Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

MoFFe

Mun mielestä myös tuo allroad on hieno.
Ei se mikään maasturi ole mutta kyllä sillä paremmin pääse esim. mökille ilman että ottaa mistä kiinni kun on hieman korotettu.
Jotta allroad olisi hieman erillainen niin ei se ole vaan korotettua myös levitetty ja hieman erillainen "korisarja".

Noita Allroadeja kyllä näkee aika paljon, eli kyllä ne myy. Ainakin Ruotsissa... Eli kyllä se idea ainakin toimii. Toisaalta ne jotka ostaa Allroadin ei välttämättä edes aja kaupungista 10km kauemmas :D
Vähän niin kun noilla "citymaastureilla".  ::)

rob-s

LainaaHieman asiaakin. Huomasin eilen että (led vaihdon jälkeen) auton lukuvalot edessä jäävät palamaan himmeästi jos sammuttaa auton ja avaa oven ja laittaa kiinni sen tämän jälkeen ( ovia ei lukita) . Tällöin etummaiset lukuvalot jäävät palamaan himmeästi. Jos auton ovet lukitsee, niin valot eivät pala. Omituista ? Onko kellään vastaavaa ilmiötä ?

Näin käy jos led on ilman vastus. Palavat jo hyvin hyvin pienellä jännitteellä.

Minä tykkäsin siitä Norjalaisesta "Allroad:sta". Mainio tuning idea normi A4:een ja nimenomaan maalattuina (siis ne levikkeet). En kylläkään laittaisi Allroad etumaskia ja takahelmaa sen helmasarjan kanssa.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Pertsa

Mulle kyllä jäi vieläkin epäselväksi oliko tuo "oikea" allroad joka on madallettu, vaiko tavallinen A4 johon on laitettu allroadin puskureita, maskia ym. Ainakin siinä otsikossa luki että allroad. No, oli mikä oli mutta hieno se minunkin mielestäni oli.

RoccoScientist

Olenkin välillä tuumaillut miltä Allroad näyttäisi tontitettuna. Toimii ainakin minun silmissäni etenkin korisarja maalattuna.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 23.02.11 - klo:11:06
Olenkin välillä tuumaillut miltä Allroad näyttäisi tontitettuna. Toimii ainakin minun silmissäni etenkin korisarja maalattuna.
Joo korisarja ilman muuta maalattuna jos on tuolla tavalla tontissa, mutta minusta muuten sen kuuluu olla maalaamaton normaalikorkuisella allroadilla.

MoFFe

Luulen että tuo on Allroad madallettuna...

Flat

LainaaNäin käy jos led on ilman vastus. Palavat jo hyvin hyvin pienellä jännitteellä.

No niinpä tietysti, mutta hieman ihmetyttää että mitä sähköä siellä pyörii vaikka valot on pois päältä ja miksi sitten sammuvat kun ovet laittaa lukkoon? Ilmeisesti ovien lukitus katkaisee virransyötön kattovaloihin kokonaan. Ja miksi ilmiö on etulukuvaloissa, takavalot toimivat kuten pitääkin.

Nudde

Lainaaokasuojalevitykset täytyy minusta olla maalaamattomat allroadissa.

ei ei, sehän näyttää vanhalta 2-koppaiselta golffilta tai joltain Hiluxilta..........makuja on niin monenlaisia, onneksi! :)

rob-s

Lainaaei ei, sehän näyttää vanhalta 2-koppaiselta golffilta

1. ja 2. koppaiset GTI Golffit ovat juuri levikkeittensä takia makeita!..ja tietenkin ruutusisuksen:)

Nudde

Lainaa1. ja 2. koppaiset GTI Golffit ovat juuri levikkeittensä takia makeita!..ja tietenkin ruutusisuksen:)

oli oli, mutta ei ole enää sopivaa uuteen autoon, mun mielestä.

rob-s

No olihan se sen ajan muotia. Mutta makuasioita nuokin ovat.

Hommasin muuten sen Multimedia Video Interface laitteen ja peruutuskameran siihen..nyt kun olisi aikaa asentaa!

Flat

LainaaHommasin muuten sen Multimedia Video Interface laitteen ja peruutuskameran siihen..nyt kun olisi aikaa asentaa!

olikos sulla ehta MMI vai AIS ?

Muuten kufateklin sivuiila sattuu silmään tuo automaattisen takaluukun retrofit kitti, onkohan ollut siellä aina ?

rob-s

Olisiko mulla AIS..eli ei navia

Nudde

LainaaMuuten kufateklin sivuiila sattuu silmään tuo automaattisen takaluukun retrofit kitti, onkohan ollut siellä aina ?

eikös se ole siellä ollut jo aika kauan, meinasitko hankkia?

Pertsa

^mitäs tuo tekee? Avaa luukun auki kaukosäätimestä?

Nudde

Lainaa^mitäs tuo tekee? Avaa luukun auki kaukosäätimestä?

jotain siihen malliin, jotain siinä vaan oli jotain hämärää, täytyy tutkia, kunhän nyt löydän ne sieltä sivuilta....
edit:
Niin se avaa ja sulkee luukun kaukosäätimestä, mutta sähköinen takaluukku se vaatii ennestään.

Pertsa

Nyt hämärästi muistan että tuostahan oli joskus jo puhetta UVW:lläkin. Siis tuola Kufatecin vehkeellä saa pompsautettua takaluukun ihan auki saakka jos on sähköinen takaluukku. Mutta mikä on sähköinen takaluukku?

Nudde

LainaaMutta mikä on sähköinen takaluukku?

se on sellainen jota tilataan uuteen autoon noin tonnilla.

Pertsa

joo mutta mitä sillä tonnilla saa jos siihen hintaan ei vielä kuulu tuo luukun auki pompsautus

Nudde

Lainaajoo mutta mitä sillä tonnilla saa jos siihen hintaan ei vielä kuulu tuo luukun auki pompsautus

oliko niin että vaan aukeaa kakesta ja sitten pitää sitä nappia painaa että menee kiinni. Siis se nappi siinä takaluukun reunassa. Vastatkoon joku jolla tämä ominaisuus on, niin saadaan tarkkaa tietoa.

MoFFe

Mulla oli tuon kufatechin takaluukun sulkemis boxi.
Eli se tekee sen ett voit kakesta sulkemaan tuon takaluukun mitä ei normaalisti voinnu. Piti painaa silloin sitä nappia joka oli luukussa.

Toimi silleen että painoi kaksi kertaa peräkkäin takaluukun avaus nappia niin se sulkee luukun.
Meina käydä hieman ikävästi pari kertaa  ;D olin lastaamassa tavaraa autoon ja olin niinkuin puoleksi sisällä takaluukussa niin jotenkin painoin taskussa olevaa kakea niin että luukku alkoi sulkemaan itsensä. Aika kovaa se vääntää tuota luukkua alas ennenkuin se keskeyttää sulkemisen.  ;D

PaveKoo

Lainaus käyttäjältä: Flat - 23.02.11 - klo:06:37
Hieman asiaakin. Huomasin eilen että (led vaihdon jälkeen) auton lukuvalot edessä jäävät palamaan himmeästi jos sammuttaa auton ja avaa oven ja laittaa kiinni sen tämän jälkeen ( ovia ei lukita) . Tällöin etummaiset lukuvalot jäävät palamaan himmeästi. Jos auton ovet lukitsee, niin valot eivät pala. Omituista ? Onko kellään vastaavaa ilmiötä ?

Minulla on autossa samanlainen ilmiö. Eli sisävalojen polttimot vaihdettu ledeihin, ja jää nuo lukuvalot himmeästi hehkumaan kun autosta otta virrat pois. Autona tosin Octavia II, kai näissäkin kuitenkin jotain sukulaisuutta sitten on  ;)
Mini ja Leon

Pertsa

Mahtaakohan nämä sopia sporttipenkkeihin vaiko vakioihin, vaiko onko niissä mitään eroa tuossa takaosassa?
http://cgi.ebay.de/Audi-Sitzabdeckungen-A5-S5-A4-S4-Modell-B8mit-Netz-/330534253438?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item4cf560737e

rob-s

LainaaMahtaakohan nämä sopia sporttipenkkeihin vaiko vakioihin

Käsittääkseni tuo tausta on sama molemmissa. Aika kiva irroitettava..sen voin sanoa..ei kannata kylmässä yrittää:)

Flat

Joo, kyllä omankin muistikuvan mukaan nuo on vaihtokelpoiset keskenään. Kun vertailin rinnakkain, niin eroa en havainnut.

Itse asiassa irottaminen on helppo ja hyvin nopea toimenpide, vaatii hiemaa voimaa ja rohkeutta. Rohkeuden keräämiseen aika voi sitten kulua, näin itsellänikin kävi 1 kerralla. Toinen kerta sitten hoitui rivakasti. Mutta en minäkään suosittele pakkashommiksi, hajoaa varmasti.

Pertsa

Joo jos olis tuo uusi vieressä niin siitä varmaan näkee hyvin missä kohtaa on klipsit joilla tuon kiinni ja mistä kannattaa vääntää. Täytyypä kysäistä lähettääkö tuo Suomeen.

EDIt: Vaiko sittenkin hiukan väriä kabiiniin  :D
http://cgi.ebay.de/Audi-Sitzabdeckungen-A5-S5-A4-S4-Modell-B8mit-Netz-/330534252458?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item4cf5606faa

Flat

Pertsa

^Jep, kiitos. Pannaanpa talteen jos tarve tulee.

K70

Itse inhosin alussa noita verkkoja selkänojamuoveissa (tulivat mukana "pakollisessa" Ambition paketissa B7:ssa), mutta mulla ei uskallus riittänyt repiä niitä irti. Jos olisi ollut tuollainen Flat:n linkkaama ohje, niin ehkä sitten. Tiukassa ne tosiaan on.

Pertsa

^Eihän nuo kieltämättä mitkään esteettiset ole, samoin kuin tuo koko muovinen selkänojan takaosa on melko halvan näköinen. Ja paljon fiksuampiakin ratkaisuja noiksi lehtitaskuiksi on olemassa muilla merkeillä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy