Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

a-o

Lainaus käyttäjältä: a-o - 20.02.10 - klo:17:17
Miten B8 kuskien autoihin on kiinnitetty etupään rekisterikilpi?

Onko se ruuvattu suoraan puskuriin (maskiin) vai onko käytetty kilvenalustaa?

Ja onko kilpi kilven keskipisteen vai tekstiosan suhteen auton keskilinjalla?

Hoks,

Ehtisikö joku katsoa miten etukilpi on kiinni autossa. Onko kilven alla alustaa vai onko kilpi suoraan maskissa kiinni.

nimim. kohta pitää/saa ruuvata kyltit kiinni!

Pertsa

Kyllä se on suoraa puskurissa/maskissa kiinni ja keskellä kilven keskipisteen suhteen, ainakin mulla.

a-o

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 24.02.10 - klo:22:31
Kyllä se on suoraa puskurissa/maskissa kiinni ja keskellä kilven keskipisteen suhteen, ainakin mulla.

Ok, kiitos paljon! Näin olin kuvista katsovinani.

Täytyy hakea varaosatiskiltä soveltuvat kiinnitystarvikkeet. Ostin jo kilvenalustan, mutta alkoi tuntua siltä, että sillä kilpi tulee liikaa koholle puskurista.

Skulaa

Ei pauku eikå kitise. Mutta kattoverhoilu resottaa apparin kohdalta. Ja takaluukun verhoilusta puuttuu pari nastaa tai jotain kun repsottaa sieltäkin.

Flat

Huomenna auto menee määräaikaishuoltoon. samalla ajattelin vaatia päivitystä soittimen softaan ja valittaa takapään kolinoista kovilla pakkasilla. Lyöydäänkö vetoa että molemmat asiat ovat aivan uusia heille.

Tulipa tässä mieleen, että huomenna on taas lämminta, ja tuskin onnistuvat simuloimaan koeajolenkillä tätä kolahtelua. Miten  homma pitäsi hoitaa, että ensi talven kolinoiden korjailu ei mene omaan piikkiin (takuu ompeutuinut silloin). Pitääkö vaatia että kirjaavat reklamaation jotenkin virallisesti. Tälläinen paperi voisi olla arvokas siinä vaiheessa kun tunnustavat vian tyyppiviaksi ja asiasta on reklamoitu takuuaikana. Onko neuvoja tälläiseen tilanteeseen ?

Toivottavasti  kolahtelu on tuttua heille ja tekevät asialle jotain....

Pertsa

Raportoitko Flat miten käy.
Mun auto taas menee ylihuomenna muutamiin takuujuttujen korjauksiin, mm. se takakontin rullaverhon liukumekanismit ja muuta pientä. Itsekin pyysin (jo etukäteen kun tein lista korjattavista asioista) tuon radion softan päivityksen.

Flat

Lainaa....ja muuta pientä......

Kerro nyt, niin osaan tarkistaa omastanikin ennen huoltoon vientiä.

q_janne

Minkä merkkisiä renkaita Audi toimittelee sportti-paketin mukana tai 17" vanteiden mukana yleensä? 225/45R17 taitaa olla se koko, mutta voiko sieltä tulla mitä tahansa merkkiä vai onko siellä joku hovitoimittaja?

VAG!

aa

q_janne

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 02.03.10 - klo:10:20
Audilla oli muistaakseni 50-sarjalainen 17 tuumaisissa.

Sport-paketin mukana tulevat vanteet taitaa kuitenkin olla 45 vaikka muissa on 50:
Alumiinivanteet 17", 10-puolainen "Star" design, koko 8 J x 17, renkaat 245/45 R17

Markku J

Sport -paketissa on tosiaan nuo samat, kuin minulla oli viime vuoden quattro -kampanjassa. 245/45-17 Star -vanteilla. Renkaina minulla oli tehdastoimituksessa Bridgestone Potenzat 050A. Aika kallis rengaskoko.

225/50-17 on vaihtoehtoinen koko, mikä tuolle Star -vanteelle sopii. Minulla oli sellaiset talvirenkaina ja asennnutin ne alkuperäisille Star -vanteille.

Simola

Ei mene ihan parhaaseen topicciin, mutta tuollaisia LED rekisterivaloja on näköjään olemassa:

http://www.slamit.net/product_info.php?products_id=6469
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Jii74

Sport-paketin yhteydessä itse ruksin pykälää isommat 5-puolaiset Star vanteet 8 Jx18", joissa renkaina on 245/40/ R18.
Mielestäni ihan kohtuuhintaiset nimenomaan tämän paketin kanssa, 570â,¬ ilman veroa.
Ei jaksa säätää vanteita muualta enää tuohon hintaan, katellaan talvikiekkoja sitten kun niitä tarvitsee.
Audi A4 Allroad Quattro 2.0 TDI -18

Markku J

Lisähinta ei ole kovin paha tuossa paketissa. Jos uravetelyä ilmenee, niin nuo saa varmaan rengasliikkeessä vaihdettua pienellä välirahalla 225/45-18 -renkaisiin. Nuo olivat upean suuntavakaat ja tunnottomat urille - toisin kuin 245/45-17. Omistani sain varsin hyvän hyvityshinnan rengasliikkeessä 1 tkm ajettuina.

Pekka T

Tuota Markku J mainitsemaa uravetelyä 245/45 R17 renkailla ihmettelen , kun itsellä oli A4 :ssa 245/35 R19 Goodyear Asymmetric renkaat ,
eikä minkäänlaista vetelyä esiintynyt , päinvastoin oikein vakaata menoa oli .
Mielestäni A4 on aika tunnoton rengasvalinnalle , kuitenkaan noilla ensiasennusrenkailla ei ole tultua ajelleeksi , niitten laatuahan yleensä moititaan .
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat

No niin,auto kävi 1.huollossa.
Takapään kolinoihin ei löytynyt selitystä, olivat tarkistaneet takapään ja kaikki oli kunnossa. Ajovalojen pesimet korjattiin,eli ulosjäämisongelma. Radioon löytyi päivitys kun kyselivät ihan tehtaalta asti, tosin eivät ehtineet sitä laittaa sisään, se laitetaan sisään myöhemmin.

Skulaa

minäkään en ymmärrä väitettä siitä että a4 vetelis 245 renkailla. Nyt on talvinakit tuossa koossa ja mitään ongelmia ei ole..

Markku J

Eipä tuo uravetelyjuttuni ole väite, vaan itse koettu ilmiselvä fakta noilla Bridgestone Potenza 050A 245/45-17 -renkailla. Vetely ei ollut pahinta kokemaani laatua, mutta selvästi häiritsevää Tuusulantien syvissä urissa. quattrolta kun odotin selkeästi parempaa suuntavakavuutta veto päällä, kuin eriparirenkaiselta 335 CiA:lta.

Kiva sekin vetely oli saada pois, ja varman päälle haluan nytkin pelata renkaiden kanssa. Aika tarkkaa autokohtaista hienosäätöä tuntuu tämä olevan, kun Passat CC meni ainakin 235 -renkailla ihan uria tuntematta. Bemu taas 255 & 225 -eriparisilla Potenzoilla veteli pahasti. Taitaa siis Potenza olla tässä suhteessa ongelmallinen rengas. Renkaan muotohan tähän vaikuttaa paljon - kuinka teräväolkainen / pyöreäolkainen se on. Pyöreä ei niin uria tunne.

1.8 "APR" Q

Tuohon keskustelun aiheena olleeseen Sport-paketin Star-vanteeseen sopii myös 215/55 17 kokoinen pyörä. Itsellä tuo koko (CVC5) ja jos haluaa hiukan talveksi korkeampaa profiilia niin tuossa hyvä vaihtoehto. Täyttää myös hyvin lokasuojan ja pyörän välin.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 02.03.10 - klo:16:59
No niin,auto kävi 1.huollossa.
Takapään kolinoihin ei löytynyt selitystä, olivat tarkistaneet takapään ja kaikki oli kunnossa. Ajovalojen pesimet korjattiin,eli ulosjäämisongelma. Radioon löytyi päivitys kun kyselivät ihan tehtaalta asti, tosin eivät ehtineet sitä laittaa sisään, se laitetaan sisään myöhemmin.
Loistavaa, mulla menee huomenna ja listalla on myös tuo radion päivitys. Onko sulla jotain tietoa mitä voisin kertoa huollossa ettei tarvi heidän alkaa selvitellä samoja asioita. Oliko versio se 0310. Missä kävit huollossa? Ellei onnistu helpolla huomenna, niin voisin pyytää kysymään tuolta sun huoltopaikasta kun heillä on varmaan asia tuoreessa muistissa vielä huomenna.

Flat

Pertsa, mulla soittivat puolen päivän aikaan,että auton sarjanumeron mukaan päivitystä ei ole saatavilla. Selitin tilanteen ja kerroin että uudempaa on saatavilla todistetusti. Sen jälkeen tarkistivat tehtaalta ,mutta vastaus tuli sen verran myöhään,että eivät ehtineet päivittämään. Eli kannattaa heti vaatia että tarkistavat tehtaalta ja että sw versio on min 0310.

Autoni oli huollossa vw çenter  vantaalla, jos sinne menet,niin snorkkeli ja räpylät mukaan, vähintään kahluusaappaat.....kanootti tai kumivene olisi myös hyödyksi. Sijaisautoksi kannattaa pyytää busteria.....

Pertsa

^Mä meen Espoon Audicenteriin. Ovat siellä kyllä ainakin kerran tehneet tuon radion SW päivityksen. Toivottavasti muistavat vielä.

$anla

Ensiasennusrenkaista; mulle tuli sport-paketin yhteydessä Pirelli P7 "vakiokoossa" 245/45 R17. Pirellin ominaisuuksista ei ole tietoa vielä tässä vaiheessa, mutta ainakin Michelin X-Ice 235/45 17 tuntuu toimivan ihan hyvin. Katsotaan nyt, päivittyykö kesärenkaspaketti 18-tuumaiseen kevään aikana.

Flat

Autolla on näköjään jokin muisti siitä, miten vanhat öljyt on ajettu loppuun. nyt kun suodattimet ja öljyt on vaihdettu auto kertoo, että seuraava öljynvaihto on 21tkm kuluttua. Eikös oletusarvo ole että 30tkm olisi myös öljynvaihtoväli eli sama kuin huoltoväli ? Ilmeisesti 30 tkm vaihtoväliin ei enään ole paluuta, ellei muuta ajotottumuksiaan totaalisesti.

Taas hiemna kismittää tuo öljymittarin näyttö. On taas tilassa "tietoa ei saatavilla". Olisihan se ollut kiva tarkistaa että säiliö on oikeasti öljyä täynnä.

Toinen pikku detalji huollosta: renkaspaineina olen käyttänyt talvirenkasissa 0.2 bar enemmän kuin auton suositus ko rengaskoolle. Ovat tarkistuspöytäkirjan mukaan laskeneet paineet takaisin suosituksen mukaisiksi. Miksiköhän näin, eikös tuo pieni lisäpaine ole ihan rengasvalmistajien suositus talvikeleille. Pitääköhän ihan käydä huoltamolla tarkistamassa että ovatko tosiaan päästelleet "liiat" ilmat huollossa pois.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.03.10 - klo:08:54
....Taas hiemna kismittää tuo öljymittarin näyttö. On taas tilassa "tietoa ei saatavilla". Olisihan se ollut kiva tarkistaa että säiliö on oikeasti öljyä täynnä.
Kohta se tulee taas näyttöön kun huollosta on riittävästi aikaa tai olet ajanut jonkun tietyn km-määrän. Tuohonhan riittää konepellin avaaminen. Elis jos vaikka lisäät lasinpesunestettä, niin öljynäyttö ei näytä mitään vähään aikaan.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.03.10 - klo:08:54
Toinen pikku detalji huollosta: renkaspaineina olen käyttänyt talvirenkasissa 0.2 bar enemmän kuin auton suositus ko rengaskoolle. Ovat tarkistuspöytäkirjan mukaan laskeneet paineet takaisin suosituksen mukaisiksi.

Audin sivuilla sanotaan "Noudata aina auton käyttöohjeissa/tankin luukussa mainittuja rengaspaineita." (Linkki) Tulkitsisin tuon "aina" tarkoittavan sekä kesää että talvea.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Flat

kyselikös joku gekkojen perään ?

LainaaSize:

Size is Approx : 10cm x 5cm

Description:

Chrome Sliver .

Come with adhesive in the back, just peel and stick.

Made of  solid PVC.

http://cgi.ebay.com.hk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180476111990&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a0536ec76

Pertsa

^Koko on hyvä mutta designi on väärä. Tuo ei ole "oikea" quattrogekko. Väärässä asennossa jalat, häntä ja kaikki....

q_janne

Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.03.10 - klo:10:45
kyselikös joku gekkojen perään ?

Kiitos vinkistä. Nyt on gekko tulossa :) 10,47eur veloitettiin visalta ja kuukaudessa pitäis tulla.

Flat

Hieno gekko tuo on (ainakin kuvassa), olkootkin häntä ja käpälät väärässä asennossa. Harva tietää virallisen asennon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy