Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Jusa-

Meni tuo oma pirssi kaupaksi ja nyt ois tarkotus laittaa siis mahdollisesti A4 quattro tolla laiskalla diisselillä kun tässä nyt työsuhdeautoilija ollaan. Auton pitää olla punanen mutta kannattaako maksaa granaatinpunaisesta maalista reilu tonni vai oisko tuo brilliant red urheilullisempi väri. Misanon punaiseen ei missään nimessä varat riitä

Quality

Olenkohan jäävi, mutta sanon silti mielipiteeni. Brilliant red on raikas, hyvä ja konstailematon väri. Itse en halunnut aikanaan maksaa granaatinpunaisesta lisähintaa enkä olisi siihen valmis vieläkään. Jokainen joutuu tietysti itse asian harkitsemaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ton-1

Kiinnitys nyt tuohon sanaasi 'urheilullisempi', brilliant red täyttää tuon paremmin, se granaatin punanem metalliväri on enemmänkin vanhemman herrasmiehen väri.  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Jusa- - 07.06.11 - klo:15:48
Meni tuo oma pirssi kaupaksi ....
Oliko ostajalla valkoinen Q7...  ::)  ;)

hessu

Moi olisiko jollain antaa linkkejä audin osia myyvistä liikkeistä esim.saksa tai englanti,ja miksei suomikin.Muistaakseni oli jossain jokin lista mutten muista enää missä ???

Quality

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Nudde

hessu

Moi!

Kiitos nopeista vastauksista :)

Nudde

LainaaKiitos nopeista vastauksista

Täällähän me roikutaan, näköjään ei ole muuta tekemistä, aj niin, minähän olen töissä......

Jusa-

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 07.06.11 - klo:16:53
Oliko ostajalla valkoinen Q7...  ::)  ;)

Ehdoton ehkä, onko tuttuja? :O

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Jusa- - 08.06.11 - klo:09:59
Ehdoton ehkä, onko tuttuja? :O
Oli juuri tuosta sun myynnissä olleesta granaatinpunaisesta B7:sta puhelimessa juttua lankomiehen kanssa viime lauantai-iltana. Aikoi käydä sitä sunnuntaina katsomassa. Tosin en ole kuullut vielä tuliko kaupat.

Jusa-

On se vaikiaa tuo auton hankinta, auto tulee olemaan jompi kumpi noista liitteen autoista. Toisaalta A3:seen sais lasikaton nyt puoli-ilmaseks, onko A4:sessa jotain ylitsepääsemättömän hyvää verrattuna A3:seen? Pitkällä matkalla tuo A4 on tietty mukavampi mutta peruskaupunkipyörittelyt onnistus tuolla toisellakin... tämä viesti kyllä saattas jo kuulua melkein johonkin muuhun ketjuun :)

Nudde

LainaaOn se vaikiaa tuo auton hankinta, auto tulee olemaan jompi kumpi noista liitteen autoista. Toisaalta A3:seen sais lasikaton nyt puoli-ilmaseks, onko A4:sessa jotain ylitsepääsemättömän hyvää verrattuna A3:seen? Pitkällä matkalla tuo A4 on tietty mukavampi mutta peruskaupunkipyörittelyt onnistus tuolla toisellakin... tämä viesti kyllä saattas jo kuulua melkein johonkin muuhun ketjuun 

Onhän nyt A4 auto verrattuna kolmoseen, hiljaisempi, erilainen sisältä, isompi ym. Ainakin minä olen eron huomannut jo kun paiskaa oven kiinni. Kolmonen on hieman halvemman tuntuinen. Peruskaupunkipyörittely hoituu millä tahansa, mutta on se mukavampi isommalla laadukkaammalla autolla. Lasikattoa en itse haluaisi, joten siitä minulla on vaikea sanoa mitään. Värin taas voin sulle kertoa, kävin saman juupas eipäs keskustelun itteni kanssa aikoinaan ja päädyin itse briljenttiin, ei ole kaduttanut hetkeäkään. Musta /punainen teenma toimii hyvin. Granaatinpunainen on hieno mutta ehkä hieman tylsä ja pappamainen. Tässä nyt vaan minun mielipiteitäni asiastam saat itse valita, mutta mallivalinta onnistuu parhaiten silleen että käyt koeajamassa molemmat peräkanaa, kyllä se sulle siinä vaiheessa selviää! Onnea autonhankintaan.

Jusa-

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 08.06.11 - klo:12:32

Kolmonen on hieman halvemman tuntuinen. Peruskaupunkipyörittely hoituu millä tahansa, mutta on se mukavampi isommalla laadukkaammalla autolla.

Tuossa olet kyllä oikeassa, mitä A3:sta koeajoin ja sen jälkeen hyppäsin oman B7:n rattiin niin kyllä se A3 oli halvemman oloinen, esim. nuo ovet eivät olleet A3:sessa yhtä kassakaapinovimeiset. Lähinnä A3:sesta tuli mieleen joku volkkari, eikä tässä nyt ole tarkoitus mollata volkkaria mutta kyllä nuilla kahdella automerkillä eronsa on.

Nudde

LainaaTuossa olet kyllä oikeassa, mitä A3:sta koeajoin ja sen jälkeen hyppäsin oman B7:n rattiin niin kyllä se A3 oli halvemman oloinen, esim. nuo ovet eivät olleet A3:sessa yhtä kassakaapinovimeiset. Lähinnä A3:sesta tuli mieleen joku volkkari, eikä tässä nyt ole tarkoitus mollata volkkaria mutta kyllä nuilla kahdella automerkillä eronsa on.

Juuri näin.

Wilburi

Jos punaisen haluaa, niin molemmat värit ovat hienoja. Itse kallistuisin tuohon tummemman punaisen suuntaan. Ja A4:lla ja A3:lla on todella paljon eroa. A4 nyt on esimerkiksi huomattavan paljon uudempi malli kuin A3, joka on juuri uudistumassa.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

clima

Jos graanitinpunainen olisi tuollainen mitä tuossa konfiguraattorin kuvassa niin tuohon voisi helposti kallistua. Todellisuudessa sävy on varsin erilainen. Makuasia toki onko parempi vai huonompi.

Itse en noista miettisi hetkeäkään, kirkas punainen kiitos. Ja ei tuota misanoakaan pidä jäädä harmittelemaan, ero briljanttiin on melko marginaalinen. Kärjistäen voisi sanoa että omistaja tietää jos auto on misano, muut eivät.  ;)

K70

Granaatinpunainen on helmiäinen, joten sen sävy vaihtelee paljon valaistuksen mukaan. Muulla tavoin en enää ota mitään kantaa näihin värivalintoihin.

Skula

Kirkas punainen olis oma valinta ehdottomasti.

Mitä A3 ja A4 eroavaisuuteen tulee.. Niin sanoisin että ainoa paikka jossa eroa ei kyllä huomaa on quattro vs 'quattro'  ;D Näin niin kuin kesäkeleillä.. En ole saanut mitään eroja kuivalla kelillä oman entisen haldexin ja tämän torsenin välillä. Molemmat lähtevät eleettömästi ja sutimatta paikaltaan.. Myös ihan kostealla asvaltilla..

Melkein kaikessa muussa A4 on kyllä edellä..

Toki en täysin allekirjoita A3:n heikompaa materiaalia kabiinissa.. Oma A3SB oli täysin nitinävapaa satkun ajettuna.. Mitä en voi sanoa omasta B8:sta jossa mittarissa nyt karvan alle 6000km.. Siinä on nitinöitä parissakin kohtaa.. Enkä muutenkaan ihan varauksetta voi ylistää B8:n kabiinin muoveja ja nappuloita jne..

Kabiinin estetiikka ja muotokieli sit onkin A3:ssa astetta vanhempaa..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

MVQ

No onhan tuo Misano nyt IHAN erilainen kuin tuo briljantti  ;D

Mulla oli edellinen B7 (avant) tommonen granaattiomena ja ja mitä noita B8ja on nähnyt tuolla värillä niin ei mene sekään pahasti pieleen jos punaisen haluaa. Kuitenkin jos itse olisin ottamassa A4sta (ilman S-line pakettia) niin päätyisin varmaan kuitenkin tuohon briljantinpunaiseen. On peruspunaisena mun mielestä siisti ja siihen sopii sekä black-optics että kromit ihan kummin haluaa.
A4 (B8) FL 2.0TFSI q str & Ford Mustang GT convertible - ex-VAG: A4 (B6) Avant 1.8T q, A4 (B7) Avant 2.0T q sport S-line, A4 (B8) 2.0TFSI q str

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: clima - 08.06.11 - klo:13:46
Ja ei tuota misanoakaan pidä jäädä harmittelemaan, ero briljanttiin on melko marginaalinen. Kärjistäen voisi sanoa että omistaja tietää jos auto on misano, muut eivät.  ;)

Höpö, höpö. Kulkineesi punainen on kyllä punaisista ehdottomasti paras. Eipä olla niin vaatimattomia. Varsinkin se sävyn heilahtaminen välillä oranssiin vivahtavaksi on hauska lisä..
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Ton-1

Tietyissä olosuhteissa se Misano ei oikein erotu, päivän kääntyessä iltaan ja epäsuoran valon osuessa siihen tilanne onkin sitten aivan toinen ...... hienon jännittävä syvä väri, onneksi se oli ruksittu omaan löytööni. ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

clima

Lainaus käyttäjältä: BeeKasi - 08.06.11 - klo:14:05
Höpö, höpö. Kulkineesi punainen on kyllä punaisista ehdottomasti paras. Eipä olla niin vaatimattomia. Varsinkin se sävyn heilahtaminen välillä oranssiin vivahtavaksi on hauska lisä..

No onhan se toki paras, no doubt.  ;)

Flat

Jos rahasta ei ole kiinni, niin ilman muuta nelonen. Kolmosen jättäisin kauppaan jo sen takia että se on jo todella vanha.
Punaisista ottaisin kyllä sen ilmaisen värin, muista punaisista en olisi valmis maksamaan ekstraa.

Tänään körökörö ajelua kantateillä , nopeus siinä 70-90 km/h pitkät pätkät. Puhtaalla pyhällä hengellähän tämä noissa nopeuksissa kulkee, 5,6 litraa näytti tietsikka, siihen kolme desiä päälle, niin ollaan totuudessa. Ei paha +190kW bensanpolttajalle.

Markku J

Vahva puoltoääni täältäkin A4:lle. Syyt on jo kirjoiteltukin ketjuun. Modernimpi, laadukkaampi, ajettavampi, kauniimpi, sporttisempi, kunnon quattro eikä "wannabe -versio" - ja varmasti parempi jälleenmyyntiarvokin.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Flat - 08.06.11 - klo:19:21Ei paha +190kW bensanpolttajalle.

Aika rajun päivityksen on Flatmobiili saanut  ;)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Pertsa

a-o

Nudde

LainaaEi paha +190kW bensanpolttajalle.

Mitähän Flat on syöttänyt sille?

Flat

LainaaMitähän Flat on syöttänyt sille?
Taitaa olla popsinut samoja ärrimurripastilleja, joita Heinäluoma on väittänyt Kataisen syönneen. Pistää pirun vihaiseksi.

Pitäisi jaksaa toi takapenkki repiä vielä irti. Kuinka se tapapenkin selkänoja nyt saadaankan irti ? Viimeksi olin huuli pyöreänä kun en oiken keksinyt miten se lähtee irti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy