Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Quality

Tännehän suorastaan vyöryy uusia aanelkkuja - jo kaksi uutta foorumilaista on ilmoittautunut tänä iltana. Onnittelut kummallekin hienoista kokoonpanoista! Ja erityismaininta jotpee:lle, joka vaihdoit upean auton vieläkin upeampaan ;). En yhtään ihmettele, että Saabin seuraajaa oli vaikea valita, sen verran hienosta ajokista jouduit luopumaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 23.03.11 - klo:21:36
OK, jos yhtään musiikinkuuntelu kiinnostaa, niin ASS on oikeasti hinnaltaan paras lisävaruste A4:ään.

Kyllä, lisähinta ei ole paha ja todella hyvin soi. Ajoin viikonlopun koeajoautolla jossa tuota ei ollut ja kyllä sen selvästi huomasi - vaikken mikään hifisti olekaan.
Passat GTE Variant

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: jotpee - 23.03.11 - klo:22:17
Audi-tulokas ilmoittautuu, eli maaliskuun alkupuolella tein tilauksen ensimmäisestä Audistani. Auto on A4 Avant 2,0 TFSI 155 kW quattro S-tronic Alpine Pro-paketilla. Lisävarusteista ruksasin:
- perusparkkitutkan
- Audi Sound Systemin
- Bluetooth-paketin
- rattivaihteenvalitsimet
- sisävalopaketin
- säilytyslokeropaketin
- sähköisesti kääntyvät peilit
- kiiltolistat ja kirkkaat kattokaiteet
- vetokoukun
- kvartsinharmaan metallivärin

Hyvä paketti. Vähän aikaisemmin kerroin monista noista kommentteja, mutta pari varustetta/kommenttia unohtui:
- perusparkkitutka: lisäsin tämän jälkikäteen ja pienen lisähinnanhan siitä sai maksaa jälkiasennettuun verrattuna, mutta se kannatti. Tehdasasennettu näyttää paremmalta, sen asetuksia pystyy säätämään valikoista ja kivana extrana radion ääni vaimenee peruutuksen ajaksi jotta tutkan äänet kuuluvat paremmin.
- säilytyslokeropaketti: pari hassua lokeroa, mutta oli pakko ruksia jotta saa etupenkkien taskut jotka ovat meillä varsin tarpeelliset. Nämä pitäisi kyllä mielestäni olla autossa jo vakiona.

Ja nuo rattivaihteenvalitsimet todellakin kuuluvat tuollaiseen autoon. Ovat piste iin päälle.

LainaaAudin lisävarustepolitiikka on sanalla sanoen aika nihilistinen, yli 50 kâ,¬ autossa ei ole edes hanskalokeron valoa vakiona...

Todellakin, ymmärrys on meinannut pariin kertaan loppua. Edellisessä B7:ssa oli sellainen jännä varustehauskuus, että takaoviin piti ruksia sähköikkunat lisävarusteina.  ???

Hieno auto tuo on, itse en ole vielä toistaiseksi pettynyt autossa mihinkään!
Passat GTE Variant

Nudde

Hienoa että saadaan lisää A4:laisia palstalle. Hienoja autoja teille tulossa, onnea!

Skula

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 24.03.11 - klo:08:23
- perusparkkitutka: lisäsin tämän jälkikäteen ja pienen lisähinnanhan siitä sai maksaa jälkiasennettuun verrattuna, mutta se kannatti. Tehdasasennettu näyttää paremmalta, sen asetuksia pystyy säätämään valikoista ja kivana extrana radion ääni vaimenee peruutuksen ajaksi jotta tutkan äänet kuuluvat paremmin.

Hih, nuo perseeseen tulevat finnit ovat jonkun mielestä kauniit? Kammotukset ne on, oli ne sitten jälkiasenteiset tai originaalit. Itse asiassa jälkiasenteiset kehittyy koko ajan, ja kameraa ei voita mikään.

Kyllä mua on kaikissa peruutustutkallisissa autoissa tuo piipitys ärsyttäny tolkuttomasti, ja sit se vielä kehtaa radiota vaimentaa. Näin ne menee ristiin toisilla ajatukset.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 24.03.11 - klo:08:23

Edellisessä B7:ssa oli sellainen jännä varustehauskuus, että takaoviin piti ruksia sähköikkunat lisävarusteina.  ???

No tuosta oman auton ruksittomuudesta onkin tullut kuittia  ;D meinasin viritellä sähköt mutta summa summarum kun välillä lapsia kyydissä on oikeastaan hyvä turvallisuusseikka se että takaikkunat on saatavissa auki riippumatta sähköistä sun muista. Eli joka negaatiolla on myös oma positionsa.  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

K70

LainaaEdellisessä B7:ssa oli sellainen jännä varustehauskuus, että takaoviin piti ruksia sähköikkunat lisävarusteina.
Näinhän se oli, paitsi 2007 malleissa. Mutta eipä tämä vielä mitään. Jos B8:ssa haluaa valon hanskalokeroon, pitää olla valittuna valopaketti ja jos haluaa vielä lukon siihen, pitää olla valittuna säilytyslokeropaketti. Premiumia sano.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: skula - 24.03.11 - klo:08:49
Hih, nuo perseeseen tulevat finnit ovat jonkun mielestä kauniit? Kammotukset ne on, oli ne sitten jälkiasenteiset tai originaalit. Itse asiassa jälkiasenteiset kehittyy koko ajan, ja kameraa ei voita mikään.

No, mustassa autossa nuo ovat melkoisen huomaamattomat ja paremman näköiset kuin edellisen B7:n jälkiasennus-Cobrassa. Jos noista häiriintyy, niin tarkkaa on.

Ja jos nuo pelastavat auton kolhuilta vaimon peruuttaessa, niin ovat hintansa arvoiset.
Passat GTE Variant

Skula

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 24.03.11 - klo:13:50
No, mustassa autossa nuo ovat melkoisen huomaamattomat ja paremman näköiset kuin edellisen B7:n jälkiasennus-Cobrassa. Jos noista häiriintyy, niin tarkkaa on.

Ja jos nuo pelastavat auton kolhuilta vaimon peruuttaessa, niin ovat hintansa arvoiset.

Mustassa toki, mutta kuka nyt mustan auton ottais? Se on jo niin "out", sehän on fordin väri vielä!  :D

Ja kyllä oma puoliso kaatoi yhden 4-5m kuusen vaikka tutkat oli. Ja työpaikalla eräs nainen peruutti melko vauhdikkaasti seinään isäntänsä auton. Totesi jälkeenpäin vain että eihän tuo piippaus mitään ole jos se ei käske pysähtymään.

fleetwood

No, kukin tyylillään  :)
Passat GTE Variant

apa

Onnea vaan jotpeellekin hienosta autosta! Onpahan vielä vähän paremmilla herkuillakin kuin oma. :) Ja noista lisävarusteista olen kyllä vähän samaa mieltä, 50 kâ,¬ autossa voisi olla vähän enemmän herkkuja jo vakionakin. Jotain ihan perusjuttuja kuten tuo hanskalokeron valo ja taskut etupenkkien selkänojissa, mutta sitten myös reilusti halvemmissa vehkeissä alkaa olla jo mukana esim. parkkitutka, monitoimiratti, tummentuva taustapeili, alykäs avain yms. mistä saa A4:ään helposti maksaa pitkän pennin extraa.

Nuo A4:n finnithän on kyllä nykyään melko huomaamattomat. Itse meinasin ensin olla kokonaan ilman, mutta avovaimo vähän tuohon tutkaan suostutteli. Ja kyllä tuo APS Plus ihan kätevältä peliltä vaikutti, kun se toisessa koeajoautossa sattui olemaan.
Audi A4 Avant LoQ 2.0 TDI quattro S tronic -17

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: apa - 24.03.11 - klo:20:27
Onnea vaan jotpeellekin hienosta autosta! Onpahan vielä vähän paremmilla herkuillakin kuin oma. :) Ja noista lisävarusteista olen kyllä vähän samaa mieltä, 50 kâ,¬ autossa voisi olla vähän enemmän herkkuja jo vakionakin. Jotain ihan perusjuttuja kuten tuo hanskalokeron valo ja taskut etupenkkien selkänojissa, mutta sitten myös reilusti halvemmissa vehkeissä alkaa olla jo mukana esim. parkkitutka, monitoimiratti, tummentuva taustapeili, alykäs avain yms. mistä saa A4:ään helposti maksaa pitkän pennin extraa.

Nuo A4:n finnithän on kyllä nykyään melko huomaamattomat. Itse meinasin ensin olla kokonaan ilman, mutta avovaimo vähän tuohon tutkaan suostutteli. Ja kyllä tuo APS Plus ihan kätevältä peliltä vaikutti, kun se toisessa koeajoautossa sattui olemaan.

Tästä voisi kehittää pollin?? Pukua ostaessani läpsin aina myyjää näpeille jos edes suunnittelee taskujen avaamista. Sama juttu päällystakkien ulkotaskujen kanssa. Mikään ei ole kamalampaa, kuin täyteen survotut ja lihapiirakan näköiset taskut. Jos mun autossa olis taskut selkänojissa, niin repisin varmasti ne irti. Rouvan autosta en revi, tyhjentelenpä vain aina takapenkille, kun asiaa kiesiin on.

(kieli keskellä kirjoitettu mutta totta joka sana :)    )
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Markku J

Ihmettelen, jos nuo tehdasparkkitutkan anturit jotakuta häiritsevät. Niin hienosti ne on Audissa kätketty, ja niiden ohuet ääriviivat, jotka sieltä voi löytää, tuovat vaan mielestäni lisäarvoa osoittaen, että autoa on varusteltu. Kaukaa haettua on sanoa, että tehdastutkat rumentaisivat autoa.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.03.11 - klo:20:52
Ihmettelen, jos nuo tehdasparkkitutkan anturit jotakuta häiritsevät. Niin hienosti ne on Audissa kätketty, ja niiden ohuet ääriviivat, jotka sieltä voi löytää, tuovat vaan mielestäni lisäarvoa osoittaen, että autoa on varusteltu. Kaukaa haettua on sanoa, että tehdastutkat rumentaisivat autoa.
Samaa mieltä joka sanasta.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Trooper_75 - 23.03.11 - klo:16:40
Uudessa TL:ssa mielenkiintoinen vertailu A4 vs. V60 180 hv:n bensiiniturboilla ja automaatilla.

Vaikka tehot samat niin testin lukeneet varmaan huomasivat vollen pienemmän koneen - 1.6 l 'vinkutin' ei vaan anna sitä kyytiä mitä 2 l , sanoo viherpiipertäjät mitä tahansa.

Samaa annettiin ymmärtää myös maanantaisessa Puskurin 200 heppasten 'jumppa'-autojen testissä, Peson TT-alike ei ollut niin 'täytetäisen' tuntunen kun käytetty audin originelli.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.03.11 - klo:20:52

Täällä ollaan ehdottomasti samaa mieltä. Ei häiritse meikäläistä pätkääkään. Samaa mieltä Markun kanssa siitä, että tuovat lisäarvoa auton varustelun kannalta.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Skula

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.03.11 - klo:20:52Niin hienosti ne on Audissa kätketty, ja niiden ohuet ääriviivat, jotka sieltä voi löytää, tuovat vaan mielestäni lisäarvoa osoittaen, että autoa on varusteltu. Kaukaa haettua on sanoa, että tehdastutkat rumentaisivat autoa.

Ai. Eli parkkitutkat ovat se asia joka tekee autosta varustellun!

Ymmärrän kyllä että jonkun mielestä ne rinkulat ovat kauniit - koska ovat samalla myös statussymboli vauraudelle   ::)

Hallelujaa!

(onneksi mulle tulee peruutuskamera, toki se piilotetaan niin hyvin ettei se näy vaurauden symbolina ulos)

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: skula - 24.03.11 - klo:21:05

Ymmärrän kyllä että jonkun mielestä ne rinkulat ovat kauniit - koska ovat samalla myös statussymboli vauraudelle   ::)

Hallelujaa!

(onneksi mulle tulee peruutuskamera, toki se piilotetaan niin hyvin ettei se näy vaurauden symbolina ulos)

Varustelulla voi kaiketi olla niin monta merkitystä eri ihmisille  ??? Tärkeimmät lisävarusteet mitä itse kaipaisin tällä hetkellä ovat kulutus alle kolmen litran ja itsestään uusiutuvat renkaat aina 10tkm välein.

Wilburi

Miksi alle kolmen litran kulutus. Jos renkaiden pitää uusiutua 10 tkm:n jälkeen, niin eikö tankinkin pitäisi täyttyä itsestään?  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Markku J

No - ei ne tutkat tee autosta varusteltua, mutta nykyautossa ne ovat minulle itsestäänselvyysvaruste. Ei niillä pääse paljon henkseleitä paukuttelemaan, enkä sitä haekaan, vaan ratkaisua todelliseen tarpeeseen parkkihalleissa. Hyvin toimii Audin etu- ja takatutkapaketti. Ilman olisi enää vaikea elää. Kameraa en kaipaa, kun tutkan näyttö on näinkin hyvä.

K70

Tämä ei ole tarkoitettu ketään vastaan, eikä tällä sen suurempaa merkitystä ole, mutta minä ainakin haluan, että auto sellainen muotoilultaan, että sen pysäköimiseen ei tarvita piipittäviä apuvälineitä. Joten skulan kanssa samoilla linjoilla finneistä puskureissa.

Wilburi

Itse olen vanhan kansan edustaja enkä juurikaan piittaa autossa kaiken maailma hilavitkuttimista. Tärkeimpiä asioita ovat hyvä alusta, tehokas/vääntävä moottori, hyvä ajoasento, hyvä ratti, hyvä penkki ja hyvät renkaat/vanteet . Jos nämä varusteet eivät ole kunnossa ei niitä voi millään muilla varusteilla korjata.

Esim. tuo parkkitutka menee varusteisiin, josta ei ainakaan minulle ole mitään hyötyä, kun mielestäni sen verran osaan peruuttaa, että pärjään ilmankin. Piipitysversiot ovat viime vuosituhannelta ja kamerallisten kanssa tarvitsee yleensä jonkin Navigaatio-paikannussateliitti-härpäkkeen, joka maksaa enemmän kuin muut varusteet yhteensä.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Erkka

Lainaus käyttäjältä: K70 - 24.03.11 - klo:21:19
Tämä ei ole tarkoitettu ketään vastaan, eikä tällä sen suurempaa merkitystä ole, mutta minä ainakin haluan, että auto sellainen muotoilultaan, että sen pysäköimiseen ei tarvita piipittäviä apuvälineitä. Joten skulan kanssa samoilla linjoilla finneistä puskureissa.

Mutta, entäs kameralla varusteltu parkkitutka? onko sekin turha vekotin?
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Wilburi

LainaaNo - ei ne tutkat tee autosta varusteltua, mutta nykyautossa ne ovat minulle itsestäänselvyysvaruste. Ei niillä pääse paljon henkseleitä paukuttelemaan, enkä sitä haekaan, vaan ratkaisua todelliseen tarpeeseen parkkihalleissa. Hyvin toimii Audin etu- ja takatutkapaketti. Ilman olisi enää vaikea elää. Kameraa en kaipaa, kun tutkan näyttö on näinkin hyvä.

Näin juuri ja hyvä, että varustelistalta voi valita haluamansa varusteet kulloiseenkin tarpeeseen. VAG-tuotteissa saa sentään valita haluamiaan varusteita toisin kuin vaikka Toyotassa. Edelliseen autoon sai valita lisävarusteeksi tasanopeussäätimen ja siinä olikin lisävarustelista (toki lohkolämppärin joutui tilaamaan ja valitsemaan värin).

Skula

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 24.03.11 - klo:21:22Piipitysversiot ovat viime vuosituhannelta ja kamerallisten kanssa tarvitsee yleensä jonkin Navigaatio-paikannussateliitti-härpäkkeen, joka maksaa enemmän kuin muut varusteet yhteensä.

Jälkiasenteisena(auton vakionäytölle) ei ole todellakaan kallis.. Asennus teettää kyllä jonkin verran hommia..

Toki kameraakaan en heti hommaa, sillä Avantti on naurettavan helppo peruutella, mutta ihan vaan omaksi huvikseni tuon kameran ajattelin laittaa, siihen kun saa sitten DVD pyöritintä yms kiinni myös.

Markku J

Wilburin kanssa olen pitkälti samaa mieltä. Mutta ahtaissa parkkihalleissa A4:n tutkasysteemi oli hintansa arvoinen. Siksi olen jäänyt siihen koukkuun. Se kanssa voi mennä tosi lähelle, kun on tiukka paikka.

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 24.03.11 - klo:21:15
Miksi alle kolmen litran kulutus. Jos renkaiden pitää uusiutua 10 tkm:n jälkeen, niin eikö tankinkin pitäisi täyttyä itsestään?  ;D

Närää herättää varmasti mutta minulle riittää nykyinen teho, tämän hetkinen makuukorkeus ja nykyinen vääntö yhdistettynä raapivien renkaiden lukumäärään. Luonnollisesti ilman vaihdekepin turhaa vatkaamista. Kollegaakaan ei Fordillaan lohduttanut peruutustutkat laisinkaan kun kuori uuden kiesinsä kyljen ruvelle parkkihallissa. Ei piippaillut kyljestä.

(vastaus on offensiivinen, älköön kukaan pahastuko)

K70

LainaaMutta, entäs kameralla varusteltu parkkitutka? onko sekin turha vekotin?
Minulle on turha. Mutta varmaan varsinkin pystyperäisessä autossa, jossa takaikkuna aina umpeen muurautunut, monille ihan tarpeellinen.

Melo

Erikoisia kommentteja noista parkkitutkista. Taitaa olla hyvä että ne ovat lisävarusteina audeissa

Hei miettikää kuinka paljon A-femmoja myytäisiin jos business-pakettia ei olisi pilattu  :P

Loco

Lainaus käyttäjältä: skula - 24.03.11 - klo:21:05

Hallelujaa!

Minua alkoi nyt hävettää nuo oman autoni rinkulat, kun vielä molemmissa päissä ovat. Näkisittepä nolotukseni.

Nyt ymmärrän hölmöyteni. Maksoin vielä rahaa noista.

Valaistuin! Kiitos skula.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy