Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Rauska

Nuo kulutuslukemat on kyllä niin ajoprofiilisidonnaisia, ettei kannata paljon vertailla.
Oma siis 2.0 TFSI q 2015 farkku.
Kaupungissa (100 metrin välein liikennevaloista) on kulutus n. 10-11 l/100km.
Motaria 100 km/h vakkarilla ajettu, niin kulutus 7.4 l/100km. Motarilla 125 km/h taas jo 8.3 l/100km.
Seka-ajossa taas turha mittailla.

A3 1.8 TFSI q SB -13 kulutti n. litran vähemmän kaikissa ajomoodeissa.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Quattro A4

Kyllä kaupungin keskustassa ajaessa menee helposti yli 10l/100km. Tein tuossa 150km ajosuoritteen, niin että kyydissä oli 2 ihmistä itseni lisäksi. Keskinopeus oli 89 km/h, ajotietokone näytti 5.9l/100km keskikulutusta. Tuohon saa heittää muutaman desin päälle, koska ei näytä ihan todellista kuitenkaan. Tehdas lupaa 5.9l/100km kulutusta matka-ajossa.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

golemi

Varastosta löytyi max 5v vanhat Thulen kattotelineet mallia Squarebar joissa on "väärään" autoon sopivat kiinnikejalat. Mahtaakohan http://www.thule.com/fi-fi/fi/products/carriers-and-racks/roof-racks/load-carrier-feet/thule-rapid-system-753-_-753000 olla oikea jalka Audi A4 B8 avant mallin autoon? Videossa näyttää vähän oudolta tuo kattokisko mikä siinä on. Mulla on siis ne sellaiset kiinteät kattokiskot autossa missä ei jää kiskon ja katon väliin ilmatilaa.

peksinaattori

Lainaus käyttäjältä: välkky - 04.12.15 - klo:13:31
Onko kyse tästä?

If the diode on the driver's window sill lights up for about 30 seconds when the vehicle is locked, the central locking system or anti-theft alarm* is not working properly. Please have the malfunction repaired by an Audi dealer or qualified workshop.

Oma kävi diagnoosissa ja tuomio oli että yksi ovista ei mene ns.takalukkoon, eli oliko nyt Safety-lukitukseen. Eli ovi aukeaa sisäpuolelta vaikka olisi lukittu kaukosäädöllä.
Uusi osa 166â,¬ ja tunnin työ.

qekko

Lainaus käyttäjältä: golemi - 16.12.15 - klo:08:39
Varastosta löytyi max 5v vanhat Thulen kattotelineet mallia Squarebar joissa on "väärään" autoon sopivat kiinnikejalat. Mahtaakohan http://www.thule.com/fi-fi/fi/products/carriers-and-racks/roof-racks/load-carrier-feet/thule-rapid-system-753-_-753000 olla oikea jalka Audi A4 B8 avant mallin autoon? Videossa näyttää vähän oudolta tuo kattokisko mikä siinä on. Mulla on siis ne sellaiset kiinteät kattokiskot autossa missä ei jää kiskon ja katon väliin ilmatilaa.
Tuo vaatii lisäksi asennussarjan 4007, eli tämän: http://cdn3.static-tgdp.com/assetloader.axd?pimid=184007&id=184007_506-4007-02&brand=Thule&market=FI

PDF:n kuvasta näkee miten asennusarja nappaa kiinni kiskosta.

Kieltämättä Thulen palapelituotteet on joskus hämääviä, mutta jos napsuttelen konfiguraattoriin auton niin kyllä se kaikki osat näyttää. Jättää sitten vaan putket ostamatta.
Ajossa:
Audi A4 Avant quattro 2.0TFSI 185kW (B9)
VW Touran 1.4 TSI DSG 110kW (2016)
Vanhat:
Audi A4 allroad 2.0TFSI 155kW (B8)

ile

Lainaus käyttäjältä: qekko - 16.12.15 - klo:12:24
Tuo vaatii lisäksi asennussarjan 4007, eli tämän: http://cdn3.static-tgdp.com/assetloader.axd?pimid=184007&id=184007_506-4007-02&brand=Thule&market=FI

PDF:n kuvasta näkee miten asennusarja nappaa kiinni kiskosta.

Kieltämättä Thulen palapelituotteet on joskus hämääviä, mutta jos napsuttelen konfiguraattoriin auton niin kyllä se kaikki osat näyttää. Jättää sitten vaan putket ostamatta.

Jep, Thulella B8iin tulee telineet kolmesta osasta.

Täällä pyörii juuri tuollainen jalkasarja (eli vain ne metallilärpäkkeet jotka ovat muotoiltu kaiteiden mukaan) täysin ylimääräisenä ja saa tulla noukkimaan ilmaiseksi, jos jollekin ne kelpaa (pk-seutu Tapiola/Ylästö).

Popovice

Onko tosiaan niin että B8:n löpömittaria ei pysty millään helpolla keinolla kalibroimaan, kuten VCDS, tms.? Muuten hyvä auto, mutta ottaa päähän kun 100km ajon jälkeen mittari näyttää että neljännes löpöstä on mennyt vaikka range todellisuudessa on yli 800km  >:(. Yksilövika tämä ei voi olla, koska täsmälleen samalla tavalla käyttäytyi edellinen vm. 2015 A4 2.0TDI koneella.

Latexi

Vähän samanlaista käyttäytyistä asittää myös mun bensakone. Ensin ollaan satakunta kilometriä siinä ylätapissa ja sitten viisari putoaa neljänneksen, varsin nopeasti ollaan puolitankissa. Ajokilometrit näyttävät jotain parinsadan luokkaa. Sitten pysytäänkin sen viimeisen puolitankillisen kanssa pitkään. Ã,,änimerkin jälkeen menee tankkiin viitisenkymmentä litraa eli tavaraa olisi vielä suhteellisen pitkäänkin ajoon. Tankkihan on 61 litraa, kai.
Latexi

Popovice

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 22.12.15 - klo:20:19
Vähän samanlaista käyttäytyistä asittää myös mun bensakone. Ensin ollaan satakunta kilometriä siinä ylätapissa ja sitten viisari putoaa neljänneksen, varsin nopeasti ollaan puolitankissa. Ajokilometrit näyttävät jotain parinsadan luokkaa. Sitten pysytäänkin sen viimeisen puolitankillisen kanssa pitkään. Ã,,änimerkin jälkeen menee tankkiin viitisenkymmentä litraa eli tavaraa olisi vielä suhteellisen pitkäänkin ajoon. Tankkihan on 61 litraa, kai.
Joo, täsmälleen kuvauksesi mukaisesti toimii polttoainemittari myös mun tapauksessa, eli ekan 100km aikana suunnilleen neljännes pois, sitten huomattavaa hidastumista puoleen näyttämään asti ja loppu sitten meneekin matelemalla. Eihän tuosta kai periaatteessa pitäisi olla muuta kuin kosmeettista haittaa kun kerran homman tietää (on siis ikäänkuin kalibrointi omassa päässä), mutta jotenkin vaan rassaa henkisesti kun on juuri käynyt tankilla ja jo 30km ajon jälkeen neula alkaa näyttämään huomattavaa vajausta :-\.

JaniKuula

Auto kävi ekassa määräaikaishuollossa. Homma toimi hienosti ja palvelu oli hyvää. Pesut ja muut siistimiset tuli myös kylkiäisenä. No samalla tutkivat sitä samaa kolinaa mikä uudesta asti ollut. 11tkm kohdilla meni massapyörä vaihtoon. No taas se on rikki ja uusi massapyörä tilattu. Tammikuussa sitten menee kolmas sisään :o jospa se sit kestäis enemmän kuin 15tkm  8)
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

TavanTallaaja

Laitetaan pieni väliraportti korjaustoimista, kun vajaat kaksi vuotta ajoa takana ja myös infoksi niille, jotka kenties suunnittelevat  kyseisen mallista autoa. Osaa ainakin sitten varautua. Kilometrejä vajaat 130 000.

Kumpikin etulaakeri vaihdettu ennen 100 000km + joitain nivelien kuluvia osia
Viallinen polttoaineluukun lukitus korjattu
Keskuslukitus rikki toisesta takaovesta
Kampikammion paineen muutostyöt öljynsyönnin poistamiseksi, ei pysyvää vaikutusta
--> Kiertokanget ja männät vaihdetaan parin viikon päästä
Mekatroniikka uusittu --> vaihteisto edelleen paskana
--> kaksoiskytkimet vaihdetaan myös parin viikon päästä

"Teknistä etumatkaa", hell yeah.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-tr -09

xmasa

Lainaus käyttäjältä: TavanTallaaja - 30.12.15 - klo:22:58
Laitetaan pieni väliraportti korjaustoimista
Onkos maahantuoja tullut vastaan korjaustoimissa, vai onko omaa lompakkoa pitänyt kovastikkin keventää korjauksissa/huolloissa?
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

TavanTallaaja

#9822
Lainaus käyttäjältä: xmasa - 30.12.15 - klo:23:18
Onkos maahantuoja tullut vastaan korjaustoimissa, vai onko omaa lompakkoa pitänyt kovastikkin keventää korjauksissa/huolloissa?

Moottoriremontin maksaa maahantuoja kokonaan, mistä iso kiitos kyllä. Suhtautuminen tuohon öljyn kulutukseen on mielestäni audin osalta otettu nyt vakavammin kuin esim. toissa kesänä, jolloin tuohon kampikammion muutostöihin ei tullut ollenkaan vastaantuloa ja olivat hyvin nihkeitä isompaan moottoriremonttiin. Negatiivinen julkisuus vaikuttanut? Ainakin näin rivien välistä olin ymmärtävinään. Onneksi oli täydellinen mekkiliikkeen huoltokirja. Puhuivat, että jos öljyt olisi vaihdettu esim. Öljypisteellä niin vaikeampi olisi saada vastaantuloa.

Vaihteiston korjaamisesta myyjäliike maksaa n. 65%. Itselle jäi maksettavaa n. 2400â,¬.  Muut rempat enemmän tai vähemmän omasta pussista.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-tr -09

ile

Näyttäisi tallaajan lista olevan aika vakio ja yllätyksetön pl. isoimpana laatikko 6v vanhassa pitkittäiskoneellisessa 2.0TFSI:ssa.

Listan pohjalta tuli mieleen, että onko muuten kenelläkään mennyt FL B8:sta enää etupyörän laakereita? Itse taisin yhteensä vaihdetella noita 2010 A4 & A5 -linjaan nelisen kerta (60tkm yksi puoli, 115-130tkm uudelleen ja molemmat puolet tjsp), mutta sitten viimeisimmässä pre-FL 2012 A4 Allroadissa laakereita eteen ei ollut vaihdettu kertaakaan eikä vielä nämä oireilleet kun auto lähti vaihtoon 134tkm:ssa.

enraa

Tarvii vähän jakaa kokemuksia omasta autosta.. Varmasti kaikki kuvaamani viat on tulleet esille jossain vaiheessa tätä topicia, mutta kerrotaan silti.

Ostin 170tkm ajetun 08 valmistetun A4 2.0TDi sedanin puoli vuotta sitten. Huoltokirjan mukaan kaksoismassavauhtipyörä + painelaakeri oli uusittu jo 115tkm kohdalla, eli "kevyttä remonttia" oli tehty aiemmin.

Koeajolla huomasin, että mmi-näytön taustavalo on himmeä. Nopea googlaus osoitti, että valon voi vaihtaa itse ja päätin ostaa auton.

Tähän mennessä tehtyä:
- MMI taustavalo uusittu
- Kytkin vaihdettu. Se alkoi luistaa ensimmäisen kerran 3kk kaupan jälkeen, myyjäliike ei ota kantaa asiaan.
- Vaihteiston akselin neulalaakeri vaihdettu kuulalaakeriin
- Takaluukun avauskytkin uusittu

Vielä tehtävää:
- Takaoven lukon vaihto
- Tankinluukun lukon vaihto
- Sisäpuhaltimen moottorin vaihto, nykyinen sirisee kylmällä
- Lokareiden maalaus ruosteen vuoksi.

Viat on pieniä kytkintä lukuunottamatta, mutta ihmeen paljon Audi saa yhteen autoon tyyppivikoja tungettua. Jos vikoja vielä lähiaikoina ilmenee niin saa lähteä auto vaihtoon.
Onko muilla mennyt puhaltimen moottoreita rikki tai alkanut vinkua/siristä?
Nyk: Audi R8, Tesla Model 3 Performance
Ex: Tiguan 5N, A4 B8, A3 8V, S4 B5, A6 C7, Caddy 2K

xmasa

Lainaus käyttäjältä: enraa - 19.01.16 - klo:16:27

Onko muilla mennyt puhaltimen moottoreita rikki tai alkanut vinkua/siristä?
No eipä juuri vastaava autoa ole ollut, mutta kesällä 2009 uutena ostettu Golffin puhallin alkoi oikutella samana talvena. Sinäänsä erikoista, että edellisenä päivänä puhallin toimi normaalisti, mutta aamulla töihin lähtiessä ei mitään elon merkkejä. Huollossa sanoivat, että joku liitin oli löysällä. No vähän aikaa se taas toimi ja taas mykäksi koko puhallin. En muista nyt tarkkaan oliko puhaltimen moottori vaihdettu toisen, vaiko kolmannen huollossa käynnin jälkeen. Sen jälkeen ei enään oman omistuksen aikana ongelmia tuon kanssa ollut.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Decoy_

Oma B8 kävi pyöränkulmien säädössä.. Tai oikeastaan tarkistuksessa, jossa todettiin että takapäässä on kaikki niin jumissa että eivät saaneet mitään tehtyä. Muilla vastaavia kokemuksia? Onko kuinka jumalaton jumppa saada jumittuneet osat vaihtoon ja mikä sielä käytännössä hitsaantuu niin pahasti kiinni? Ei pääse nyt hetkeen kurkkimaan auton alle niin tietäisi vähän varautua mitä osaa menee uusiksi..

niksu

Lainaus käyttäjältä: enraa - 19.01.16 - klo:16:27
Onko muilla mennyt puhaltimen moottoreita rikki tai alkanut vinkua/siristä?

Jep, sirinää piti omakin kun nopeutta oli yli 3. Tilasin Ebaysta faceliftistä puretun, josko se sitten toimis pidempään :D

Laars

Lainaus käyttäjältä: Decoy_ - 19.01.16 - klo:19:05
Oma B8 kävi pyöränkulmien säädössä.. Tai oikeastaan tarkistuksessa, jossa todettiin että takapäässä on kaikki niin jumissa että eivät saaneet mitään tehtyä. Muilla vastaavia kokemuksia? Onko kuinka jumalaton jumppa saada jumittuneet osat vaihtoon ja mikä sielä käytännössä hitsaantuu niin pahasti kiinni? Ei pääse nyt hetkeen kurkkimaan auton alle niin tietäisi vähän varautua mitä osaa menee uusiksi..

On siinä paja tainnut luovuttaa liian helposti, kyllä ne sieltä todennäköisesti aukeaa kun reippaasti antaa lämpöä ja parilla miehellä vääntää, tunnin parin lisäveloitus.

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: Laars - 21.01.16 - klo:16:01
On siinä paja tainnut luovuttaa liian helposti, kyllä ne sieltä todennäköisesti aukeaa kun reippaasti antaa lämpöä ja parilla miehellä vääntää, tunnin parin lisäveloitus.
Eipä mene noin, koska lämmitys ja kahden miehen voimat samaan kohteeseen vääntää rakenteet pilalle. Lämmön antaminen tukivarsistoon on muutenkin kyseenalainen asia.
Ruostuneisiin kohteisiin pitää "imeyttää" ruosteenirrotusainetta pitemmällä aikavälillä, esimerkiksi kahden vuorokauden aikana niin irrotukset onnistuvat oikeilla työkaluilla normaalikonstein.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Laars

#9830
No sovitaan sitten niin, että pultit rälläkällä poikki ja rahaa tiskiin ja uudet tukivarret tilalle.. Aika harva korjaamo tuskin rupeaa noita muilla keinoin herkistelemään.

Tuppee

Moro
Yhtäkkiä en haulla löytänyt jotta saako tuota S/S toimintoa koodattua pois kokonaan?
Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.


Decoy_

Lainaus käyttäjältä: Laars - 21.01.16 - klo:17:31
No sovitaan sitten niin, että pultit rälläkällä poikki ja rahaa tiskiin ja uudet tukivarret tilalle.. Aika harva korjaamo tuskin rupeaa noita muilla keinoin herkistelemään.
Täytynee laittaa uudet tukivarret ja puslat. Onneks auto joutaa nyt seistä taas kuukaudesta pariin niin täytyy ajaa crc altaaseen uimaan ja pistää sitten rälläkkä laulaan jos ei lähe. Harmi kun ei tullut samalla pistettyä kaikkia varsia uusiksi kun vaihtu alustasarja. Olis päässy samalla kyykkimisellä. Autonosturia tulee kyllä ikävä  ;D

concorde

Tulipahan liityttyä tähän joukkoon. Saaliiksi jäi -15 - mallinen 2.0TDI 140kW Quattro.  Ei pöllömpi peli noin ensituntumalta.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

TavanTallaaja

Lainaus käyttäjältä: TavanTallaaja - 30.12.15 - klo:22:58
Laitetaan pieni väliraportti korjaustoimista, kun vajaat kaksi vuotta ajoa takana ja myös infoksi niille, jotka kenties suunnittelevat  kyseisen mallista autoa. Osaa ainakin sitten varautua. Kilometrejä vajaat 130 000.

Kumpikin etulaakeri vaihdettu ennen 100 000km + joitain nivelien kuluvia osia
Viallinen polttoaineluukun lukitus korjattu
Keskuslukitus rikki toisesta takaovesta
Kampikammion paineen muutostyöt öljynsyönnin poistamiseksi, ei pysyvää vaikutusta
--> Kiertokanget ja männät vaihdetaan parin viikon päästä
Mekatroniikka uusittu --> vaihteisto edelleen paskana
--> kaksoiskytkimet vaihdetaan myös parin viikon päästä

"Teknistä etumatkaa", hell yeah.

Lisätään tähän konkurssiin uusin rahareikä, eli jakoketju meni vaihtoon 130t kohdalla.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-tr -09

jokkedokke

A4 MY 13, 2.0 TDI Avant Quattro. Mittarissa tällä hetkellä vähän reilu 100tkm. Ollut autokaupassa esittelypirssinä, olisko ollut 1300km mittarissa ostohetkellä.

Plussat:
+mukavin kyyti ikinä, kesällä ja talvella

Miinukset:
-onhan tämä nyt pajalla ehtinyt käydä jo monta kertaa:
*Mutteriohjaus korjattu
*Jakopään tiivistys tehty 60tkm:ssä
*Kytkintä rassattu kahteen otteeseen, täristää

Edessä nyt 102tkm:n kohdalla sitten täydellinen jakopääremppa, jossa myyjäliike osallistuu talkoisiin maksamalla 70% materiaaleista ja 50% työstä. Lienee kohtuullista? Samassa rytäkässä kytkintä rempataan kolmatta kertaa, nämä ovat menneet mukisematta myyjäliikkeen piikkiin, josta iso hatunnosto myyjäliikkeelle. Toivottavasti tulee kuntoon. Palvelu on ollut liikkeen toimesta täysin moitteetonta.

Kerran on kaatunut auton päälle myös mänty paikallisen metsurisankarin toimesta. :D Onneksi oli kaverilla vastuuvakuutus kunnossa. Tuulilasi, parkkitutkat edestä ja toinen kylki menivät tuossa uusiksi, onneksi pintavaurioilla selvittiin.

qmckone

Onks takaledeille mahdollista tehdä muuta kuin vaihtaa koko umpiohelahoito, jos ledejä on pimeenä?
A4 2.0Tq

jokkedokke

Lainaus käyttäjältä: jokkedokke - 12.02.16 - klo:11:06
täydellinen jakopääremppa

3600 ja risat oli auton rempan kokonaiskustannus matskuineen ja töineen, josta itselle maksettavaksi jäi vähän reilu 500â,¬. Kaksoismassapyörä, kytkin ja jakopään rattaat + remmi ja vesipumppu siis menivät uusiksi.

qmckone

Osaisko joku kokeneempi antaa neuvoa, kuinka tuulilasin pesimien suuttimien korkeutta pystyy säätämään?
A4 2.0Tq

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy