Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Flat

Enhän minä nyt pehmosia puhu...mistä moista luulette. Järjen sanat vaan ovat joskus liian vaikea tunnustaa todeksi.

Vielä en ole edes päässyt bostikin makuun, odottakaahan vaan kun silloin avaan sanaisen arkkuni.

Pekka T

LainaaVielä en ole edes päässyt bostikin makuun

Eikös se ole hajuun ?  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

ile

Lainaus käyttäjältä: Flat - 28.01.10 - klo:20:29
Hei, me vajaavetoiset olemme ylivoimainen enemmistö tienpäällä. Miten voimme olla väärässä ? Vajaaveto on yliveto.

Nyt on korkea aika irtautua q:n huumaavasta vaikutuksesta ja tehdä järkipäätös.

Pahasti jo OT, mutta pakko - Ignorance is bliss ;)

Nimim. kahden Torsen-Q:n jälkeen ajettu 06-09 parilla etuvetopelillä. Sai ranteita repiä vielä toisena talvenakin auki, kun perstuntuma ei ihan heti unohdu, miltä talvikelit voivat tuntua. Vielä sopivasti jäteauto vei maanantaina etulokarin ja muuta pientä palikkaa mennessään ja sain etuveto-Qashqain tilalle. Vaimokin käynyt kuumana tuon kanssa, että koska Passatin saa takaisin pajalta ;)

Ja hieman aiheeseen, toivottavasti kuukauden päästä menisi tilaukseen asti 1.8TFSIQ Avant 30v-kampanjan piiristä. Mukaan ASS, Servo ja sporttipaketti. Punaisena houkuttaisi tuo tilailla ja hieman arvon pitäisikö tilata musta optiikka vai kromia/alua (joka ei kyllä punaiseen ihan istu). Markun sisustan kuvia katselleena tuo vaaleakin versio olisi komea ja hieman tavanomaisesta poikkeava, mutta näinköhän kuitenkaan uskaltaa 1.5v & 5v vaahtosammuttimien kanssa.

Flat

LainaaMarkun sisustan kuvia katselleena tuo vaaleakin versio olisi komea ja hieman tavanomaisesta poikkeava, mutta näinköhän kuitenkaan uskaltaa 1.5v & 5v vaahtosammuttimien kanssa.

Ranteita saat vedellä jatkossakin auki jos valitset vaalean sisustan kersojen iloksi. Tai siotten saaat olla pesemäsäs penkkejä alvariinsa. Nuo naperot ovat aika armottomia auton sisustalle, varsinkin etupenkkien selkänojat saavat kuulla kunniansa.

Lainaaa hieman aiheeseen, toivottavasti kuukauden päästä menisi tilaukseen asti 1.8TFSIQ Avant 30v-kampanjan piiristä.

järkivalinta, tervetuloa joukkoomme....

btw, en ole seurannut oikein audin paketointia, mitä sport paketti pitikään sisällään ?

skula

Lainaus käyttäjältä: ile - 29.01.10 - klo:00:11
Ja hieman aiheeseen, toivottavasti kuukauden päästä menisi tilaukseen asti 1.8TFSIQ Avant 30v-kampanjan piiristä.

Mitenhän pitkään toi 30V kampanja jatkuu?

LainaaMukaan ASS, Servo ja sporttipaketti. Punaisena houkuttaisi tuo tilailla ja hieman arvon pitäisikö tilata musta optiikka vai kromia/alua (joka ei kyllä punaiseen ihan istu).

Kromia vaan, se antaa vähän glamouria!

LainaaMarkun sisustan kuvia katselleena tuo vaaleakin versio olisi komea ja hieman tavanomaisesta poikkeava, mutta näinköhän kuitenkaan uskaltaa 1.5v & 5v vaahtosammuttimien kanssa.

Mitens toi sportpaketti käyttäytyy jos tilaa vaalean sisustan? Saako vaaleita sporttipenkkejä???

Ja kyllä, vaalea sisusta ei ole ongelma lasten kanssa.. Itsellä 1.8v ja 6v tenavat, ja oma CC on vaale/musta sisustalla, eikä ole mitään ongelmia mitä ei olis myös mustassa sisustassa... Vaalean harmaata sisustaa en ottais, se on kamala, isolla K:lla.

ile

A4:n 30v-kampanja pitäisi jatkua 6.3 asti. Sporttipaketissa 17" alut, sporttipenkit ja alusta. Osittain overlappaavana varusteena vielä kolmipuolainen ratti, kun kommunikaatiopaketissa tulee jo kolmipuolainen monitoimiratti (on onneksi hinnassa huomioitu, sporttipaketti veroineen reilu 1800 kommunikaatiopaketin jälkeen 179g päästöillä).

Konfiguraattorissa ainakin pullahtaa näytölle vaaleat sporttijakkarat, joten sen pohjalta luulisi saavan tuonakin värinä. Siinä nuo vaaleat sporttijakkarat näyttävät pirun hyvälle. Juuri samassa työkalussa pyöritelleenä ikkunalistat ja kattokaiteet vaaleana näyttävät hieman oudoilta punaisen kanssa. Nyt mitä SD-videota vilkaisin Q-ketjusta, punaisessa S4:ssa ikkunalistat kyllä näyttää oikein hyvälle. Taas joku foto Audicenterin pihasta, missä oli ilmeisesti S-line -ulkopaketti ja musta etumaski näytti punaisessa tylyltä. Tosin nyt tuosta tuli pahasti hellasäröä kun näyttelin fotoja, oli kuulemma jotenkin oudon näköinen ;)

Aikaisemmat autot ovat kaikki olleet tummalla sisustalla. On takapenkille pirtelöt etc kaatuneet ja kohtuuhyvin ne on saanut puhtaaksi ja varmasti näin vaaleassakin sisustassa. Eniten oikeastaan häiritsee perus lika/kura joka mutuna voisi jäädä enemmän näkyviin etupenkkien selkämyksiin yms. No - täytynee käydä ihmettelemässä löytyisikö livenä mistään tuota vaaleaa sisustaa, että muuten vain näkisi millainen se on.

Pertsa

^Millaisella verhoilulla nuo vaaleat (siis beigetkö?) sporttijakkarat on? Onko se myös Atrium-kangas, josta olen nähnyt kuvia vain tummana ja vaaleanharmaana.
Mitenkäköhän on noiden 2010 mallien sporttipenkkien selkämykset. Mulla on tuossa 2009 mallivuoden autossa nuo vanhemmanmallisella verhoilulla olevat sporttipenkit ja niiden selkämys on kyllä ihan muovia. Onhan ne helppo pitää puhtaana, mutta täytyy sanoa että mielummin ottaisin kangasselkämykset. Aika helposti tulee naarmuja siihen muoviin, eikä niitä saa pois mitenkään.
Edellisessä Passatissani oli sporttipenkit ja kangasselkämykset ja pysyi kyllä siisteinä ja paremman näköisinä.

ile

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 29.01.10 - klo:10:41
Millaisella verhoilulla nuo vaaleat (siis beigetkö?) sporttijakkarat on? Onko se myös Atrium-kangas, josta olen nähnyt kuvia vain tummana ja vaaleanharmaana.

Näyttäisi olevan ihan 1:1een sama kuosi ja kangas, mitä mustat sporttijakkarat. Kävin ajatuksella kääntelemässä optioita configurator.audi.com:n kautta ja penkit eivät tosiaan ole beiget vaan ennemminkin harmaat. Tiedä sitten miltä nuo livenä näyttävät, mutta ainakin tuo beige on pirun komea. Hienosti muistikuvissa yhdistin vaalean heti tuohon samaan beigeen ;)

Enpäs älynnyt tai muistanutkaan, että nelosessahan penkin selkämys ei välttämättä ole kangasta. Tiedä vaikka tuossa vaaleassa ei ihan niin helposti naarmut yms muu tauhka näkyisi - siis kun oikein yli-optimistisesti lasketaan. Tosin hieman innostus laski heti, kun todennäköisesti ei tuo harmaa niin komea ole mitä joku toinen vaalea väri voisi olla.

Pertsa

Niin siis olikos nyt kyse nahkapenkeistä vai kangaspenkeistä?
Minä en löytänyt tuolta Saksan konfiguraattorista A4:lle kuin perusjakkarat mustana tai beigenä (Stoff Cosinus kangas). Sporttipenkit näyttäis siellä olevan kaikki nahkaa tai nahka-alcantara yhdistelmä?

Suomessa sporttipenkit saa ilman nahkoja ja verhoiluvaihtoehtoja on kaksi, musta tai vaaleanharmaa Atrium-kangas. Mustan olen nähnyt livenä ja on ihan jees.
http://www.audi.fi/VV-Auto/Audi3.nsf/0/C7403649430DFA2AC22573F300257D0F?OpenDocument

EDIT:
Lainaus käyttäjältä: ile - 29.01.10 - klo:11:35
..........Kävin ajatuksella kääntelemässä optioita configurator.audi.com:n kautta ja penkit eivät tosiaan ole beiget vaan ennemminkin harmaat.
Tuo sinun linkkisi vie A8:n konfiguraattorisivulle. Ettet olis vahingossa sieltä katsonut penkkiverhoiluvaihtoehtoja? Vai miten tuosta vaihdetaan tuo malli (siis auton malli).

ile

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 29.01.10 - klo:12:43
Tuo sinun linkkisi vie A8:n konfiguraattorisivulle. Ettet olis vahingossa sieltä katsonut penkkiverhoiluvaihtoehtoja? Vai miten tuosta vaihdetaan tuo malli (siis auton malli).

Ã,,lä anna uuden A8:n ilmoituksen häiritä, kunhan valitset alhaalta oikealta "start..", saat valittavaksi auton. Tuolta alta kyttäilin kankaisena sporttipenkkejä vaaleana tai mustana.

Pekka T

Siis noita urheilupenkkejä saa kankaisena joko mustana tai vaaleanharmaana ,
normaalipenkkejä saa myös beigenä .
BMW 328 i xDrive -13

skula

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 29.01.10 - klo:14:10
Siis noita urheilupenkkejä saa kankaisena joko mustana tai vaaleanharmaana ,
normaalipenkkejä saa myös beigenä .

Vaaleanharmaa? Yök.. Mielummin peruspenkit beigenä, onnistuukohan tuo vaikka ottais sport-paketin?

Flat

Jos jotakuta kiinnosta tutkailla korisarjan asennusohjeita etukäteen ennen mahdollista hankintaa, niin
lisäsin tuonne sivuilleni pari ohjetta lisää. Kappale 11.

1.8 "APR" Q

Lainaaitsekkin olen tässä joskus haaveillut viristä,
olisihan se 257hp/382 Nm aika kiva.......
Ei muuta kuin auto töpselin päähän ja voimaa koneeseen....Tuossa "miedommassa" kaksilitraisessa saa myös ihan kivat tehot virityksellä. Tuohon tehokkaampaan on ihan samat tehot saatavissa virityksellä kuin 180 hevosvoimaiseen. Eli tuon pienempitehoisen saa samalla kustannuksella saman tehoiseksi kuin tehokkaamman koneen.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Flat

Jos ehkä kun jos maybe siirryn 19 tuumaisiin ensi kesäksi, niin siinä tapauksessa jäisi 18" tuumaiset ylimääräiseksi. Koko 225/45R18 continentalin sport contact 3,ajettu yksi kesä , eli jotain reilut 8tkm...jos kiinnostusta on niin vinkatkaa...

MacVolsu

Onko 2010 AANelkussa keskireikä samankokoinen kuin aikaisemmissa malleissa? Rengasmyyjä mun mielestä mutisi jotain erikokoisesta.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: MacVolsu - 29.01.10 - klo:18:16
Onko 2010 AANelkussa keskireikä samankokoinen kuin aikaisemmissa malleissa? Rengasmyyjä mun mielestä mutisi jotain erikokoisesta.
Ennen oli 57,1 mm ( B6 ,B7 ) ja nyt on 66,5 mm
BMW 328 i xDrive -13

MacVolsu

Hakusessa alut A4 B8:aan, mielipiteitä siitä että 16" on sopiva normaalille alustalle vai kävisikö 17", vaatisi ehkä jo madalluksen?

Pekka T

17" käy kyllä mielestäni hyvin normialustaan ja on paremman näköinen kuin 16"
Sporttialustaan käy sitten myös 18 ja 19 tuumaiset koot .
BMW 328 i xDrive -13

Flat

Sanokaa mitä sanotte, mutta 18" on ihan ok normialustan kanssa. Omat profiilini kuvat on syyskuvia lukuunottamatta vakioalustalla. Tuolla valokuvaus puolella (HRD kuvaus) on pari kuvaa vakioalusta ja 18 tuumaiset. Ihan huoletta voi laittaa tuollaiset alle,eikä näytä hassulta ollenkaan.....

MacVolsu

Meikäläisellä on vääntö 17" ja 18" välillä, joten samantapainen ongelma kuin Flat:lla, tosin isommat releet siellä kyseessä.Vaimo antoi valtuudet valita minulle, siis jos aion maksaa ne ;D
Ei tosiaan näyttänyt 18" hassummalta vakkari alustan kanssa, avant on tietysti pidemmän ja matalamman näköinen muutenkin kuin minulle tuleva sedan ja värikin sekä auton että vanteen, vaikuttaa asiaan.

Markku J

Voit ehkä vertailla 17" ja 18" minun A4:n kuvissa. Minulla on kesälle 18 ja talvelle 17.

Kuvat täällä: http://picasaweb.google.fi/mjarventausta/A4B8Style#

MacVolsu

Kiitos vinkistä ;)
Urheilullisempi alusta madaltaa n 20-30 mm?

Flat

No niin ,asiahan on selvä.
Macvolsu ostaa jotkut nätit 18" replica vanteet alle ja multa yhden kesän ajetut kumit todella edullisesti. Pääset yhtä halvalla kuin 17 tuuman setin kanssa. Kiinnostavaa....totisesti...

Ja oikeasti , 18 tuumaa vakialustan kanssa on ihan näyttävä, ja mukavuuskaan ei kärsi jos valitsee 45 profiiliset renkaat......

MacVolsu

Juu , kysyntä ja tarjonta kohtaa. UltimateVW:n puolellakin kaupataan S-line Replicaa joten täytyypä tuumailla tosissaan.

a-o

Ile:

Oletko jo tutustunut Ruotsin tarjontaan a4 avant 1.8 TFSI q:n osalta?

http://www.bytbil.com/bilar/nya/sokresultat_nya_personbilar_i_lager_hos_handlare.aspx?criterias=j-ABEAYdLrSDcQoATgcMi0AA!

Tosin ei varmaan kannata kysellä tarjousta Mölleriltä...

Tuolta tietty pitäisi ostaa suoralla kaupalla. Itse sain B6 avantin myytyä reilussa kuukaudessa ja nyt sitten odotellaan B8 avantia.

Pertsa

MacVolsu, urheilullinen alusta madaltaa 20mm. Kyllä tuo minusta kannattaisi ruksia mukaan. S-line alusta madaltaa 30mm ja on hiukan kalliimpi kuin perus sporttialusta.
Muuten tuo keskireikä. Onkohan se tuo 66,5 vai 66,6? Molempia on esiintynyt siellä sun täällä. Muuten Mersulla on sama pulttijako ja sama keskireikä kuin B8:ssa. Ainakin nettivanteessa on näkynyt muutamia kohtuullisen hyvännäköisiä mersun replicavanteita jos sellaiset sattuu
miellyttämään. Jos siis ET:n puolesta käy. Ei ainakaan luulis olevan ihan jokaisessa vastaantulevassa B8:ssa.

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 29.01.10 - klo:22:50
Muuten tuo keskireikä. Onkohan se tuo 66,5 vai 66,6? Molempia on esiintynyt siellä sun täällä.

Kahta kokoa minäkin olen nähnyt mainitun, osittain senkin vuoksi aloin tätä alunperin kyselemäänkin. Rengasliikkeestä ostettuna tulee varmaankin oikean kokoiset mutta jos alkaa itse tilaileen käytettyjä tai sitten netistä niin... Tuskinpa kahta noin lähekkäin olevaa on edes saatavilla vaan se on noista em toinen.

Flat

Mielestäni 66,6 on se oikea, ja näköjään olin tuon arvon tuonne UKK ketjuunkin kirjannut joskus aikoinaan...

Netissä pyörii kyllä kaksi arvoa, mutta pikaisesti katsoen 66,6 on sielläkin yleisempi.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Flat - 30.01.10 - klo:08:19
Mielestäni 66,6 on se oikea, ja näköjään olin tuon arvon tuonne UKK ketjuunkin kirjannut joskus aikoinaan...

Netissä pyörii kyllä kaksi arvoa, mutta pikaisesti katsoen 66,6 on sielläkin yleisempi.

Kyllä tuo oikea arvo jostain varmaan löytyy .
Ainakin BBS:n ja Etabetan keskiösovitteisiin on kaiverrettu arvo 66,5 mm
myös H&R spacerissä on lukema 66,5 mm .
Onko tuolla 0,1 mm erolla sitten mitään väliä ?
BMW 328 i xDrive -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy