Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

fourvalve

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 11.04.11 - klo:21:11
Jaa olenkohan minä ainoa josta tuntuu että tuo 155kw ei kulje juuri mihinkään... ::) Onkohan mun autossa jotain vikaa

Toi on ihan normaalia, kaikkeen tottuu.
Entinen koulu/työkaveri vaihtoi BMW M5 ja n.500hv, täytyy kysyä siltä kun näen sen joko kaipaisi tehokkaampaa peliä alle.
On varmaan jo turtunut tehoihin, sekin varmaan epäilee vikaa..  tää on loputon suo.
BMW z4 3.0i roadster

Quality

Oletteko koskaan pysähtyneet miettimään, että jos nopeus / kiihtyvyys tuntuu, ei auto välttämättä ole ideaalikonstruktio? Suoralla, sileällä tiellä (sikäli kuin niitä tähän aikaan vuodesta Suomessa löytyy) ei vauhdin pitäisi tuntua lainkaan, eri asia ovat roudan runtelemat mutkatiet. Ja sielläkin jämäkkä kori ja alusta maksimoivat ajonautinnon.

Kiihtyvyyden tunteen minimoinnissa multitronic-vaihteisto on ääriesimerkki. Ilman erittäin voimakasta kaasun painallusta kierrokset eivät nouse juuri 2000n yläpuolelle, mutta auto kiihtyy tasaisen varmasti. Itselleni "mukavuus" merkitsisi kyllä kierrosten selkeää kohoamista kiihdytyksessä. Ilman sitä ei oikein synny minkäänlaista fiilistä. S-asennolla kiihdytys vastaakin enemmän omaa makua.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

K70

Heh, mielenkiintoinen kokemus oli aikoinaan 96kW tehoinen 2.0 bensa multitronic-laatikolla. Siinä kyllä kierrokset nousi, mutta auto ei tuntunut liikkuvan mihinkään.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 11.04.11 - klo:21:20
Toi on ihan normaalia, kaikkeen tottuu.

Kaikkeen tottuu hämmästyttävän nopeasti. Olen nyt jokusia päiviä ajanut 1.6 FSI Oculla ja on ollut oikein oiva muistinvirkistäjä siitä, että omassa rakkineessa onkin niitä hevosia. Viikonloppuna meinasin ajaa kolarin, kun luuri poskella lähdin ajatuksissani kolmostiellä ohittamaan rekkaa ja vasemmalle siirryttäni yhtäkkiä havahduin siihen tosiasiaan, että 1.6 ja 3.6 litraisella FSI:llä ei voi mennä samanlaiseen rakoon ;D Onneksi ei ollut ketään takana ja rekkakuski varmaan kirosi minut kahvitauolla pahimman luokan tunariksi. Ja juuri sellainen minä siinä tilanteessa olinkin.

MPH_123

Laitetaanpas tännekin, ostetaan-palstalla on myös.
Porukalla näyttää olevan erilaisia alustan tuunausprojekteja meneillään. Jos jollain jää 2.0 TDIQ 125kW sedaniin sopivat tehtaan -20mm sporttialustan jouset ylimääräisiksi, niin voisin kuitata kohtuutaksoilla ne pois. 103 tkm on vakioalustalla pöristelty ja nyt tekisi mieli hiukan madaltaa, kuitenkin hyvin maltilla.

Samalla voisi laittaa hieman kokemuksia ajoneuvosta. Olen ns. hiljaisena jäsenenä seurannut B8 keskustelua koko ajan Ultimaten alkuajoilta asti. 2v 4kk on ajeltu ongelmitta. Jotain pikku nitinöitä fiksailtiin ekassa huollossa ja moottorin softaan tuli päivitys. Viime viikolla kärähti pelkääjän puolelta xenonin lamppu 102 tkm kohdalla. Kulutus maantiepainotteisessa ajossa on pyörinyt 6 litran molemmin puolin. Öljyä olen lisännyt 0,5l/30tkm. Huolto- ja öljynvaihtovälinä on ollut tuo 30tkm. Tuntuu että auto on vain parantunut ajan myötä esim. alkujäykkyys vaihteensiirrosta. Quattrokeskusteluun sen verran otan kantaa, että tämä on meillä ensimmäinen, muttei todennäköisesti viimeinen.

Mukavaa kevättä kaikille!

clima

Lainaus käyttäjältä: Melo - 11.04.11 - klo:18:17
Kai mun pitäisi tuohon vastata kun möötte-idean ilmoille heitin  :)

Mites joku lauantai päivä, esmes 23.4 tai 30.4? Paikkana voisi olla vaikka Koulukadun Neste, ei ku ABC, kun sinne mahtuu hyvin parkkikselle. En ole haluamassa mitään järjestäjän viittaa niskaani joten jos UVW tai tällä palstalla on jo joku "Turun osastopäällikkö", niin voi mielellään ottaa järjestelypallon.

Pääsiäinen ja vappu on mullakin jo ohjelmaa täynnä. Onko 16.4 liian nopeasti?
Voitaisiin varmaan siirtyä suunnittelmaan ajankohtaa tuonne http://www.vagarena.fi/index.php?board=18.0 , muuten muille tulee yliannos Turkua.  :P

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: clima - 11.04.11 - klo:22:13
Pääsiäinen ja vappu on mullakin jo ohjelmaa täynnä. Onko 16.4 liian nopeasti?
Voitaisiin varmaan siirtyä suunnittelmaan ajankohtaa tuonne http://www.vagarena.fi/index.php?board=18.0 , muuten muille tulee yliannos Turkua.  :P

Ei kait siellä näin turkulaisten kesken koko päivää tartte olla?  8)  Ei 16.4 tule liian nopeesti, ainakaan mulle.

PS.Viuhahdit Naantalin pikatien Turun päästä Raisioon päin 19.25.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Flat

LainaaKiihtyvyyden tunteen minimoinnissa multitronic-vaihteisto on ääriesimerkki. Ilman erittäin voimakasta kaasun painallusta kierrokset eivät nouse juuri 2000n yläpuolelle, mutta auto kiihtyy tasaisen varmasti.

Mitä multi tekee täyskiihdytyksessä ? siis kierrokset ? Kyllähän koneen maksimikiihtyvyysalue on paljon korkeamalla ?

LainaaPorukalla näyttää olevan erilaisia alustan tuunausprojekteja meneillään. Jos jollain jää 2.0 TDIQ 125kW sedaniin sopivat tehtaan -20mm sporttialustan jouset ylimääräisiksi, niin voisin kuitata kohtuutaksoilla ne pois

Mutta eihän nuo jouset todellakaan kalliit ole vaikka ostat uudet suoraan merkkiliikkeestä tai slamitiltä. Saatpahan uudet.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Flat - 12.04.11 - klo:07:45
Mitä multi tekee täyskiihdytyksessä ? siis kierrokset ? Kyllähän koneen maksimikiihtyvyysalue on paljon korkeamalla ?
D-asennolla kierrokset nousee, hmm jonnekin 5-6 tonnin paikkeille ja pysyy siinä niin pitkään kun ei muuta kaasun asentoa, näin muistelen. S-asennolla luonnollisesti kierrokset menee punarajalla asti.

MVQ

Tosta lähtemisestä niin quattrokin vaikuttaa siihen - ainakin jos tulee vajaavetoisten puolelta. Itse huomasin tämän aikoinaan kun vaihdoin etuvetoisen bensaturbo V40 Volvon (160hv) bensaturbo quattro A4een (190hv). Tuntui että missä ne tehot on, kun oli Volvossa tottunut että kiihdytyksessä veteli puoleen ja toiseen - hei tämähän lähtee. No Audi lähti, meni, meni vaikka ei tuntunutkaan "miltään" (ja menee edelleen)  ;D

Paitsi että lisää pitää tiätty saada ja kesäksi sitä on tulossa...
A4 (B8) FL 2.0TFSI q str & Ford Mustang GT convertible - ex-VAG: A4 (B6) Avant 1.8T q, A4 (B7) Avant 2.0T q sport S-line, A4 (B8) 2.0TFSI q str

Hevosmies

^Juuri sama efekti kävi itsellä kun Ocu RS vaihtui tähän nykyiseen...kiihdytykset tuntuivat paljon levollisimmilta ja vetelyä ohjauksessa ei tietenkään ollut samaan malliin. Vaimoltakaan ei Audin alkuaikoina tullut samanlaista kommenttia kuin Räsän kanssa, vaikka kuinka kiihdytteli.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Flat

LainaaPaitsi että lisää pitää tiätty saada ja kesäksi sitä on tulossa...

Hmm, hyvähän se on saada työsuhdeautoihin verrattuna se hajuarako myös menohalujen suhteen.

Tuosta vetelystä vielä. Kyllä taitaa isoa osaa näytellä myös alusta tuossa asiassa. Onko normi / sport / tahi audeilla s-line. Erot ovat selvät jo noidenkin välillä. Ja muutenkin eri (merkkisten) autojen vertailu vetelyn suhteen on hieman vaikeata.

a4_girl

Kukas osaa auttaa naista mäessä ja kertoa miks radion näyttö mitä kautta öljymäärä tarkistetaan mun autossa ei millään näytä sitä määrää vaikka kuinka yritän tehdä samanlailla kun ohjekirjassa on neuvottu?  ???
Autoon tehtiin eilen 60tkm öljynvaihtohuolto ja ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tarkistaa moottoriöljyn määrän mut ei se vaan voi sitä näyttää. Moottorissa itsessään ei ole mittatikkua.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: a4_girl - 12.04.11 - klo:12:36
Kukas osaa auttaa naista mäessä ja kertoa miks radion näyttö mitä kautta öljymäärä tarkistetaan mun autossa ei millään näytä sitä määrää vaikka kuinka yritän tehdä samanlailla kun ohjekirjassa on neuvottu?  ???
Autoon tehtiin eilen 60tkm öljynvaihtohuolto ja ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tarkistaa moottoriöljyn määrän mut ei se vaan voi sitä näyttää. Moottorissa itsessään ei ole mittatikkua.
Mitäs siellä ohjekirjassa muuten sanotaan tuosta öljyn tarkistamisesta, itse en muista tai ehkä en edes ole lukenut.
Yleensähän jos konepelti on avattu niin niin siinä menee päivä tai pari ennenkuin se öljynäyttö näyttää mitään.

Nudde

LainaaAutoon tehtiin eilen 60tkm öljynvaihtohuolto ja ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tarkistaa moottoriöljyn määrän mut ei se vaan voi sitä näyttää. Moottorissa itsessään ei ole mittatikkua.

Lukeeko siinä että currently no data ... jotain, siis ei voida juuri nyt näyttää, en muista tarkkaa mitä siinä lukee. Jos eilen tehty huolto voi olla että ei vielä näytä, menee hetki ennen kuin se taas näyttää öljymäärän, eli odottele rauhassa.

MVQ

Lainaus käyttäjältä: Flat - 12.04.11 - klo:12:30
Hmm, hyvähän se on saada työsuhdeautoihin verrattuna se hajuarako myös menohalujen suhteen.

Tuosta vetelystä vielä. Kyllä taitaa isoa osaa näytellä myös alusta tuossa asiassa. Onko normi / sport / tahi audeilla s-line. Erot ovat selvät jo noidenkin välillä. Ja muutenkin eri (merkkisten) autojen vertailu vetelyn suhteen on hieman vaikeata.

No, mulla Audi on työsuhdeauto (ei ehkä ihan perussellainen, S-lineineen jne.) ja siksipä tuo menohalujen lisäys täytyykin toteuttaa muilla keinoin...

Joo totta, alustallakin on oma vaikutuksensa, niin myös renkailla (ainakin profiililla) yms. Mutta usko nyt jo Flat; quattro on kuin sauna ja terva  :P
A4 (B8) FL 2.0TFSI q str & Ford Mustang GT convertible - ex-VAG: A4 (B6) Avant 1.8T q, A4 (B7) Avant 2.0T q sport S-line, A4 (B8) 2.0TFSI q str

Nudde

LainaaMutta usko nyt jo Flat; quattro on kuin sauna ja terva 

Näin se vaan on, taitaa kyllä omakin olla seuraavaksi kaikilla raapiva malli............ :) Koska se Q3 tulee, olisiko siitä minulle uusi kulkine?

a4_girl

Kiitsa Nudde ja Pertsa, mä kokeilen huomenna tai ylihuomenna uudelleen  ;)  Se juurikin sanoo jotain että tällähetkellä ei pysty näyttään mitään tietoja.. Öljyt vaihdettiin siis eilen. Kyllä sinne moottoriin sitä öljyä miltei 7l laitettiin eikä sitä tuolla autokatoksen hiekalla näyttänyt olevan ainakaan yhtään et eiköhän se siellä moottorissa ole  ;D  Oon vaan NIIN tarkka tosta autostani!  8)  ::)

Hevosmies

7l? Vetääkö se tosiaan noin paljon?
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

a4_girl

^6.9l tarkalleen, iso moottori->paaaaaljon öljyä  :D

Hevosmies

Jumankekka! Siellä on sitten, mitä kuluttaakin.

a4_girl, minkälainen kulkine kyseessä??

Nudde

LainaaOon vaan NIIN tarkka tosta autostani!

se on oikein, ja toi mittarisysteemi on aika syvältä, kun se välillä ei oikein näytä mitään, mutta kuulemma se viimeinen varoitus pitäisi tulla toiselta anturilta, siis öljyvaroitusvalo erikseen. Näin ainakin mulle kerrottiin aikoinaan.

a4_girl

Lainaus käyttäjältä: Hevosmies - 12.04.11 - klo:13:00

a4_girl, minkälainen kulkine kyseessä??

2009 A4 3.0tdi Q manuaalilaatikolla ja 60tkm mittarissa. Viime kesäkuussa hankittu vekotin. Alustasarja vaihdettu ja eilen laitettiin alle myös 19" kesämiimit. S-line takapuskuri ja takalippa on vaihdettu myös. Sisustana on musta s-line nahka-alcantara jakkaroilla. Loppukuusta on menossa ohjelmapäivitykseen Hariselle..  ::)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: a4_girl - 12.04.11 - klo:12:52
Kiitsa Nudde ja Pertsa, mä kokeilen huomenna tai ylihuomenna uudelleen  ;)  Se juurikin sanoo jotain että tällähetkellä ei pysty näyttään mitään tietoja.. Öljyt vaihdettiin siis eilen. Kyllä sinne moottoriin sitä öljyä miltei 7l laitettiin eikä sitä tuolla autokatoksen hiekalla näyttänyt olevan ainakaan yhtään et eiköhän se siellä moottorissa ole  ;D  Oon vaan NIIN tarkka tosta autostani!  8)  ::)

Sehän riittää että avaat konepellin vaikka vain lisätäksesi lasinpesunestettä. Sen jälkeen öljynäyttö kertoo että "information currently not available" tms. Näyttö palautuu päivän tai parin päästä. Käytännössä se taitaa kuitenkin riippua ajetuista kilometreistä konepellin avaamisen jälkeen. Kerran tai pari olen pidemmällä reisulla lisännyt öljyä alkumatkasta ja myöhemmin loppumatkasta se on taas näyttänyt öljyn tason.

Pertsa

Oletteko muuten uskaltaneet ajaa kuinkakin pitkän kun tolppanäyttö ei näytä enää mitään. En tiedä onko mulla se varoitusanturi rikki tais jotain koska parillakin vime kerralla kun huomasin että ölynäytössä ei ole enää tolppaa ja ajelin parisataa kilsaa eikä vieläkään tullut hälytystä. Sitten kyllä jo uskallus loppui ja piti lisätä öljyä.

a4_girl

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 12.04.11 - klo:13:03
se on oikein, ja toi mittarisysteemi on aika syvältä, kun se välillä ei oikein näytä mitään, mutta kuulemma se viimeinen varoitus pitäisi tulla toiselta anturilta, siis öljyvaroitusvalo erikseen. Näin ainakin mulle kerrottiin aikoinaan.

Joo, tällä on yksi kuljettaja joka ainakin kaipaisi moottoriin sitä "perinteistä" mittatikkua..  :-\ Mut eihän kaikkee voi saada!

clima

Lainaus käyttäjältä: a4_girl - 12.04.11 - klo:13:10
2009 A4 3.0tdi Q manuaalilaatikolla ja 60tkm mittarissa. Viime kesäkuussa hankittu vekotin. Alustasarja vaihdettu ja eilen laitettiin alle myös 19" kesämiimit. S-line takapuskuri ja takalippa on vaihdettu myös. Sisustana on musta s-line nahka-alcantara jakkaroilla. Loppukuusta on menossa ohjelmapäivitykseen Hariselle..  ::)

Loistavaa. Ja tervetuloa foorumille, olet ilmeisesti foorumin ensimmäinen Audi-nainen (?).  :D

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 12.04.11 - klo:13:12
Oletteko muuten uskaltaneet ajaa kuinkakin pitkän kun tolppanäyttö ei näytä enää mitään. En tiedä onko mulla se varoitusanturi rikki tais jotain koska parillakin vime kerralla kun huomasin että ölynäytössä ei ole enää tolppaa ja ajelin parisataa kilsaa eikä vieläkään tullut hälytystä. Sitten kyllä jo uskallus loppui ja piti lisätä öljyä.

Totuin A6:n kanssa siihen että kyllä se varoitusvalo varoittelee, femmakin on nyt kerran kaivannut lisäystä, valo toimii näköjään siinäkin. Pitäisi varmaan katsella noita palkkejakin, mutta
laiskuus on toistaiseksi vienyt voiton...

Hevosmies

Joo, käsittääkseni foorumin ma1ja ja tsiih ajavat epä-Audeilla (valittelut, jos unohdan jonkun muun naispuolisen).

Ja a4_girl:lle pointsit ainoasta oikeasta vaihdelaatikosta!!!

nelkku

Täältä kans ns. hiljainen seurailija liittyy keskusteluun.

Onko kellään ollut ongelmia softatuissa autoissa, kun palstalaisten autoissa näitä virityssoftia tuntuu olevan?

Itse olen miettinyt 118kW perusvatkuliin 154kW virityssoftaa.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: a4_girl - 12.04.11 - klo:12:52
Kiitsa Nudde ja Pertsa, mä kokeilen huomenna tai ylihuomenna uudelleen  ;)  Se juurikin sanoo jotain että tällähetkellä ei pysty näyttään mitään tietoja.. Öljyt vaihdettiin siis eilen. Kyllä sinne moottoriin sitä öljyä miltei 7l laitettiin eikä sitä tuolla autokatoksen hiekalla näyttänyt olevan ainakaan yhtään et eiköhän se siellä moottorissa ole  ;D  Oon vaan NIIN tarkka tosta autostani!  8)  ::)
A5:ssä ohje sanoo: Moottori normaalilämmössä. Sammuta, avaa konepelti , odota n. 2 min. Laita _virta_ päälle, ja pistä öljynnäyttö päälle, palkin pitäs ilmaantua hetken kuluttua.

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy