Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

JLa

Pesun jälkeen A4:n oikeanpuoleisesta takalokasuojasta löytyi oheisen kuvan mukainen harmillinen yllätys: ruostekupla maalipinnan alla!



Olin yhteydessä merkkihuoltoon ja kyselin 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuun kattavuutta tähän tapaukseen. Maalipinnan paksuutta on mitattu ja valokuvat otettu, ja lähetetty ne valmistajalle tutkittaviksi.

Nyt odotellaan valmistajan päätöstä ruostevaurion korjaamisesta.  :-\

Melko yllättävää 6-vuotiaalle ja 58 tkm ajetulle autolle.  :(

Sepek

Olisiko tietoa, mitä ilmastointi kaasua käyttä A4 CJEB, -13(12). Ajattelin Vianorin tarjousta R134A aineesta 39â,¬.
Audi A4 Avant TSFI 2.0 -19
Audi A4 Avant TSFI 1.8 -13
ex Saab 9-5 2,3t -05 Bioska, potkua riittää
ex Saab 9-3 2,0t -01
ex 3x Saab 900 (GLS, i ja i 16v)
ex Saab 96

M_M

Vastaan tähän saman kuin muihinkin vastaaviin kyselyihin... Konepelti auki ja katsoo mitä tarrassa lukee niin saa parasta tietoa asiasta.

(kyllä se tuon ikäisessä vielä on R134a)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Sepek

Kiitos! Yritin kurkata konepellin alle, mutta enhän minä sieltä mitään löydä. Vanha Saabisti.
Audi A4 Avant TSFI 2.0 -19
Audi A4 Avant TSFI 1.8 -13
ex Saab 9-5 2,3t -05 Bioska, potkua riittää
ex Saab 9-3 2,0t -01
ex 3x Saab 900 (GLS, i ja i 16v)
ex Saab 96

jokkeH

On tässä tullut muutama vuosi touhuttua ranskattaren kanssa ja nyt on aika palata oikeisiin autoihin. Olisin kiinnostunut vaihtoautosta joka onA4 Avant Business Sport 1.8 TFSI 125 kW multitronic. Vm 2015 eli mallin viimeinen facelift ja mittarissa 82500km.
Tämä A4 B8 palsta on kasvanut vuosien mittaan niin kovin että aika vaikea löytää enää eri malleja ja vuosimalleja koskevia tiedon muruja.
Tässä on siis 125kw moottori tyyppi CJEB/CJEB. Onko näissä koneissa vielä nokkaketjun ja öljyn kulutuksen ongelmia v2015 malleissa? Ja miten tuo multitronic, onko luotettava? Mulla oli vuosia sitten A4 B6 jossa oli jo silloin multitronicin varhaisversio joka sekin toimi moitteetta vielä silloin kun vihdoin sen 220tkm ajettuna. Joten en osaa kokemuksenkaan perusteella hyvin huolissani olla tuosta uudemmasta multitronicista. Eli tuo nokkaketju ja öijynkulutuksen mahd.ongelmat huolettaa vähän.
Vaihto on aika käsillä joten olisin tosi kiitollinen tiedoista.

M_M

Nokkaketjujen ja öljyjen kanssa ei ole kyseisessä moottorityypissä enää ongelmia.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jokiin

Tuli ostettua 300 tkm ajettu a4 2.0 tfsi 2010.

Varusteena on mm. B&O äänentoisto. Tässäkään versiossa ei ole subbarin tasonsäätöä ja sen volyymi on todella alhainen. Tein hieman muutoksia, aika hyvältä kuulostaa nyt:
- subbarikotelon vaimennus liimattavalla äänenvaimennus bitumimatolla.
- kotelon täyttö vanulla (noin 200 g)
- halpa vahvistin (Auna C-300)
- linjamuunnin, kaiutinsignaali-> RCA (Motonet)

Nyt alkuperäinen subbari saa vahvistettua signaalia, jonka voimakkuutta voi säättää erillisestä vahvistimesta. Vahvistin mahtui hyvin varapyörän viereen.
Kustannukset oli alle 100 EUR, ja vaikutus äänenlaatuun on merkittävä.

Toinen huomattava parannus on S Tronicin adaptointi VCDS:llä.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/7-Speed_S-Tronic_Direct-Shift_Gearbox_(DSG/0B5)

Kaikki vaiheet ei mennyt läpi, mutta arvatenkin Distance sensor calibration teki suurimman muutoksen, kylmänäkin veto alkaa heti sekä eteenpäin ja taaksepäin.
Ennen adaptointia joutui ensin nostattamaan kierroksia, jolloin lähtö oli empivää ja nykivää.


anselmi123

Oisko antaa viimoset vinkit mitä kattoa läpi. Aikeissa on mennä katsomaan B8 A4 Allroad vuodelta 2010. Koneena tuo 170hv 2.0TDI ja kovalla askilla ja reilu 200tkm tullut mittariin.

JJT

Terve. Kiikarissa 2008 vuoden 2.0 155kw stronic guattro,  onko oikee murheenkryyni vai mitä ajatuksia? Öljynkulutus remontti tehty.  150000km ajettuna,  ajatuksia + neuvoja?
Kiitos.

Ripa76

Lainaus käyttäjältä: JJT - 13.10.22 - klo:22:22
Terve. Kiikarissa 2008 vuoden 2.0 155kw stronic guattro,  onko oikee murheenkryyni vai mitä ajatuksia? Öljynkulutus remontti tehty.  150000km ajettuna,  ajatuksia + neuvoja?
Kiitos.
Onko huoltokirja aukoton? Huollot tehty ajallaan? Öljyt vaihdettu suosituksiinsa nähden tiheämmin? Renkaat asiallisessa kunnossa ja oikeanlaiset? Onko laitettu tuning härpäkkäitä? Montako omistajaa jo ollut?

Itse välttäisin varsinkin siinä tilanteessa jos on laitettu tuning juttuja parantaakseen näyttävyyttä/suorituskykyä ja jos kyseessä on kiertopalkinto. Huolloillakin on myös merkityksensä. Noilla kilsoilla voi tulla yllättävän paljon vikoja vuoden sisälle, että kukkaro ei välttämättä kestä sitä. Jos budjetti antaa periksi niin vähemmän ajettu voi olla järkevämpi vaihtoehto.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/887557.html

Audi A3 Sedan Business Sport 1.6 TDI 81kW -14

Mattiboy

Moro.

Tähtäimessä A4 Avant vm. 2015 1.8 TFSI Quattro n. 110 tkm ajettuna. Kone näyttäisi olevan CJEB. Selailemalla löysin, että ketjun venymisen ja öljynkulutuksen suhteen koneeseen tehty parannuksia?

Minkälaisia ongelmia on odotettavissa? Laakerit? Termostaatti?
Skoda Octavia Combi Style 1.5 TSI -21

ex.
Skoda Octavia Combi Style 1.6 TDI -16
VW Golf Comfortline 1.4 TSI -10
VW Bora 1.6 -01

M_M

Termostaatti noissa vähän heikko tuntuu olevan, mutta eipä niissä muita ongelmia juuri ole kuulunut.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Horleyy

No moikka. Potilaana a4 b8 avant 2.0tfsi -09. Mikähän voisi olla äänen syynä kylmäkäynniestäessä. Ã,,äni on pätkivä,mutta tasainen, korkea oktaavinen eikä kuullosta niinkään miltään mekaaniselta ääneltä. Kuuluu usein jos auto on ollut tolpan nokassa (letkulämmitin). Kuuluu noin 30sek ja vaimenee ja loppuu

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy