Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: qekko - 05.04.12 - klo:17:10
Mielenkiintoisesti FL:ssä on servo aina vakiona...

FL:ssä ei ole hydraulista ohjaustehostinta, se on korvattu sähkömekaanisella tehostimella.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

msvahn

Huomasin tässä vaihtaessani välikelin eurooppakitkat alle 16" orkkisvanteilla, että B8q alkoi hiukan reagoida uriin.
Talvella alla olleet 17" tarvikevanteet pienemmällä ET:llä (7,5"/ET35) menivät kuin juna jokaisella tiellä! Molemmissa 225 leveet kumit. Mulla on tuossa aktiiviohjaus.

Huomannut muillakin autoilla, että joissain leveämpi raideväli on auttanut asiaan. Toisissa taas heikentänyt (BMW). Riippuu ehkä urien perusleveydestä miten auto asettuu niihin.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

qekko

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 05.04.12 - klo:19:03
FL:ssä ei ole hydraulista ohjaustehostinta, se on korvattu sähkömekaanisella tehostimella.
Onko siis tuo pre-FL "Servotronic" hydraulinen, ja FL:n "Servotronic" sähkömekaaninen?
Mikäs teknologia on sitten tuossa minunkin pre-FL vakiotehostimessa?
Ajossa:
Audi A4 Avant quattro 2.0TFSI 185kW (B9)
VW Touran 1.4 TSI DSG 110kW (2016)
Vanhat:
Audi A4 allroad 2.0TFSI 155kW (B8)

Markku J

Juuri noinhan se on. Pre-fl:n vakio ilman servoa on myös hydraulinen, mutta tehostus ei muutu ajonopeuden mukaan.
Olisko tuossa servolla varustetussa säätyvätehoinen hydraulipumppu ?

Sähkötehosteiseen ohjaukseen on "servotronic" varmasti halvempi toteuttaa ohjelmanpätkällä. Vai tietääkö joku, olisiko siinä muuttuva ohjausvälitys ?

Minun ex-A7:ssa oli sähköinen tehostus ja servotronic, mutta saman verran siinä oli ratin kierroksia mielestäni hitaassakin ajossa. Nykyisessä autossani (BMW aktiiviohjauksella) taas huomaa tosi selvästi, että ratin kierroksia on paljon vähemmän hitaissa vauhdeissa, kun ohjausvälitys muuttuu.

Juha_K

Terve!
Mulla on 2.0 tdi 105 kw B8 ja otettu käyttöön 6/08,ajettu 138tkm. Siinä on alkuperäinen jakohihna,joten onko joku ajanut tuon 180tkm.? Vai onko yleinen käytäntö vaihtaa se aiemmin? :)

AudiMan

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 06.04.12 - klo:07:51
Terve!
Mulla on 2.0 tdi 105 kw B8 ja otettu käyttöön 6/08,ajettu 138tkm. Siinä on alkuperäinen jakohihna,joten onko joku ajanut tuon 180tkm.? Vai onko yleinen käytäntö vaihtaa se aiemmin? :)

Minulle sanoivat paikallisessa Audi Centerissä, että suomen oloissa 120tkm kohdalla on suositeltavaa vaihtaa. Mulla mittarissa nyt 115tkm ja kohta ajattelin varata ajan remmin vaihtoon.
Ex:
Audi A4 B8 Avant 2.0TDI -09
Skoda Octavia Combi 2.0FSI -06

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: AudiMan - 06.04.12 - klo:08:06
Minulle sanoivat paikallisessa Audi Centerissä, että suomen oloissa 120tkm kohdalla on suositeltavaa vaihtaa. Mulla mittarissa nyt 115tkm ja kohta ajattelin varata ajan remmin vaihtoon.

Tuon 120tkm suosituksen olen kuullut paikalliseltakin huoltoneuvojalta (Pörhöllä),taidan alkaa kaverilta varailemaan aikaa hihnan vaihtoon.

fleetwood

Poikkesinpa tuossa viikolla paikallisella Audi-diilerillä ja samalla tuli kokeiltua uusi FL puolen tunnin lenkillä. Tekniikka oli sama kuin omassani, joten periaatteessa täysin tuttu auto. Varustepuolella oli sentään jotain pientä kivaa ekstraa eli sisä- ja ulkopuolen S-line, navigointilaite ja Drive select.

Muuta erikoista ei jäänyt mieleen kuin ohjaustuntuma ja se että olihan se aavistuksen verran kivemman näköinen sisältä. Kulutus oli jokseenkin entinen, automaattinen start/stop ei jostain syystä aktivoitunut koeajolla kertaakaan.

Alkumatkan ajelin kaupungissa ja leikin samalla drive selectillä (vaikutus ohjaustuntumaan oli selkeä), tässä vaiheessa tuntumassa ei ollut vielä mitään vikaa. Mutta, sitten ajoin moottoritielle. Rampilta napakka kiihdytys sataseen ja kaistan vaihto - mitä ihmettä - ohjauksessa on jotain vikaa? Ei sentään, mutta alkuvaikutelma oli tuo. Tuntuma keskialueella on jokseenkin olematon, entinen millimetrin tarkka täydellinen tarkkuus puuttuu kokonaan. Tuo korostui erityisesti dynamic moodissa, comfortilla tuo vähän helpotti.

Eipä ole vielä kiire vaihtamaan omaa.

Edit: Ai niin, navigointilaitteen mukanaan tuoma parempi näyttö oli kyllä todella hieno... tuollainen sen pitäisi aina olla.
Passat GTE Variant

honkpa

Auton pesulta juuri palattu..

Yksi pieni huomio tuli tehtyä, takapuskurin alla on ilmeisesti piilokoukun luukku.
Kuuluisikohan tässä olla tuolle aukolle peitelevy tms, nyt vain aukko?

nm; puuttuukohan autosta jotain ;D

jpvain

Lainaus käyttäjältä: honkpa - 07.04.12 - klo:13:13

Yksi pieni huomio tuli tehtyä, takapuskurin alla on ilmeisesti piilokoukun luukku.

Ei minulla ainakaan ole peitelevyä vaan pelkästään aukko siellä, samoin oli vanhassa B8:ssani.
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Ktk

Ei oo B8:ssa luukkua.

honkpa

Okke...

Onkohan siihen saatavilla?

Teppis

Omassa vm 2011 ei ollut luukkua valmiina vetokoukun asennusta varten, vaan se piti kylmästi itse sahata. Mitään luukkuja ei siihen tietääkseni ole olemassa. Hyvä juttu, jos se on uudemmissa malleissa valmiina.

RSOCUstin

lahtito

Lainaus käyttäjältä: honkpa - 07.04.12 - klo:13:13

Itse katsoin eilen samaa, heti tuli mieleen että onko karvakäsille tullut fiba kasausvaiheessa, ja jokin peiteluukku unohtunut sinne laittaa.
No ilmeisesti näin ei sitten ole käynyt, vaan tarkkaan harkittu säästökohde.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Teppis - 07.04.12 - klo:17:15
Omassa vm 2011 ei ollut luukkua valmiina vetokoukun asennusta varten, vaan se piti kylmästi itse sahata. Mitään luukkuja ei siihen tietääkseni ole olemassa. Hyvä juttu, jos se on uudemmissa malleissa valmiina.
kyllä noita luukkuja tai vetokoukun asennusaukkoja oli vanhemmissakin B8:issa jo ihan alusta lähtien, mutta siis peitelevyä niihin ei ollut. Kaikissa tuota aukkoa ei kuitenkaan ollut. Asiaa ihmeteltiin jo aikoinaan UVW:llä. En muista mikä oli logiikka tuossa, mahtoiko riippua moottorista, tai oliko sedan vai avant vaiko tähtien asennosta.

jpvain

Taas pientä hämmästystä uuden auton kanssa. Pesin tuossa talvivanteita ja huomasin kahdessa vanteessa muutaman millin syvyiset urat sisäpuolella, joku sen siihen on kuluttanut mutta mikähän? En muista olivatko kyseiset vanteet edessä vai takana.

"vioittunut vanne":
http://koti.mbnet.fi/jpvain/viallinen.jpg

uraton vanne:
http://koti.mbnet.fi/jpvain/ehja.jpg

Pertsa

^Kyllä tuo  minun slmään kuvasta päätellen näyttää siltä että tuo ura olis ollut tuossa ihan uudesta asti. Liekkö eri valmistuslinjalta/tehtaalta tullut kuin toiset vanteet?

jusba31

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 08.04.12 - klo:13:03
kyllä noita luukkuja tai vetokoukun asennusaukkoja oli vanhemmissakin B8:issa jo ihan alusta lähtien, mutta siis peitelevyä niihin ei ollut. Kaikissa tuota aukkoa ei kuitenkaan ollut. Asiaa ihmeteltiin jo aikoinaan UVW:llä. En muista mikä oli logiikka tuossa, mahtoiko riippua moottorista, tai oliko sedan vai avant vaiko tähtien asennosta.

Itse olen elänyt siinä uskossa että riippuu siitä onko autossa vetokoukkuvalmius vai ei. Tosin nykyäänhän toi on kaikissa suomeen tuotavissa malleissa, mutta josko aiemmin ei ole ollut?

jpvain

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 08.04.12 - klo:18:19
^Kyllä tuo  minun slmään kuvasta päätellen näyttää siltä että tuo ura olis ollut tuossa ihan uudesta asti. Liekkö eri valmistuslinjalta/tehtaalta tullut kuin toiset vanteet?

Siis tuossa vanteen keskikohdassa? ei kyllä näytä lähempää katsottuna siltä, tuo ihan reunan ura kyllä on varmasti ollut alusta asti koska maalit päällä, mutta tuosta keskellä olevasta ovat maalit lähteneet ja tuntuu kaksi erillistä uraa ihan vierekkäin.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 08.04.12 - klo:18:22
Siis tuossa vanteen keskikohdassa? ei kyllä näytä lähempää katsottuna siltä, tuo ihan reunan ura kyllä on varmasti ollut alusta asti koska maalit päällä, mutta tuosta keskellä olevasta ovat maalit lähteneet ja tuntuu kaksi erillistä uraa ihan vierekkäin.

Itelläni oli yhessä uudessa orkkis 16" business vanteessa vastaavanlainen ura sisäpuolella melkein koko kehän matkalla. Vaihdatin uuden.
A4 2.0Tq

Toubbe

Lainaus käyttäjältä: honkpa - 07.04.12 - klo:15:31
Okke...

Onkohan siihen saatavilla?

Ei ainakaan varaosana saanut luukkua. On kyllä aikamoinen kauneusvirhe, varsinkin valkoisessa erottuu reikä hyvin vaikkakin s-line alustalla  :-\
A4 flB8 1.8TFSI -13

a4b8

Onko MMI:ssä oleva oljymääränosoitin miten reaaliaikainen? (Ensimmäinen auto jossa sellainen on). Uudesta lähtien noin sentin vajaa, eli onko suuntaa antava - täysi - vajaa - tyhjä? Tuskin kannattaa lisätä? Nytpä ei taida saada faceliftiin tehtyä pientä pintaremonttia: sumuvalojen, sisustan nappuloiden ym rinkuloita, led-polttimoita jne? Sumuvalojen ympärillekään ei ole tartuntoja.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Pertsa

^Ylä-ja alarajan väli on noin litra. Kun se näyttää täyttä tolppaa niin se vastaa mittatikun ylärajaa ja kun tolppa häviää niin silloin ollaan mittatikun alarajalla. Noin niinkuin suurinpiirtein. Eli jos tolppa on näkyvissä niin kaikki on OK, turhaa sinne on silloin lisäillä varsinkaan kun ei tiedä paljonko uskaltaa tuolloin lisätä, ettei mene ylitäytöksi. Kun tolppa häviää niin menee vielä hyvän aikaa ennenkuin tulee hälytys että lisää öljyä.
Silloin voi kaataa huoletta litran ja tolppa menee taas ylärajalle. Itse lisään aina vasta kun tulee hälytys.
Kyllä kai faceliftiinkin ainakin ledit saa laitettua?

Pekka T

^^ Sitten kun se öljynmäärämittari näyttää tyhjää, niin varoitusteksti tulee ajotietokoneen näyttöön ja kehottaa lisäämään 1 litran verran öljyä.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

honkpa

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 10.04.12 - klo:18:54
Kyllä kai faceliftiinkin ainakin ledit saa laitettua?

Saa hyvinkin päivitettyä sisävalot ledeihin, omaan tuli vaihdettua.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: honkpa - 10.04.12 - klo:19:04
Saa hyvinkin päivitettyä sisävalot ledeihin, omaan tuli vaihdettua.
Millaiset ledit laitoit sisään? Itsellä on vähän huonot ja heikkotehoiset vastuksettomat ledit ja pitäis vaihtaa ne vastuksellisiin.

honkpa

Täältä tuli tilattua sopivat ja otin ns väyläversiot varmuudeksi.

www.hypercolor.de

Hyvin tuntuu valaisevan ja antaa modernimman "lookin" autolle. Oven lätäkkövalolle tuossa
perusversiossa (w5w yksiledinen) oikein riitä tehot, pitänee tilata kolme lediset versiot.

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: honkpa - 10.04.12 - klo:19:17Hyvin tuntuu valaisevan ja antaa modernimman "lookin" autolle. Oven lätäkkövalolle tuossa perusversiossa (w5w yksiledinen) oikein riitä tehot, pitänee tilata kolme lediset versiot.

Ne lätäkkövalot on muuten vakionakin melko surkeat. Vasta yksi ilta tuossa huomasin, että siellähän on jonkinlaiset alaspäin sojottavat valot. Olisikohan kolmilediset sitten tehokkaammat kuin normaalit hehkulamput?

Osaatko vinkata suorilta, millaiset LEDit tuolta sopivat lätäkkövaloihin?
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 10.04.12 - klo:18:54
^Ylä-ja alarajan väli on noin litra. ...

Ja koska tolppa on kahdeksanportainen, niin yksi pykälä eli 1/8 tolppa vastaa n. 0,125 litraa öljyä.
A4 2.0Tq

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy