Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

RHead

Lainaus käyttäjältä: TJI - 22.02.15 - klo:21:28
Saiko kukaa näkyviin b8:ssa laptimerin yhteydessä öljylämpöä tai paineita? Kyseessä vcds koodaus

Kyllä saa lämmöt. Vaatii vaan uudemman malli oliko 2010 tahi uudempi.
Passat

Audi

McInen

Jep. Ainakin 5/2011 valmistuneessa laptimer tuo öljynlämmön automaattisesti. Näyttää kylläkin vasta 60-asteesta ylöspäin, siihen asti näyttää viivaa.

Popovice

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 16.02.15 - klo:00:00
No auton sisältä napista käyntiin ja parin yrityksen jälkeeb starttasi...
Tuon jälkiasennuseberin mukana tulee siis jonkinlainen nappi kojelautaan? Mihin kohtaan kojelautaa tuo nappi tulee, onko esteettisen näköinen ja tarvitseeko reikien porauksia, tms.? Mulle on tulossa sama eberi omaan autoon enkä haluaisi että mikään amis virityksen näköinen nappi töröttää muuten niin hienossa kojelaudassa  8). Täytynee siis vielä varmistaa myyjältä että laittavat tuon napin mahdollisimman huomaamattomaan paikkaan jos suinkin vaan mahdollista.

Entä minkälainen kauko-ohjain tulee kamppispaketin mukana? Oletan että se on tuo karvalakkimalli Easy Start R, mutta saiskohan sen välirahalla vaihdettua Easy Start R+ malliin, jossa olisi näyttö mukana ja paremmat säädöt mm. ajastuksille?

vwp

Eikös tuossa(kin) ole jotaion tyhjiä nappeja/peitelevyjä olemassa? Laittaa sellaisen tilalle jonkun OEM-napin
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

msvahn

Lukekaa toi mun asennuskertomus (muutama viesti ylempänäkin mainittu http://www.vagarena.fi/index.php?topic=10616.0 ), niin saatte yhden ajatuksen laittaa nappi suht. näkymättömään paikkaan, mistä sen kuitenkin näkee hyvin..

Asennusfirmat ei osaa itse paljoa ajatella, kun katsovat vaan valmistajan ohjeita törkeesti siihen valokatkaisijan viereen. Itse totesin tuon keskikonsolin hyväksi, kun ilmatoinnin paneeli piti kuitenkin purkaa esiin herätepiuhaa varten.

Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Popovice

Voisiko joku viisas vastata että miksi tuo erillinen nappi ylipäätään tarvitaan, eikö saman asian voisi hoitaa pelkästään kaukosäätimellä?  :P

Ja jos nappi tosiaan pitää olla niin voisiko sen laittaa vaikka hanskalokeroon piiloon (oletus tietenkin että nappia ei tarvitse hipelöidä kovin usein)?

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 23.02.15 - klo:18:38
Voisiko joku viisas vastata että miksi tuo erillinen nappi ylipäätään tarvitaan, eikö saman asian voisi hoitaa pelkästään kaukosäätimellä?  :P

Kaukarin patterit lopussa? Silloin on kiva se nappi  ;D Tosin mulla on kestänyt paristo jo vuodesta 2010 saakka tähän päivään  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

avp

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 23.02.15 - klo:18:38

Mun mielestä on mukavampi laittaa lämmitin pois päältä ajon aikana tosta napista, kuin sählätä kaukosäätimen kanssa.

JaniKuula

Nappi on tossa vasemmalla puolen rattia siinä alaspäin taittuvassa muovissa. Ei liikaa ole tyrkyllä. Laitan myöhemmin kuvan. Kakessa on taustavalaistu näyttö ja säätöjä monenlaisia. Jos se vain toimisi :o
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

Audi A4 2.0tdi (LeMans)

Onko suosituksia? 245/40/19 vai 235/35/19?  :)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Audi A4 2.0tdi (LeMans) - 27.02.15 - klo:10:48
Nuo molemmat on vääriä kokoja B8:iin.

Oikeat 19 tuuman koossa on 225/40R19, 255/35R19

Itselläni oli nuo ensinmainitut.

JLa

Lainaus käyttäjältä: Audi A4 2.0tdi (LeMans) - 27.02.15 - klo:10:48

Itse käytän tehtaan määrittelemää 19-tuumaisen renkaan alkuperäiskokoa 255/35/19. Ainakin yhden kesän kokemuksella voin suositella kyseistä kokoa.  8)

RHead

No ei tuota itellä tuottanut mitään ongelmia nuo 235/35/19 renkaat vaikka renkaina oli Barumit.
Passat

Audi

JaniKuula

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 16.02.15 - klo:00:00
Oli mahtava kokemus nimeltä eberspächer :'( kerran sain kakesta toimimaan. Seuraavana päivänä ei saanut yhteyttä autoon. No auton sisältä napista käyntiin ja parin yrityksen jälkeeb starttasi... Noo puolen tunnin päästö ajattelin että eiköhän ole lämmin kone. Aukaisin pellin ja kokeilin konehuoneesta joka ikisen letkun ja ainoa mikä oli edes vähän lämmin oli itse eberi... Hohhoh. Enkä saa edes sitä yhtäaikaa puhaltamaan sisään ja lämmittämään moottoria. Onko toi eberi niin tyhmä vai olenko minä? Kestihän se upeat kaksi päivää. Hydronic 4kw maahantuojan kamppiksesta kyseessä

No niin. Marmolilla käyty. Eberin polttoainelinjat menee uusiksi koska ovat liian pienet ja sen vuoksi ei saa polttoainetta ja siksi ei pysy käynnissä. Kaukosäädin rikki ja uusi tilaukseen. Maahantuoja on tietoinen linjoista ja vastaisuudessa asentajat käyttää isompia linjoja. On se kyllä kätevää voi jeesus kuiten :o

msvahn

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 02.03.15 - klo:11:11

No niin. Marmolilla käyty. Eberin polttoainelinjat menee uusiksi koska ovat liian pienet ja sen vuoksi ei saa polttoainetta ja siksi ei pysy käynnissä. Kaukosäädin rikki ja uusi tilaukseen. Maahantuoja on tietoinen linjoista ja vastaisuudessa asentajat käyttää isompia linjoja. On se kyllä kätevää voi jeesus kuiten :o

Eli ovat käyttäneet bensaeberiin tarkoitettua pienempää letkua. Dieselissä isompi sisämitta...
Nykykalusto

V-O

Hyvä että vika löytyi ja onpa tosi noloa ja valitettavaa että syynä oli asennusvika  ???. Mutta tuota se taitaa Marmoreilla joskus olla - valitettavan usein...

Mutta vielä tuosta napista - aivan järkyttävä :o :o. Eikö kaukosäätimessä ole namiska josta lämmittimen saa päälle ja myös pois, ettei tartte tommosia nappuloita alkaa autoonsa poraileen. Vai mitä käyttäjä avp oikein tarkoitti kommentillaan että kätevää...?

JaniKuula

No esimerkiksi mun kaukosäädin on käyttökelvoton ollut uudesta asti joten nappi ollut ainoa vaihtoehto. Toki ei se nappikaan nyt auta ku koko kippo on käyttökelvoton ;D eli on se nappi ok mut sijoituksessa olisi hieman parannettavaa. Varmaan ne kuuntelee toiveita napin paikasta jos vain ajoissa ne kertoo

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 02.03.15 - klo:22:33
No esimerkiksi mun kaukosäädin on käyttökelvoton ollut uudesta asti joten nappi ollut ainoa vaihtoehto. Toki ei se nappikaan nyt auta ku koko kippo on käyttökelvoton ;D eli on se nappi ok mut sijoituksessa olisi hieman parannettavaa. Varmaan ne kuuntelee toiveita napin paikasta jos vain ajoissa ne kertoo

Näin sivusta pakko kommentoida, että näin jokusen Volvo vuoden jälkeen tämä kaukosäädin/nappi koelaudassa on jotain aataminaikaista touhua. Audi on komia peli, mutta Volvon VOC:sta olisi monella merkillä syytä ottaa mallia. Jos ei Webaa halua päälle, voi kännykästä vaikka käynnistää auton lämpiämään, tai vaikka viilenemään kesähelteellä  ;D.

MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Popovice

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 02.03.15 - klo:22:33
eli on se nappi ok mut sijoituksessa olisi hieman parannettavaa. Varmaan ne kuuntelee toiveita napin paikasta jos vain ajoissa ne kertoo
Saisitko jossain vaiheessa sen kuvan sun napin sijainnista tänne, niin voisin katsoa että pitääkö ohjeistaa paremmin ennen kuin lähtevät laittamaan nappia mun kärryyn. Myyjän mukaan nappia ei voi sijoittaa ainakaan hanskalokeroon, koska siinä olevan merkkivalon pitää jäädä näkyviin ja lämmitin kuulemma pitäisi muistaa sammuttaa mm. tankkausten yhteydessä  ::).

TJI

Lainaus käyttäjältä: RHead - 23.02.15 - klo:08:24
Kyllä saa lämmöt. Vaatii vaan uudemman malli oliko 2010 tahi uudempi.

Mistähän saan sen näkyviin? Pitäskö näkyy siinä radiokanavan kohdalla?

JaniKuula

https://www.dropbox.com/s/6u0j3old9v7ypzt/DSC_0104.JPG?dl=0
On nämä puhelimella hankalia laittaa :) mulle toi kelpaa vaikka voisihan se paremminkin olla.

RHead

Lainaus käyttäjältä: TJI - 03.03.15 - klo:07:19
Mistähän saan sen näkyviin? Pitäskö näkyy siinä radiokanavan kohdalla?

Siihen pitää koodata tuota laptimeri päälle.

Enabling Lap Timer:

[17 - Instruments]
[Coding - 07] -> Long Coding Helper -> Byte 1

Bit 3 - Check the box for "Lap Timer active"

Passat

Audi

Popovice

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 03.03.15 - klo:08:29
https://www.dropbox.com/s/6u0j3old9v7ypzt/DSC_0104.JPG?dl=0
On nämä puhelimella hankalia laittaa :) mulle toi kelpaa vaikka voisihan se paremminkin olla.
Kiitos Jani kuvasta. Eihän tuo nyt niin mahdottomalta näytä, mutta ajattelin silti kysellä että voisiko napin mahdollisesti sijoittaa hieman lähemmäs ohjauspylvästä niin saa sen ehkä vieläkin enemmän näkymättömiin. Onneksi eivät sentään ole laittaneet sitä töröttämään tuohon valokatkaisijan paneeliin ;D.

msvahn

Sijoituksessa on myös hyvä huomioida, ettei polvi tai muu osu siihen autoon tai autosta noustessa.. Itse mietin aluksi "tuhkakupin" kannen alle sijoitusta, mutta laitoin tuohon keskikonsolin alareunaan, kun se on sopivasti syvennyksessä eikä pistä silmään helposti (mutta näkee valon palaessa helposti).
Nykykalusto

JaniKuula

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 04.03.15 - klo:14:24
Sijoituksessa on myös hyvä huomioida, ettei polvi tai muu osu siihen autoon tai autosta noustessa.. Itse mietin aluksi "tuhkakupin" kannen alle sijoitusta, mutta laitoin tuohon keskikonsolin alareunaan, kun se on sopivasti syvennyksessä eikä pistä silmään helposti (mutta näkee valon palaessa helposti).
Toi sun ratkaisu on fiksu. No minkäs enää ku on jo housuissa ::) ja kokemuksia kun alkaa 3000km olla täynnä. on tässä kipossa niin kauhea tyhjäkäynti että en edes kauheasti kehtaa käynnissä pitää. Kummallista lonksutusta.Ja kylmänä jurraa ja hytkyy koko auto... Noo eiköhän se käytössä notkistu. Yhdistetty kulutus itse laskettuna 6.3ltr/100km. Tietokone näyttää 6.2.  Ja stronic arpoo lähtötilanteissa aikalailla ja sit yhtäkkiä syöksytään. On tosin ensimmäinen kaksoiskytkinloota itelle että ehkäpä käyttäjästä kiinni?

Popovice

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 04.03.15 - klo:17:14
on tässä kipossa niin kauhea tyhjäkäynti että en edes kauheasti kehtaa käynnissä pitää. Kummallista lonksutusta.Ja kylmänä jurraa ja hytkyy koko auto...
Vai että huojuu ja hytkyy, kuullostaa aika ikävältä ???. Outoa, sillä koeajoin sekä perus A4 sedania että A4 allroadia tällä samalla padalla, enkä huomannut niiden käynnissä mitään erikoista. Yhden dieselin olen eläissäni omistanut (Mazda 6 2.2TD koneella) ja siinä kyllä äänimaailma oli melko karu varsinkin kylmänä. Samoin S-tronic toimi noissa koeajamissani autoissa ihan mallikkaasti. Nykypirssissä mulla on multitronic ja täytyy kyllä sanoa että siinä on erittäin miellyttävä vaihteisto. Ei minkäänlaista nykimistä tai hyökkäilyä missään tilanteessa, tuskin edes huomaa koko vaihtotapahtumaa. Täytyy toivoa ettei tämä S-tronic ole siihen verrattuna ihan kauhea pettymys :-\.

Miten muuten sulla oli tuon Eberin asetukset asennuksen jälkeen? Olen palstalta ymmärtänyt että kyseisen härvelin voi asentaa siten että se lämmittää ainoastaan sisätilaa eikä lainkaan moottoria, mikä minusta kuullostaisi todella oudolta. Eli onko yksinkertaisin toimenpitein laite muutettavissa siten että myös moottori lämpeää ja pitäisköhän mun huomauttaa tästä erikseen myyjälle?

JaniKuula

Siinäpä hytisköön ;D mulla oli edellinenki dkv dieseli toki manuaali askilla ja vaikka melkein 250tkm oli mittarissa niin paljon sievemmin se kävi kaikissa olosuhteissa. No en minä ainakaan huolissani ole muutenko mun imagosta  ::)juu sen eberin saa myös niin mutta käsitykseni mukaan tämä hydronic laitetaan niin että molemmat onnistuu. Voithan toki kysyä myyjältä siitä ja varmistua :)

Marapetsu

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 04.03.15 - klo:17:14
Toi sun ratkaisu on fiksu. No minkäs enää ku on jo housuissa ::) ja kokemuksia kun alkaa 3000km olla täynnä. on tässä kipossa niin kauhea tyhjäkäynti että en edes kauheasti kehtaa käynnissä pitää. Kummallista lonksutusta.Ja kylmänä jurraa ja hytkyy koko auto... Noo eiköhän se käytössä notkistu. Yhdistetty kulutus itse laskettuna 6.3ltr/100km. Tietokone näyttää 6.2.  Ja stronic arpoo lähtötilanteissa aikalailla ja sit yhtäkkiä syöksytään. On tosin ensimmäinen kaksoiskytkinloota itelle että ehkäpä käyttäjästä kiinni?

Omassa 3.0tdi padassa samat lonksutukset kuin jotkin osat olisi irti tyhjäkäynnillä.Mutta ohjekirjojen mukaan ja huollosta saatujen tietojen mukaan kuuluu asiaan ja on sen ominaisuus.
Marapetsu.

Mikaelo

Meneekö et30 235/35/19 facelift a4 b8 avantiin s-line alustalla ettei osu kaareen eikä kyljet ole ravassa?

Cornelius

Tuossa on ET29, -40mm alusta ja 245/40/18 kumilla pyörän kokonaishalkaisija suurempi kuin 235/35/19.

http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1998452

Ei ole ottanut kiinni mistään.
------
Passat TSI 280
------

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy