Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

msvahn

Kyllä sadan tonnin jälkeen noi xenonit on jo selkeästi heikentyneet. Poltin on siis sama pitkille ja lyhyille, siellä vedetään vaan peiliä eri asentoon solenoidilla. Vaimon polttimot nyt ajeltu vajaa 50tkm ja vielä selkeästi kirkkaammat (autot siis samanlaiset ja saman ikäiset).
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

mmakela

Mulla lähti Xenonit vaihtoo 146tkm kohdalla kun toinen niistä sanoi itsensä irti  :D
Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TFSI (185kw) quattro S tronic

Ex: A5 Black Edition TFSIq S-tronic -13, Audi A3 Sport Business 1.4TFSI S-tronic -13 // Audi A4 B8 2.0TDI -09

Lelio

näyttääkö muilla lyhyet liian lähelle auton keulaa? itsellä lyhyet tuntuu todellakin olevat lyhyet koska pimeällä usein ei kauhean pitkälle näy ja vittumaista kun tulee joku vastaan ja pitää pitkät pistää poikke ja valot valaisee vaan ehkä reilun auton mitan eteenpäin

Rokkitapsa

Tänne tuli joulu ajoissa:

Kotimatkalla auto vilkutti ja valitti ainakin ESP faultia, Suspension control faultia, parking assistant faultia ja TPMS faultia.

Katsotaan aamulla, mikä on tilanne. Mihinkähän voisi miettiä paikantavansa vian näin pääsemättä lukemaan vikakoodeja juuri nyt?

E: Ainakin ADS tuntui toimivan nopeasti kokeillessa matkalla, mutta Hold assistant ei mennyt päälle.
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

msvahn

Voisko esim. yhden pyörän abs-tunnistin feilatessaan tehdä tuon? Silloinhan ei alusta osaa säätyä ajonopeuden mukaan, eikä luonnollisesti auto-holdi, kuten ei rengaspaine ja ESP:ään voi toimia virheettömästi, jos ei kaikilta pyöriltä ole nopeustietoa saatavilla...

Ei olisi mahdotonta tällaisen monsuunin aikaan, että sensori sekoilee.. Etkös ajele myös hiekkateitä paljon? Jos sinne nopeuskehälle olis kertynyt jotain ja sensori saanut kipeää tai liikahtunut liian kauas kehältä (induktio). En tosin tunne B8:n toteutusta, mutta aiemmissa VAGgineissa on sensorin kohdistuksella merkitystä.
Nykykalusto

Rokkitapsa

Joo, ekana tuli mieleen, että jokin anturi siellä sekoilee. Nyt varsinkin, kun tielle on levitetty uutta soraa, ja sateella sitä lentää melko helvetin paljon ajaessa. Pitää katsoa aamulla, mitä tapahtuu käynnistyksen jälkeen, ja viedä sitten tarvittaessa piuhan perään.

Hiekkatietä tulee ajettua noin 20km päivässä.
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

Rokkitapsa

Vikakoodit luettu. Vasemman etupyörän ABS -anturiin tuntui paikantuvan. Töistä lähtiessä koodien lukuun ja nosturille vakipajalle, auto pelasi taas normaalisti koko matkan. Nollattiin vikamuisti ja putsailtiin vähän anturia, joka näytti päällisin puolin ihan ehjältä. Ehjänä se ei olisi lähtenyt irti, joten ei sen kummemmin tarkasteltu.

Kotiin ajellessa löi taas viat infonäyttöön, joten pitänee vaihtaa anturi.

E: B8:ssa näyttää olevan aika tiukasti pultilla kiinni tuo tunnistin.
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

mcmurry

Mikä toiminto on pitkiä valoja päälle laitettaessa, jossa mittaristoon syttyy pitkien valojen kuva, jonka päällä on kirjain A? Toisen kerran kun valoviiksestä painaa menee pitkät päälle normaalisti. En ole havainnut mitä tämä automaatti asento tekee valoille, tai mitä sen pitäisi tehdä?

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Rokkitapsa - 21.08.14 - klo:19:08
Vikakoodit luettu. Vasemman etupyörän ABS -anturiin tuntui paikantuvan.

Arvaukseni osui siis oikeaan. :)
Toi on onneksi melko edullinen korjailla..
Nykykalusto

nicce

Lainaus käyttäjältä: mcmurry - 21.08.14 - klo:20:19
Mikä toiminto on pitkiä valoja päälle laitettaessa, jossa mittaristoon syttyy pitkien valojen kuva, jonka päällä on kirjain A? Toisen kerran kun valoviiksestä painaa menee pitkät päälle normaalisti. En ole havainnut mitä tämä automaatti asento tekee valoille, tai mitä sen pitäisi tehdä?

Kaukovaloassistentti, http://www.audi.fi/fi/brand/fi/tools/advice/glossary/high-beam_assistant.browser.html
Ex mkVI GTI, A4 1.8TFSIq '13, mkV GTI

v.ikonen

räpläsin tuossa vcds ohjelmaa ja sen jälkeen en enää saanut concertin kautta toimimaan aux liitäntää (alkuperäinen). Tietäskö/muistasko joku mistä sen sai takaisin kytkettyä?

Lelio

onko kellään syttynyt rengaspaineen varoitin ilman että rengaspaineissa olisi mitään vikaa? valo palanut auton ostohetkestä lähtien, luin että renkaiden vaihto voi vaikuttaa valon syttymiseen? riittääkö että vikakoodin kuittaa vai lopettaako varoitin toimintansa kokonaan kuittaamisen jälkeen?

Raudo

resetoitko järjestelmän pitämällä nappia pohjassa? tuohan tarkkailee rengaspaineiden muutosta ja jos järjestelmää ei ole resetoitu/kalibroitu renkaiden/rengaspaineiden muutoksen jälkeen voi luulla niiden olevan pielessä.
Ex Leon FR 2.0 TSI DSG
     Leon FR 2.0 TFSI

Lelio

auto ollut alla vasta muutaman kuukauden enkä ole renkaita itse joutunut vaihtamaan, mitä nappia painamalla järjestelmän saa resetoitua? koitin etsiä CAR-valikosta koska Laakkosen mukaan sielä pitäia löytyä joku tire pressure-kohta mutten itse ainakaan onnistunut löytämään

Pertsa

^Manuaalissa ei varmaan ole mitään mainintaa tuosta rengaspainevalvonnasta?  ::)

Lelio

manuaali saksan kielinen ja translaterilla tulos on jokseenkin epäselvä  :-[

Pertsa

^Käännä saksasta englanniksi, semmoinen toimii paljon paremmin, ei ne translaattprit oikein meinaa ymmärtää suomea.

Jaqne

Lainaus käyttäjältä: Lelio - 03.09.14 - klo:15:42
auto ollut alla vasta muutaman kuukauden enkä ole renkaita itse joutunut vaihtamaan, mitä nappia painamalla järjestelmän saa resetoitua? koitin etsiä CAR-valikosta koska Laakkosen mukaan sielä pitäia löytyä joku tire pressure-kohta mutten itse ainakaan onnistunut löytämään

Laita auto käyntiin (auto ei saa liikkua) mene car valikkoon sieltä pitäisi löytyä tire pressure monitoring valikko mene sinne ja valitse store tire pressure. Sen jälkeen liikkeelle niin auto tallentaa tiedot. Näin ainakin minulla toimii.

Lelio

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 03.09.14 - klo:20:32
^Käännä saksasta englanniksi, semmoinen toimii paljon paremmin, ei ne translaattprit oikein meinaa ymmärtää suomea.

englantiin kääntää kyllä paljon selkeämmin! ei ole tullut viel hankittua suomen kielistä ohjekirjaa.. huoltoo varatessa myös suomen kielinen huoltokirja olis ihan jees!

Lainaus käyttäjältä: Jaqne - 03.09.14 - klo:21:03
Laita auto käyntiin (auto ei saa liikkua) mene car valikkoon sieltä pitäisi löytyä tire pressure monitoring valikko mene sinne ja valitse store tire pressure. Sen jälkeen liikkeelle niin auto tallentaa tiedot. Näin ainakin minulla toimii.

Laakkosen edustajan mukaan tosiaan sieltä pitäis kyseinen välivalikko löytyä mutta itsellä on vain

mulla on joko maanantaikappale, Pirkka-malli tai vika on ratin takana ;D

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: Lelio - 03.09.14 - klo:21:20
englantiin kääntää kyllä paljon selkeämmin! ei ole tullut viel hankittua suomen kielistä ohjekirjaa.. huoltoo varatessa myös suomen kielinen huoltokirja olis ihan jees!

Laakkosen edustajan mukaan tosiaan sieltä pitäis kyseinen välivalikko löytyä mutta itsellä on vain

mulla on joko maanantaikappale, Pirkka-malli tai vika on ratin takana ;D

Voi olla et rengaspainevalvonta ei ole ollut tehtaalta autossa vaan se on koodattu vcdsllä jälkeenpäin. Autoon on ajettu sen jälkeen osalle ohjain laitteista ohjelmisto päivitys huollossa jolloin tuo mmi koodaus on kadonnut. Se pitäisi aktivoida koodaamalla uudestaan jos sitä ei valikosta kerran löydy?

Audi A4 1.8 TFSI

Flat

Lainaus käyttäjältä: Lelio - 03.09.14 - klo:19:20
manuaali saksan kielinen ja translaterilla tulos on jokseenkin epäselvä  :-[

tuo voi hieman helpottaa tuskaa

http://www.alkivar.com/AUDI/Audi_A4_2008_Owner_s_Manual.pdf

peksinaattori

Tuli tuossa aamulla mieleen tankkaushommissa että pitäisikö tuota e5-bansaa testata e10 sijaan. Lähinnä loppusumman suhteen  ;D

Kumpaa laatua käytätte?
Onko niillä mitään käytännön eroa?

Latexi

E10, kulutus ei pahemmin heittele, vaikka sillä ajeleekin. Lisäksi se toinen laatu on kalliimpaa.
Latexi

Pertsa

Itse en ole kertaakaan tankannut 95E10:ä. Aina 98E5. Se pieni hintaero kompensoituu sillä että E5:lla kulutus on hiukan pienempi. Lisäksi pieni tehonlisäys myös 98:lla verrattuna 95:een ;)

Lelio

tuleeko S-linen etupuskurissa helma tavis puskuria alemmas?

Ifa

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 05.09.14 - klo:15:10
Itse en ole kertaakaan tankannut 95E10:ä. Aina 98E5. Se pieni hintaero kompensoituu sillä että E5:lla kulutus on hiukan pienempi. Lisäksi pieni tehonlisäys myös 98:lla verrattuna 95:een ;)
Ja minä oon  tankannut ainoastaan 95E10 ja hyvin kulkee silläkin, "se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa" :o
Ja ei ne VCDS:llä itse tehdyt muutokset huollossa mihinkään katoa, kokemusta jo paristakin eri softapäivityksestä/huollosta marmorilla...
A5 Cab

Nyffe111

Tervehdys uudelta palstalaiselta!

Tuli luettua koko chat läpi ja olipahan asiaa 312 sivun verran! Huh. Paljon oli hyödyllistä(kin) tietoa, joten kiitos vaan kaikille! ;) Ja syy tähän urakkaan oli tietysti uuden Audin hankinta ja sen myötä valvotut yöt. :)

Uusi kulkine on nyt seuraava:

Audi A4 Avant 2.0TDI DPF 130kW quattro S tronic (Alpine Pro 2013)

- Jäätikönvalkoinen metalliväri
- Business-varustelu
- Sport-varustepaketti (urheilullinen alusta, urheiluetuistuimet, monitoimiurheiluohjauspyörä)
- Comfort-paketti (ASS, AMI, kaukovaloassistentti, autom. himmentyvä taustapeili, sisävalopaketti, rengaspaineen tarkkailutoiminto)
- Takaluukun sähköinen avaus- ja sulkutoiminto
- Läpilastaus mahdollisuus ja irroitettava suksipussi
- Alumiini "Trigon" somisteet
- 15-Spoke-Design Ibis white 18" kevytmetallivanteet

Lisäksi on ajat varattu lasien tummennukseen ja moottorinlämmittimen asennukseen. Tarkoitus olisi myös koodailla VCDS-kaapelilla joitakin toimintoja päälle/pois päältä, mutta vielä en tiedä ostaakko itse kaapeli ja opetella käyttö, vai kääntyäkkö jonkun kokeneemman kaapelin omaavan puoleen.

Omaan käyttötarkoitukseen tuntuu olevan oikein hyvät varusteet, vaikka tällä kertaa en päässytkään lisävarustelistaa itse ruksailemaan, kun sattui kohdalle tämä kaikin puolin sopiva ja vähän ajettu yksilö.  Kilometrejä takana vasta pari sataa, mutta hyvältähän tämä tuntuu ja jaksaa taas hymyilyttää. :)

Kuviakin laittelen tänne, kun saan ensin nuo lasit tummaksi.

A4 Avant (B8) 2.0TDI quattro S tronic -13
A4 Avant (B7) 2.0TFSI quattro tiptronic -06

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Ifa - 05.09.14 - klo:20:46
Ja minä oon  tankannut ainoastaan 95E10 ja hyvin kulkee silläkin, "se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa" :o ...
Kulkee se 95E10:llä kyllä, ei siitä ole kyse. Se vaan että, kuten mainitsin, 98 ei tule yhtään kalliimmaksi koska sitä kuluu vähemmän.

Tonto

Lainataan toiselta foorumilta, kun vastauksia tuli heikon oloisesti:

Tuli huuhtastua pikkasen autoa painepesurilla ja maaliahan etupuskurista lähti... >:(

Onkos muilla vastaavaa, takuu ohi mutta ajattelin maanantaina käydä paikallisessa ac:ssä näyttämässä tuota.

Edit: kuva

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 06.09.14 - klo:03:33
Kulkee se 95E10:llä kyllä, ei siitä ole kyse. Se vaan että, kuten mainitsin, 98 ei tule yhtään kalliimmaksi koska sitä kuluu vähemmän.
Samasta syystä käytän myös 98E5:sta ja lisäksi tuntuu kuin moottori olisi pirteämpi. Nyt olen muutaman tankillisen tankannut Shellin V-power Nitro+, voisi katsoa putoaako kulutus lisää. 
On vain vähän hankala saada tankillisen ajaksi täysin samallaiset olosuhteet.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy