Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

wiba

Onko kukaan kokeillut asentaa tt-thermoa 3.0 tdi kylkeen?

HaneHanhi

Halloota! Nykyisenä volvon omistajana tänne kirjauduin koska on iskenyt korkea autokuume, ja Audi tuntuu vahvasti siltä merkiltä mikä voisi kuumeen laskea... Katselussa on A4 b8 facelift malli. Nykyinen V70 D5 syö öljyt ja dieselit hyvällä ruokahalulla joten suunnitteilla olisi tuo A4:n 2,0 105kw. Onko kyseinen kone foorumilaisten mielestä minkälainen? Tehot riittävät varmasti minun ajoihin että mitään rakettia en ole hakemassa. :) Kun olisi vain mahdollisimman halpa ajella! Aiemmin en ole Audia omistanut ja esim työyhteisössä päälleni oon saanut naurut ja haukut että et perk***e semmoosta pskaa mene ostamaan... ;D Löytyisikö täältä yhtään puoltavaa argumenttia Audin puolesta?

Lelio

itse ostin oman 125kW 2.0TDin viime toukokuussa enkä päivääkään ole katunut! ainoot murheet on ollut entisten omistajien sohlaamisten takia (rengaspainevarotin ja eber) mutta muuten toiminut kyllä mallikkaasti. kulutuskaan ei omaan makuun ainakaan liian suuri ja öljyä en ole kertaakaan joutunut itse lisäämään tähän mennessä

PoNppu

Moro,

Minä sitten vihdoin pistin Passattini vaihtoon kun olin siihen tonneilla remppaa tehnyt. Nyt sitten alustavana vaihdokkina olisi tulossa Audin B8 Avant (2.0TDI 105kw) manuaalilaatikolla. Vuosimalli on 2010 ja mittarissa on karvan alle 180tkm

Auto on ollut yhdellä omistajalla ja kaikki huollot oli tehty Audin merkkihuollossa. Olen yrittänyt googlettaa kaikenmaailman tyyppivikoja ja muita ongelmia, mutta oikeastaan suurimmat vastaantulleet asiat ovat olleet maalipinta sekä nitinä ja natina vikoja. Kannattaako sitä huolestua öljypumppuvian,DPF:n ja kaksoisvauhtipyörän takia? Koeajossahan autossa ei maalivaurioita tai outoja ääniä paljastunut. Ja jonkinlainen 20 tkm:n takuuhan tuohon tuli neuvoteltua mukaan, joka pitänee sisällä edellemainittavat viat.

Itseäni hieman ihmetyttää tuo hihnanvaihtoväli, joka on muka 210 tkm? Autoonhan tehdään ennen kauppoja vielä huolto, mutta luulenpa sen tarkoittavan vain öljynvaihtoa. Eiköhän autoliike yritä päästä mahdollisimman edullisesti.

Ja kevennyksenä vielä korjaukseni VW:n powerdieseliin:
Vauhtipyörä, ilmastoinninkompura, DPF:n poisto, laturin johtosarja ja apulaitehihnan kiristin ja ennenaikainen hihnanvaihto. Nämä kaikki ehdin kokea omistaessani kyseisen auton 40 tkm:n ajan. Nyt olisi tarkoitus saada auto jolla uskaltaisi ajaa vielä esim 80tkm. Alkaa vaan olemaan ihan seinähulluun partaalla näiden autojen kanssa, kun kaikista malleista tuntuu löytyvän hurjia vikoja.

JaniKuula

Minäkin ostin oman kiisselini 180tkm kelattuna. Enkä ole katunut päivääkään. Mahtava vehje ollut kaikinpuolin. Hiukkasloukun paine-eroanturi meni rikki siinä 210tkm ajettuna. Samoihin aikoihin vaihdatin öljypumpun akselin. Akseli oli kyllä siinä hilkulla. Selkeää pyöristymistä oli havaittavissa. Itse akseli marmorilta 7 egua. Kolmen tunnin työn velotti työntekijä. Kylmänä vauhtipyörä alkanut kertomaan olemassa olostaan mutta ei mitään hälyyttävää. Sekin tuntuu olevan kovin yksilöllistä. Kytkin pitää hyvin vaikka ohjelmoituna ollut jo 50tkm. Manuaaliaskilla mullakin tosiaan. Ja onhan se tienpäällä verraton peli  :) itsellä ainakin kaupungissa on vieläkin hankalaa löytää sopivaa vaihdetta ja automaattia tulee kaipailtua. Jos se tuntuu oikealta niin ei muutako kaupoille 8) niin ja omassa ainakin on hihnanvaihtoväli 180tkm. Alkupään b8 CAGA kiisselillä.
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

RHead

Lainaus käyttäjältä: wiba - 23.01.15 - klo:20:01
Onko kukaan kokeillut asentaa tt-thermoa 3.0 tdi kylkeen?

Tuo kiinnosta myös itseä.
Passat


Audi

jazin

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 18.01.15 - klo:20:11
Mua kiinnostaa onko kyseessä sedan vai avant? Entä luukulla vai ilman?

Meidän avanttiin (panoraamalla), on vaihdettu edellisen toimesta uusi B&O vahvari, mutta kosteutta siinä ei havaittu silloinkaan. Vaihdon syy oli mykistyminen ja sitä edeltäneet äänet.

Uusikin pitää toisinaan sellaisen lyhyen pärähdyksen auton käynnistyksessä kylmillä ilmoilla tai esim. pesun jälkeen kesälläkin. Tuota on kyllä tehnyt meillä jo 2,5v., että lienee joku muu häiriöääni käynnistyksen jälkeen, kun ääni kuuluu vaikka koko systeemi olisi pois päältä.

Kyseessä avant. Ja luukulla. Tässä on satavarma kosteus, koska itse totesin öisen sateen jälkeen että kaiuttimet mykkänä, ja kosteutta löytyi nimenomaan tuosta vahvarin päältä, joka on tietty pinossa päällimmäisenä.
VW ID4

Kira

Moro
Huomasin että takapenkkiläisten 12v pistoke on livahtanut konsolin sisälle, eli etumatkustajien kyynärnojaan. Miten tuohon pääsee käsiksi? Pistokkeen yläpuolella on säilytyslokero jota kautta varmaan pääsee, mutta ennenku revin paikat rikki ajattelin kysästä viisammilta vinkkejä.

Lelio

millasia spacereita suosittelette Avanttiin? ajattelin pitää vakiovanteet alla mutta takavanteita on saatava vähintään 15mm ulos päin :o

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Kira - 02.02.15 - klo:20:12
Moro
Huomasin että takapenkkiläisten 12v pistoke on livahtanut konsolin sisälle, eli etumatkustajien kyynärnojaan. Miten tuohon pääsee käsiksi? Pistokkeen yläpuolella on säilytyslokero jota kautta varmaan pääsee, mutta ennenku revin paikat rikki ajattelin kysästä viisammilta vinkkejä.
Joo sitäkautta pitäis muistaakseni päästä. Lokero on klipsuilla kiinni, ne irti kampeamalla sinne päässee käsiksi. Itse kerran kun keskikonsolin purin niin myöhemmin huomasin että mulla oli jäänyt aux-liitin irti ja roikkumaan sinne konsolin sisään. Tuon säilytyslokeron kautta muistaakseni senkin sain takaisin paikalleen ilman että piti taas purkaa koko konsolia.

wiba

Aika kalvotukseen varattu ja ensi viikolla tulee 35% takalasi ja kaikki sivut 70%. 45% sivut olisi liian tummat varsinkin etusivuihin ja halusin koko kyljen saman näköiseksi. Hyvin tuo vaaleakin kalvo poistaa lämpöä kesällä ja mitä kaverilla tuommoiset on, niin tummentaa kuitenkin hiukan.

Muljunen

Saatko laitettua tänne sitten kuvaa ennen/jälkeen muodossa tuosta kalvotuksesta? Itselläkin tarve ja halu tummentaa ikkunoita ensi kesään mennessä.

Lelio

onko S-line ja S4 takapuskurit samanlaiset? eli sopiiko esim S-line puskuriin S4 diffu ja toiste päin? 8)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Lelio - 06.02.15 - klo:17:56
onko S-line ja S4 takapuskurit samanlaiset? eli sopiiko esim S-line puskuriin S4 diffu ja toiste päin? 8)
Ainakin etupuskurit on samat A4 S-line ja S4.
Takapuskurikin todennäköisesti sama, tosin aivan satavarma en ole. Diffuusori tietenkin eri koska S4:ssä taitaa olla 4 putkenpäätä. Uskoisin että S4 diffu menee A4 S-linen takapuskuriin.

Tuolta vois tarkistaa osanumeroiden perusteella (siis tuo CarProg2):
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=15315.msg352054#msg352054

Tomppis

Minun käsityksen mukaan ei muuta eroa kuin putkien ulostulokohdat. Ã,,ssähän ei ole edes millään tavalla leveämpi lokareiden tai muun kohdalta.
Ja kun spacereita kysyit aiemmin niin jos 15mm pitäs saada takaa ulommas niin eikö se kerro jo että mitä pitää ostaa? :D laita kaveriksi eteen 12mm niin saat sopusuhtasen lookin. Itellä on nyt 15mm edessä, 16mm takana ja vaatis ainaki noi 20mm, toisaalta kuormattuna alkais varmaan raapimaan, mutta madallusta onki vakioalustaan n. 4-5 edessä/takana ja pitäs vielä himppu ruuvata..
Muista ostaa keskittävät niin ei turhia ainakaan tärräile.

Lelio

#9555
tekis mieli heittää faceliftin S-line takapuskuri taakse mutta tuntuu et sais S4 puskurin halvemmalla.. sit pitäis vaan metsästää siihen S-line diffu jossa olis 2.0 TDin putken reikä vaan kuskin puolelle

en oo noita kesävanteita mitannut et kuinka suuren spacerin se sit tarvis mutta jos oon oikein ymmärtänyt niin A5sen vanteet et33 vois olla aika hyvät, siinä olis se 14mm mutta nehän on myös tuuman leveemmät  :o taitaa päästä helepommalla ku ostaa vaan uudet vanteet!  ;D

axu

Vähän tuli erinnäkönen  :). S4 FL-puskin ja takapöntöt Puolasta alle 300e rahteineen. Diffuusorin alumiinilista pitää vielä jostain löytää ja mallimerkinnät poistaa.
Auto siis pre-fl vm 2011. Keulakonversio myös tekeillä.


Lelio

tuo näyttää just siltä mitä olin itekin ajatellut! ainoo vaan että haluisin S-line diffulla  8)

axu

Mulla olis Facelift S-Line diffu ylimääräisenä. Ainoo vaan et se on 2.0 tfsi mallin eli putket molemmin puolin.

Lelio

paljonko sulla maksoi tuo puskurin maalaus?

mulla tosiaan ulostulot vaan kuskin puolella  :-\

axu

Maalaus tutulla nimellistä korvausta vastaan  :P

ttiikeri

#9561
Lainaus käyttäjältä: Lelio - 07.02.15 - klo:20:02
tuo näyttää just siltä mitä olin itekin ajatellut! ainoo vaan että haluisin S-line diffulla  8)

Tuossa alla yksi vaihtoehto lisää. Mulla on tuo finest car artsin diffuusori joka menee vakiopuskuriin ja on siis sline diffuusori kuten kuvasta näkyy. Vaatii diffuun  pohjatyöt ja maalauksen. Plussaa on siis et omaa puskuria ei tartte vaihtaa kun tämän laittaa paikalleen. Olen ollut tyytyväinen miltä se näyttää.

http://finest-car-art.de/de/karosserieteile/audi/a4/a4-b8-8k/audi-a4-8k-vfl-s-line-look-diffusor-doppel-links

Alla kuvia


http://www.motor-talk.de/bilder/finest-car-art-heckdiffusor-g63665668/foto-25-04-14-12-24-26-clean-i206895127.html

Kuvan yläpuolella olevista nuolista saa muutaman kuva lisää ja ko threadia selaamalla on paljon muitakin kuvia ko aiheesta.

Motor talk.de ssä on pitkä thread tästä finest diffusta. Paljon ovat laittaneet näitä saksassa ja tyytyväisiä olleet miltä näyttää.
Audi A4 1.8 TFSI

Lelio

kiitti linkistä, mutta oon mieltyny nyt lähiaikoina enemmän tuohon faceliftin kulmikkaampaan S-line puskuriin ;)

minkäs kokoset kauittimet näissä on alkuperäisesti? ilman audi sound system tai B&O-pakettia?

axu

Avantissa etuoviin menee 8" ja takaoviin 6,5". Tarvii tosin asennusadapterit taikka sitten vanhojen muokkausta uusia elementtejä varten.

TJI

Miten muilla, onko torseniin teetetty öljynvaihtoja? jos on niin missä kilometreissä?

JaniKuula

Oli mahtava kokemus nimeltä eberspächer :'( kerran sain kakesta toimimaan. Seuraavana päivänä ei saanut yhteyttä autoon. No auton sisältä napista käyntiin ja parin yrityksen jälkeeb starttasi... Noo puolen tunnin päästö ajattelin että eiköhän ole lämmin kone. Aukaisin pellin ja kokeilin konehuoneesta joka ikisen letkun ja ainoa mikä oli edes vähän lämmin oli itse eberi... Hohhoh. Enkä saa edes sitä yhtäaikaa puhaltamaan sisään ja lämmittämään moottoria. Onko toi eberi niin tyhmä vai olenko minä? Kestihän se upeat kaksi päivää. Hydronic 4kw maahantuojan kamppiksesta kyseessä
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

msvahn

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 16.02.15 - klo:00:00
Oli mahtava kokemus nimeltä eberspächer :'( kerran sain kakesta toimimaan. Seuraavana päivänä ei saanut yhteyttä autoon. No auton sisältä napista käyntiin ja parin yrityksen jälkeeb starttasi... Noo puolen tunnin päästö ajattelin että eiköhän ole lämmin kone. Aukaisin pellin ja kokeilin konehuoneesta joka ikisen letkun ja ainoa mikä oli edes vähän lämmin oli itse eberi... Hohhoh. Enkä saa edes sitä yhtäaikaa puhaltamaan sisään ja lämmittämään moottoria. Onko toi eberi niin tyhmä vai olenko minä? Kestihän se upeat kaksi päivää. Hydronic 4kw maahantuojan kamppiksesta kyseessä

Siis jälkiasenteinen versio? Onko amatöörit jättäneet HVACin koodaamatta, jos ei päästä vettä kiertämään?
Koklaa pitää auton virrat päällä (ilmastointi normaalisti elossa), alkaako sit lämpenemään paikat Eberin avulla? lämmitin kyllä sammuttaa itsensä aika nopeesti ylikuumenemisen estämiseksi, jos ei vesi pääse vapaasti kiertämään eli siitäkin tietää kyllä onko asetukset kohdallaan.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

JaniKuula

Kyllä, jälkiasenteinen versio kyseessä. Pitääpä tuossa kokeilla virtojen kanssa mitä se tekee. 2.3 on aika varattuna paikalliseen lasipalatsiin jossa saavat ihmetellä sitä :) sen verran ajatellut tuota ja uskon että joku ohjelmointi virhe siinä on.
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

msvahn

Tuolla mun tekemässä ohjeessa on viimeisenä kohtana toi koodaus. Toki lasipalatsissa ne tekee sen erilaisella käyttöliittymällä..

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=10616.0
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

TJI

Saiko kukaa näkyviin b8:ssa laptimerin yhteydessä öljylämpöä tai paineita? Kyseessä vcds koodaus

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy