Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Markku J

Ei hullumpi, tuo Wilburin linkittämä auto. Mutta olen kai niin vanhan koulukunnan miehiä, että makuuni 20" on jo liiankin iso. 18 - 19" ovat sopivimmat vakioon A4:ään, jossa ei ole isommin muuta tuunausta (korisarjaa, madallusta). Ja säilyy se mukavuuskin hyvällä mallilla.

pikkuhärski

Mulla on tulossa kesäksi avanttiin 20" kesä renkaat ja koko 245/30r20. Pitää laittaa kuvia autotalliin kun saan renkaat alle..

Flat

LainaaMulla on tulossa kesäksi avanttiin 20" kesä renkaat ja koko 245/30r20

Hienoa, silmänruokaa tulossa meille vanhoille ukoille. Millainen on vanne ?

Flat

LainaaTässä on yksi hyvä esimerkki 20" vanteista. Aika näyttävä kokonaisuus vaikka väri ei paras mahdollinen olekaan. 20" näyttää kyllä aika hyvältä,

Autossa on ilmoituksen mukaan jokin alustasarja. Ihmeen korkealla silti ? joten tuolla vannekoolla voisi olla inan alemmalla. IMO.

Flat

Villi kysymys. Onko kukana tehnyt DIY suksiluukkua koskaan takapenkkiin ? Jos hommaisi sen luukun, kehyksen yms tarvittavat osat ja tekisi reiän penkkiin. Oletan että siellä ei ole mitään tiellä ? 

slash

Parivuotta sitten vaihdoin takapenkin rungon sellaiseen jossa oli suksilukki ja minusta ne oli aika erilaiset, varmastikin saa rakennettua mutta voi olla hommaa.
Nykyiseen e92:een tein itse, mutta siinä olikin vain pistehitsattu luukku umpeen.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

eGetin

Eikö sitten löydy reiällisiä takapenkkejä mistään käytettynä?

Flat

LainaaParivuotta sitten vaihdoin takapenkin rungon sellaiseen jossa oli suksilukki ja minusta ne oli aika erilaiset,

Siis juuri B8:n penkit? Tietysti voisihan sitä harjoitukseksi tuon vanhan penkin puukottaa ja katsoa mitä se on sisällensä syönnyt.

slash

Flat, mainulla on yksi ylimääräinen runko jos tarviit. Pehmusteet ja ja verhoilu on erilaienen luukullisesssa.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 02.04.11 - klo:16:23
Tässä on jo jonkin aikaa tullut etsittyä vakiohelmaan sopivaa takadiffuusoria ja nyt on tullut varteenotettava vaihtoehto tarjolle Slamit:iin.

http://www.slamit.net/product/7990/rieger-audi-a4-8k-takadiffuusori-2-ulostuloa-vasemmalla

Hintakaan ei ole paha, mutta toki tuo täytyy maalata/maalauttaa. Onko kenelläkään kokemuksia maalauksesta eli voikohan tuon maalata ihan itse vai pitääkö viedä maalautettavaksi? Tuon asentaminen tapahtunee irroittamalla vakiodiffuusori (5 ruuvia?) ja laittamalla uuden paikoilleen? Sitten pitäisi vielä päättää maalauttaako tuon korin väriseksi vai hopeaksi?

Tähän ei kukaan konkari tuunaaja ole vielä vastannut??? Arvostan kaikkia kommentteja.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Nudde

LainaaTässä on jo jonkin aikaa tullut etsittyä vakiohelmaan sopivaa takadiffuusoria ja nyt on tullut varteenotettava vaihtoehto tarjolle Slamit:iin.

http://www.slamit.net/product/7990/rieger-audi-a4-8k-takadiffuusori-2-ulostuloa-vasemmalla

Hintakaan ei ole paha, mutta toki tuo täytyy maalata/maalauttaa. Onko kenelläkään kokemuksia maalauksesta eli voikohan tuon maalata ihan itse vai pitääkö viedä maalautettavaksi? Tuon asentaminen tapahtunee irroittamalla vakiodiffuusori (5 ruuvia?) ja laittamalla uuden paikoilleen? Sitten pitäisi vielä päättää maalauttaako tuon korin väriseksi vai hopeaksi?

Toi voi olla ihan hyvä vaihtoehto vakiolle. Asentaminen luultavasti menee juuri niiin kuin kuvailet, jos muistan oikein miten se diffuusori on kiinni. Maalauksesta, voi maalata itse mutta jäljestä on sitten oma taito kiinni, olen itse aikoinaan maalannut osia, en tee sitä enää, lopputuloksesta saa aika hyvän jos jaksaa sen maalata 10 kertaa, eli hieman väriä lisää pikkuhiljaa. Ja jos kilikalipullolla maalaa on melko varma että kerran se purkki ainakin yskäisee ton kokoisessa maalauksessa, ja sitten taas hiotaan. Mutta kokeilemalla se selviää, muista sitten vaan pohjamaali muoville.

Wilburi

Pitänee viedä maalaamoon, jos tuohon päätyy? Jostain voisi tietysti hankkia vakio-osan ja koittaa maalata sen ensin? Täytyy katsoa mihin päätyy, kunhan tuo kevät nyt ensin alkaisi.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Nudde

LainaaPitänee viedä maalaamoon, jos tuohon päätyy? Jostain voisi tietysti hankkia vakio-osan ja koittaa maalata sen ensin? Täytyy katsoa mihin päätyy, kunhan tuo kevät nyt ensin alkaisi.

kyllä sillä oikealla voi treenata kanssa, ei se vaadi kuin kärsivällisyyttä, maalaa sen noin 10 kertaa, ei koita kahdella pärjätä, ja diffuusori tulee kumminkin aika piiloon, eli ei se niin paljon sielltä näy. Jos sen haluaa esim, kiiltäväksi se on aina himan haastavampaa. Missäpäin asustelet, jos Helsingin suunnassa niin mulla on hyvä maalaamo tiedossa.

Hevosmies

Varailin ajan huoltoon ja samalla suoritetaan maahantuojan/valmistajan kustantama "nokka-akselin säätimen uusinta". Mielenkiintoista...eikös moista värkkiä säätämällä saada esiin teho-eroja??
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Nudde

LainaaVarailin ajan huoltoon ja samalla suoritetaan maahantuojan/valmistajan kustantama "nokka-akselin säätimen uusinta". Mielenkiintoista...eikös moista värkkiä säätämällä saada esiin teho-eroja??

Jotain sellaista ne teki minullekin huollossa, viime viikolla. En tiedä sitten mihin se vaikuttaa.

Ktk

Ei vaikuta tehoihin taikka muuhun ajossa tuntuvaan toimintaan millään tavalla.

Flat

mrk, onkos tuossa jokin probleema, vai miksi vaihdellaan ?

tuleeko tuohon kutsu jos on sellainen motti alla jossa on tarve tehdä jotain ?

Skula

Hienoo!! Part One.

Nopeusmittarin tarkkuus.

Kokeilin 60 - 90 ja 110 nopeuksilla. Heitto 0 tai 1km/h. 110 nopeudessakin heitto oli 1-2km/h..

Erillistä GPS:ää ei tarvitse nopeudentarkisteluun. Hienoo!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Hevosmies

Jep, huomannut saman! Talvirenkailla mittari 100 km/h, todellinen 99 km/h. 110 km/h, 108 todellista. Tarkkaa, tarkkaa!
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Nudde

Mulla heittää noin 1 km/h melkein kaikilla nopeuksilla, aika tarkka siis!

Flat

Eikös tuon mittarivirheen tarkistus kannattaisi tehdä tutkan kanssa ei GPS:n lukemaan luottaen ?

Ittelläni näillä renkailla heitto  2-3km/h.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.04.11 - klo:20:33
Eikös tuon mittarivirheen tarkistus kannattaisi tehdä tutkan kanssa ei GPS:n lukemaan luottaen ?

Ittelläni näillä renkailla heitto  2-3km/h.

Minulla näyttää GPS aivan samaa lukemaa tutkan kanssa. Jos tutkaksi voidaan kutsua tienlaidassa olevia nopeusnäyttöjä.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Ktk

Tienlaidassa olevat taulut eivät toimi tutkalla vaan tiessä olevalla induktiosilmukalla samaan tapaan kuin kamerapöntöt.

Sen sijaan esim. pk-seudulla taajamissa olevat semmoiset pikkuiset nopeusnäyttötaulut toimivat ihan tutkalla.

Pertsa

Itse en ainakaan luottaisi noihin tienvarsitauluihin. Ainakin oman kokemuksen mukaan eri taulut on itselläni näyttäneen erilaisia lukemia kun on koittanut mittarivirhettä tarkistaa niistä. GPS:ään kyllä luotan enemmän.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 05.04.11 - klo:08:51
Itse en ainakaan luottaisi noihin tienvarsitauluihin. Ainakin oman kokemuksen mukaan eri taulut on itselläni näyttäneen erilaisia lukemia kun on koittanut mittarivirhettä tarkistaa niistä. GPS:ään kyllä luotan enemmän.

Samaa huomannut itsekkin että tienvarsitaulutkin heittävät. Ja eikös jossain joskus uutisoitu ettei noita tienvarsitauluja enää korjattaisi että sitä mukaa mitä hajoaa niin poistetaan? Joten tuskimpa enää mitään niille tekevät jos heittoa tulee. Enemmän tietävät tarkentakoot. Ja takaisin A4 tsättiin..

Flat

Varailin ajan huoltoon ja samalla suoritetaan maahantuojan/valmistajan kustantama "nokka-akselin säätimen uusin
Lainaa

mrk, onkos tuossa jokin probleema, vai miksi vaihdellaan ?

onko tietoa???

ja onko muuten tietoa miten manuaaleissa tuo vaihdesuosituksen avustaja toimii, onko se ihan pöhkö ja pyytää vaan vaihtamaan kun on tietyt kierrokset vai onko sen takana jotain älyäkin ?

Wilburi

Kyllä se näyttää toimivan niin kuin mainitsit eli kun on tietyt kierrokset mittarissa, niin kehottaa vaihtamaan isommalle tai pienemmälle.

Flat

Hieman epäillyt tuota onko se noin. Tuleeko vaihtovalo esiin esim ylämäessä (vedätettäessä) samoilla kierroksilla kuin tasaisella ?

Skula

;D

Heh

;D

Piti käyä hakemassa koeajoon tollanen samanlainen kuin ittelläkin on.. Jaa miksi??

No siksi et mä halusin päästä kengittään tuollasta oikein kunnolla, omalla kun sitä ei ainakaan vielä viiti tehä kun on "sisäänajo" kesken  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ã,,rsyttää suunnattomasti ajaa nätisti  8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Flat

LainaaPiti käyä hakemassa koeajoon tollanen samanlainen kuin ittelläkin on.. Jaa miksi??

No siksi et mä halusin päästä kengittään tuollasta oikein kunnolla

:)

LainaaNo siksi et mä halusin päästä kengittään tuollasta oikein kunnolla,

no lähtikö tyydyttävästi ?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy