Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

mmakela

Lainaus käyttäjältä: Tomppis - 26.06.13 - klo:22:55
Tänään tuli vaihettua maskia. Voisin antaa vinkiksi että irrottakaa puskuri. Oli se semmosta äheltämistä ja kylmä rinki perseen alla työstämistä kun kauhulla odotti että millon puskuri hajoaa. :D tajushan sen idean sitte jälkeen päin mutta silti joa tulee seuraava  tarve ottaa irti niin otan puskurin irti.

Kokeilin tosiaan rinkuloita irroittaa vanhasta maskista, kaks sain väännettyä niin etteivät rikki napsahtaneet ja kolmas sitten napsuikin jo poikki. Paljonkos marmorilla maksaa noi uudet? On toi rs style vähän hölmön näkönen ilman niitä niin haluaisin _äkkiä_ tilalle toiset. Kaiken lisäksi hoksasin asennettua kaiken jo takaisin, että paketissahan tuli mounting alusta noille rinkuloille. :D
Mitenkäs tuo etupuskurin irrotus tapahtuu helpoiten? (Joku rautalanka). Tarviiko eturenkaita irrotella?

E: Tämmönenlöyty http://www.audizine.com/forum/showthread.php/390209-DIY-Front-Bumper-Front-Grille-and-Front-Splitter
Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TFSI (185kw) quattro S tronic

Ex: A5 Black Edition TFSIq S-tronic -13, Audi A3 Sport Business 1.4TFSI S-tronic -13 // Audi A4 B8 2.0TDI -09

batman14

FL-mallissa lisävarustelistalla oleva ''säädettävissä oleva dynaaminen ohjaus'', niin miten se nyt käytänössä eroaa normaaliversiosta? Nimittäin aika hintava varuste, ja pikaisella ajolla en ole huomannut mitään isoa eroa. Drive selectin kautta huomaa selvän eron kun vaihtaa asetuksia. Eikö ohjaus muutu sitten jos dyynaamista ohjausta ei ole? Netistä en löytänyt oikein tietoa tuosta.

Pertsa

#8552
Lainaus käyttäjältä: mmakela - 26.06.13 - klo:23:30
Mitenkäs tuo etupuskurin irrotus tapahtuu helpoiten? (Joku rautalanka). Tarviiko eturenkaita irrotella?

E: Tämmönenlöyty http://www.audizine.com/forum/showthread.php/390209-DIY-Front-Bumper-Front-Grille-and-Front-Splitter
Lyhyesti:

Renkaita ei tarvi irrottaa. Riittää kun kääntää ne vuorotellen ääriasentoonsa, jotta saa sisälokarin takana olevan ruuvin/pultin irti.
Kaikki ruuvit on torx-kantaisia, paitsi nuo sisälokarin takana olevat on normaaleja kuusiokantapultteja (1kpl/puoli, 10mm kanta muistaakseni).

1. Jos on sumarit, niin sumarimaskit irti ja sumarit myös.
2. Maskista lohkolämppärin pistoke irti jos sellainen on.
3. Kurkkaus auton pohjaan, siellä on kaikki kiinnitysruuvit näkyvillä (5 kpl). Ne irti.
4. Käännä renkaat ääriasentoonsa. Avaa pari ruuvia jotka pitää sisälokaria kiinni siitä etupyörän etupuolelta. Raota sisälokaria ja siellä edessä ehkä hiukan hankalassa paikassa on yksi pultti (kts. kuva alla). Se irti.
5. Sama toiselle puolelle.
6. Sitten sivuilta puskuri irti lokasuojasta kuten tuossa Audizinen linkissä
7. Konepelti auki ja siitä ihan edessä oleva musta muovisuojus/tuuliohjain irti. Sen alta paljastuu ne ruuvit joilla puskuri on yläpuolelta kiinni (muistaakseni 2 ruuvia/puoli)

Tuosta se pitäisi sitten irrota.

Itse kun tuon S-linepuskurin vaihdoin, niin meni siinä varmaan 20min aikaa kun eka kertaa irrotti. Kun sain puskurin paikalleen, huomasin että pari ruuvia oli unohtunut takapuolelta. Ei kun puskuri irti ja ruuvit paikalleen ja puskuri takaisin kiinni, siinä ei sitten mennyt enää kuin max 10 min (irrotus+kiinnitys) kun tiesi mitä teki.

kuikelo

Tänks! Tämähän tuli, kuin "manulle illallinen" :) Huomenna nimittäin haen vihdoin oman "RS"- maskini matkiksesta ja viikonloppuna ois tarkoitus asentaa.

Onko kellään muuten ollut ongelmia virta-avaimen irrotusmekanismin kanssa? Mulla ei meinaa välillä saada avainta irti millään..

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: kuikelo - 27.06.13 - klo:16:05
Onko kellään muuten ollut ongelmia virta-avaimen irrotusmekanismin kanssa? Mulla ei meinaa välillä saada avainta irti millään..
Juu, kyllä se joskus jää jumiin jos liian nopeasti sammuttamisen jälkeen koittaa vetää sen irti. Se on ihan "normaalia". Tuohon on virallinen ohjekin



kuikelo

Outoa. Mulla nimittäin toimi juuri päinvastoin, mielestäni..

Latexi

Joskus sen avaimen irroitus toimii vähän kankeasti, yleensä se johtuu vain turhasta hosumisesta. Pitää vain malttaa painaa sitä jarrua oikein kunnolla. Kyseessä s-tronic malli.
Latexi

kuikelo

Lainaus käyttäjältä: Tomppis - 26.06.13 - klo:22:55
Tänään tuli vaihettua maskia. Voisin antaa vinkiksi että irrottakaa puskuri. Oli se semmosta äheltämistä ja kylmä rinki perseen alla työstämistä kun kauhulla odotti että millon puskuri hajoaa. :D tajushan sen idean sitte jälkeen päin mutta silti joa tulee seuraava  tarve ottaa irti niin otan puskurin irti.

Kokeilin tosiaan rinkuloita irroittaa vanhasta maskista, kaks sain väännettyä niin etteivät rikki napsahtaneet ja kolmas sitten napsuikin jo poikki. Paljonkos marmorilla maksaa noi uudet? On toi rs style vähän hölmön näkönen ilman niitä niin haluaisin _äkkiä_ tilalle toiset. Kaiken lisäksi hoksasin asennettua kaiken jo takaisin, että paketissahan tuli mounting alusta noille rinkuloille. :D

Viitsisitkö heittää vinkkejä miten vaihdoit maskin irrottamatta puskuria. Ei mennyt meinaan mulla ihan niin kuin elokuvissa.. Joku muukin ilm. joskus puskuria irroitellut ja kaikki alapuolen ruuvit pyörivät vain paikoillaan irtoamatta.. :(

Pertsa

Muistuikin mieleeni niistä puskurin alapuolen ruuveista että ne reunimmaiset ei ole sellaisia tavallisia kierreruuveja vaan sellaisia no mitä ne nyt on, sellaisia jotka aukeaa kun niitä pyöräyttää 90 astetta niin ne irtoaa sieltä vastakappaleestaan.

Tomppis

Ei kai siinä ku maskin molemmista reunoista kolme ruuvia auki, alhaalta kans ne kolme irti. Sitte painaa ne tatit noista sivuilla olevien ruuvien vierestä nii pois maskista, varovasti taivuttelee puskuria niin että saa vedettyä maskia ylös päin. Kaveri on hyvä olla mukana mutta pitäa onnistua yksinkin.
Takaisin laitto olikin sitten huomattavasti tuskallisempaa. Siksikin suosittelin puskurin irroitusta. Kannattaa myös kiinnittää rinkulatausta ennen kuin laittaa maskin takaisin. :D

mmakela

#8560
Puskurin irrotus ei ollut ihan niin helpponakki kuin kuvittelin, ensikertalaisella ja muutenkin vähän autojen kanssa hääränneelle. Pari tuntia meni koko projektissa  ;D
Ã,,ärimmäistä varovaisuutta noudatettiin rinkuloiden poistossa, mutta silti yksi pinni sanoi *naks*.

Siinä se nyt kuitenkin lepää, likaisessa autossa (sääskiä täynnä lapin reissulta).  :)


Niinjoo, pitääpä vielä tutkia kun ne puskurin alla olevat reuna "ruuvit", olivat aika erikoiset. Helposti irtosi, mutta takaisin ei meinaa millään mennä..
Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TFSI (185kw) quattro S tronic

Ex: A5 Black Edition TFSIq S-tronic -13, Audi A3 Sport Business 1.4TFSI S-tronic -13 // Audi A4 B8 2.0TDI -09

apa

Tuntuu hullulta kyllä huolto-ohjelman mukainen ilmansuodattimen 90 tkm vaihtoväli. Eilen tuli vaihdettua suodatin itse 33 tkm kohdalla, ja aika moskassahan se jo oli. Ja ainakin persdyno ja ajotietokoneen kulutusnäyttö tuntuvat olevan sitä mieltä että kone saa taas paremmin happea. Hieman sai kyllä vaihtaessa äheltää, kun en saanut turbolle menevää ilmaletkua kotelosta irti, niin piti sitten viimeinen torxi availla ahtaassa välissä sieltä letkun alta.

Ja olikohan muilla ollut nelkuissaan sellaista ominaisuutta että Avantin takaumpioissa on kauttaaltaan pieniä säröjä? Takakontissa olevat ovat ehjän näköiset, mutta ulommat näyttävät lähempää aika kamalilta. Laitoin kyllä jo Laakkoselle kyselyn kuvien kanssa että kai nuo menevät takuuseen vaihtoon. Saa nähdä mitä vastaavat, takuu taisi virallisesti mennä juuri viikko sitten umpeen.
Audi A4 Avant LoQ 2.0 TDI quattro S tronic -17

qekko

Kyllä, takavalot olivat säröillä ja vaihdettiin tehtaan piikkiin takuuajan jälkeenkin.
Täytyykin laittaa ilmanputsarin vaihto harkintaan. Voiko kylmänä nykiminen liittyä siihen, vai onko normaalia 2.0 TFSI:lle, tai kenties bensaturboille yleisemminkin?
Ajossa:
Audi A4 Avant quattro 2.0TFSI 185kW (B9)
VW Touran 1.4 TSI DSG 110kW (2016)
Vanhat:
Audi A4 allroad 2.0TFSI 155kW (B8)

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: qekko - 01.07.13 - klo:23:29
Kyllä, takavalot olivat säröillä ja vaihdettiin tehtaan piikkiin takuuajan jälkeenkin.
Täytyykin laittaa ilmanputsarin vaihto harkintaan. Voiko kylmänä nykiminen liittyä siihen, vai onko normaalia 2.0 TFSI:lle, tai kenties bensaturboille yleisemminkin?

Eli yllä olevaan nykimiseen liittyen kannattaa tutustua oheiseen linkkiin. Ovat vaihdelleet noita kampikammion huohotus venttiileitä näihin kun ollut nykimis/pätkimis oireita...

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=124552

Kannattaa tutustua ko forumin antiin haulla niin saattaa löytyä lisää.

Ilmanputsarista sen verran että vaihdoin omaani myös jokusen vko sitten. 53 tkm ajetussa oli myös valmis vaihtoon....
Audi A4 1.8 TFSI

rob-s

Tähän ilmaputsariaiheeseen liittyen..mulla on ylimääräinen (siis kaupan) H&N ilmasuodatin 2.0TFSI / 1.8TFSI (B8) koneesiin, jolla on ajettu muutama tuhat km. Tämän kun asentaa ei tarvitse vaihtaa suodatinta enää vaan se pestään ja rasvataan aika ajoin.

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

KingMo

Lainaus käyttäjältä: apa - 01.07.13 - klo:22:35
Tuntuu hullulta kyllä huolto-ohjelman mukainen ilmansuodattimen 90 tkm vaihtoväli. Eilen tuli vaihdettua suodatin itse 33 tkm kohdalla, ja aika moskassahan se jo oli. Ja ainakin persdyno ja ajotietokoneen kulutusnäyttö tuntuvat olevan sitä mieltä että kone saa taas paremmin happea.

Ei voi enempää olla samaa mieltä. Itse vaihdoin ässään vapaavirtaussuodattimen 80tkm kohdalla ja voisin väittää että kymmeniä kateissa olleita hevosia tuli takaisin. Nyt poistuu! Vanha suodatin oli aivan tukkeessa.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 2014
Ford Mustang Boss 302 1970 ratapäiväkimppaprojekti

qekko

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 01.07.13 - klo:23:50
Eli yllä olevaan nykimiseen liittyen kannattaa tutustua oheiseen linkkiin. Ovat vaihdelleet noita kampikammion huohotus venttiileitä näihin kun ollut nykimis/pätkimis oireita...
Mitään noin vakavaa nykimistä ei minulla esiinny, lähinnä aamulla liikkeelle lähtiessä pientä, joka häviää parin kilometrin jälkeen. Autolla on n.55tkm ajettu...
Ajossa:
Audi A4 Avant quattro 2.0TFSI 185kW (B9)
VW Touran 1.4 TSI DSG 110kW (2016)
Vanhat:
Audi A4 allroad 2.0TFSI 155kW (B8)

msvahn

Mä oon jo pitkään vaihtanut autoissani ilmansuodattimen samalla kun öljytkin (tai ainakin 20-30tkm välein). Hinnaltaan olematon, mutta pidentää koneen ja ahtimen ikää. Suodatin ei voi ihan kaikkia hiukkasia kuitenkaan suodattaa, joten tukkeutuessaan vetää vaan enemmän epäpuhtauksia koneeseen.

Tuntematta 2.0TFSI:tä sen enempää, väittäisin, että paljon ajettukin suodatin toimii rauhallisessa ajossa melko normaalisti. Vasta kovilla kierroksilla kaasu auki voisi alkaa ahdistamaan. Yleensä vakiofiltterit vakioautoissa on vielä sen verran ylimitoitettuja, että pieni likaantuminen ei pitäisi tuntua suorituskyvyssä.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

ConD

Voiskos joku ystävällinen A4 sedanin omistaja käydä mittaamassa takakontin ulkonurkan leveyden sivusuunnassa?

Muutamia villejä ajatuksia olisi mielessä, joten tuo leveys kiinnostaisi kovasti Audin kontista. Jos löytyy mittatietoa onko luukun leveys muuttunut FL:ssa, auttaisi sekin.

Kiitos jo etukäteen!


re2

^ Olisiko näistä apua?



ja

http://www.carissime.com/audi_a4_3_fiche_technique.htm

Luukun leveys ei käsittääkseni ole muuttunut FL:ssä.

ConD

#8570
Valitettavasti ei ollut. Mielellään millintarkan mitan kontin yläreunan pokkauksesta haluaisin, jotta voin verrata sitä Jettan vastaavaan mittaan. kts. postauksen kuva, punaisella nuolella merkitty kohta

Ajatuksena olisi josko A4 sedanin spoilerin saisi istumaan Jettaan, perästä ovat varsin identtisiä ainakin ulkonäöltä mutta onko mitoiltaan. Euromaissa osien saatavuus on melko olematonta vs. Jenkkilä Jettan osalta, mutta A4:een osaa saisi todennäköisesti paremmin...


wolf6

 Minä sain 1215mm mitan siitä suoraan luukun päältä mitattuna :)
A3 Premium

ConD

Lainaus käyttäjältä: wolf6 - 09.07.13 - klo:12:17
Minä sain 1215mm mitan siitä suoraan luukun päältä mitattuna :)
Kiitän ja kumarran. Eikä haittaa, jos joku muukin sattuu mitan vielä laittamaan... Insinööri mittaa kerran ja tarkistaa vielä viisikertaa päälle että varmasti on oikeassa. :)

Poikarukka

Tulosta kuva ja mittaa viivaimella tunnettu mitta. Laske suhde. Kerro kuvan/mitan suhteella mitattava pätkä niin saat siitä todellisen mitan kohtuullisella tarkkuudella... Kova jamppa ottaa vaikka cadiin taustaksi pdf:n ja skaalaa sen sinne tunnetuilla mitoilla niin ottaa suoraan siitä mittoja.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

ConD

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 09.07.13 - klo:14:42
Tulosta kuva ja mittaa viivaimella tunnettu mitta. Laske suhde. Kerro kuvan/mitan suhteella mitattava pätkä niin saat siitä todellisen mitan kohtuullisella tarkkuudella... Kova jamppa ottaa vaikka cadiin taustaksi pdf:n ja skaalaa sen sinne tunnetuilla mitoilla niin ottaa suoraan siitä mittoja.
Käytän AutoCAD:a päivittäin työkseni ja tottunut siihen että kuvasta skaalaamalla ei millimetriluokan tarkkuuksiin päästä. Yksi jos toinen kokeilu tuollalailla takana...

wolf6:n mitta 1215mm on millin päässä Jettan 1214mm mitasta, joten suattaapi olla että voikin löytyä spoileri saksanmaalta pirkka-neloseen ;)

wolf6

Lainaus käyttäjältä: ConD - 09.07.13 - klo:15:48
Käytän AutoCAD:a päivittäin työkseni ja tottunut siihen että kuvasta skaalaamalla ei millimetriluokan tarkkuuksiin päästä. Yksi jos toinen kokeilu tuollalailla takana...

wolf6:n mitta 1215mm on millin päässä Jettan 1214mm mitasta, joten suattaapi olla että voikin löytyä spoileri saksanmaalta pirkka-neloseen ;)
Tuo mun mittaama mitta on mitattu vanhalla metrimitalla, niin voihan se hyvinkin valehdella millillä. Voinhan huomenna töissä mitata mauserilla tarkan mitan,jos muistan :)
A3 Premium

msvahn

Kysynpä täältä, kun on jo pidemmän aikaa vaivannut mieltä eräs seikka B8 rengasäänistä.

Onko muilla vakioalustaisen b8:sin rengasäänet selkeästi vaimeammat kuin urheilualustalla olevan?

Vaimon vastaava laite normialustalla on aivan kertaluokkaa hiljaisempi kuin omani sähkösäätöisellä sporttialustalla. Samoja renkaitakin on käytetty ristiin.

Toinen selitys voisi olla B&O vaimon autossa. Onko tuon paketin mukana jotain parempia äänieristyksiä esim. ovissa ehkä? Tuo vaimon auto on nimittäin rengasmelultaan verrattavissa jopa vanhaan 3BG Passattiin, joka pieksee uudet Audit karhealla asvaltilla mennen tullen.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

al

Onkohan '08-09 vuosimallien kojelaudassa jotakin eroa uudempiin?  ???
Katselin broditin pro-clippiä puhelinta varten ja noille vuosimalleille antoi yhden vaihtoehdon enemmän telineeksi kuin 2010-> autoihin...

apa

Lainaus käyttäjältä: apa - 01.07.13 - klo:22:35
Ja olikohan muilla ollut nelkuissaan sellaista ominaisuutta että Avantin takaumpioissa on kauttaaltaan pieniä säröjä? Takakontissa olevat ovat ehjän näköiset, mutta ulommat näyttävät lähempää aika kamalilta. Laitoin kyllä jo Laakkoselle kyselyn kuvien kanssa että kai nuo menevät takuuseen vaihtoon. Saa nähdä mitä vastaavat, takuu taisi virallisesti mennä juuri viikko sitten umpeen.

Tällä viikolla menevät takaumpiot vaihtoon. Auton kilometrejä ja edellistä huoltoa kyselivät niinkun taitaa olla tapana. Edellinen huolto teetetty Laakkosella 24 tkm kohdalla (nyt mittarissa 34 tkm), joten eivät tuosta vaihdosta sen enempää nikotelleet.

Viime viikolla tulikin sitten käytyä autobaanalla kokeilemassa kulkupuolta, ja hyvinhän tuo 2.0 TFSI kulkee. 200-210 km/h sai ihan kevyesti kelattua vauhtia, mutta päiväsaikaan oli liikennettä niin paljon ettei kauaa pystynyt kovaa ajamaan. Ja kun välillä seistiin ruuhkassa niin keskinopeus taisi siirtymillä jäädä huonommaksi kuin kotisuomessa.  ;D
Audi A4 Avant LoQ 2.0 TDI quattro S tronic -17

Jusnurkk

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 07.06.12 - klo:14:49
Onkos kukaan vielä laittanut faceliftiin ledejä sumareihin?
Itellä olis tarkotus tehä ledi päivitys jotta saisi sumarit sopimaan paremmin yhten xenonien ja päivävalojen kanssa. Nyt askarruttaa että mitkä sinne mahtuu/kannattaisi laittaa. Muutenkin jos on kokemuksia hyvistä merkeistä/ ostopaikoista niin otetaan ilolla tietoa vastaan.

Oisko esim tällenen hyvä?
http://www.ebay.com/itm/2X-Car-H8-3528-102-SMD-LED-White-Car-Fog-Head-Light-Lamp-Bulb-12V-/180875777957?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a1d0957a5&vxp=mtr#ht_3361wt_966


Ja kaveriksi tällänen
http://www.ebay.com/itm/H8-H11-Car-Turn-Signal-LED-CANBUS-Resistor-50W-6OHM-14V-/320904704219?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4ab76930db&vxp=mtr#ht_4907wt_1189

Olikos jo kokemuksia jostain ledeistä xenonien kavereiksi? Tai kenties jotkut halogeenit jotka mätsää kelvineissä?

Turhamainen päivitys, kun harvemmin noita sumareita tulee käytettyä, mutta pitäähän ne nyt uusia enivei! Tämän takia piti ihan rekisteröityäkkin foorumille  :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy