Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Skula

Lainaus käyttäjältä: Flat - 30.03.11 - klo:09:47
Vakavasti ottaen, ei tämä taida nyt mikään ONNI olla, mutta kivaa on ollut ja hymyilyttänyt. Liekö sitten pikkulintujen aiheuttama iloa vai jotain muuta. Ota siitä selvää.

Mutta se siitä ja loput testamentissa. Ehkä joskus sitten lisää, jos alkaa siltä tuntumaan, että pitää tänne tilittää tarkemmin.

Vai niin. Aika törkeetä. Jos et suostu paljastamaan mitään, minä menen syömislakkoon, tai siis, ei - en kestä syömäti, joten siis menen vaan boikottiin muuten vaan... Koko arena menee pannaan jos et paljasta mitään.. En palaa ennen kuin paljastat mistä on kyse.

Heippa!

Ai niin.. Hienoo!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Pertsa

Eikun nyt mä sen keksin, onko nelkku on saanut lisää voimaa, kyllähän semmoinen pistää hymyilyttämään....  ::)

Wilburi

Samaa tässä mietin. On tainnut Flat vierailla LMS:ssä tai vastaavassa pajassa. Jotenkin sellainen fiilis tuli tuosta Flat:n edellisestä kommentista?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Flat

LainaaVai niin. Aika törkeetä. Jos et suostu paljastamaan mitään,
niin , keneltähän tämän pahan tavaon olen oppinut?

Lainaa^Flat on voittanu lotossa, tai sitten tilannut uuden vitosbemu

Eikun nyt mä sen keksin, onko nelkku on saanut lisää voimaa, kyllähän semmoinen pistää hymyilyttämään...

mistä te kaiken tiedätte?

en ole kertonut kenelekkään että voitin lotossa, ostin uuden bemun jonka lastutin heti.
Nyt skulakin voi lopettaa lakkoilun :)

Asiaan, tuo oma kippo kyllä tuntuu syövän öljyä edelleen, auton öljynvaihtoväli on vakiintunut 15tkm:ksi ja siinä välissä pitää lisätä vielä 1 litra öljyä. Huoltoväli on sentään pysynyt 30tkm:ssä.

1.8 "APR" Q

LainaaSaataisinkos me tästä autosta kuvia näytille ennen kuin vaihdat tämän pois? Muistelen, että entisestä autostasikin sinun piti laittaa kuvia, mutta eipä niitä kerennyt täällä näkemään...
Yritetään ja taishan siitä jo yksi kuva täällä ollakin...
LainaaMiltä nuo Pirellit muuten tuntuvat, ilmeisesti tien kallistukset tuntuvat? Entäs melupuoli? Paljonko sulla on nyt paineita renkaissa?
Kyllähän nuo hiukan uraherkät ovat. Rengasmelua hiukan enemmän kuin 225 leveissä Nokian Zetoissa. Paineita pistin 2.7 joka renkaaseen,testataan nyt niillä jonkin aikaa.
LainaaOn onko se etovedon ja q:n ero niin iso kuin isot pojat väittää ?

nythän sulla on hyvä vertailupohja kun on "sama" auto alla eri tekniikalla.
Kyllähän tuon eron huomaa sulillakin teillä. Kaarreajettavuus "jämäkämpää",ja eleetön käytös kaikin puolin muutenkin. Nelkku ei etuvetoisenakaan paljon vedellyt,mutta nyt se vähäinenkin "tempominen" kiihdytyksissä loistaa poissaolollaan. Ja sit kun sattuu olemaan liukasta.... :)? Miksen aikaisemmin ole jo vaihtanut Quattroon?
Tuohon vielä tuo em. jouset ja softa...niin avot :)! Olen aika myyty!
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 30.03.11 - klo:19:16
Asiaan, tuo oma kippo kyllä tuntuu syövän öljyä edelleen, auton öljynvaihtoväli on vakiintunut 15tkm:ksi ja siinä välissä pitää lisätä vielä 1 litra öljyä. Huoltoväli on sentään pysynyt 30tkm:ssä.
Tämäpä kummallista, onkohan ne jotenkin edellisessä huollossa laittaneet sulle 15tkm kiinteän vaihtovälin vahingossa? Mulla se on ollut noin 25-26tkm ja about samaa näyttäis ennuste nytkin.
Tuo on kans tuo öljynkulutus kumma juttu näissä vehkeissä. Muistaakseni sullahan ei alussa kulunut öljyä yhtään tai ei juuri yhtään ja sitten alkoi kulua eka huollon jälkeen, oliko se niin? No anyday, jos litra menee/15tkm niin eihän tuo ole mitään.

EDIT : Tai siis tuo litra/15tkm ei ole mitään kun otetaan huomioon että kyseessä on VAG.

Flat

Kyllähän se mielestäni alussa paljon pidemmälle meni ilman öljynlisäystä. Ja totta, oliskohan kiinteä 15tkm öljynvaihtoväli, vai voiko sellaista olla kun huoltoväli on silti 30tkm ?

Ei tuo öljynlisäys paha asia ole, saapahan kone tuoretta öljyä vähän tiheemmin, hyvästähän tuo koneelle on.

Markku J

1.8 "MTM": Mukava kuulla quattro -havaintosi - samat edut olen minäkin havainnut.

245 -orkkisrenkaat kun vaihdoin 225 -leveisiin, niin quattron ajettavuus parani vielä aivan merkittävästi. Suosittelen lämpimästi sitä.

1.8 "APR" Q

Lainaa245 -orkkisrenkaat kun vaihdoin 225 -leveisiin, niin quattron ajettavuus parani vielä aivan merkittävästi. Suosittelen lämpimästi sitä.
Tarkoitus olisi viimeistään syksyllä hommata 225/40 19-tuumaiset alle.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Markku J

Minulle Vianor maksoi varsin hyvin noista alkuperäisrenkaista vaihdossa 1 tkm ajettuina. Se on kallis rengaskoko ainakin Suomessa.

Flat

LainaaKyllähän tuon eron huomaa sulillakin teillä. Kaarreajettavuus "jämäkämpää",ja eleetön käytös kaikin puolin muutenkin. Nelkku ei etuvetoisenakaan paljon vedellyt,mutta nyt se vähäinenkin "tempominen" kiihdytyksissä loistaa poissaolollaan

Olen minäkin nyt "foorumin pakottamana" ajautunut ajamaan q:ta, ja montakin kertaa, mutta en siltikään saa sitä erinomaisuuden tunnetta, mistä monet täällä puhuvat. Jälkimmäisen lauseen allekirjoitan, mutta, mutta. Onkohan vika siinä, että q ei ollut oma ja siitä puuttui  se pieni tunneside? Mutta rehellisesti sanoen, foorumin yllyttämänä voisin ostaa q:n seuraavaksi mikäli leirissä pysyisin..

Markku J

Nelivedon etevämmyyden kesäajossakin olen itselleni todentanut myös meidän ex-T5 -Transportterilla ja Passatilla, vaikka olivat haldex -pohjaisia. Suuntavakavuus uraisilla teillä on etuvetomalleja parempi noissakin, vaikka takana vetoa on vain se 10% suoralla, kesäisellä uratiellä.

Sama havainto myös Bemarin xDrivesta koeajoilta, ja omasta X5:stä. Hienosti menee urissa. Takavetokin menee mutkiin mukavasti, mutta Bemulla huomaa tuon suuntavakavuuden parantumisen urateillä nelivetojen yhteydessä. Siksipä tuo 530 dA xDrive Touring kisaili A7:n kanssa viimeiselle metrille tässä uusimmassa autokaupassani.

1.8 "APR" Q

LainaaMinulle Vianor maksoi varsin hyvin noista alkuperäisrenkaista vaihdossa 1 tkm ajettuina. Se on kallis rengaskoko ainakin Suomessa.
Ajelen nyt hetken aikaa noilla Pirelleillä ja katson rauhassa mitä rengasta ja vannetta seuraavaksi alle pistän. Todennäköisesti 19,mutta jopa 20-tuumainen on käynyt mielessä.
Alla olevat 18-tuumaiset Starit menevät talvikumeille ja Pirellit jätän todennäköisiesti talliin (menevät sitten auton mukana vaihdossa,joskus kun vaihdean auton ;))
LainaaOlen minäkin nyt "foorumin pakottamana" ajautunut ajamaan q:ta, ja montakin kertaa, mutta en siltikään saa sitä erinomaisuuden tunnetta, mistä monet täällä puhuvat. Jälkimmäisen lauseen allekirjoitan, mutta, mutta. Onkohan vika siinä, että q ei ollut oma ja siitä puuttui  se pieni tunneside? Mutta rehellisesti sanoen, foorumin yllyttämänä voisin ostaa q:n seuraavaksi mikäli leirissä pysyisin..
Tuo Quattron saloihin sisään pääseminen vaatii hiukan enemmän ajoa,kuin satunnaiset koeajot. Vielä kun pääsee kunnolla "veivaamaan" Quattroa vaihtelevassa kelissä,niin erotkin huomaa paremmin.
Ei tuo itsellekään heti "avautunut",mutta pari kovempaa talvea ja useat pidemmät ajokokemukset usealla eri Audin Quattrolla vakuutti mut.

Pertsa

Ja eron huomaa hyvin usein niinpäin että  kun on sillä q:lla jo jonkin aikaa ajanut ja siihen tottunut ja sitten joutuu yhtäkkiä etuvetoisen rattiin, varsinkin talvella, niin eihän se ole ollenkaan kiva kokemus  ::)

mackaiveri

20" vanteet...  huh huh....

Tämän löysin netistä.......

- Mitä hyötyä on jos vaihdan autooni suurempikokoiset vanteet?

Yleensä vain ulkonäkö. Auton jousittamattoman massan kasvu on myrkkyä ajo-ominaisuuksille ja suuremmat vanteet ovat aina raskaammat kuin pienemmät samanlaiset. Joskus vannekoon kasvattaminen voi olla perusteltua nopeusmittarivirheen eliminoimiseksi kun halutaan käyttää matalampiprofiilisia renkaita mutta silloin vanteiden osalta kyseessä on uhraus kokonaisuuden parantamiseksi; vannekoon suurentamisella ei sinällään ole minkäänlaisia positiivisia vaikutuksia ajo-ominaisuuksiin.

Toinen pointti on että jos ajo-ominaisuuksia tosiaan ajatellaan niin vanteet tulisi mitoittaa auton jarrujen mukaan, samalla tavalla kuin kilpa-autoissa joista suuret vanteet ovat muoti-ilmiöksi siviiliautoihin tulleet. Joskus on pakko tehdä kompromisseja eli esimerkiksi 345mm jarrulevyt satuloineen mahtuvat juuri ja juuri 17" vanteisiin ja suuria vanteita on pakko siitä syystä käyttää vaikka muiltaosin 16" tai 15" vannekoko olisi parempi vaihtoehto auton ajo-ominaisuuksien kannalta. Tavallisten siviiliautojen jarrulevyjen koko on yleensä 240-310mm ja ne mahtuvat kivuttomasti 13-16" vanteisiin.

K70

Ehkä tätä ei pitäisi tälläisellä palstalla edes mainita, mutta mulla oli ennen ostopäätöstä vuokrattuna nastarenkailla varustetty tq viikonlopun yli ja ajoin sillä keskellä talvea lähes tuhat kilometriä, enkä minä onneton päässyt sillä etenemään yhtään sen nopeammin kuin etuvedolla kitkarenkain.

Flat

Lainaa- Mitä hyötyä on jos vaihdan autooni suurempikokoiset vanteet?

Yleensä vain ulkonäkö.

Eiköhän tuo ole ihan riittävä peruste, ja vieläpä hyvä sellainen. Tuskimpa kukaan 20" vanteita hommaa mukavuuden vuoksi tai suorityskykyä lisäämään. Haittapuolet ovat varmasti tiedossa, mutta siitä huolimatta tunteella mennään. Autoilua aidoimmillaan!

Kyllähän se tuolla kadulla on kivä kävelä jos näkee jonkun hienon kipon jossa on isot näyttävät vanteet alla. Mielummin näin kuin 15":set. Ilo on molemminpuolinen, kuskilla ja katsojalla hyvä mieli. Win-win tilanne.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: mackaiveri - 30.03.11 - klo:20:36
20" vanteet...  huh huh....

- Mitä hyötyä on jos vaihdan autooni suurempikokoiset vanteet?

Joku voisi kysyä myös seuraavaa:

Mitä hyötyä on, jos ostan uuteen autooni lisävarusteena metallivärin?

mackaiveri

Metalliväri ei lisää jousittamatonta massaa ;) "isot" vanteet varmaan enemmän.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: mackaiveri - 30.03.11 - klo:21:03
Metalliväri ei lisää jousittamatonta massaa ;)

No ei, mutta hankala sillekään on mitään muita kuin ulkonäöllisiä perusteita löytää. :)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: K70 - 30.03.11 - klo:20:52
Ehkä tätä ei pitäisi tälläisellä palstalla edes mainita, mutta mulla oli ennen ostopäätöstä vuokrattuna nastarenkailla varustetty tq viikonlopun yli ja ajoin sillä keskellä talvea lähes tuhat kilometriä, enkä minä onneton päässyt sillä etenemään yhtään sen nopeammin kuin etuvedolla kitkarenkain.
Joo en eppäile yhtään. Mutta ei se vissiin olekaan se q:n pointti se että pääsis mahollisimman nopeasti etenemään... ;)

Markku J

Eipä ole tosiaan nopeus se kriteeri, vaan se Bemun slogan "ajamisen iloa", mikä on aika osuva myös quattroon.

Melo

Ajofiilispuristina koin että etuvetoinen ei ollut hyvä, quattro oli heti eri maata. On se kumma jos jengi ei muka tunne eroa onko vetoa edessä vai takana..

No, itse olen tänään ajellut ekat kilsat omalla quattrolla ja auto tuntuu oikein hyvältä. Potentiaalia on ja odotan että jossain välissä saan väännettyä Eibachit sisään, oletettavasti kesärenkaat tuovat myös ripauksen lisää kontrollia ohjaukseen. Talvirenkaina on Goodyearin kitkat 225/50-17 koossa.

Värivalintaan olen tyytyväinen, Laavanharmaa on näyttävän arvokas väri ja toimii etenkin sedanissa hyvin kromien kanssa.

Nudde

LainaaAsiaan, tuo oma kippo kyllä tuntuu syövän öljyä edelleen, auton öljynvaihtoväli on vakiintunut 15tkm:ksi ja siinä välissä pitää lisätä vielä 1 litra öljyä.

sinähän vähällä pääset sitten!

Nudde

LainaaAjofiilispuristina koin että etuvetoinen ei ollut hyvä, quattro oli heti eri maata. On se kumma jos jengi ei muka tunne eroa onko vetoa edessä vai takana..

onko veto takana quattrossa?, luulin että se oli neliveto  :)

P.S Vielä pari hymiötä lisää..... :) :) :) :) ei niin vakavasti otettavaa tekstiä tämä mun postaus.

Melo

Vastaus - Riippuu ihan tilanteesta  ;D voihan se olla etuvetoinenkin  :o :o

Niille jotka eivät huomaa tai välitä eroista ajettavuudessa voin lohduttaa että en huomaa juurikaan makueroja viineissä tai viskeissä.

Nudde

LainaaNiille jotka eivät huomaa tai välitä eroista ajettavuudessa voin lohduttaa että en huomaa juurikaan makueroja viineissä tai viskeissä.

minä huomaan kyllä eroa autoissa, viinit ja viskit ovat molemmat yhtä pahoja, en koske niihin!

LainaaVastaus - Riippuu ihan tilanteesta  Virnistää voihan se olla etuvetoinenkin 

niin ja koska se on nelivetoinen, ihan oikeasti vetää kaikilla pyörillä?  :o

Flat

LainaaAjofiilispuristina koin että etuvetoinen ei ollut hyvä, quattro oli heti eri maata. On se kumma jos jengi ei muka tunne eroa onko vetoa edessä vai takana..

Kyllähän se huomaa, mutta että se olisi niin ylivoimainen vajaavetoon nähden, niin sen kyseenalaistan. Samasta syystä lipitän 10EUR viinejä enkä 20 EUR.
Puristeille fiilistely on ymmärrettävää.....

LainaaMitä hyötyä on, jos ostan uuteen autooni lisävarusteena metallivärin?
Hopeiset autot kulkee nopeampaa. Hupeanuoli nääs. Ja se metallivärien erikoislakka vähentää ilmasvastusta.
Huoleton väri tuo on, hopea meinaan,pääsee varmaan kaikista vähemmällä puunaamisella ja pesemisellä.

Wilburi

LainaaMitä hyötyä on jos vaihdan autooni suurempikokoiset vanteet?

Nyt tulee huono vertaus, mutta miksi pitää tumman puvun kanssa pukukenkiä, kun voi käyttää lenkkitossuja. Ovat paljon mukavammat jalassa, niillä pääsee kovempaa jne. Ei noissa pukukengissä ole mitään muuta järkeä kuin se, että ovat tyylikkäämmät. No Palefacehän käyttää puvun kanssa lenkkareita.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Pertsa

Tuossa joku asennellut RS5 maskin A4:een. vähän on joutunut jotain modailua tekemään että istuu yläpäästään paikalleen. Sumarigrillitkin modattu. Ja muutakin pientä customointia. Ei paha.
http://www.audizine.com/forum/showthread.php/414264-Dasquades-B8-avant-WIP

Noista samalla tavalla tuunatuista sumarigrilleistä tais olla aiemmin kuva tuolla tuunausosiossa jossain toisessa B8:issa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy