Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Dark_Snake

Tuos VAGCOMILLA koodauksesta olisin kiinnostunut. Minulla seuraavanlainen kokokoonpano

Audi A4 avant 2,0 tdi multitronic business seuraavilla varusteilla vm. 2011

WFF+1XW Bluetooth -kommunikaatiopaketti
4ZB Kiiltolistat sivuikkunoiden ympärill
3S1 Kirkkaat kattokaiteet
- Metalli- ja helmiäisväri (joku harmaan sävy, en nyt tiedä nimeä)
PK6 Seisontalämmitys ja -tuuletus
1N3 Servotronic
1D2 Vetokoukku

Mitä ominaisuuksia tähän pystyy koodauksella laittamaan? Ja mitä välineitä tähän tarvitaan ja mitä maksaa?

Docw

jeremiah

Kertokaas perkule miten saan ostoskassit parhaiten pysymään takatilassa pystyssä? Sedaniin sai ne kätevät koukut, mutta Avantissa taitaa olla hieman hiljaista.

Flat

LainaaKertokaas perkule miten saan ostoskassit parhaiten pysymään takatilassa pystyssä?
tavaratila vaan täyteen romua ja sitten sullo ne ostoskassit sinne mahdolisiin väleihin.......
onhan siellä sivulla ne onnettomat "koukut"

Quality

Lainaamiten saan ostoskassit parhaiten pysymään takatilassa pystyssä?

Pistät kassit avoimeen pahvi- tai muuhun laatikkoon tiiviisti toisiaan vasten. Vaihtoehtoisesti siirryt ostoskoppaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Pertsa

volkkari

Lainaus käyttäjältä: jeremiah - 02.05.12 - klo:00:24
...mutta Avantissa taitaa olla hieman hiljaista.
Ainakaan minä en niissä avantin vakiokoukuissa ole saanut ostoskasseja pysymään mitenkään kiinni, joten tuo kiskosysteemi olis varmaan aika hyvä investointi.
-15 A4 Allroad LoQ

Ohikulkija

LainaaKertokaas perkule miten saan ostoskassit parhaiten pysymään takatilassa pystyssä? Sedaniin sai ne kätevät koukut, mutta Avantissa taitaa olla hieman hiljaista.

Minun autoon laitettiin audilla kaksi koukkua siellä hattuhyllyn alapuolella. Kassit pysyy, kun kietaisee kassin koukun ympärille.
Olisiko ne nämä. Kassikoukku tavaratilassa (6Y5 867 615)
Tälläiset http://www.slamit.net/product/4940/vag-kassikoukku-pari

Ohikulkija

LainaaKertokaas perkule miten saan ostoskassit parhaiten pysymään takatilassa pystyssä? Sedaniin sai ne kätevät koukut, mutta Avantissa taitaa olla hieman hiljaista.

Löytyy oikein ohje täältä.  http://flataudi.webs.com/tuning%20tips%2022.htm. Kohta 36.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 02.05.12 - klo:08:04
Minun autoon laitettiin audilla kaksi koukkua siellä hattuhyllyn alapuolella. Kassit pysyy, kun kietaisee kassin koukun ympärille.
Olisiko ne nämä. Kassikoukku tavaratilassa (6Y5 867 615)
Tälläiset http://www.slamit.net/product/4940/vag-kassikoukku-pari

Jep ,sedaniin nuo on hyvät. Avantista oli kyse ja siihen noita ei voi laittaa.

qekko

Olen silloin tällöin käyttänyt ihan tavallista koukkupäistä kuminauhaa esim. oikean reunan kiinnytysrinkuloihin viritettynä. Ei toki optimaalinen ratkaisu, koska rusentaa ostokset eikä tue ylhäältä.

Tuo avantin naurettava kassikoukun irvikuva on kyllä ihme vekotin. Volkkareissakin on järeämmät. Vihannespussi tuossa jotenkuten pysyy.

Voisi kokeilla askarrella kolmihaaraisen "kuormaverkon" kahdesta kumilonkerosta ja lippunarun pätkästä, jonka yhden haaran saisi tuohon avantin koukkuun.
Ajossa:
Audi A4 Avant quattro 2.0TFSI 185kW (B9)
VW Touran 1.4 TSI DSG 110kW (2016)
Vanhat:
Audi A4 allroad 2.0TFSI 155kW (B8)

Pertsa

Tuli just mieleen että vois kokeilla josko niihin avantin koukkuihin, joissa muistaakseni on myös sellainen metallilenkki, vois laittaa jonkin esim. tällaisen tai tällaisen koukun roikkumaan ja kauppakassin siihen.

jpvain

Nyt taas tosissaan harmittaa, keulaan tullut kaksi nuppineulanpäätä isompaa ilmeisesti kiveniskemää, pohjamaalit paistaa näistä paikoista. Vaikuttaa todella huonolta tuo maali/lakka, parin pesukerran jälkeen pinta on aivan myös aivan naarmuinen, vaikka olen yrittänyt olla todella varovainen ja pessyt käsin joka kerralla. Ei kai tässä voi kuin hyväksyä tilanteen ja vahalla yrittää naarmuja peitellä, noille kiveniskemille tai mitä ovatkaan tuskin mitään voin...
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Pertsa

^Siis kiveniskemillekö ei voi mitään? Mistä semmoinen käsitys? Onhan marmoritiskiltä saatavilla paikkamaaleja niitä varten.

jpvain

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 02.05.12 - klo:12:45
^Siis kiveniskemillekö ei voi mitään? Mistä semmoinen käsitys? Onhan marmoritiskiltä saatavilla paikkamaaleja niitä varten.

Totta, mutta lopputuloksesta en ole varma kuinka hyvän siitä saa..

Wilburi

Minullakin on muutama kiveniskema tullut etuosaa. Aika vähällä olen selvinnyt, mutta nyt tarkoitus käydä ostamassa marmoritiskiltä paikkamaalia. miten vaikeaa sillä on saada hyvää jälkeä, kun en ole ennen paikkamaalannut?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Flat

Lainaamiten vaikeaa sillä on saada hyvää jälkeä, kun en ole ennen paikkamaalannut?

Ã,,lä käytä purkin omaa "pensseliä", muuten tulee sotkua ( aivan liikaa maalia) Ota maalia vaikka hammastikun päähän ja sillä sitten iskeymään.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Flat - 02.05.12 - klo:13:44
Ã,,lä käytä purkin omaa "pensseliä", muuten tulee sotkua ( aivan liikaa maalia) Ota maalia vaikka hammastikun päähän ja sillä sitten iskeymään.
Kiitos tiedosta. Pitää käydä joku päivä osatamassa maalia, nyt kun aurinkokin alkaa päivittäin paistamaan.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Newman

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 02.05.12 - klo:14:21
Kiitos tiedosta. Pitää käydä joku päivä osatamassa maalia, nyt kun aurinkokin alkaa päivittäin paistamaan.
Ja muista ottaa vahat pois paikattavasta kohdasta ennen aloittamista.

ma1ja

Tapanani ei ole selailla nettiautoa mutta nyt silmään osui yläbannerin mainoksesta "katsotuin"-ilmoitus….

http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/audi/a4/510205637

Onkohan tuosta ilmoituksesta jäänyt joku desimaali jostain kohdasta vai enkö tiedä autojen hinnoista mitään. Autothan ovat näköjään yllättävän edullisia!

:o :o :o

Audi A4
9 400,00 â,¬

Perustiedot

Hinta 9 400 â,¬ Korimalli Sedan Vuosimalli 2009 Väri Sininen (metalliväri) Sylinteritilavuus 2,0 l Teho 105 kW / 143 hv Polttoaine Diesel Vaihteisto Automaatti Ovien lukumäärä 4 Mittarilukema 75 700 km Kulutus Yhdistetty kulutus 6
Kulutus kaupungissa 8
Kulutus maantiellä 5
Niin se vaan menee.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 02.05.12 - klo:21:04
http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/audi/a4/510205637

Onkohan tuosta ilmoituksesta jäänyt joku desimaali jostain kohdasta vai enkö tiedä autojen hinnoista mitään. Autothan ovat näköjään yllättävän edullisia!
Kuvat on kopioitu suoraan jostain saksalaisesta ilmoituksesta. Tekstikin näyttää myös suoralta google translate -käännökseltä jostain saksalaisesta ilmoituksesta.

Ilmoituksesta on siis tainnut jäädä se myytävänä oleva auto pois. Hinta on pelkistä toimituskuluista, siis niistä kuluista mitä myyjä tarvitsee toimittaakseen itsensä tavoittamattomiin. ;)
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

jpvain

Outo tunne oli, kun auton ollessa huollossa sain sijaisautoksi A4:sen ilman sporttipenkkejä, ja sivuttaistuki niissä tuntui paljon paremmalta? Itse istuinosa ei tietenkään ollut yhtä hyvä, mutta mielestäni selkänojan osalta nuo "mukavuuspenkit" ovat jopa paremmat. :o

ma1ja

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 02.05.12 - klo:21:17
Kuvat on kopioitu suoraan jostain saksalaisesta ilmoituksesta. Tekstikin näyttää myös suoralta google translate -käännökseltä jostain saksalaisesta ilmoituksesta.

Ilmoituksesta on siis tainnut jäädä se myytävänä oleva auto pois. Hinta on pelkistä toimituskuluista, siis niistä kuluista mitä myyjä tarvitsee toimittaakseen itsensä tavoittamattomiin. ;)

Ahaa, okei…

Kiitos Qrmu! :)
Jos joku vielä kertois minulle, että minkähän takia tuollaisia ilmoituksia julkaistaan?
Niin se vaan menee.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 03.05.12 - klo:08:25
Ahaa, okei…

Kiitos Qrmu! :)
Jos joku vielä kertois minulle, että minkähän takia tuollaisia ilmoituksia julkaistaan?

Pitäähän vakuutusyhtiöiden pystyä tsekkaamaan käypä markkinahinta lunastustilanteessa autollesi..   :D
Tarjotessani Octaviaamme vaihdossa uuteen, automyyjä muuten (Skodan/BMW merkkiliike) tsekkasi nettiauton tarjonnan ja antoi hyvityksen tuon tiedon perusteella...

Vakavasti puhuen eiköhän kyse ole juurikin tuosta Qrmu:n mainitsemasta syystä, eli lähetät tuolle myyjälle muutaman tonnin etukäteen niin lupaa toimittaa auton hetimiten kotipihaasi..

EDIT: vai tarkoititko miksei ylläpito poista moisia?
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Erzi

^ Mitä on tullut liikkeistä kyseltyä vaihtoja niin melkein aina ovat katsoneet nettiautosta tarjonnan ennen kuin tekevät tarjouksen. Olettaen, että on ollut sellainen myyjä joka ei mene vain kysymään vaihtoautopäälliköltä paljonko hyvitetään.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 03.05.12 - klo:13:12
^ Mitä on tullut liikkeistä kyseltyä vaihtoja niin melkein aina ovat katsoneet nettiautosta tarjonnan ennen kuin tekevät tarjouksen. Olettaen, että on ollut sellainen myyjä joka ei mene vain kysymään vaihtoautopäälliköltä paljonko hyvitetään.

Joo, olen minäkin vanhojen vaihdokkien kohdalla pikkuliikkeissä tuohon törmännyt, mutta 2v. vanha 40tkm ajettu samasta talosta uutena ostettuna.. Nettiauto tuskin on heille se paras markkinatutkimus, luulisi ammattitaitoa olevan hintatasoista omasta takaa. Toisaalta voi olla myös silmänkääntötemppu, jolla saa sopivasti huonon vaihtohyvityksen perusteltua, kun joku myy kaksikilpistä 500e halvemmalla..  :D
Nykykalusto

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 02.05.12 - klo:21:17

Kysyin huvikseni lisätietoja tuosta Audista. Pyysin että pääsisikö koeajolle ja kysyin paljonko hinnassa on tinkivaraa kun oli vähän yläkanttiin se 9400eur :)
Andrew vastasi eikä ihmetellyt nimeänikään (Petteri Persevaara)
Tässä Andrewin vastaus:
LainaaHei,

Auto on erittäin hyvässä kunnossa, ei teknisiä vahinkoja koskaan onnettomuuksiin, maali on alkuperäistä. Olin kihloissa suomalainen tyttö ja olen asunut Suomessa muutaman kuukauden, mutta nyt hajosi joten jouduin palaamaan takaisin Englantiin autolla. Olen yrittänyt ajaa ja rekisteröi se täällä, mutta kustannukset olivat liian korkeat ja ohjauspyörä on vasemmalla puolella, joten on hyvin vaikea minun käyttööni täällä, siksi olen päättänyt myydä sen.Auto on nyt toimituksen yhtiön kaikkien asiakirjojen (matkapäiväkirja, täyden palvelun historia), tehtyään ennen buy ajoneuvon tarkastus (yhdessä kumppanin
palveluja) ne antavat sitä osoitteesi. Olen jo maksanut kaikki palvelumaksut on Suomessa niin viiveen pitäisi olla vähintään kuin
mahdollista (toimitusaika: 4-6 päivää riippuen tarkka sijainti). Tämä Yhtiön kotipaikka on Yhdistyneessä kuningaskunnassa, ja ne myös auton siirron omistusoikeuden nimeni sinun.
Hinta, haluan että auto on 9400 euroa.
Jos olet kiinnostunut kerro minulle, jotta voin antaa teille lisätietoja.

Kiitos!

Sama teksti oli tosin englanniksikin tämän jälkeen.

Kai tuo on hommattava kun noin halvalla lähtee  ;D

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 03.05.12 - klo:13:58
Sama teksti oli tosin englanniksikin tämän jälkeen.

Kai tuo on hommattava kun noin halvalla lähtee  ;D

On se kallista että on ratti väärällä puolella. :D Tiesin että nuo huijaukset ovat yleensä juuri britteihin, mutta tuo rattiasia selittääkin että miksi. Tuohan voi olla ihan järkevänkin kuuloinen selitys jollekin asiaa tuntemattomalle.

Hämmentävää ettei tuolla oikotielläkään näytä olevan mitään "ilmoita asiaton ilmoitus"-nappia. Vai pitäisikö tuonne kirjautua että sellainen näkyisi?
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Pertsa

^Ei tuolla kirjautumallakaan mitään ilmoitusnappia löytynyt.

msvahn

Tuostahan saisi oivat naurut kun vedätät Pertsa loppuun asti.. :D
Tulee mieleen se Pauno Merirastas ja kikkaratukkakusetus....  ;D
Nykykalusto

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy