Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

rob-s

LainaaOletteko laittaneet millaisia madallus jousia autoon että ei olisi ihan hurjan näköinen 19"vanne sarjalla

H&R ja Eibach on yleisimmät B8 koriin. Itsellä Eibach urheilualustan iskareiden kanssa ja 19" pyörät: toimii mainiosti..pintapehmeä edelleen.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Flat

Mulla on  eibach pro kit  + bilstein b8 + 19" kiekot, hyvä yhdistelmä....suosittelen. Ja myös aika maukkaan näköinen.

Nudde

Sporttialustaa suosittelen.

a-o

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 10.10.10 - klo:16:56
Sporttialustaa suosittelen.

LeMans pakettiin kuuluu sportalusta ja -penkit sekä 17 tuuman vanteet.

Eikö niitä vakiovanteita voisi käyttää talvirenkaille tai päivittää 18 tuumaisiin?

Teppis

Itse ajattelin pitää ne vakiona tulevat 17" vanteet talvea varten. Kitkat otan, niillä olen hyvin pärjännyt. Hintaeroa alkaa 17" ja 18" välillä olevan aika paljon, kun pikaiseen kitkarenkaiden hintoja kk sitten kyselin. Olisihan toki 18" miehekkäämmät, eikä väliraha ole kohtuuton, mutta sitten häviää vielä enemmän, kun tehtaalta tulevat kesärenkaatkin menevät hukkaan.

Flat

Sen verran pitää sanoa omasta kokemuksesta että jos vaikka miettii 17 ja 18" tuuman välillä, niin on syytä ottaa ne 18":set että ei ala jälkikäteen harmittamaan. Sitten se tulee vasta kalliiksi tulee kun joutuu kahteen kertaan vaihtamaan. Eli kannattaa oikeasti miettiä kumpaa haluaa, unohten hetkeksi hinnan. Jos halua on, niin kyllä se pieni lisäraha löytyy, kun sitä oikeasti haluaa.

B8siin on mukavia rengasprofiileja tarjolla aina 19" asti, ilman että tarvitsee ottaa mitään uber matalaa ja leveää rengasta ottaa.

otoo

Le Mansin yhteydessä voit vaihtaa vanteet isompiin lisämaksusta tietenkin, eli ottaisit suoraan esim. 18" jos meinaat niistä 17" luopua jokatapauksessa. Tietysti sillon täytyy lisävarustelistalta löytyä vanteet jotka miellyttää.

Flat

Jollei ole mitään addiktiota orkkisvanteisiin, niin kannattaa myydä noi auton mukana tulevat, ja ostaa vaikka replicat. Lisähinta merkkiliikkeessä voi olla aika suolainen tuuman suurennukselle?

Tuo riippuu tietysti myyjästä ja millaisen vastaantulon hän antaa......voi olla ihan järkidiilikin.....

Tänään auto pestessä tuli taas ihmeteltyä keulan kiveniskeymiä, ja olihan niitä taas tullut pari lisää. Täällä joku huonosta maalipinnasta ihan reklamaationkin, miten kävi ?

otoo

Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.10.10 - klo:20:53
Jollei ole mitään addiktiota orkkisvanteisiin, niin kannattaa myydä noi auton mukana tulevat, ja ostaa vaikka replicat. Lisähinta merkkiliikkeessä voi olla aika suolainen tuuman suurennukselle?
Totta tuokin. Muistaakseni lisähinta oli Le Mansin tapauksessa 580â,¬ ja saako tuolla edes hyviä kumeja. Mutta voi olla että myymällä orkkis vanteet ja ostamalla replicat sekä kumit voi säästää tai +-0. Ja tosiaan ottamalla merkkiliikkeestä valikoima on huomattavasti suppeampi.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.10.10 - klo:20:53

Tuo riippuu tietysti myyjästä ja millaisen vastaantulon hän antaa......voi olla ihan järkidiilikin.....

Lisävarustehinnaston mukaan tuohon Le Mans malliin maksaa 18" pyörät 580â,¬+vero extraa, tuolla lisähinnalla+alkuperäisistä saatavalla rahalla ei kovin kummoista vannesarjaa vielä hanki. Joten jos vain tuo "18", 5-puolainen "Star" design" malli miellyttää, niin tuo voisi olla aivan järkevä sijoitus ::)

e:hidas
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

hessu

Tarkoitus oli hankkia italia WSP w560 kopio rs6 vanteesta,pitää selvittää hinta ja saatavuus myös väri olisi tärkeä olla kirkas hopea.Onko kellää kokemusta kyseisetä vanteesta ilmeisesti orkis keski kupit käy.Millaisia renkaita olette laittaneet 19"x8.5" et 32 Tarkoitus laittaa niille kitkat.Olen nähnyt kuvia B8 sedanista jossa WSP 20"x 9" et 30 ja kesä rengas 245/30 ja mahtui pyörimään H/R jousilla??Menee kyllä tosi lähelle kaaren reunaa.Onko kellään B8 20"x9" tai muuta leveyttä että voisi laskea sopivan et:n.?

otoo

Itselläni on 19"x8.5 vanteella 225/35 kumi ja hyvin sopii vanteelle, vaikka ehkä hieman kapea. 235 taitaa olla tuolle leveydelle parempi, mutta en tiedä miten se talvipyörässä toimii tai onko 225 pitävämpi. Otit hessu monitoimiohjauspyörän? Otitko sen Bluetooth -kommunikaatiopaketilla vai ilman. Itse katsoin ettei hintaeroa ihan hirveästi tulisi. Joku asiasta tietävä voisi kertoa kannattaako tuota Bluetoothia ottaa, tuleeko käytettyä tai onko hyvä.

Nudde

Lainaakannattaako tuota Bluetoothia ottaa, tuleeko käytettyä tai onko hyvä.

Mulla on bluetooth, se on niitä ekoja, eli silloin kun ne vielä maksoi maltaita. Eli löytyy keskinkyynärnojasta dokkausasema, katolla antenni ym. Näitä en ole kertaakaan käyttänyt, pitäisi joku adapteri hommata ym. Mutta itse asiaan, mulla on se bluetooth käytössä aina, ja ota ihmeessä, ainakin mulle se on ehdotun must-varuste tästä eteenpäin.

Nudde

LainaaLeMans pakettiin kuuluu sportalusta ja -penkit sekä 17 tuuman vanteet.

No kas niin kuuluukin, eikös se silloin ole riittävä?

hessu

Moi en ole vielä päättänyt varusteista mitä tulen hankkimaan,tarkoitus tehdä kaupat tämän kuun aikana.Auto tulisi rekisteriin vasta tammikuussa kuten edellinenkin.Ratti tarkoitus ottaa moni toimi en tiedä onko rattivaihteilla kuitenkaan käyttöä ?

Flat

sanottakoon nyt tämäkin että jotkut eivät ole olleet tyytyväisiä leveään rengastukseen b8:n alla, eli 245:ten tilalle laitettu 225:sta ja ovat sanoneet että vetely vähenee huomattavasti. Bonuksena tuohon tietysti saa hiljaisemman auton ja pienemmät löpökulut.

LainaaLisävarustehinnaston mukaan tuohon Le Mans malliin maksaa 18" pyörät 580â,¬+vero extraa

kas , audilla han on ihan inhimillisiä piirteitä, tuosta on kunnon rahastus kaukana.

Quality

Lainaaen tiedä onko rattivaihteilla kuitenkaan käyttöä ?

Itse käytän rattiläpysköjä pääasiassa moottorijarrutukseen, missä ne ovat verrattomat. Miinuspuolella sitten läpysköjen leveys, joten käsien pitäminen kolmipuolaisen ratin poikkipuolilla on vähän epämukavaa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

rob-s

Lainaaeli 245:ten tilalle laitettu 225:sta ja ovat sanoneet että vetely vähenee huomattavasti.

Itse asiassa myös aurauskulmia säädättämällä voidaan vähentää tuo vetely olennaisesti. Saksassa insinöörit eivät ole huomioineet Suomen tiestön kunnon ala-arvoisuuden..
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Flat

LainaaJos on kulmikas rengas niin auto vetelee

meilläpäin myydään vain pyöreitä renkaita :)

tarkoittanet varmaan renkaan olan muotoa terävä vs pyöreä ?

VAG!

aa

VAG!

aa

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: hessu - 10.10.10 - klo:13:27
.......Tavaratilan kiinnitys kiskot kai vakiona niin onko mahd.tilata kiinnikkeet esim saksasta suoraan?? ???
Ei ole kiinnityskiskot vakiona. Koko setin kiinnistyskiskoineen ja kiinnikkeineen voi myös jälkiasentaa, niinkuin itse olen tehnyt (osanumero 8K9 098 550). Tilasin joskus vuosi sitten UK marmoritiskiltä ja maksoi siellä silloin muistaakseni 195 puntaa. Asennus on helppo, aikaa menee ehkä puoli puoli tuntia + aika joka kuluu vararengassyvennyksen pohjalle tipahtaneiden ruuvien onkimiseen ;)

Itselläni tuolla on kyllä käyttöä kun tuon avantin takakontissa ei ole oikein mitään mihin esim kauppakassit saa niin että ne pysyis pystyssä. Sillä tilanjakajalla ne on hyvä kiilata takapenkin selkänojaa vasten.

Marapetsu

Tähän renkaiden vetelyyn kommentti.Edellisessä B7 mallin Audissa minulla oli 245 leveät renkaat ja ne todella oli vetelevää sorttia siihen malliin.Ja nyt uuteen Audiin otin micelinin 235 leveät kesäkummit ja Ei todella ole ollut minkäänlaisia vetelyjä.Onko renkaan merkillä,kuviolla,renkaan leveydellä vai auton mallilla eroa tiedä häntä.
Marapetsu.

Flat

facelift 2012 ?

ja onko tämä allroad

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Flat - 12.10.10 - klo:07:32
facelift 2012 ?

ja onko tämä allroad

Jotenkin mietityttää, että "muuttuisiko" se vain noin vähän... Luulisi edes maskin tai tuon ritilän muuttuvan aavistuksen. Mutta toisaalta, mitä sitä hyvää muuttamaan ::)

Pertsa

^Onhan tuossa maski yläkulmista hiukan kulmikkaampi kuin nyt. Lisäksi rekkarin alla ei näytä olevan minkäänlaista "levyä"/kilven alustaa reunasta reunaan vaan kilpi on jollakin tavalla suoraa kiinni noissa ritilöissä.
Lediajovalot näyttää olevan? ja lediviirusilmät hiukan kaarevammat kuin nyt, vilkutkin näyttää olevan on erilaiset. Eli siis koko umpio on erinäköinen (sisuskaluiltaan). Umpion alareuna on suora toisin kuin nyt.
Pieniä, mutta huomaamattomia muutoksia ;)

Pekka T

Ainakin noi päiväajovalot ovat erilaiset, samalla tekniikalla tehty kuin A1:ssä. Ei ole enään yksittäisiä ledejä rivissä, vaan "valonauha" johon joko valo johdetaan tai sitten ledit ovat tuon nauhan sisällä.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

hessu

Onko kellään kokemusta wsp rs6 kopiosta?Olen suunnitellut autoon peruutus tutkaa ja lueskellut että kannattaisi ottaa plussa,ainakin a 5 tarjouksessa.Ajattelin että jos otan pelkän perus tutkan ja en ottais musta pakettia vaan vaihtaisin maskin , niin onko mahd.lisätä samalla keulaan myös tutkat?Vai onko koko näyttö erilainen ettei toimisi silloin plussan tavoin?Ikkunoiden listat ja kaiteet saa mustana suoraan niin mitä eroa musta paketilla on muuta kun maski??Kiitos.

Flat

LainaaPerhana, unohtui takuuajan puitteissa valittaa takavalosta, sinne kertyy kostetutta. Ongelma on itse asiassa ollut jo keväästä lähtien. Onkohan turhaa valittaa ja yrittää takuusen korjausta. Tietysti eihän tuo valittaminen mitään maksa.....

kyllä kannatti...

Wilburi

Nykyinen A4 näyttää kyllä minusta hienommalta kuin tuo facelift-malli tai sitten se vain vaatii totuttelua?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy