolkuilta. venytetyssä renkaassa saattaa tulla helposti kolhuja vanteeseen, jotka varmasti harmittavat enemmän kuin tuo venytetty ulkonäkö.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 03.12.10 - klo:07:08
Olen kääntänyt kyllä yllättäen kelkkani noiden leditakavalojen suhteen. Mitä enemmän niitä tulee liikenteessä vastaan, niin sitä "lelumaisemmilta" ne alkavat näyttämään. Eli nielen aikaisemmat puheeni ja käännyt perän osalta hehkulappumieheksi.....
Olen vähän samoilla linjoilla.....minusta etenkin avantissa on nuo hehkulampputakavalot aivan tyylikkään näköiset.

EDIT: Tosin sellainen yhtenäinen ledinauha kuin esim. A1 takavaloissa on, olis kyllä vielä tyylikkäämpi kuin nuo hehkulamput.

Flat

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 03.12.10 - klo:09:08

EDIT: Tosin sellainen yhtenäinen ledinauha kuin esim. A1 takavaloissa on, olis kyllä vielä tyylikkäämpi kuin nuo hehkulamput.

totta, ne on tyylikkäät/tyylikkäimmät.

a-o

jaahas, ensimmäinen rikkoutunut osa Audissa: pesukadulla lähti takalasinpesimen sulasta se aiemminkin keskusteltu päätykappale lentoon, eli sulka on sitten entinen!

Oli muuten aika raju pesukone, kun harjat nostivat etupyyhkimetkin puoleen väliin lasia, niin ja autokin jäi vielä likaiseksi >:(

xp9

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 02.12.10 - klo:22:47
Tuli muuten ostettua (heräteostos, kun meinas oma koodauspaikka mennä) sellainen VAG COM kaapeli tässä jokunen päivä sitten ja tuli vaan mieleen että olisiko täällä foorumilla joku joka haluaisi tulla kimppaan sen omistamisessa? Itse tarvitsen sen tosi harvoin, lähinnä huoltojen jälkeen, koska yleensä saavat sen nollattua silloin. Jos on kiinnostusta niin ottakaa yhteyttä!

Mulla on tuo kaapeli unohtunut hyllyyn pölyä keräämään. Mitä softaa käytät, rosstech? ja onko hyviä vinkkejä mitä kivaa sillä saa aikaiseksi. Mielessä on ollut, että turvavyön piipitys pois, käytän kyllä aina vyötä, mutta joskus esim parkkihallissa yms tulee irroitettua vyö ja kuunneltua piipitystä. Tilttipeili olis kiva, varsinkin kesävanteilla taskuparkkeerauksessa. Muita ideoita?

Nudde

LainaaMulla on tuo kaapeli unohtunut hyllyyn pölyä keräämään. Mitä softaa käytät, rosstech? ja onko hyviä vinkkejä mitä kivaa sillä saa aikaiseksi. Mielessä on ollut, että turvavyön piipitys pois, käytän kyllä aina vyötä, mutta joskus esim parkkihallissa yms tulee irroitettua vyö ja kuunneltua piipitystä. Tilttipeili olis kiva, varsinkin kesävanteilla taskuparkkeerauksessa. Muita ideoita?

rosstech kyllä, en ole vielä käyttänyt mitään, mutta sitä tulen käyttämään, tutulta ostin, häneltä joka on koodannut mun autoa, mutta siirtyi BMW leiriin  :'(

Mulla on koodattua:
- turvavyö, ei jaksa kuunnella juuri sinun mainitsemissa paikoissa, tai kun maallla siirtää autoa pihalla, muuten käytän AINA turvavyötä.
- pissapojan viive, jos se nyt vielä on voimassa, tuntuu että ei
- needle sweep, ali nopeus- ja kierroslukumittari käy pohjassa kun käynnistää autoa
- mulla oli se peilin kääntö, ei ollut hyvä koska se kääntää liian vähän sitä peiliä, ja joskus sitten 2 kertaa ylöspäin takaisin, ei hyvä
- sivupeilien ledivalot (itse asennetut( on koodattu toimimaan
- takalasipyyhinautomatiikka pois
- time-lap mittari, sillä nyt ei tee mitään

Tässä oli kai se mitä mulla on koodattu.

xp9

Kesä tulee ihan kohta ja pitäis vanteet keksiä. Audina musta sedani.
Tommoset tuli vastaan, en muista ennen nähneeni kyseistä väritystä:
http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/11203/REPLICA+F555+AUDI-8.5x19-5x112-et35/
Toinen vaihtoehto Dotz Hanzo:
http://www.rengaskauppa.net/rk/vanteet/hae/Dotz/Hanzo

Saa haukkua tai kehua ihan vapaasti. Dotzit on käsittääkseni ainakin ihan kelpovanteita.

Hevosmies

^Ensimmäinen vaihtoehto mielestäni paljon parempi!
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Nudde

Itse en ole kauhea ystävä tummista vanteista, oli omassa alla 2 kk, ja vaihtoon. Tässä olisi mustaan autoon minun ehdotus jos haluaa hieman tummaa, mustaa en laittaisi. Kyllä se on vähän niin kun pari mun kaveria ovat sanoneet, aluvanteet on oltava alun värinen, ja siinä on oltava 5 puolaa ! Ainakin mulle sopii tämä maku. Mutta jokainen tehkööt niin kuin haluaa.

http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/9866/REPLICA+P17-8x19-5x112-et35/

tai sitten:

http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/11070/REPLICA+B820-8.5x19-5x112-et35/

Tikka

Samaa mieltä Hevosmiehen kanssa siitä, että tuo ensimmäinen on paljon parempi. Hienoja ovat myös nuo Nudden linkittämät.

Nudde

LainaaSamaa mieltä Hevosmiehen kanssa siitä, että tuo ensimmäinen on paljon parempi.

Ehdottomasti se ensimmäinen noista!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy