Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Flat

LainaaOnko noissa joitain kohteita mitä pitäisi tarkastaa erityisesti?

Mitään isompaa näissä ei ole ollut. Tietysti autot ovat yksilöitä, mutta tässä listattuna näitä pikkuvikoja joita on esiintynyt hieman laajemmassa mittakaavassa.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=27.0

Ã,,lä kuitenkaan sulje ei-sportalustaista kokonaan pois jos auto muuten on loistoyksilö, alustan voi laittaa jälkikäteen.
Kustannukset tavasta riippun 600-1200 EUR.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: xp9 - 19.09.10 - klo:23:27
Onko porukka tilannut vanteita saksasta?
Jos on kokemusta, niin olisko antaa vinkkiä mistä tilailla tai sitten mistä ostaa suomesta?

RS6 vanne (replica) voisi olla yksi vaihtoehto, mutta saako tuollahintaa muuta kun halpaa väärennöstä jotka hajoaa alle?
http://cgi.ebay.de/19-RS6-Alufelge-Felgen-Audi-A4-A5-B8-A6-S6-4F-4B-AVANT-/310152597199?pt=Auto_Felgen&hash=item4836890ecf

Jos muuten jollakin olisi tarvetta alkuperäisille kesäkumeille 245/45/17" niin olisin valmis luopumaan omistani reilu kk päästä sopuhintaan. Kilometrejä kertynyt noin 9-10k arvioisin.

No suomesta saat esimerkikis Rengas Turusta nuo vanteet Replicana ja 19" hintaan 650 â,¬. Sivuilla on tosin mallina hopeat, mutta eiköhän tilaamalla saa myös muita värejä...näin ainakin aiemmin?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Nudde

Onko porukka tilannut vanteita saksasta?

Tuolta olen tilannut. Hyvin toimi.

http://www.alufelgenland.de/shop/shop_content.php?coID=7

Kannattaa maililla tilailla, saat oikean hinnan kuluineen ym. Kulut oli jotain 60-70 euroa rengas/vannesatsille, ei paha!

Docw

Sattui accessory luetteloa selatessa silmään tällainen:

" Bluetooth Streaming Audio
Item Number: 4F0051510J
Advanced Audio Distribution Profile designed to transfer 2 channel stereo audio wirelessly from one device to another. The Audi Bluetooth adapter kit includes a USB AMI cable, Bluetooth adapter and Flash drive that contains the software upgrade required to be applied to the MMI system to support this function. Newer cars may already have the updated MMI software. The MMI will determine if an upgrade to the software is needed. 2G systems only. Only for streaming music, not for Bluetooth telephony.

Compatible with Audi models equiped with MMI
Price $210.37 "

Tuollaista taisi joku aiemmin kysellä. Tarkoittanee tuo "2G systems only" sitä, että navigaattori pitää olla ruksittuna?

Teppis

Kiireen vuoksi jäänyt foorumilla roikkuminen aivan liian vähälle. Kiitos muuten ehdotuksista ja mielipiteistä. Tänään tuli soitto, että tilaus etenee, eikä ole aikaa enää kauaa miettiä värejä yms.  Hieno väri tuo Syvänmeren sininen, mutta jotenkin tuntuu, ettei se ole itselle se juttu...Jos ottaisin sen mustan, niin kannattaisiko ottaa perusmusta...Audilla metallivärin hinta on aika tyyris. Myyjä kyllä vakuutti sen kestävän käyttöä paremmin. Sen sijaan tuntuu, etä kiiltäviin kattokaiteisiin ja -ikkunalistoisin saattaisin ehkä joka tapauksessa kallistua, niin tulisi vähän kontrastia, mutta nämä taas vaativat metallinmustaa(?). Ei tää voi olla näin hankalaa  ???

xp9

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 20.09.10 - klo:09:27
No suomesta saat esimerkikis Rengas Turusta nuo vanteet Replicana ja 19" hintaan 650 â,¬. Sivuilla on tosin mallina hopeat, mutta eiköhän tilaamalla saa myös muita värejä...näin ainakin aiemmin?
Kiitos. En kylläkään löytänyt RS6 Replicaa, mutta ehkäpä nämä http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/9863/REPLICA+P17-8x19-5x112-et45/
Lisäksi tuolla näytti olevan hakka 5:t sopuhintaan.

Markku J

Omaa Bemun metallimustaa nyt katselleena ja maalipinnan kestokäsittelyn & vahauksen tehneitä kavereita haastateltuna olisin kallistumassa metallimustaan, jos mustan haluaa.

Minun auto (Bemari) on kokolailla hiusnaarmuton, kun on metallimusta. Jos olisi perusvärinen, niin hiusnaarmuja olisi jo valtavasti. Samaa minulle neuvoi Audi -kauppiaani, kun väreistä keskusteltiin. Sanoi, että jo esittelyautoja myydessä hiusnaarmuja on mustassa paljon. Paljonko se pinta sitten kestää myllytystä, kun tarve tulee - sitä en tiedä.

fourvalve

Perusvärin tai metalli/helmiäisvärin kestävyydessä ei mielestäni ole eroa, molemmissa on sama lakka pinnassa ja jos naarmuja tulee niin siinä lakassa ne tietysti on.
Kaikki vaihtoautot myllytetään ennen kun  ne menevät myyntiriviin.
Eri asia on se miten tietyissä väreissä näkyvät nämä naarmut ym.
Automyyjät tietävät lähes kaiken ;D
BMW z4 3.0i roadster

ile

Lainaus käyttäjältä: ile - 26.08.10 - klo:21:18
..Kehällä pukkasi Transporter perään ja takapuskuriin jäi hienosti peilikuvana toisen rekisterikilpi. Mitään isompaa ei näemmä, puskuri ei irvistele yms. Sopivasti jono pysähtyi neljän ruuhkassa, ehdin jarrutella ilman isompaa paniikkia ja olisikohan Transporterilla tullut hieman kiirus. Tämä taisi ehtiä pysähtymään, mutta takana tullut -93 pukkasi Transporterin taas liikkeelle.

Nyt jälkikäteen jäi hieman häiritsemään kommentti, että nykyinen menisi maalaukseen. Musta paistaa suoraan kyllä keskeltä läpi ja mitään isompaa vekkiä puskurissa ei näytä olevan, mutta jotenkin karsastan ajatusta, että alle 2kk vanhaan peliin lähdetään ylimaalaamaan takapuskuria. No, täytynee toivoa, että tulisi uutta palikkaa jolloin hirveällä tuurilla olisi mahdollisuus vaikuttaa puskuriin.

Edellisellä viikolla auto saatu takaisin ajoon. Olivat sitten ilmeisesti vain maalanneet vanhan ja ihme kyllä ei millään löydä sanottavaa jäljestä (no - vielä tosin pesty, vahattu tai tarkemmin hierottu tuota). Ainut outous minkä huomasin vielä samana päivänä oli se, että jonnekin on hukkunut rekisterikilven ledivalot. Kolhun jälkeen ajelin tuolla muutaman päivän ja vielä kyttäilin perää tarkemmin ja aivan varmasti molemmat lamput paloivat normaalisti ja heti kauppareissulla parkkihallissa otti silmään heti kellertävät lamput. Eipä tosin maininneet autoa haettaessa tai saati sitten soitelleet tuosta jutusta.

Markku J

Sitkeässä kuitenkin on tuo myytti metallimustan paremmasta kestosta. Kaveripiiriä, automyyjiä tai taksikuskeja kun haastattelen, niin aina se tulee esille. Olenkohan vaan ihan harhaanjohdettu sen suhteen ? Jos näin on, niin metallimustan ostolle ei minusta ole ulkonäkösyistä juuri mitään perustetta. Sen ero tavalliseen on niin pieni ja vaatii auton tarkastelua eri kulmista valaistuksesta riippuen.

Teppis

Tietenkin jos ne metallihileet tekevät naarmujen havaitsemisesta vaikeampaa, en tiedä. Muistaakseni paikallisen Audi liikkeen kaikki mustat olivat ihan perusmustia, niin ei päässyt vertailemaan niitä keskenään. Eipä se metallivärin lisähinta enää tässä konkurssissa paljoa tunnu.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 20.09.10 - klo:21:00
Sitkeässä kuitenkin on tuo myytti metallimustan paremmasta kestosta. Kaveripiiriä, automyyjiä tai taksikuskeja kun haastattelen, niin aina se tulee esille.

Myytti juontanee juurensa ajalta jolloin perusmusta oli normaali 1-kerros väri kun taas metallivärit oli 2-kerros värejä, nykyään kun kaikki värit on lakattuja niin ei noissa kyllä pitäisi isoja eroja olla kestossa. Toki metallimustan hileet ym. vivahteet voi peittää hiusnaarmut paremmin näkymättömiin, kun taas normi musta ei anna mitään anteeksi :-\

em. syystä tuntuu myös tuo metallivärin hinnoittelu melko törkeältä kusetukselta kun molemmat kuitenkiin lakataan, ennenvanhaan metallivärissä oli sentään työvaiheita enemmän.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ile

Musta-metallimustaan sen verran mutuna, että voisikohan nuo legendat juontaa juurensa siihen aikaan, kun noissa perusväreissä ei ollut päällä lakkaa ja taas metalliväreissä se oli. (edit, Karvis ehtikin juuri kommentoimaan samasta jutusta)

Itsellä on sopivasti ennen A4:sta takana ketju metallimusta-musta-metallimusta ja pyörteet yms muut hiusnaarmut kyllä näkyivät kaikissa identtisesti. Mutta on tuo metallimusta sävynä lähempää katsottuna ja puhtaana paljon komeampi. Ehdin yhdessä vaiheessa jo tilata Golf V Variantin metallimustana, mutta tässä lisähinta ei ollut aivan mahdoton kun mustastakin muistaakseni jotain satasia olisi joutunut maksamaan. Mutta tuo väri olisi jäänyt kyllä ottamatta, jos hinta olisi ollut vastaava mitä nyt huutavat Audilla.

DrPepper

Lainaus käyttäjältä: Docw - 20.09.10 - klo:20:03
Tuollaista taisi joku aiemmin kysellä. Tarkoittanee tuo "2G systems only" sitä, että navigaattori pitää olla ruksittuna?

Kyllä, tehdasnavi pitää olla, ja nimenomaan MMI 2G eli ei uusimman sukupolven MMI 3G -navi. 3G:ssä tuolle on laitetuki olemassa jo sisäänrakennetta (ei tarvita mokkulaa), mutta taitaa olla vasta uudemmissa softaversioissa tulossa softatuki - en ole tutkinut päivityksiä kun en ole kaivannut. Concert/Symphonylle ei A2DP-tukea tietääkseni ole vielä lainkaan, jos edes tulossa.

Adams

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 20.09.10 - klo:21:00
Sitkeässä kuitenkin on tuo myytti metallimustan paremmasta kestosta. Kaveripiiriä, automyyjiä tai taksikuskeja kun haastattelen, niin aina se tulee esille. Olenkohan vaan ihan harhaanjohdettu sen suhteen ? Jos näin on, niin metallimustan ostolle ei minusta ole ulkonäkösyistä juuri mitään perustetta. Sen ero tavalliseen on niin pieni ja vaatii auton tarkastelua eri kulmista valaistuksesta riippuen.

Aikaisemmin olen lukenut juttua Saksan foorumeilla, että Audin perusväreissä olisi 3-4 kerrosta lakkaa ja metalli/helmiäisväreissä 7 kerrosta, mutta tiedä sitten pitääkö paikkansa  ???

Nudde

LainaaAikaisemmin olen lukenut juttua Saksan foorumeilla, että Audin perusväreissä olisi 3-4 kerrosta lakkaa ja metalli/helmiäisväreissä 7 kerrosta, mutta tiedä sitten pitääkö paikkansa

Juuri näin olen kanssa ymmärtänyt, mulla on nyt pitkästä aikaa ei metelliväri ja siinä näkyy kaikki pienet hiusnaarmut, näin ei ole ollut aikaisemmissa missä on ollut metalliväri. Kyselen asiaa vielä maalaamokaverilta kun käyn siellä seuraavan kerran.

Nudde

LainaaSitkeässä kuitenkin on tuo myytti metallimustan paremmasta kestosta. Kaveripiiriä, automyyjiä tai taksikuskeja kun haastattelen, niin aina se tulee esille. Olenkohan vaan ihan harhaanjohdettu sen suhteen ? Jos näin on, niin metallimustan ostolle ei minusta ole ulkonäkösyistä juuri mitään perustetta. Sen ero tavalliseen on niin pieni ja vaatii auton tarkastelua eri kulmista valaistuksesta riippuen.

Minun mielestä kestävyys on se ero, ulkonäköasia on vaikea huomata, mutta kyllä senkin aika helposti huomaa. Metalliväri "kiiltää" ihan toisella tavalla.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: xp9 - 20.09.10 - klo:20:34
Kiitos. En kylläkään löytänyt RS6 Replicaa, mutta ehkäpä nämä http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/9863/REPLICA+P17-8x19-5x112-et45/

Eikös tuolla ole myös RS6 replica hopean värisenä tarjolla? Olikin ainoastaan 18" vanteena, mutta eiköhän tilaamalla saa myös 19" mikäli sellaiset haluat. Kyllä tuo linkissä olevakin vanne on hieno.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: xp9 - 20.09.10 - klo:20:34
Hieno vanne on tuo S5 replicakin tuollaisena tummempana versiona. Ota kuitenkin mieluummin ET35:llä, niin ei jää niin sisään:
http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/9866/REPLICA+P17-8x19-5x112-et35/

Hevosmies

Olivat ensihuollossa tiputtaneet paineet 2.3:een, taisi olla 2.6 ennen huoltoa. Tällä oli erikoisen suuri vaikutus kulutukseen motarinopeudessa: Ennen Hml-Tre-pätkä 8.1 l/h, nyt 8.8. Täytyypi korjata paikalleen, muutenkin ehkä hieman raskaampi tunne ajella matalammilla paineilla.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

xp9

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 21.09.10 - klo:11:17
Hieno vanne on tuo S5 replicakin tuollaisena tummempana versiona. Ota kuitenkin mieluummin ET35:llä, niin ei jää niin sisään:
http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/9866/REPLICA+P17-8x19-5x112-et35/

Kiitos kun vastasit ennen kuin ehdin kysyä :)

a-o

Lainaus käyttäjältä: leecher - 20.09.10 - klo:08:10
Terve
Pitäisi päivittää oma B6-korinen a4 nyt uudempaan. Luonnolisesti katse on B8-korimallissa. Onko noissa joitain kohteita mitä pitäisi tarkastaa erityisesti? Mitkä varusteet ovat osoittautuneet tarpeellisiksi?
Hakusessa on Auto mistä pitää löytyä sport alusta, penkit ja ratti. 
Katselin jo saksankin markkinoita, joilla käytettyjä löytyy kohtuu hyvin.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2009-01-01&maxFirstRegistrationDate=2009-12-31&siteId=GERMANY&features=CRUISE_CONTROL&features=ELECTRIC_HEATED_SEATS&features=LEATHER_SEATS&features=PARKING_SENSORS&features=XENON_HEADLIGHTS&negativeFeatures=EXPORT&colors=SILVER&colors=WHITE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&maxMileage=80000&customerIdsAsString=&categories=EstateCar&lang=en&id=135610760&pageNumber=1
Tuollainen sattui silmään. Varusteet, kilsat ja kunto vaikuttaisi aika hyvältä jos tuo hinta on tuo 30 000 euroa (export preis?).
Onko tuossa jotain mitä B8 omistajat huomaavat puuttuvan?

Eikös tuo export preis ole alv 0% hinta? Yksityinen EU-alueelle auton vievä asiakas käsittääkseni maksaa alv 19% hinnan mikäli auto ei ole uusi (alle 6kk tai ajettu alle 6tkm)

Viisammat korjannee jos olen väärässä.

Nickkeli

Huomenna auto Audi airportii \0/  Saas nähdä mitä tulemaa pitää. Mulla on autossa Helmiäisväri Laavanharmaa ja vahannut olen 6-8 krt vuodessa eli minun mielestä kyllä tarpeeksi ja joskus tein tuplat kun joku suositteli jotain hyvää systeemiä. taidan olla itse asias olla 2 krt tehny sen. Mut tuo laavanharmaa on vaikea pitää kivan näköisenä, tai sitte se o mun silmässä. Mut kuitenkin oon hyvin pettynyt siihen laatuun, siis yleensä audin. Värinä silleen kiva et vaihtaa väriä eri valaistuksessa.

Flat

LainaaMut kuitenkin oon hyvin pettynyt siihen laatuun,

tarkoitat varman edelleen maalauksen laatua?

Odotan mielenkiinnolla saamaasi palautetta, kuten olen aikaisemmin sanonut, maali on myös minun mielestä "heikkoa" kiveniskeymien aiheuttama jälki nokassa on tavanomaista suurempaa eli jälkiä jää nokkaan tavanomaista enemmän. Luulempa että nickeli olet Don Quijote ja Audi Airport on valtava tuulimylly.

Nickkeli

Mä luulen kanssa :D

Hyvin alkoi, se asia minkä kanssa pääasiassa menin sinne. Ei niillä ollut mitään tietoa.
Ei muuten mitään mutta jatkuvuusturvaan sisältyy auto ja se seisoi pihalla.
Komia Peugeot 308 kiisseli =)) Siinä kyllä huomaa et miks Audi kannattaa ostaa. Ajettavuus / mukavuus.
Eikä ole niin "akvaariomainen" olo.

Flat

Kaikkea sitä vanhasta autosta vielä oppii. Soittimen lähdettä voi näköjään vaihtaa media nappulaa painenemalla:  eli jos lähde on vaikka cd, niin yksi painallus media nappulalla muutaa lähteeksi SD kortin ja taas painallus media nappulalla vaihtaa lähteeksi AUX:sin. Aikaisemmin olin aina vaihtanut lähdettä source valikon kautta . Nopeampi ja näppärämpi tapa tuo media nappulalla tapahtuva vaihto on.

Pertsa

Mä huomasin tuon source valikon vasta nyt kun mainisit ;) Medianappulasta on tosiaan tullut itsellä aina vaihdettua. Mulla meni aikanaan varmaan muutama kuukausi ennenkuin huomasin RETURN nqpin olemassaolon.

Teppis

Todella ikävää, jos Audilla on enemmän ongelmia maalauksen laadun kanssa. Pohjoisissa oloissa joutuvat toki maalipinnat koville aina, mutta kyllä premiumauton ostajat haluavat katetta rahalleen. Itse ainakin odotan. Toisaalta Audin on vaikea myöntää ja hyvittää asia. Yksittäinen ostaja on kyllä heikoilla isoa tehdasta vastaan.

En muuten tiedä, mikä juuri nyt iski, mutta olen selaillut ympäri maailmaa Deep Blue Sea värisiä Audeja ja tuntuu, että siinä värissä olisi sittenkin jotain, mikä kiehtoo  :P vielä ehtisi muuttaa tilausta. Jossain luin myös, että väriä on äärimmäisen vaikea kuvata, mutta livenä se on aivan toista. Ainakin siinä olisi elävyyttä mustan perusilmeen sijaan.

Jii74

Mistä sä olet Flat sitä säätänyt?!
Itse en ole Pertsan tavoin edes tajunnut että sen voi tehdä noinkin hankalasti :D
Flat tosin on erikoistunut tuohon 'hankalamman kautta' auton säätöön/varusteluun..

Teppis: Tartu perusmustan sijaan deep blue sea siniseen, noi mustat on niin nähty... Niin kuin nää valkoisetkin. Tai tartu mihin vaan muuhun kuin perusväriin - itseäni ei omassa ajokissa häiritse juuri muu kuin väri, valkoinen on vaan niin pirun herkkä väri ja vaikea saada puhtaan näköiseksi.
Audi A4 Allroad Quattro 2.0 TDI -18

Teppis

LainaaTartu perusmustan sijaan deep blue sea siniseen, noi mustat on niin nähty... Niin kuin nää valkoisetkin. Tai tartu mihin vaan muuhun kuin peruväriin - itseäni ei omassa ajokissa häiritse juuri muu kuin väri, valkoinen on vaan niin pirun herkkä väri ja vaikea saada puhtaan näköiseksi.
Saattaapi olla, että siihen dbs:ään se mennee...tulisi ainakin erilainen ja väri vaihtelisi voimakkaasti valon mukaan yms... Valkoinen väri oli itsellä alussa todella  vahvasti esillä, koska A4 kauniit muodot tulevat todella upeasti esille ja foorumin autotallissa komeilee monta todella upeata valkoista yksilöä! Mut jos nyt olisi erilainen ja hankkisi tuon dbs:n...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy