Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Flat

Lainaaellen innostu teippaamaan niistä hiilarikopioita..

Vaikken karppauksesta välitäkkään, niin tässä asiasssa karppaus on paikallan. Mitä vähemmään hiilareita , sen parempi.....

Nudde

LainaaVaikken karppauksesta välitäkkään, niin tässä asiasssa karppaus on paikallan. Mitä vähemmään hiilareita , sen parempi.....

juuri näin, en voisi itse asian paremmin ilmaista!

Ohikulkija

LainaaMinulla oli juurikin nuo hardis ja softaversiot kuin sinulla ja softa päivitettiin versioon SW 0310 ja sen jälkeen SDHC kortit alkoivat toimia. Sama päivitys on tehty myös muutamalle muulle forumilaiselle myös.

Nyt on yritetty vaihtaa softa versioon 0310, mutta ei vaan onnistunut. Vähän vanhempiin malliin ja uudempiin versioon päivitys onnistuu, mutta ei juurin tähän minun laitteeseen. Viikko 19/09 valmistuneisiin autoihin päivitys onnistuu kuulema kaikkiin.
Edes radion vaihto uudempaan ei onnistu, koska tulee ristiriitoja ohjelmiston tjs kanssa.

Tietääkö kukaan saako AUX- liittimeen jonkun laitteen kiinni, että radio näkisi muistikortin sisällön?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 18.04.12 - klo:11:39
Nyt on yritetty vaihtaa softa versioon 0310, mutta ei vaan onnistunut. Vähän vanhempiin malliin ja uudempiin versioon päivitys onnistuu, mutta ei juurin tähän minun laitteeseen. Viikko 19/09 valmistuneisiin autoihin päivitys onnistuu kuulema kaikkiin.
Edes radion vaihto uudempaan ei onnistu, koska tulee ristiriitoja ohjelmiston tjs kanssa.

Tietääkö kukaan saako AUX- liittimeen jonkun laitteen kiinni, että radio näkisi muistikortin sisällön?

Kuinkas sattuikaan noin huono tuuri, eli juuri sinun autoon ei onnistu, mutta vanhempiin ja uudempiin onnistuu  ;D. Minkäs ikäinen tuo autosi on? Milloin rekisteröity/valmistettu?
SVM B856A001 pitäis olla koodi tuolle radion päivitykselle, kysy semmoista huollosta että kokeilevat sitä. Googlaa tuota koodia niin löytyy paljon keskustelua aiheesta.

Ohikulkija

LainaaKuinkas sattuikaan noin huono tuuri, eli juuri sinun autoon ei onnistu, mutta vanhempiin ja uudempiin onnistuu  Virnistää. Minkäs ikäinen tuo autosi on? Milloin rekisteröity/valmistettu?

Kyllä minäkin katsoin kaveria, että onko hän tosissaan, kun hän selosti tätä "onnellista" sattumaa. 
Auto on rekisteröity 9/2008 ja on vuosimallia 2009.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 18.04.12 - klo:15:15
Kyllä minäkin katsoin kaveria, että onko hän tosissaan, kun hän selosti tätä "onnellista" sattumaa. 
Auto on rekisteröity 9/2008 ja on vuosimallia 2009.
Just samanikäinen auto kuin mulla ja mulla on softa päivitetty onnistuneesti. Mulla siis sama HW ja SW versio alunperin kuin sulla (muistaakseni), eli hardis H02 ja softa 0210 -> 0310.
Missä liikkeessä olet käynyt sen kanssa. Jos olet PK-seudulta ja jos mahdollista niin kokeile vaikka Espoon Audicenteriä, siellä softa ja koodaushommat onnistuu.

Ohikulkija

LainaaMissä liikkeessä olet käynyt sen kanssa. Jos olet PK-seudulta ja jos mahdollista niin kokeile vaikka Espoon Audicenteriä, siellä softa ja koodaushommat onnistuu.

Ok, koodin kanssa sinne sitten. Normaalisti asioin Espoon AC:ssa mutta tätä yritettiin Vantaan AC:ssa.

Flat

LainaaNormaalisti asioin Espoon AC:ssa mutta tätä yritettiin Vantaan AC:ssa.

Minulel tehtiin vantaalla ja ilman "koodia"

Pertsa

minulle tehtiin Espoossa ja sielläkin onnistui ilman koodia.

MultiKaasu

Onko joku saanu aurinkolasit mahtumaan aurinkolasikoteloon. Ei mahdu raybanit, eikä ole isot lasit

fleetwood

Jep, hyvin mahtuvat sinne.
Passat GTE Variant

msvahn

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 18.04.12 - klo:20:55
Jep, hyvin mahtuvat sinne.

Mullakin menee helposti sellaiset kolhot muovilasit paksuilla sangoilla..

Ehkä jotkut ton kokoset..

Vaatii vaan oikeen tekniikan, niin yllättävän isot mahtuu. Laseistako oli puhe?  ;D ;D

EDIT: eli linssit edellä sinne ja sangat jännittää kotelon sisäpuolelle.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 18.04.12 - klo:21:17
...Vaatii vaan oikeen tekniikan, niin yllättävän isot mahtuu. Laseistako oli puhe?  ;D ;D

EDIT: eli linssit edellä sinne ja sangat jännittää kotelon sisäpuolelle.
Mulla vähän eri taktiikka. Lasit koteloon niin että käännetään ne ensin ylösalaisin, taitetaan sangat ja laitetaan sangat edellä kotelon kanteen, siis sangat kohti auton kattoa. Sitten luukku kiinni. Hyvin mahtuu metallisankaiset raybanit. Hyvin toimiva minusta tuo kotelo vaikka jotkut sitä kritisoikin.

MultiKaasu

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 18.04.12 - klo:21:31
Mulla vähän eri taktiikka. Lasit koteloon niin että käännetään ne ensin ylösalaisin, taitetaan sangat ja laitetaan sangat edellä kotelon kanteen, siis sangat kohti auton kattoa. Sitten luukku kiinni. Hyvin mahtuu metallisankaiset raybanit. Hyvin toimiva minusta tuo kotelo vaikka jotkut sitä kritisoikin.

Mulle kotelo ei ole tähän mennessä kun aiheuttanut päänsärkyä kun yrittänyt niitä sinne..

MultiKaasu

Edit. Nyt auto muuten saatu takaisin audilta huollosta uuden massapyörän kera.

Seuraavaksi tulee parempi basso, DLS nobelium 12", DLS a6 vahvistin. Vakiosuppari moikkaa vesilintua.
Saatu selville mistä piuhasta saadaan mitäkin singaalia, et seuraavaksi lasikuitua ja puun koneistusta, niin saadaan siedettävä asennus, joko vasemmalla koloon, missä nyt vakiovahvistin, tai ehkä varapyöränkoteloon. Pääte menee ainakin varapyöränkoteloon.

Tänään ajossa väläytteli hehkutuksen valoa pari kertaa, sitten jäi palamaan vähäksi aikaa, sitten sytytti moottorinvikavalon, joka jonku ajan päästä sammui, mutta tuli takaisin myöhemmin, eikä lähtenyt enään pois, vasta kun nollasin kaikki vikakoodit. Vikakoodina näytti jotain kaasuläppä/venttiili systeemiä.. Tod näk EGR??
2.0TDI kyseessä..

Nudde

LainaaMulle kotelo ei ole tähän mennessä kun aiheuttanut päänsärkyä kun yrittänyt niitä sinne..

olen kyllä samoilla linjoilla, hankala käyttää ja sitten ne pitää ääntä siellä......mutta voi olla että en vaan osaa  ???

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 18.04.12 - klo:21:31

Mulla se kääntyvän kotelon pohja on mielestäni pehmustettu, joten työnnän linssit edellä sinne ja sangat ujutan niiden kotelon "kynsien" sisäpuolelle, jotta mahtuu kääntämään kiinni. Taidan myös laittaa lasit sinällään ylösalaisin.. Mulla noi lasit jännittyy siihen kääntyvään kansikoteloon, ettei pidä ääntä. Yhdellä kädellä ne menee liikennevaloissa vaivattomasti.

Saattaa olla joskus eriasennossakin menneet ja muistan kyllä kertoja, kun luukku ei mahtunut kiinni ja piti pyöräyttää pakettia eri asentoon.. Pitäisi joskus tutkia paremmin, miten lasit sinne oikeasti kuuluisi laittaa (ajon aikana aina käyttänyt).
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Pertsa

Jep mullakin on kyllä siellä semmoinen kumimatto. Laitan nyt vielä kuvan, tällä tavalla saan ainakin itse nuo lasit tuonne helposti yhdellä kädellä vaikka ajon aikana.

Gale

Lainaus käyttäjältä: MultiKaasu - 18.04.12 - klo:22:21

Saatu selville mistä piuhasta saadaan mitäkin singaalia, et seuraavaksi lasikuitua ja puun koneistusta, niin saadaan siedettävä asennus, joko vasemmalla koloon, missä nyt vakiovahvistin, tai ehkä varapyöränkoteloon. Pääte menee ainakin varapyöränkoteloon.

Voisitko jakaa tietoa tuosta, että mistä piuhasta tulee mitäkin signaalia? Itseänikin audiopäivitysprojekti kiinnostaisi tehdä, kun tuo ASS ei oikein iske. Eli varmaankin tulee aktiivinen etupää ja subbari ehkä lisätään myöhemmin jos sille näyttäisi tarvetta olevan.
Wide awake in a world that sleeps.

pasiph

Missä muuten autossa on tunkki + mahdollinen rengasavain?

Onko se vararenkaan alla akun vieressä?

rob-s

LainaaMissä muuten autossa on tunkki + mahdollinen rengasavain?

Onko se vararenkaan alla akun vieressä?

Vararenkaan alla/sisällä sen muovikotelon alla takakontin pohjan alla.

edit: tarkensin sijaintia
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

MultiKaasu

Onko joku löytäny vielä niitä 4gb SD kortteja jostain.
Kävin muutamasta paikasta kysyy mutta ei löytyny, kameraliikkeestä naurettiin pihalle kun sanoin että on olemassa 4gb sd kortteja.

Netistä löysin nämä.
http://www.halvathinnat.fi/magento/muistit/secure-digital-sd/4-gb-secure-digital-sd-muistikortti.html

http://www.subtel.fi/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?action=showdetail&artnum=912365&campaign=fi-hintaseuranta/Speicherkarten/912365

Voisko tää toimia?
http://www.e-ville.com/fi/126-muistikortit-ja--tikut/3935-extreme-sd-to-cf-ad--sd-n-cf-muistikorttiadapteri.html

Ohikulkija

LainaaOnko joku löytäny vielä niitä 4gb SD kortteja jostain.
Kävin muutamasta paikasta kysyy mutta ei löytyny, kameraliikkeestä naurettiin pihalle kun sanoin että on olemassa 4gb sd kortteja.

Jostakin luin, että jotkut SDHC kortit ovat silti SD kortteja, vaikka on SDHC merkintä.
Eli jokun merkin SDHC kortti kävisi, pitäisi vaan testata mitkä toimii.
Noi kaksi ensimmäistä pitäisi toimia. Ainakin merkinnän puolesta.
Jos löydät ratkaisun, niin kerro se tänne.

Kannattaa käydä pyytämässä radioon softapäivitystä --> SW0310. Näyttää siltä, että lähes kaikkiin B8:iin sen pystyy tekemään

MultiKaasu

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 21.04.12 - klo:13:17
Jostakin luin, että jotkut SDHC kortit ovat silti SD kortteja, vaikka on SDHC merkintä.
Eli jokun merkin SDHC kortti kävisi, pitäisi vaan testata mitkä toimii.
Noi kaksi ensimmäistä pitäisi toimia. Ainakin merkinnän puolesta.
Jos löydät ratkaisun, niin kerro se tänne.

Kannattaa käydä pyytämässä radioon softapäivitystä --> SW0310. Näyttää siltä, että lähes kaikkiin B8:iin sen pystyy tekemään

http://www.ebay.com/itm/MaxFlash-4gb-133x-SD-non-HC-Secure-Digital-Memory-Card-/290542612866?pt=Digital_Camera_Memory_Cards&hash=item43a5b07182#ht_2559wt_1154

http://www.huuto.net/kohteet/4gb-sd-muistikortti-sininen/218079556

Yritin vaatia sitä päivitystä autoon, samalla kun vaihtoivat audilla kaksoismassapyörän, mutta sanoivat että ei ole mahdollista saada tuohon mun audiin sitä päivitystä.
Pitäisi kuulemma vaihtaa soitin.

Kuka tekee niitä päivityksiä ja mitä maksaa?

volkkari

Nonni. Ã,,sken sitten vajaan vuoden vanhani A4 mittari näytti käynnistyksen jälkeen tältä:

-15 A4 Allroad LoQ

qmckone

Lainaus käyttäjältä: volkkari - 21.04.12 - klo:15:24
Nonni. Ã,,sken sitten vajaan vuoden vanhani A4 mittari näytti käynnistyksen jälkeen tältä:

Turvavyö vaan äkkiä kiinni  :D.
A4 2.0Tq

rob-s

Ei tullut kuitenkaan "bluescreeniä" ..boot & restart..
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

volkkari

Lainaus käyttäjältä: qmckone - 21.04.12 - klo:16:14
Turvavyö vaan äkkiä kiinni  :D.
Ai silläkö tuo valo sammuu?  Pitääpä joskus kokeilla. ::)

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 21.04.12 - klo:16:34
Ei tullut kuitenkaan "bluescreeniä" ..boot & restart..
Ei auttanut heti, mutta kauppareissun ajan parkkipaikalla huilattuaan suostui taas toimimaan normaalisti.
-15 A4 Allroad LoQ

qmckone

A4 2.0Tq

eGetin

Lainaus käyttäjältä: volkkari - 21.04.12 - klo:15:24

Meillä tekee Audi tuota myös satunnaisesti. Tuosta on vähän kehno huollossakin mainita kun näyttö tosiaan tokenee kun pistää auton uudelleen käyntiin (ottamalla siinä käynnistysten välissä avaimen pois ja laittamalla takaisin).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy