Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Nudde

LainaaKulmat olis jo vaadittu tarkistettavaksi ja korjattavaksi jo, mutta nieleskelen viläkin oravanpas*aa joka takertui kurkkuuni kun tajusin että AudiCenter/tms merkkihuolto ei tuo autuaaksi. Ja painokone autotallissa painaa uusia 20:n seteleitä jotta on varaa maksaa tuo säätö ulkopuolisella, ja teille tiedoksi että 100:n seteli on liian riskaapeli painaa ite, saattaa setelintarkistuskone alkaa piipata kun sattuvat tarkistamaan!

Wilburi

Mullakin menee kyllä suoraan sekä 225/50-kumeilla, että 245/35-kumeilla. Ei vetele leveämmollä yhtään sen enempää kuin kaposemmillakaan. Toki aina urissa hieman vetelee, mutta sitä nyt esiintyy kaikilla renkailla, myös 155-leveillä kumeilla 2 autossa.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

xp9

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 15.04.11 - klo:12:24
Jep, tämä on tehty aika vaikeaksi uudessa mallissa, minua se ei häiritse koska laitoin sen 2-asentoon tossa loppusyksystä ja viime viikolla nollaan. Ei niin usein tarvitse koskea.. :)
Täsmälleen samalla reseptillä selvisin talven yli :)

Nudde

LainaaTäsmälleen samalla reseptillä selvisin talven yli

Juuri näin, turhaa sitä on veivata eestaas koko ajan.... :)

Trooper_75

Lainaus käyttäjältä: Hevosmies - 15.04.11 - klo:11:47
^Rengasmelun suhteen ei yllätä, eikös 5-sarja (kyseessä ilm. ed. malli?) ollut hiljaisimmasta päästä tyyliin kaikista autoista?

Joo tottahan se on, että jos BMW jotain osaa niin rengasmelun hallinnan. Jo koeajossa oli selvää, että tässä joudutaan hieman ottamaan takapakkia, joka korvautuu muilla ominaisuuksilla kuten hyvillä istuimilla, nelivedolla ja muuten vaan paremmalla fiiliksellä Audin mittareita katsellessa. Onneksi hyvillä teillä Audikin menee hissukseen eikä meluun muutenkaan kiinnitä enää niin paljon huomiota.

Lainaus käyttäjältä: skula - 15.04.11 - klo:12:27

Tarkistuta ammattilaisella kulmat, oikenee kuulemma aivan erilaiseksi tuo auto! Itsekin tätä suunnittelen kun vetelee 225/50 kumeillakin!
Rengasmelu ei ole todellakaan paha, ainakaan näillä Potenza-rattailla.

Odottelen tämän suhteen kokemuksia, paraneeko tuo oikeasti. Tuo suuntavakavuusongelma on itsellä kuitenkin melko lievä ja arvelen sen johtuvan pitkälti leveistä Pirellin renkaista enkä vääristä kulmista. Auto kuitenkin kulkee perustasaisella tiellä hyvin. BMW oli muuten tässä suuntavakavuusasiassa (etenkin hetken alla olleilla Pirellin 225 renkailla) selvästi huonompi, vaikka kulmat kuinka säädettiin kohdilleen. Varsinkin sivutuuli+uratie- yhdistelmä oli etelä-baijerilaiselle yhtä myrkkyä.

Pekka T

Se istuinlämmittimien 6-asento on sitten varmaan tarkoitettu masokisteille.  :D

Nähka-alcantara penkeissä tehoa joutuu kyllä säätelemään 2:n ja 3:n välillä.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 15.04.11 - klo:17:36
Se istuinlämmittimien 6-asento on sitten varmaan tarkoitettu masokisteille......
mitennii? Sehän on just hyvä ;) Aika harvoin tulee penkinlämppäriä käytettyä kun auto on yleensä kylmillä keleillä sisätilanlämmitin päällä ennen lähtöä. Sillon kun kylmään autoon istuu niin onhan se kutosasento aika hyvä :) Tosin ei sitä kovin kauaa viitsi pitää päällä....

clima

Meillä on Pertsan kanssa samat käyttötavat, erona vain ettei mulla ole sisätilanlämppäriä. Tuohon pylpyrän käyttöön tuo tapa sopii myös hyvin: nappi alas, hanat kaakkoon ja sitten jonkin ajan päästä nappi alas ja pylpyrästä kaikki vasemmalle. Ei noin käytettynä ollenkaan hankalaa.  ;)

Flat

LainaaJep, tämä on tehty aika vaikeaksi uudessa mallissa, minua se ei häiritse koska laitoin sen 2-asentoon tossa loppusyksystä ja viime viikolla nollaan. Ei niin usein tarvitse koskea..

Mulla on vielä helpompaa, se on 0:lla kesät talvet. Ei kyllä penkki lämmitystä tarvitse, tuollainen penkki lämpiää mukavaksi omalla ruumiinlämmöllä noepammin kuin tuo sähköinen alkaa vasta hehkuttaa sitä.

Nyt on kesärenkaat alla, että on mukava ajella ja autokin näyttää taas autolta ! Aina keväisin huomaa kuinka tunnoton tuo kitka on.

Nudde

LainaaMeillä on Pertsan kanssa samat käyttötavat, erona vain ettei mulla ole sisätilanlämppäriä.

ei mullakaan, mulla on webasto....

LainaaTuohon pylpyrän käyttöön tuo tapa sopii myös hyvin: nappi alas, hanat kaakkoon ja sitten jonkin ajan päästä nappi alas ja pylpyrästä kaikki vasemmalle. Ei noin käytettynä ollenkaan hankalaa.

ei ole, kun siihen tottuu se on jopa nopeampi kuin sellainen perinteinen rulla, ja siinähän on termari joka laittaa sen pois päältä kun on lämmennyt, siski 2-asento on aika hyvä, ei tartte veivata.

pappa99

Vuosi takana ekalla Audilla. Kivaa kyytiä antanu. 3.0 tdi Aanelkku jaksaa kulkea varsin vaivattomasti, ei vikoja. Talvi nelivedon kanssa meni mallikkaasti. Auton kulutus oikeastaan kohtuullinen. Kylillä 7-8 l/100 ja maantiellä alle kuuden. Sopii mulle.

a4_girl

Lainaus käyttäjältä: pappa99 - 16.04.11 - klo:23:35
Vuosi takana ekalla Audilla. Kivaa kyytiä antanu. 3.0 tdi Aanelkku jaksaa kulkea varsin vaivattomasti, ei vikoja. Talvi nelivedon kanssa meni mallikkaasti. Auton kulutus oikeastaan kohtuullinen. Kylillä 7-8 l/100 ja maantiellä alle kuuden. Sopii mulle.

:) Kulutus kyllä on kohdillaan minunkin mielestä, talvipyörillä (16") pääsin useaan otteeseen maantiellä 5.5l, se on kyllä hirveän pieni kulutus noinkin suurelle ja tehokkaalle moottorille!

BeeKasi

^^ Kovin pääsette pieniin kulutuksiin. Sikäli mikäli ajotietokoneeseen on uskominen, niin vapusta -10 tammikuuhun -11 keskikulutus S-tronicilla oli 6,7l. Ajosta kylläkin hyvin paljon motaria, ainakin puolet itse asiassa.

Nyt tein havainnon kesärenkailla ja -nopeuksilla; +15km/h nosto mutta kulutus muutaman desin pienempi.  :D

Anyway - hyväksyn tuon 6,7l ilomielin.
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Ktk

A4 - Mallivuoden 2012 muutokset

Värimuutokset
Poistuvat värit :
Meteorinharmaa, metalliväri
Dakarbeige, metalliväri
Syvänmerensininen, helmiäisväri

Uudet värit:
0C0C Monsuuninharmaa, metalliväri
W1W1 Kuutamonsininen, metalliväri

Quality

Ovatkos nuo Audin uudet värit jo virallisilla sivuilla kasottavissa? Saako niitä mitenkään tänne nähtäviksi?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Trooper_75

Taas on kertynyt lisäkokemuksia Pirellin 245/45 17R renkaista A4:n alta.

Aika usein pidemmän seisonnan jälkeen auto tuntuisi väristävän hienoisesti ensimmäisen kilometrin ajan, tällä ei sinällään ole mitään väliä jossei pahene kilometrien myötä. Mutta mikä ihmetyttää, niin oon huomannut, että esim. Turun moottoritiellä (Espoon ja Lohjan välillä) esiintyy n. 120 km/h yläpuolisissa nopeuksissa ihmeellistä kuminaa. En ole testannut vastaavia nopeuksia parempikuntoisilla teillä, mutta itse ainakin olen tullut hiljalleen siihen johtopäätökseen, että autossa on Suomen oloihin huonosti sopiva rengastus (merkki ja koko). On toki huomattava, että kirjoitan tämän niillä odotuksilla mitä mielestäni voi asettaa yli 40 tonnin autoon. Mikäli samaa ilmenisi jossain perus-Octaviassa, en varmaan viitsisi niuhottaa vähän vertaa :)

Onneksi nyt muuten paitsi pitkälti renkaisiin liittyvien asioiden kohdalta voi olla Audiin todella tyytyväinen, esim. istuinmukavuus ihastuttaa joka reissun aikana ja sen jälkeen.

Flat

LainaaTaas on kertynyt lisäkokemuksia Pirellin 245/45 17R renkaista A4:n alta.

kyllähän leveät läskit kumisevat karkealla asfaltilla enemmän kuin kaposet. Isot etot tietysti renkaissakin....mitkäs pirellit nuo ovat ?

Markku J

Onkohan tuo kuutamonsininen W1W1 sama kuin tilaamani A7:n Moonshine blue ?

Olisivat saaneet hiukan raikkaamman sinisen esitellä mielestäni, kun se näin laajasti eri mallisarjoihin tulee - jos on sama väri siis...

Trooper_75

Lainaus käyttäjältä: Flat - 18.04.11 - klo:19:48
kyllähän leveät läskit kumisevat karkealla asfaltilla enemmän kuin kaposet. Isot etot tietysti renkaissakin....mitkäs pirellit nuo ovat ?

Pirelli Cinturato P7:han nuo, samaisilla renkailla varustettua A4:sta haukuttiin TM:n alkuvuoden testissä juuri rengasmelusta.. Mutta toista merkkiä ja kapeampaa rengasta niin eiköhän tuosta vielä hiljaisempi tule.

fleetwood

Vaihdoin itsekin pari päivää sitten alle nuo Alpine Pro-vakiopyörät, jotka saavat ainakin hetken aikaa kelvata kesäpyöriksi. Eli nuo on Bridgestonen Potenzat koossa 245/45 17".

Ajotuntumassa on kyllä eroa kaksi senttiä kapeampiin Continentalin nastarenkaisiin verrattuna; ei täristä, eikä mitään muutakaan radikaalia, mutta kovin raskailta tuntuvat. Melkeinpä taidan pitää enemmän 225 leveistä. Pitää vielä kuitenkin testailla eri rengaspaineita.
Passat GTE Variant

Nudde

Täytyypi kysellä täältä kun ei itse löytänyt, muistaakseni oli tällä foorumilla linkki ja kuvat sellaiseen A4:seen missä oli mustat kiiltävät muovit tuunattu sisälle (siis ne kaikki harmaat palikat mittariston ympäri sekä MMI:n ympäri). Nyt en vaan sitä löydä, auttakaa miestä jolla on huono muisti..........

Trooper_75

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 18.04.11 - klo:20:50
Vaihdoin itsekin pari päivää sitten alle nuo Alpine Pro-vakiopyörät, jotka saavat ainakin hetken aikaa kelvata kesäpyöriksi. Eli nuo on Bridgestonen Potenzat koossa 245/45 17".

Ajotuntumassa on kyllä eroa kaksi senttiä kapeampiin Continentalin nastarenkaisiin verrattuna; ei täristä, eikä mitään muutakaan radikaalia, mutta kovin raskailta tuntuvat. Melkeinpä taidan pitää enemmän 225 leveistä. Pitää vielä kuitenkin testailla eri rengaspaineita.

Onko nuo nastat Contit uusinta mallia? Suositteletko niitä ajettavuuden ja melun suhteen? Mielenkiintoista, että sinun Alpine Pro:si on varustettu Bridgestonesin kumeilla.

fleetwood

Noup, ovat sitä Contin edellistä mallia (Winter Viking 2 tms), koska sain ne merkittävästi halvemmalla kuin uuden malliset. Noissa vanhemmissa tosin on kuuleman mukaan ollut joillain ongelmia nastojen pysymisen kanssa, mutta katsotaan nyt miten kestävät. Toistaiseksi ei ole ollut valittamista ja ovat kyllä todella hiljaiset nastarenkaiksi ja ajettavuus on huippuluokkaa.
Passat GTE Variant

Nudde

LainaaNoup, ovat sitä Contin edellistä mallia (Winter Viking 2 tms), koska sain ne merkittävästi halvemmalla kuin uuden malliset. Noissa vanhemmissa tosin on kuuleman mukaan ollut joillain ongelmia nastojen pysymisen kanssa, mutta katsotaan nyt miten kestävät. Toistaiseksi ei ole ollut valittamista ja ovat kyllä todella hiljaiset nastarenkaiksi ja ajettavuus on huippuluokkaa.

Mulla on samat, ollut nyt kolmatta talvea alla, todella hyvät ajaa, hiljaiset, jokunen nasta on lähtenyt, mutta niin kai jokaisesta kolatta talvea alla olleista renkaista. Ei voi muuta kuin suositella, koko mulla on 225/50/17.

Flat

LainaaNyt en vaan sitä löydä, auttakaa miestä jolla on huono muisti..........

http://flataudi.webs.com/tuning%20tips%2022.htm#43._MITTARISTON_MUOVIOSIEN

Markku J

Minulla oli toimitettaessa 245/45-17 Bridgestone Potenzat alla quattro -kuu kampanjasta v 2009.

Pertsa

^^UVW:llähän oli muistaakseni myös kuvia kun Audi_Moffe (Nykyinen R_Moffe) maalautti omansa mustiksi. Siellä ne jossain varmaan on siellä B8  megaketjussa.....

Nudde

LainaaNyt en vaan sitä löydä, auttakaa miestä jolla on huono muisti..........

kiitos, juuri noi, ja kävin sun sivuilla kanssa, ei vaan jostain kumman syystä osunut silmään  ???

Nudde

Lainaa^^UVW:llähän oli muistaakseni myös kuvia kun Audi_Moffe (Nyk R_Moffe) maalautti omansa mustiksi. Siellä ne jossain varmaan on siellä B8  megaketjussa.....

ok, mutta sieltä tuskin jaksan etsiä, niiin paljon sivuja, täytyypä kokeilla jos moffella saisi haettua, se helpottaisi hieman. kiitos vinkistä!

Flat

ps. tuo viimeoinen kuva on moffen autosta

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy