Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Flat

LainaaJaa semmoinen muutos tulee että 2.0TDI 136 hp manuaalin moottorikoodi muuttuu joskus vuodenvaihteen(?)tienoilla. CO2 laskee pikkaisen,

kyse varmaan tästä

Lainaa"Audi steigert die Effizienz seiner Modelle weiter. Ab sofort stehen in Deutschland zwei neue Varianten des Bestsellers A4 zur Wahl, die noch weniger Kraftstoff verbrauchen. Die Limousine begnügt sich im Mittel mit 4,4 Liter Diesel pro 100 km und einer CO2-Emission von 115 Gramm pro km. Beim A4 Avant liegen diese Werte bei 4,6 Liter und 120 Gramm. Gegenüber den Vorgängermodellen ist der CO2-Ausstoß um vier beziehungsweise neun Gramm gesunken.

Effizienz bedeutet bei Audi keinerlei Verzicht an Sportlichkeit. Die neuen Varianten sind stark motorisiert â€" ihr Zweiliter-TDI bringt es auf 100 kW (136 PS) sowie auf 320 Nm Drehmoment, die von 1.750 bis 2.500 1/min bereitstehen. Die Limousine sprintet in 9,5 Sekunden von null auf 100 km/h und erreicht 215 km/h Spitze, der Avant erledigt den Standardspurt in 9,8 Sekunden und wird 208 km/h schnell.

Die beiden neuen A4-Modelle nutzen die Technologien aus dem Modularen Effizienz­baukasten von Audi. Ihre Sechsgang-Schaltgetriebe wurden in allen Gangüber­setzungen leicht verlängert, auf den geschmiedeten 16 Zoll-Leichtmetallrädern sind Rollwiderstands-optimierte Reifen im Format 205/60 aufgezogen. Aerodynamische Retuschen an der Karosserie und eine abgesenkte Trimmlage verbessern die Umströmung, der Bordcomputer mit Effizienzprogramm gibt dem Fahrer Tipps zum Gangwechsel und zum wirtschaftlichen Fahren.

Audi liefert die beiden neuen Effizienz-Topmodelle der Baureihe in der Ausstattungslinie Attraction aus.

Der Grundpreis des Audi A4 2.0 TDI (100 kW 115 g CO₂/km) beträgt 31.600 Euro, der A4 Avant 2.0 TDI (100 kW 120 g CO₂/km) steht mit 33.250 Euro in der Preisliste."

hessu

Mitä kuriiri firmoja olette käyttäneet kun tilaatte tavaraa englannista? ???

HJP

Lainaus käyttäjältä: hessu - 11.11.10 - klo:22:58
Mitä kuriiri firmoja olette käyttäneet kun tilaatte tavaraa englannista? ???
Ehdottomasti paras paikka kyydin tilaukseen on http://www.parcel2go.com/ , saat itse vertailtua eri kuljetusyritysten hinnat ja tarvittaessa voit jopa itse tilata noudon tavaran myyjän luokse. Hinnat Brittirahdille ovat yllättävän halvat, tuollakin tosin hinnat vaihtelee ajoittain.Itse sain pari kuukautta sitten 4 vannetta kahdessa paketissa lähetettynä kotiovelle 35 punnalla, DHL:n maarahtina.

Flat

LainaaMitä kuriiri firmoja olette käyttäneet kun tilaatte tavaraa englannista?

Itse olen pari kertaa käyttänyt www.payperparcel.co.uk, helppokäyttöinen, ja mikä parasta pikalaskurin avulla tietää heti paljonko kuljetus maksaa.

http://flataudi.webs.com/tuning%20tips%2022.htm#TAVAROIDEN_HANKKIMINEN

mutta tässä katkelma em linkistä :

LainaaValuuttakurssien takia alkuperäisia Audi osia kanntaa myös hankkia ulkomailta, esim tällä hetkellä (kirjoitushetkellä) Euron ja Punnan kurssi on aika suotuisa hankinnoille Englannista. Tässä eräs tapa hankkia tavaroita UK:sta ( esimerkkitapauksessa lähinnä Audi liikkeistä)

1. Tarkista hinta netistä (Audin omilta sivuilta) http://www.audi.co.uk/owners-area/audi-accessories.html
2. Kysy tarjous UK kauppiaalta ( hinta saatta olla halvempi kuin nettisivut ilmoittavat, ja alennusta voi saada), itse asiassa aina olen saannut...
3. Arvioi paketin koko, ja tarkista lähetyskulut nettilaskurilla, esim http://www.payperparcel.co.uk/QuickQuote.aspx
4. Tilaa tavara myyjältä, luottokorttitiedot pitää antaa sähköpostitse tai puhelimitse
5. Pyydä myyjää pakkaaamaan tavara ja ilmoittamaan laatikon koko sekä nouto-osoite ja sovi, että järjestät itse kuljetuksen
6. Tilaa kuljetus esim http://www.payperparcel.co.uk/ tai http://www.wedelivertheworld.co.uk/ ja maksa kuljetus netissä luottokortilla tai paypalin  kautta
7. Ilmoita myyjälle että nouto on buukattu
8 .Odottele toimitusta, tulee perille noin viikossa

Ja hieman asiaakin, takalasin pyyhin meni rikki, onko tietoa löytyykö sopiva sulka ihan perus huoltikselta tai marketista ? Onko ihan perus sulka kysesssä ?
(välillä nämä sulka-asiat ovat hieman kinkkisiä, ei jaksaisi taas ajella pitkin pitäjää sulkien perässä)

Pertsa

Vaihdoin tuon takalasin naarmuttimen viime talvena. Ei välttämättä löydy tarvikeliikkeestä, se kiinnitys on sellainen hiukan epätavallinen muistaakseni. On muuten melko tiukassa kiinni. Se sulkea ei kestä kyllä juuri yhtään kopsauttamista lasia vasten esim. jään tai lumisohjon irrottamiseksi. Sama koskee etusulkia, siis orkkiksia. Etusulista lähti viime talvena ne päätykappaleet helposti irti kun vähän kopisteli. Hain koko setin sulkia marmorilta sitten. Maksoi muistaakseni 60 eur koko setti.

Flat

LainaaEi välttämättä löydy tarvikeliikkeestä, se kiinnitys on sellainen hiukan epätavallinen muistaakseni
näin vähän ounastelin, linee helpopinta kurvata audi putiikkiin kun se tuossa lähellä on. Kait siellä on sentään hyllyssä noita, ettei ole tilaustavaraa ?

LainaaEtusulista lähti viime talvena ne päätykappaleet helposti irti kun vähän kopisteli.

Mulla lähti tuo päätykappale juuri tusta takasulasta. On muuten kökkö desing noissa sulissa, siis tuo irtoava päätykappale.

Pertsa

kyllä noita ainakin silloin oli hyllyssä kun itse ostin sulat

EDIT: takasulan hinta alkuvuodesta oli Audicenterissa 10,80 eur

Pekka T

Anteeksi OT, mutta mikä on synonyymi sanalle takasulka? Ei ainakaa peräsulka.  :D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Nudde

LainaaAnteeksi OT, mutta mikä on synonyymi sanalle takasulka? Ei ainakaa peräsulka.

heh, peräsulka :) Pelastit mun iltapäivän! Mulla se on kestänyt hyvin, ainiin, ehkä syy on se että automatiikka on poistettu ja muutenkin en sitä käytä.........

Nudde

LainaaEDIT: takasulan hinta alkuvuodesta oli Audicenterissa 10,80 eur

Joskus jotain saa halvallakin, ei paha hinta.

40046132

Menee jo ehkä vähän off topic, mutta...
Mielestäni tuo takalasin rasputin olisi järkevintä poistaa käytöstä kokonaan. (meillä emäntäkin tätä mieltä, siis asian täytyy olla näin).
Vielä itse en ole kokenut takalasin pyyhintä tarpeelliseksi kapistukseksi, vaikka tuo meidän emännänkin Sportback A3 ihan kiitettävästi kuraa takalasia, niin hyvin olen saanut peruuteltua ja eteenkinpäin ajettua kurakeleillä ilman, että pyyhin hinkkaa hiekkaa edes takaisin pitkin takalasia.
Vw Transporter 4-motion R-line
Ex. Volvo XC60 D3 AWD, R-Design -11
A4 B7 1.8 Tq S-line -08 & Bmw 320d E91 M-Sport -07,
A4 B6 1.8 Tq -04 & A3 1.6 -07

Flat

LainaaMielestäni tuo takalasin rasputin olisi järkevintä poistaa käytöstä kokonaan.

itse en tuosta luopuisi, ihan hyödyllinen se on, kunhan se on käyttäjän hallinnassa, ei auton. Liiallinen automaagisuus ei ole hyvästä.

Lainaa
EDIT: takasulan hinta alkuvuodesta oli Audicenterissa 10,80 eur

ei paha ollenkaan, siis nokka kohti AC:tä

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 12.11.10 - klo:17:32
ei paha ollenkaan, siis nokka kohti AC:tä
juu ei paha takalasin sulalle. Etusulat ~25eur/kappale....

Joo mullakin on takalasin naarmuttimen automaattitoiminto disabloitu. Kertakaikkiaan typerä feature vakiona. Tuo pitäisi kyllä olla näytöstä valittavissa haluaako tuon päälle vai ei. Itse en pääsääntöisesti myöskään koskaan käytä takalasin pyyhintä ellen ole varma ettei sulan päälle ole kertynyt puolta senttiä hiekkaa.

MATTi

Joo mullakin on takalasin naarmuttimen automaattitoiminto disabloitu. Kertakaikkiaan typerä feature vakiona. Tuo pitäisi kyllä olla näytöstä valittavissa haluaako tuon päälle vai ei. Itse en pääsääntöisesti myöskään koskaan käytä takalasin pyyhintä ellen ole varma ettei sulan päälle ole kertynyt puolta senttiä hiekkaa.
[/quote]

Samaa mieltä olen. Jokaisessa autossa olen käskenyt ohjelmoida tämän toiminnon pois ennen auton luovutusta. Näin teen
myös kun A4:nen ja Superb alkaa olemaan luovutuksessa. Tietty jos ei osaa peruttaa peilien avulla niin ymmärrän sen.

q_janne

Ajelin tänään surkeassa kelissä ja kun valoista ei enää ollut iloa, aloin etsimään ajovalonpesutoimintoa. Kun en millään tavoin saanut valoja pestyä, otin ohjekirjan esiin ja aloin tavaamaan. Ohjekirjakaan ei auttanut (joka viides kerta pitäisi pestä kun ajovalot on päällä ja pesee ikkunoita tai kun pitää 2s pohjassa).

Pesimet kyllä pitäisi olla varusteena joten joko ne on rikki tai sitten on joku vipu jossain väärässä asennossa. Ideoita?

torso1

Tämmönen peli sitten tuli tilattua pari viikkoa sitten:

Audi A4 B8 2,0 TDI DPF quattro Start-Stop 125 kW (Le Mans -juhlamalli)

Ulkoväri: Ibis White

Lisävarusteet:

* Bluetooth -kommunikaatiopaketti
* Servotronic
* Milano-nahkaverhoilu (musta)
* 3-puolainen nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyörä
* Audi Sound system
* Sumuvalot
* Sähköisesti sisäänpäin taittuvat ulkopeilit
* Tummennetut sivulasit ja takalasi
* Akustinen pysäköintijärjestelmä (APS) takana
* S line ulkopaketti
* Musta Optiikka -paketti

....nyt sitten edessä on 3-4 kk odottelu. Kerkiää kuumekin laskemaan :). Ulkovärin valinnan kanssa puntaroin pitkään. Loppufinaaliin asti selvisivät Ibis white, Ice silver ja Lava grey. Valitsin tuon valkoisen kuitenkin sen takia, että nykyinen auto on musta ja mielestäni ehkä juuri tuo valkoinen ulkoväri käy kaikkein parhaiten s-line ulkopaketin / musta optiikka paketin kanssa yhteen. Vaihtelu virkistää...

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: q_janne - 14.11.10 - klo:21:27Ajelin tänään surkeassa kelissä ja kun valoista ei enää ollut iloa, aloin etsimään ajovalonpesutoimintoa. Kun en millään tavoin saanut valoja pestyä, otin ohjekirjan esiin ja aloin tavaamaan. Ohjekirjakaan ei auttanut (joka viides kerta pitäisi pestä kun ajovalot on päällä ja pesee ikkunoita tai kun pitää 2s pohjassa).

Pesimet kyllä pitäisi olla varusteena joten joko ne on rikki tai sitten on joku vipu jossain väärässä asennossa. Ideoita?
Olikos valokytkin ihan oikeassa reunassa eli päällä-asennossa?

Lainaus käyttäjältä: torso1 - 15.11.10 - klo:15:21Tämmönen peli sitten tuli tilattua pari viikkoa sitten
Ihan asiallinen menopeli, mites noitten tummennettujen ikkunoiden ja optiikkapaketin kanssa? Ne kun saa puoleen hintaan jälkiasentamalla... ;)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 15.11.10 - klo:16:12
Olikos valokytkin ihan oikeassa reunassa eli päällä-asennossa?
Ei tarvi olla oikeassa reunassa. Toimii AUTO-asennossakin.

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 15.11.10 - klo:16:12
Ihan asiallinen menopeli, mites noitten tummennettujen ikkunoiden ja optiikkapaketin kanssa? Ne kun saa puoleen hintaan jälkiasentamalla... ;)
Joo, niinkuin tuolla aiemminkin jo tässä ketjussa kai kirjoiteltiin, niin mustaoptiikkapakettihan sisältää vain mustaoptiikkamaskin, ei muuta spesiaalia. Maski maksaa varaosatiskillä jotain 385eur tms.

Flat

torsolle hieno peli tulossa, onnea.

LainaaEDIT: takasulan hinta alkuvuodesta oli Audicenterissa 10,80 eur

ja loppuvuodesta 12 eur ja risat..

Lainaase kiinnitys on sellainen hiukan epätavallinen muistaakseni. On muuten melko tiukassa kiinni.

Tiukka on hyvä. Mutta olipa helppo asennus, sehän oli snap liitos !

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: torso1 - 15.11.10 - klo:15:21
Tämmönen peli sitten tuli tilattua pari viikkoa sitten:

Audi A4 B8 2,0 TDI DPF quattro Start-Stop 125 kW (Le Mans -juhlamalli)

Onnea hyvästä valinnasta!!

Onkos nämä diesel Audit jaksaneet talvella pitää moottorilämpöjä yllä? Muistelisin, että viimetalvena ennen oman Audin ostoa koeajossa ollut 2.0 tdi A4 ei jaksanut -10-20 asteen pakkasilla enää pitää moottorilämpöjä kovinkaan korkealla (muistaakseni noin 60-70).

Onkos kukaan askarrellut itse viima suojaa Audiinsa? Kävin tänään ostamassa 2mm paksua mustaa pleksiä, josta ajattelin askarrella puskurin taakse syylärin eteen, rekisterikilvestä alaspäin viimasuojan. En tiedä pitääkö koko puskuri irroittaa ko. operaatiota varten vai saako pleksin ujutettua syylärin eteen ja kiinnitettyä, joko alakautta tai yläkautta konehuoneen etuosassa oleva musta suojamuovi irroittamalla.

Vinkkejä otetaan vastaan.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

torso1

Pitkällisen pohdinnan jälkeen auton väri muuttui vielä Ibis White -> Phantom Black. Onneksi sai vielä muutettua :D. Ei ehkä tuo ks. auton muotoja yhtä hyvin esille kuin valkoinen mut ku siinä mustassa on vaan sitä jotakin...

Ton-1

Black Optic-paketti tulis paremmin näkyviin valkoisessa, tai (Misano Red) punaisessa ...  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Nudde

LainaaBlack Optic-paketti tulis paremmin näkyviin valkoisessa, tai (Misano Red) punaisessa ...

Misano red on tosi hieno väri, harmi ettei sitä ollut saatavilla kun omani tilasin, mutta ei tämä briljantin punainen ole huono sekään.

torso1

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 16.11.10 - klo:13:12
Black Optic-paketti tulis paremmin näkyviin valkoisessa, tai (Misano Red) punaisessa ...  ;D

Ei nuo huonoja värejä kumpikaan ole mut mustasta on näköjään vaikea päästä eroon kun kaksi edellistäkin on mustaa...

K70

Valkoinen alkaa olla jo niin yleinen, että hyvä vaan, kun jotkut uskaltaa valita muitakin värejä.

-Velmu-

LainaaAudi A4 B8 2,0 TDI DPF quattro Start-Stop 125 kW (Le Mans -juhlamalli)

Lainaa* Sumuvalot
Pilkunviilausta. Sumarit ovat 125kw:n versiossa vakiokamaa  :D
Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 16.11.10 - klo:15:38

LainaaLainaus
Onkos nämä diesel Audit jaksaneet talvella pitää moottorilämpöjä yllä? Muistelisin, että viimetalvena ennen oman Audin ostoa koeajossa ollut 2.0 tdi A4 ei jaksanut -10-20 asteen pakkasilla enää pitää moottorilämpöjä kovinkaan korkealla (muistaakseni noin 60-70).

Kyllä näyttäis siltä et jos köröttelee "pinta" kahdeksaakymppiä niin lämmöt on n.+70 tietämissä. Satasta tai yli kun paahtaa niin nousevat +90... Onneksi on eberi  ;D hmm. Meni lainaukset hassusti :)

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 16.11.10 - klo:11:12
Onnea hyvästä valinnasta!!

Onkos kukaan askarrellut itse viima suojaa Audiinsa? Kävin tänään ostamassa 2mm paksua mustaa pleksiä, josta ajattelin askarrella puskurin taakse syylärin eteen, rekisterikilvestä alaspäin viimasuojan. En tiedä pitääkö koko puskuri irroittaa ko. operaatiota varten vai saako pleksin ujutettua syylärin eteen ja kiinnitettyä, joko alakautta tai yläkautta konehuoneen etuosassa oleva musta suojamuovi irroittamalla.

Vinkkejä otetaan vastaan.

Itse ostin tiskiltä kolmiosaisen maskin suojan, kiinnikkeet mukana pakkauksessa. Hinta 50 â,¬.

Meniköhän lainaus-tagin siirto oikein? Quality
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Pekka T

Hidastetöyssyjä pelkäämättömälle.  :)

Audi A4 on 20" Vossen VVS-CV2 Concave Wheels / Rims
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

40046132

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 16.11.10 - klo:20:31
Hidastetöyssyjä pelkäämättömälle.  :)

Alkaa oleen alustan madallus ja renkaan profiili kohdallaa  ;)
Vw Transporter 4-motion R-line
Ex. Volvo XC60 D3 AWD, R-Design -11
A4 B7 1.8 Tq S-line -08 & Bmw 320d E91 M-Sport -07,
A4 B6 1.8 Tq -04 & A3 1.6 -07

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy