Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

välkky

Pystyykös aktiivisen alustan oletusasetusta jostakin säätämään? Jos sen vaihtaa ajaessa esim. Individualille niin seuraavan kerran kun auton käynnistää on se taas Auto asetuksella...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

golemi

Mitenkäs nuo laadunparannuskampanjat jos/kun ei autoaan merkkihuollossa käytä älyttömien hintojen takia. Nehän pitäisi olla asiakkaalle veloituksettomia, mutta onko näin ainoastaan siinä tapauksessa kun sen laadunparannuksen huomaamattaan maksaa korkeampina huoltohintoina? Onko porukka huollattanut autoaan nyrkkipajalla ja sitten käynyt merkkihuollosta ilmaiseksi hakemassa laadunparannuskampanjan osaset ja softat autoon ilmaiseksi? Näkeekö jostain mitä omaan autoon mahdollisesti kuuluu noissa laadunparannuskampanjoissa?

PetkeQ

"Pystyykös aktiivisen alustan oletusasetusta jostakin säätämään? Jos sen vaihtaa ajaessa esim. Individualille niin seuraavan kerran kun auton käynnistää on se taas Auto asetuksella..."

Pystyy: 09 - Central Electric, Security Access - 16, Adaptation - 10, change channels 63 to 66 to value 4 (individual mode)

välkky

Lainaus käyttäjältä: PetkeQ - 04.05.15 - klo:20:18
Pystyy: 09 - Central Electric, Security Access - 16, Adaptation - 10, change channels 63 to 66 to value 4 (individual mode)

Kiitän ja kumarran! :)
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

RHead

Mulla kun ei ole alunperin ollu tuota drive selectia ja enabloin sen että voi mmi:stä laittaa auto,dynamic tai comfort niin ainakin mmi:stä valittaessa asetus kyllä pysyy siinä missä pitääkin.
Passat


Audi

välkky

Mulla taas tehtaalta tullut, napit siinä lämmityslaitteen säätimien yläpuolella...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

välkky

Sähköinen takaluukku, onko siinä minkäänlaisia turvatoimintoja? Koiran takia lähinnä kyselen.

Kokeilin itse sen verran että laitoin napista luukun menemään kiinni ja koitin kädellä pysäyttää sitä. Ei ainakaan kovin helposti pysähtynyt/lähtenyt takaisin ylöspäin... ???
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Rauska

Joo, vaatii hieman poweria, mutta pysähtyy myös kaukarin napilla....
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

välkky

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 07.05.15 - klo:14:51
Joo, vaatii hieman poweria, mutta pysähtyy myös kaukarin napilla....

Ok! Ootko koittanu pysähtyykö jos painaa luukun nappia uudestaan...?
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

kai75

Lainaus käyttäjältä: välkky - 07.05.15 - klo:14:54
Ok! Ootko koittanu pysähtyykö jos painaa luukun nappia uudestaan...?
A6ssa ainaki pysähtyy jos painaa luukun nappia ja seuraavasta napin painauksesta lähtee toiseen suuntaan...
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

msvahn

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 07.05.15 - klo:16:33
A6ssa ainaki pysähtyy jos painaa luukun nappia ja seuraavasta napin painauksesta lähtee toiseen suuntaan...

Joo, noin toimii nelkussakin.

Lisäksi sen luukun maksimiavautumiskulman tai maksimikorkeuden saa määritettyä muistiin (esim. matalissa talleissa yms..).
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

kai75

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 07.05.15 - klo:17:55
Joo, noin toimii nelkussakin.

Lisäksi sen luukun maksimiavautumiskulman tai maksimikorkeuden saa määritettyä muistiin (esim. matalissa talleissa yms..).
Mistä tuo asetus löytyy ku en ole sitä löytänyt (tosin en ole kovin kovasti sitä edes etsinyt kun ei ole auto vielä ikinä matalissa talleissa tms. paikassa ollut...)?
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

msvahn

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 07.05.15 - klo:18:00
Mistä tuo asetus löytyy ku en ole sitä löytänyt (tosin en ole kovin kovasti sitä edes etsinyt kun ei ole auto vielä ikinä matalissa talleissa tms. paikassa ollut...)?

Ohjekirjassa se tais olla, mutta ohjelmointi meni muistaakseni painamalla luukun noustessa sitä nappia sopivalla korkeudella pysäytykseksi ja sit jollain pitkällä painalluksella kuitattiin se muistiin.. ehkä... :D  Sori, en muista tässä tarkemmin, löytynee googletuksella helposti. :)
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

välkky

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 07.05.15 - klo:17:55
Joo, noin toimii nelkussakin.

Tänks, täytyy kokeilla :)
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

jorma666

Terve,
Uusi A4:n omistaja tässä hei. Kolmisen viikkoa siihen meni, mutta kahlasin lopulta kaikki 322 sivua B8 chattia. Paljon asiaa ja hyvää tietoa, kiitos kaikille.

Pari kysymystä, joihin osaan oli kyllä vastailtu pari vuotta sitten, mutta linkit jne menneet vanhaksi:

1. Mistä saisin B8 Avantiin tavaratilakiskot? Ebayt kahlattu läpi ja googlella yritetty etsiä, mutta melko heikosti tuntuu löytyvän.

2. Tiptronic-vaihteistolla kun lähtee nollasta liikkeelle, viive siihen että kaasu nappaa kiinni on mielestäni hieman normaalia pitempi. Ehkä noin kaksi sekuntia. Tällä ei meinaa aivan jokaiseen tilanteeseen ehtiä ilman hikipisaroita. Veto kyllä tuntuu heti kun nostaa jalan jarrulta, mutta kiihdytys alkaa tosiaan vasta myöhemmin. Onko muilla ollut samanlaista ja oletteko löytäneet parannuskeinoja? Autolla ajettu kohta 100tkm, josta itse noin 3tkm. Eli edellisen omistajan "opetus" vielä voimassa. Marmori tarjosi 300 euron hintaan vaihteiston nollausta, joka "ehkä auttaa, ehkä ei".

3. Sadetunnistin toimii välillä miten sattuu. Tuulilasi saattaa olla märkä mutta pyyhkijät ei tee mitään, ellei itse vääntele viikseä, jonka jälkeen palaa normaaliksi. Toisinaan taas saattaa kuivaakin lasia pyyhkäistä pari kertaa. Onko normaalia?

4. A4 suomenkielinen käyttöohjekirja hakusessa. Marmorin 70 e tuntuu hieman suolaiselta. Englanninkielisen olen ladannut netistä, mutta olisi kiva kuljettaa alkuperäistä vihkoa mukana autossa. Jos jollain löytyy ylimääräinen, olen kiinnostunut ostamaan.

Lisää kysymyksiä varmasti luvassa.

välkky

Lainaus käyttäjältä: jorma666 - 21.05.15 - klo:00:04
1. Mistä saisin B8 Avantiin tavaratilakiskot? Ebayt kahlattu läpi ja googlella yritetty etsiä, mutta melko heikosti tuntuu löytyvän.

Tämmösiä siis haet: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=687322

Aika nihkeesti löytyy kuuklella myyjiä: https://deutscheautoparts.com/8k9-098-550-a.html

Lainaus käyttäjältä: jorma666 - 21.05.15 - klo:00:04
2. Tiptronic-vaihteistolla kun lähtee nollasta liikkeelle, viive siihen että kaasu nappaa kiinni on mielestäni hieman normaalia pitempi. Ehkä noin kaksi sekuntia. Tällä ei meinaa aivan jokaiseen tilanteeseen ehtiä ilman hikipisaroita. Veto kyllä tuntuu heti kun nostaa jalan jarrulta, mutta kiihdytys alkaa tosiaan vasta myöhemmin. Onko muilla ollut samanlaista ja oletteko löytäneet parannuskeinoja? Autolla ajettu kohta 100tkm, josta itse noin 3tkm. Eli edellisen omistajan "opetus" vielä voimassa. Marmori tarjosi 300 euron hintaan vaihteiston nollausta, joka "ehkä auttaa, ehkä ei".

Omassa ei ole paikaltaan lähtiessä viivettä mutta jos on juuri pysähtynyt ja lähtee sitten samantien liikkeelle niin laatikko arpoo hetkisen.

Lainaus käyttäjältä: jorma666 - 21.05.15 - klo:00:04
3. Sadetunnistin toimii välillä miten sattuu. Tuulilasi saattaa olla märkä mutta pyyhkijät ei tee mitään, ellei itse vääntele viikseä, jonka jälkeen palaa normaaliksi. Toisinaan taas saattaa kuivaakin lasia pyyhkäistä pari kertaa. Onko normaalia?

Mitä kokemuksia kuudesta autosta sadetunnistimella niin kaikissa ollut aina välillä sanomista pyyhkijöiden toiminnassa. Suurimman osan aikaa toimii niinkuin kuuluukin mutta silloin tällöin noita mainitsemiasi harha-askelia esiintyy. Mutta hyvä varuste kuitenkin, tulee käytettyä muuten paitsi talvella... :)
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

jorma666

Lainaus käyttäjältä: välkky - 21.05.15 - klo:08:53
Tämmösiä siis haet: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=687322

Aika nihkeesti löytyy kuuklella myyjiä: https://deutscheautoparts.com/8k9-098-550-a.html

Kiitos vastauksesta, juuri noita etsin! Mutta uuhh kun on reipas hinta, ja vielä tullit ja alvit päälle...

Latexi

Lainaus käyttäjältä: jorma666 - 21.05.15 - klo:00:04
3. Sadetunnistin toimii välillä miten sattuu. Tuulilasi saattaa olla märkä mutta pyyhkijät ei tee mitään, ellei itse vääntele viikseä, jonka jälkeen palaa normaaliksi. Toisinaan taas saattaa kuivaakin lasia pyyhkäistä pari kertaa. Onko normaalia?
Kyllä ne joskus saattaa nukahtaa omia aikojaan. Viiksen heilautus herättää pyyhkijät. Joskus sitä on ihmetellyt, miksi pyyhkijä veivaa kuin heikkopäinen eikä millään osaa hiljentää vauhtiaan. Tällä kerralla sevisi syy tuulilasille liskaantuneesta kopiaisesta - tai oikeammin sen jäljellejääneestä tahrasta. Oli osunut oikeaan kohtaan siinä laissa.
Latexi

välkky

Lainaus käyttäjältä: jorma666 - 21.05.15 - klo:18:47
Kiitos vastauksesta, juuri noita etsin! Mutta uuhh kun on reipas hinta, ja vielä tullit ja alvit päälle...

Varaosanumerolla 8K9 098 550 kun kuuklettelee niin saattaa löytyä myyjiä...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

välkky

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 21.05.15 - klo:20:08
Kyllä ne joskus saattaa nukahtaa omia aikojaan. Viiksen heilautus herättää pyyhkijät. Joskus sitä on ihmetellyt, miksi pyyhkijä veivaa kuin heikkopäinen eikä millään osaa hiljentää vauhtiaan. Tällä kerralla sevisi syy tuulilasille liskaantuneesta kopiaisesta - tai oikeammin sen jäljellejääneestä tahrasta. Oli osunut oikeaan kohtaan siinä laissa.

Samaten jos sulat huonossa kunnossa niin toimintavarmuus heikkenee. :)
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

VR6

2. Tipissä joskus tuota mainittua arpomista kun esim valoihin liruttelee ja lähtee sitten kiihdyttää. Kannattaa tehdä se omatoiminen resetointi laatikolle kyllä se siitä oppii sitten..


3. Itse en pitänyt ollenkaan tuosta sadetunnistimesta. Itseasiassa yhdessäkään autossa en ole siitä pitänyt. Näimpä koodailtiin se offille. Manuaalinen säätö omaan mieleen (4.porrasta aivan riittävä säätöön). Rasittavaa kun ne viuhtoo milloi mitenkin

msvahn

Onkos kellään mennyt sähköisen käsijarrun ohjainlaite vaihtoon?

Omassani alkoi herjaamaan, ettei Audi Hold Assist ole käytettävissä ja kässäri ei irrottanut automaattisesti liikkeelle lähdettäessä. Samoin vakkari ja rengaspaineseurantakin kytkeytyivät pois käytöstä. Auto on 3.0TDI manuaalilaatikolla.

VCDS kertoi Clutch Position sensorin virheilevän (tuo on kytkimen työsylinterin yhteydessä). Googletus kuitenkin ohjasi tarkastamaan myös takakontissa olevan EPB-boxin, joka siis ohjaa käsijarrua. Vaihdoin vaimon saman ikäisestä autosta vastaavan boxin ja homma lähti pelittämään. Vika myös siirtyi ristiin minun boxini mukana -> eli vian aiheuttaja oli paikannettu.

Ebaystä löysin näitä boxeja ja päädyin J-revisioon, kun omaani (E:tä) ei ollut saatavilla järkihinnalla. Nyt soittelin marmorille ja kone kertoo autooni max. H-revisiota. J versio on ilmeisesti Facelift malliin.. 

Sattuisiko jollakin olemaan kokemusta ovatko nuo tosiaan niin erilaiset, ettei J revisio käy vanhaan B8:iin? Uusi maksaa 421 euroa ja Ebayssä näitä on muutamasta kympistä satkuun pariin käytettynä. (8K0907801)
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

TavanTallaaja

Kysytääs jälleen viisaammilta. 120t huolto lähestyy ja näyttäisi olevan vaihteistoöljyn vaihto edessä. Ongelma mulla on juurikin tuo "rikkinäinen" stronic. Kylmällä vaihteisto luistattaa hulluna kierroksia edestakaisin tasaisella ajolla, ryntäilee liikennevaloihin pysähtyessä ja pakkikin nykii tai ei mene päälle kunnolla. Pääsääntöisesti 4. Ja 6. vaihteet kaikkein ongelmallisimmat. Eli aika lailla ärsyttävää. Kuitenkin kun autolla on ajellut sen puolisen tuntia niin vaihteisto alkaakin toimia huomattavasti paremmin (lue:normaalisti) ja oireet häipyvät jos ei aivan kokonaan niin vähentyvät huomattavasti.

Eli, koska vaihteisto alkaa toimimaan paremmin ajon mittaan niin elättelen toiveita, että oireet eivät olisi pelkästään mekaanisista osista johtuvaa vaan niihin voisi vaikuttaa oikeanlaisella öljyllä. Onko noissa vaihteistoöljyissä minkäänlaisia eroja, joita voisin huollon yhteydessä vaatia?

Kiitoksia jo etukäteen, jos jollain olisi tietoa.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-tr -09

M@s@

Lainaus käyttäjältä: TavanTallaaja - 23.05.15 - klo:16:56
Kysytääs jälleen viisaammilta. 120t huolto lähestyy ja näyttäisi olevan vaihteistoöljyn vaihto edessä. Ongelma mulla on juurikin tuo "rikkinäinen" stronic. Kylmällä vaihteisto luistattaa hulluna kierroksia edestakaisin tasaisella ajolla, ryntäilee liikennevaloihin pysähtyessä ja pakkikin nykii tai ei mene päälle kunnolla. Pääsääntöisesti 4. Ja 6. vaihteet kaikkein ongelmallisimmat. Eli aika lailla ärsyttävää. Kuitenkin kun autolla on ajellut sen puolisen tuntia niin vaihteisto alkaakin toimia huomattavasti paremmin (lue:normaalisti) ja oireet häipyvät jos ei aivan kokonaan niin vähentyvät huomattavasti.

Eli, koska vaihteisto alkaa toimimaan paremmin ajon mittaan niin elättelen toiveita, että oireet eivät olisi pelkästään mekaanisista osista johtuvaa vaan niihin voisi vaikuttaa oikeanlaisella öljyllä. Onko noissa vaihteistoöljyissä minkäänlaisia eroja, joita voisin huollon yhteydessä vaatia?

Kiitoksia jo etukäteen, jos jollain olisi tietoa.

Tähän kyllä sanoisin että käyt auton kanssa marmorilla ja kerrot oireet. Siellä kannattaisi varmistaa onko oireista esim jotain tiedotetta, jossa esim käskettäisiin päivittämään laatikko ja siis muutenkin tsekkaisi olisiko jotain päivitystä olemassa (sitä siis ei näe ellei auto ole piuhan päässä). Vikamuisti olisi myös hyvä vilkaista ja sitten kokeilla uusilla öljyillä etenkin jos vanhoilla alkaa olemaan 60tkm rullattu.
A4 Allroad & T-Roc 4motion

TavanTallaaja

Oireista kerroin Laakkoselle jo 90t kohdalla kun olin hankkinut auton. Katsoivat silloin vain viimeisimmän softan. Oireet eivät poistuneet ja uudestaan otin yhteyttä noin 105t kohdalla, jolloin tehtiin vaihteiston mukautusajo, mutta tämäkään ei auttanut.

Seuraavana vaiheena on sitten kytkinremontti, josta Audi ei kuulema tule vastaan ollenkaan, koska autolla ajettu jo yli 100t. ja ikää yli 5v. Ei auta vaikka täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja ja Suomiauto. En ole jaksanut ruveta tappelemaan enää tuosta, kun sain jo vääntää öljyn kulutuksesta, laakereista ym. Yritän sinnitella sinne 150t ja auto vaihtoon johonkin liikkeeseen. Jos sitä ennen vaihteisto kokonaan sanoo itsensä irti niin sitten kuluttajariitalautakunnan kautta jos ei muuten.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-tr -09

jorma666

Lainaus käyttäjältä: välkky - 22.05.15 - klo:06:56
Varaosanumerolla 8K9 098 550 kun kuuklettelee niin saattaa löytyä myyjiä...

Sepä se, kun ei oikein löydy. Toistaiseksi ainoan järkevänhintasen (kuluineen alle 400 euroa) löysin jostain Puolasta, google-kääntäjän kanssa sain jotain selkoa sivuilta. Seuraavaksi arvuuttelen, uskallanko tuolta tilata...

http://allegro.pl/zestaw-mocowania-bagazu-8k9863555a-audi-a4-avant-i5226523241.html

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: jorma666 - 25.05.15 - klo:00:42
Sepä se, kun ei oikein löydy. Toistaiseksi ainoan järkevänhintasen (kuluineen alle 400 euroa) löysin jostain Puolasta, google-kääntäjän kanssa sain jotain selkoa sivuilta. Seuraavaksi arvuuttelen, uskallanko tuolta tilata...

http://allegro.pl/zestaw-mocowania-bagazu-8k9863555a-audi-a4-avant-i5226523241.html
Itse tilasin ex-B8:iini tuon setin ihan Audin marmoriliikkeestä UK:sta, muistaakseni Norwich Audi. Hinta oli silloin 195 GBP, oliskohan ollu vuotta 2009, jolloin euron kurssi puntaan nöhden oli paljon parempi.
Kannattaiskohan kysyä Tallinnan marmorilta mikä siellä on hinta?


Tuossa yksi suomalainen putiikki josta kannattanee kysyä:
www.speedautoteile.fi

jorma666

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 25.05.15 - klo:10:29
Itse tilasin ex-B8:iini tuon setin ihan Audin marmoriliikkeestä UK:sta, muistaakseni Norwich Audi. Hinta oli silloin 195 GBP, oliskohan ollu vuotta 2009, jolloin euron kurssi puntaan nöhden oli paljon parempi.
Kannattaiskohan kysyä Tallinnan marmorilta mikä siellä on hinta?


Tuossa yksi suomalainen putiikki josta kannattanee kysyä:
www.speedautoteile.fi

Kiitos vinkistä. Speedautoteilen tsekkasin jo heti ekaksi pari viikkoa sitten. Tuo osa on ilmeisesti poistunut valikoimista tai jotain, kun kukaan "oikea" kauppias ei sitä myy. Käsitin, että A6:n kiskot on samat kuin Skodassa, voiskohan A4:n kiskot olla myös samanlaiset kuin jossain toisessa konsernin kulkuneuvossa?

jorma666

Lainaus käyttäjältä: VR6 - 22.05.15 - klo:08:46
2. Tipissä joskus tuota mainittua arpomista kun esim valoihin liruttelee ja lähtee sitten kiihdyttää. Kannattaa tehdä se omatoiminen resetointi laatikolle kyllä se siitä oppii sitten..

Hei, tarkoitatko tällä siis sitä "virrat päälle, kaasu 30 sekuntia pohjassa" -temppua? Hieman ristiriitaista juttua lukenut aiheesta, onko faktatietoa mitä tämä käytännössä tekee?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: jorma666 - 25.05.15 - klo:11:34
Kiitos vinkistä. Speedautoteilen tsekkasin jo heti ekaksi pari viikkoa sitten. Tuo osa on ilmeisesti poistunut valikoimista tai jotain, kun kukaan "oikea" kauppias ei sitä myy. Käsitin, että A6:n kiskot on samat kuin Skodassa, voiskohan A4:n kiskot olla myös samanlaiset kuin jossain toisessa konsernin kulkuneuvossa?
Speedautoteilen sivuilla luki, kun antoi tuon osanumeron, että "vanhentunut osanumero tms, kysy korvaava tuote". Varmaankin vain niin, että sille osanumerolle on tullut joku päivitys (joku kirjain osanumeron loppuun ehkä?) niin tuo ei löydä enää sitä vanhaa osaa. Kannattaa varmaan sähköpostilla kysyä tuon osanumeron päivitettyä versiota ja hintaa osalle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy