Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.10.10 - klo:19:56
Tuo beige kojelauta, tai mikä se nyt yrittää olla, niin on omasta mielstä aika omituinen.....koejelaudan jos minkä pitää olla musta.

Omilla nurkilla hieman ihmetyttää eräs hieno sedani, nahkasisustat, nätin isot kesävanteet, neljä putkea perässä. Ja sitten talvella: kammotus 16" perusvanteet alla. IIIK !

Ja oliko vielä vajaavetoinen, IIIIIIIIIIIK !!!     ;) ;) ;)
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

ile

Aika paljon tuntuu nelosessa vaikuttavan vanteet ulkonäköön. Jo pienennys 18" -> 17" ja offsetin kasvu noin 10mm oli aika ilkeä, kun oli tottunut kesäpakettiin. Nyt viikonkin jälkeen ei ole tottunut ja näyttää surkealta. Taas edellisessä 3C Passatissa oli melkein yksi ja sama oliko alla talvi vai kesäsetti ;)

Flat

LainaaNyt viikonkin jälkeen ei ole tottunut ja näyttää surkealta.

sama täällä ! alemmuustuumakomplikaatio vaivaa pahasti. Mutta tässäkin on hyvät puolensa, keväällä ilo on taas huipussaan kun saa kunnon vanteet alle ! Enään 5 kuukautta....

a-o

Lainaus käyttäjältä: ile - 31.10.10 - klo:20:20
Aika paljon tuntuu nelosessa vaikuttavan vanteet ulkonäköön. Jo pienennys 18" -> 17" ja offsetin kasvu noin 10mm oli aika ilkeä, kun oli tottunut kesäpakettiin. Nyt viikonkin jälkeen ei ole tottunut ja näyttää surkealta. Taas edellisessä 3C Passatissa oli melkein yksi ja sama oliko alla talvi vai kesäsetti ;)

Täällä ihan samat fiilikset. Aikanaan mietiskelin talvirenkaita ja päädyin jossain tilapäisessä mielenhäiriössä ottamaan ns. järkiratkaisuna 225/50/17 renkaat. Ne onkin sitten ainoa asia mikä on autossa harmittanut:)

Renkaan muutos 245/40/18 -> 225/50/17 muuttaa auton luonteen täysin erilaiseksi.

EDIT: varusteiden puutteitahan voi tietty aina surkutella. Ainakin peruutuskamera, kääntyvät ajovalot, 3-alue ilmastointi ja s-line sisäpaketti olisivat olleet aivan ehdottomia varusteita...

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.10.10 - klo:20:23
sama täällä ! alemmuustuumakomplikaatio vaivaa pahasti. Mutta tässäkin on hyvät puolensa, keväällä ilo on taas huipussaan kun saa kunnon vanteet alle ! Enään 5 kuukautta....

Harmi, kun sinulla ei ole enää täällä autotallissa sitä autoasi. Sillä minä en usko, että se mitenkään eritisen tylsän näköinen on ja voin luvata, että ottaisin ne alla olevan vanteet vaikka heti, enkä vaihtaisi niitä mihinkään   ::)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: a-o - 31.10.10 - klo:20:25

Renkaan muutos 245/40/18 -> 225/50/17 muuttaa auton luonteen täysin erilaiseksi.

Mutta ei kyllä huonommaksi ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

a-o

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 31.10.10 - klo:20:29
Mutta ei kyllä huonommaksi ?

No tässä tapauksessa tarkasta ohjauksesta häviää "terä" ja käytös on hieman löysempi. Ajettavuutta ei edelleenkään voi moittia huonoksi:)

VAG!

aa

Flat

joskus aikoinaan joku täällä tai ultimaten puolella totesi, että B8: vannekoko pitää olla 19". Sillon hieman naureskelin asialle, mutta alan olemaan pikku hiljaa samaa mieltä. Jo 18" kokokin alkaa olemaan "pieni". B8 on suunniteltu onneksi siten, että siihen saa 19" rengasta aivan mukavalla renkaalla, ilman että hampaat lähtee suusta tai tai on asiaa kuulokojekauppaan.

Mutta ymmärrän täysin niitä jotka haluavat ajaa hiljaisella autolla hieman hillitymmällä rengaskoolla. Meno 16" kiekoilla on todella mukavaa ja 17" rengastuskin on varsin mukava.

Markku J

Samaa mieltä olen. 18" tuntui olevan A4:ään aika kiva koko. Ei pieni, mutta ei vielä silmäänpistävän isokaan. Sen jälkeen 17" talvirengas tuntui varsin vaisulta ja liian pieneltä. Mutta tuosta ylöspäin en olisi valmis menemään mukavuussyistä. Minun ex-A5 19" -renkain oli jo niin reilusti epämukavampi.

Pekka T

Eipä tuolla onko 18" vai 19" rengaskoko mukavuuden suhteen paljoakaan eroa ole, 20" luultavasti sitten eriasia.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Ton-1

Näkö ja ajettavuus kohtanevat siinä 18" (225/45) koossa, helkatin tiukalla alustalla 225/50/17 -rengastuskin voi antaa mukavat ajonautinnot neutraalilla tiekontrollillaan. Noh, nää on taas näitä mun juttuja ....  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Flat

LainaaEipä tuolla onko 18" vai 19" rengaskoko mukavuuden suhteen paljoakaan eroa ole

samaa mieltä, ero ei ole iso, kunhan renkaat ovat maltilliset molemmissa kokoluokissa. Turhan pelätä 19" jos 18" on jo uskaltautunut- 225/45R18 ja 225/40R19 ei paljoa eroa ole, tosin vaikea vertailla kun pienempi on kitka ja isompi on kesärengas.
mutta joka tapauksessa ero noidenkaan välillä ei oli niin iso. Tosin onhan se 19" hieman "epämukavampi"

1.8 "APR" Q

Itse piti kanssa ensi kesäksi siirtyä 19-tuumaiseen,mutta kun sain 18-tuumaiset kesärenkaat (Nokain Hakka Z) tosi halvalla,eli niillä mennään nyt toivottavasti vielä pari viikkoa ja ensi kesä. Sitten vuonna 2012 uuteen Facelift-B8:siin voisi hommata 19-tuumaiset kesäpyörät.....?
Tuo 18-tuumainen 225/45 koko on mielestäni hyvä peruskoko neloseen ja talvipyörien minimivaatimus itsellä 17 tuumaa.
19-tuumaisista tuo 225/40 ei liene tuota 18-tuumaista paljon epämukavampi?
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

ile

Ajettavuuden osalta ero 17" ja 18" :n välillä ei nyt aivan kamala ole. Mutuna veikkaan, että kun alla on rungoltaan jo lulla talvikumi niin tuossa on se suurin ero ajettavuuden osalta.

Mukavuudessa tai pintakovuudessa ei myöskään isoa eroa sporttialustalla - ainut selkeä muutos parempaan on kun alla on 225/50 vs. vetelevämpi 245/40. Aika paljon tuntuu olevan merkistä/mallista kiinni. Kesällä hetken alla oli suoraolkainen 255/40 niin veteli vielä reilummin ja pakko oli palata sentin kapeampiin Cinturatoihin.

Wilburi

Tästä rengaskoosta on tälläkin palstalla aika paljon keskusteltu ja toisten mielestä 18" tai 19" rengastuksella auto vetelee. Itselläni siis alla 245/35R19 ja täytyy rehellisesti sanoa etten ole huomannut suurempaa vetelyä. Ja sos vertaa talvirenkaisiin, jotka ovat 225/50R17, niin nuo kesärenkaat ovat luonnollisesti HUOMATTAVASTI hiljaisemmat. Moni tuttava, kun on ollut autoni kyydissä, onkin ihmetellyt hiljaisuutta näin isolla rengaskoolla. Jos vertaan vaikka edelliseen Corolla T Sport:iin, jossa oli 17" renkaat tai kaverin Golf GTI:hin, jossa samoin 17" rengastus, niin Audi on niihin verrattuna äänetön.

Tästä voidaankin vetää johtopäätös, että taitaa rengasmerkillä on se suurin vaikutus??? Tässä suhteessa olen erittäin tyytyväinen GY Eagle F1:iini.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Flat

LainaaJa sos vertaa talvirenkaisiin, jotka ovat 225/50R17, niin nuo kesärenkaat ovat luonnollisesti HUOMATTAVASTI hiljaisemmat.

varmaan nastat ?

LainaaTästä voidaankin vetää johtopäätös, että taitaa rengasmerkillä on se suurin vaikutus???

erot on isoja ja tietysti renkaan nopeusluokka vaikuttaa asiaan.....

Wilburi

Talvirenkaat todellakin nastalliset versiot, kun tämä vajaavetoinen versio. Nyt olisi kyllä tilannut myös työntävät takapyörät, mutta tilauksen yhtedessä ei ollut vakavassa harkinnassa. Täällä etelässä, kun on yleensä ollut lunta ja jäätä vain muutamana päivänä eikä tule ajettua missään metsäteilläkään. No viime talvi oliki sitten täydellinen vastakohta "normaalille" Etelä-Suomen talvelle.

Seraavaksi tulee sitten se ei-vajaavetoinen.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Jii74

Seuraavaksi voisi tulla LUNTA!
Ollut jo pari viikkoa nastat alla keski-suomen vierailun takia, ja ei ole etelässä montaa kertaa päässeet vielä tosi toimiin :(

Tuosta vetelystä/metelistä: kesärenkaan koko 245/40/18 ja eipä vetely ole ainakaan häiritsevää ollut. Ihan hiljaisin tuo ensikumi (potenza) ei taida olla, mutta kohtuullinen kuitenkin.
Mutta tuo koko suvikumissa yhdistettynä urheilualustaan (ja siihen q:lla alkavaan) niin alkaa kaarroskäytös ja pito olla kohdillaan.

Nyt alla Michelin XIN2 samassa koossa ja alkuun ihmettelin että kylläpäs on nastarenkaiden ajo-ominaisuudet pers...syvältä kunnes jaksoin viikon perästä käydä tarkistamassa paineet - 3.2 edessä/3.0 takana  :o
Tuosta kun pudotti ohjeistuksen mukaisille lukemille niin alkoi auto pysymään tielläkin  :D

Meni muuten ensiasennus kumeista (potenza) pinta liki loppuun (3mm) heti ekana kesänä, kilsoja ehti tulla 25tkm.
Audi A4 Allroad Quattro 2.0 TDI -18

q_janne

Lainaus käyttäjältä: Jii74 - 01.11.10 - klo:21:20
jaksoin viikon perästä käydä tarkistamassa paineet - 3.2 edessä/3.0 takana  :o

Mikähän tuossa on kun Skodassani oli pari vuotta sitten luovutuksen jälkeen 3,2 kaikissa renkaissa.

Nyt Audi luovutettiin toukokuussa ja kun nyt tarkastin silloin saatujen talvirenkaiden paineet niin siellä oli yhdessä renkaassa 3,5 ja kaikissa päälle kolme.

Ihme paineita nuo autohuollot käyttää.

Laskin sitten Nokian 225/50R17 paineet 2,9 kokeeksi. Seuraavaksi koitan vielä pienempiä niin voi sitten verrata vähän käyttäytymistä ja kulutusta. Ilmeisesti vain harvat käyttää ohjeellisia lukemia ja itsekin muistan joskus vanhalla autolla renkaiden imeytyneen liikaa tiehen kiinni ja ajosta tuli puuromaista.

Mitäs paineita muut käyttää ja minkälaisissa renkaissa?

Pertsa

^luokkaa 2,8-2,9bar olen pitänyt 225/45R18 renkaissa.

Teppis

Ã,,lkääs ny vehdatko ja moittiko 17":ia pappavanteiksi, kun juuri niillä (järkivalintana)tilasin nelosen ja ajattelin pitää talvianteina ainakin alussa. Väännätte veistä haavassa ;D

Jos nyt saisin päättää, niin ehkä olisi sittenkin pitänyt panostaa niihin 18" ja maksaa hieman kipurahaa väliin...No paikataan sitten tilannetta ja hankitaan kesäksi 19" vanteet. Koeajoautossa oli muuten 19" Hollow Spoket ja 255 leveät renkaat, niin niillä kyllä mielestäni veteli hieman turhan paljon. Sporttisesta tyylistä muuten pidän, mutta haki kovasti puolelta toiselle. Rengasmerkkiä en tietenkään muistanut katsoa.

Nudde

LainaaÃ,,lkääs ny vehdatko ja moittiko 17":ia pappavanteiksi

Tänään talvirenkaat alle, ja kyllä se oli aikamoinen donitsi toi 17 tuumainen rengas, kun ei taas muistanut miltä se näytti, siis koko on 225/50/17. Niin ja näistä veteilyistä, riippuu tottakai hieman renkaasta, mutta minun mielipide on että ei leveämpää kun 225 ainakaan Suomen teille, mulla on ollut 225/45/18 (hyvä ajaa ja aika hiljainen, Michelinit), 245/35/19 (Nokia, veteli jo hieman, mutta muuten aika hyvä ajaa), nyt oli alla 225/40/19 (Hankook Evo S1, hyvä ajaa ja hiljainen). Mitä itse olen huomennut niin renkaanpainetta säätämällä saa isompia eroja, nytkin tiputin jonkin verran, 2.5 baariin ja pintakovuus hävisi sen sileän tien, noissahän pitäisi olla jotain 2.8-2.9 mutta silloin jokainen murunen tiellä löy läpi ja ei ole mukava ajella. Mutta nämä on taas näitä makuu-asioita, ajeleehän joku niillä 16 tuumasilla vakioillakin....

Huomenna jos jaksan kerron miten mun lokarinmaalaustakuuhomma (siis lokarin sisäreunalla esiintynyttä lohkeilua) meni loppujen lopuksi, siis kaikki hyvin, mutta oli taas kokemus.........

Hevosmies

Mulla kitkat 225/50 17 Michelinit, paineet 2,5/2,5, tuntuu ainakin ihan sopivilta. Kesällä S line paketin 245/40 18 Bridgestonet. Kitkat on ainakin hiljaisemmat, mutta onhan ajonopeudetkin...ulkonäöllisesti tietysti talvikiekot saisi olla isommatkin, mutta elämässä täytyy harrastaa kompromisseja - ainakin toisinaan.

Edelleen ens kesäksi himoitsen mustapohjasia hollow spokeja...
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Flat

Kiva kuulla että paluu pikkuvanteisiin ottaa muillakin luonnoin päälle. On se vaan kumma että kun kesän tuijotaa isoa vantetta niin tuumankin ero pistää noin rajusti silmään. No tilanne on positiivisessa mielessä päinvastoin sitten keväällä !

LainaaHuomenna jos jaksan kerron miten mun lokarinmaalaustakuuhomma (siis lokarin sisäreunalla esiintynyttä lohkeilua) meni loppujen lopuksi, siis kaikki hyvin, mutta oli taas kokemus.........

mielenkiinnolla odottelen tätä tarinaa....

Saittekos muuten taloustutkimukselta gallupin kotiin . Tuossa on hyvä paikka antaa palautetta tässä mainiosta huoltotouhusta.

En tiedä kerroinko tämän jo, mutta edellisellä kerralla tapahtui seuraavaa:

Soitin liikkeeseen ja selitin asiani, sieltä sanottiin että tule tänne vaan , fiksaamme vian pois päiväjärjestyksestä pikahuollossa. Suuntasin seyuraavana päivänä nokan kohti huoltoa ja sinne päästyäni minulle sanottiin että onko aika varattu ? Täh ! Aikaisemmin sanoitte että tuu pikahuoltoon ! No, varattiin aika seuraavalle aamulle. Kysyin että koska huolto aukeaa, tuon auton heti silloin ja koska homma ei vie kuin hetken niin  odottelen  ja saan auton heti taas alleni. Huoltokaveri kertoi että pikahuolto aukeaa 7:30 ja sillloin voi auton tuoda. Sovittiin että tuon auton 7:30.

No, aamulla olin oven takan 7:30 ja sanoin samalle kaverille että tässä sitä nyt taas ollaan, niin kuin eilen sovimme. Kysyin että kauan menee ? vastaus oli että ei homma vie kuin hetken, mutta huollon kaverit tulee töihin 8:00. TÃ,,H? Juuri eilen sanoit että huolto aukeaa 7:30. "Niin aukeaa, mutta kaverit tulee töihin 8:00 ", vastattiin. Tokaisin, että et viitsinyt sitä sitten eilen kertoa. Vastausta tähän en saanut.

Asiat tulivat tälläkin kertaa hienosti kuntoon, mutta aika jokin pieni asia klikkaa....jotta ihan hyvää makua ei saa millään suuhun. Tuonkin reissun pysyvin muistikuva oli se, että kun litkin lattea näyttelyhallin puolella odotellessani, niin koko kahvi maistui puulle, koska lusikan virkaa ajoi jokin puukeppi, joka ilmeisesti vapautti entsyyminsä kahviini.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 01.11.10 - klo:23:17
......Huomenna jos jaksan kerron miten mun lokarinmaalaustakuuhomma (siis lokarin sisäreunalla esiintynyttä lohkeilua) meni loppujen lopuksi, siis kaikki hyvin, mutta oli taas kokemus.........
Näinkin sun auton siinä Merituulen VV-centerin parkkipaikalla viimeviikolla. Hieno on sulla auto, S5 vanteet näyttää luonnossa paljon paremmilta kuin kuvissa. Mutta kerr
opa kokemuksistasi lokarinkorjauksissa, koska mullahan homma tehtiin samassa paikassa pari kuukautta sitten. Mulla vaihdettiin molemmat etulokarit ja homma kyllä tehtiin hyvin, vaikka kuinka yritin löytää huomautettavaa, niin en löytänyt ;)

Pertsa

Itselläni on samankokoiset kesä ja talvivanteet niin ei siinä mielessä "shokkia" tullut, varsinkin kun talvivanteet näyttää isommilta kuin kesävanteet samasta koosta huolimatta. Mutta mikä oli taas unohtunut, oli tuo kitkojen "lötköys", ihan kuin jonkun hyllyvän patjan päällä ajais, kun kesärenkaisiin vertaa, vaikka painettakin on ihan kunnolla. Hiljaisethan ne kyllä on kesärenkaisiin verrattuna.

Nudde

LainaaSaittekos muuten taloustutkimukselta gallupin kotiin . Tuossa on hyvä paikka antaa palautetta tässä mainiosta huoltotouhusta.

tuli mutta siinähän ei ollut sellaista vapaata palautepaikkaa.......

Nudde

LainaaNäinkin sun auton siinä Merituulen VV-centerin parkkipaikalla viimeviikolla. Hieno on sulla auto, S5 vanteet näyttää luonnossa paljon paremmilta kuin kuvissa.

kiitos kiitos. Juu, olihän se siellä 2 viikkoa..........

Nudde

No niin, eli mun lokarikorjaus, löytyy tästä ketjusta aikaisemmin maininta. Eli lokarin sisäpuolella lohkeili maalia hieman.

Tein kesällä siitä reklamaation ja jäin sitten odottamaan päätöstä. Loppujen lopuksi soittelivat sieltä ja sanoivat että korjataan takuun piikkiin, aika olisi 18.10, sopiiko, silloin oli joskus heinä/elokuun vaihdetta. Minä totesin että en nyt suoralta kädeltä uskalla sanoa, no, vastaus oli että ota nyt tämä aika muuten täytyy päätös saada uudestaan ym. ja se ei ole niin varmaa että päätös on myönteinen, no minkäs teet, otin ajan. Samalla he ilmoittivat että työ kestää 5 päivää, minähän tokasin että meinaatteko koko auton rakentaa uudestaan, 2 päivähän on maks. tollaiselle hommalle. No se on kuulemma aina pahimiilaan se 5 päivää jos nyt jotain tulee......jaaha. No, kai minä saan sitten sijaisauton? Juu, ei se e ikuulu asiaan. täh ? eikö? no ei. Miksi sitten seisotellana asiakkaiden autoja 5 päivää jos ette edes anna toista autoa, no taas se pahin mahdollinen että voi mennä 5 päivää...... Myyjä saa antaa auton jos haluaa, sain sitten vastaukseksi. No otin sitten myyjään yhteyttä ja sain sieltä auton, 3 päiväksi, kiitos siitä!

18.10 vein sitten oman koslan sinne maalattavaksi, hiemna taas ehkä kiukkkusena mainitsin että kai se nyt nopeammin kuin 5 päivässä saadaan valmiiksi, mainitsin että punainen maali on aika haastava saada samanväriseksi, juu he tietävät kyllä. Hauska juttu oli sitten iltapäivällä, kävin vielä vaihtaassa sijaisauton koska tämä piti mennä asiakkaalle koe-ajoon....oli muuten Audi A1 alla minulla silloin. Ja tästä suuri kiitos AudiCentterille että antoivat auton, sain pitää sen torstaille asti, siis sen toisen A1 jonka kävin vaihtamassa, naapurit varmaan katteli kun päivällä oli yksi A1 parkissa, illalla se oli vaihtunut toisenväriseksi :)

No päivät menivät, ja torstaina kun sijaisauto piti palauttaa soitin ja kyselin että mites se mun auto, joo, no huomiseksi saat sen, sanoin että mieluusti ennen kello 14 koska muuten menee ensi viikolle ennen kuin saan sen haettua (teen 3-vuorotyötä valvomossa, sieltä ei voi poistua). Lupasivat sen silloin ennen kello 14. Seuraavana päivänä tuli sitten tekstari että auto on pesussa, ilmoitamme myöhemmin koska sen saa hakea. Viesti tuli ja menin hakemaan omaa autoa sieltä pois, isä vei minut koska olinhän autoton edellisestä päivästä.

Paikalle saavuttiin, menin sisään hakemaan avaimet, kaikki kunnossa, olivat vaihtaneet molemmat lokarit, koska toisessa oli havaittavissa jotain pientä alkavaa virhettä. No ehkä voin antaa sen 5 päivää anteeksi (minulle kai oli se pahin homma käynyt....) mutta silti ihmettelen. Tai siis itse asiassa en ihmettele, koska olen kuullut miten se toimii siellä. Pihalle mars ja siinähän se oma auto oli, aivan hienosti maalattu 2-väriseksi. Nopea vilkaisu, että ei voi olla totta ja takaisin sisään mainitsemaan asiasta. Tässä vaiheessa tiedätte mitä mielessä liikkui, että mitähän tästä nyt tulee, onneksi on tuttuja joilla on maalaamoita. Mainitsin asiasta ja kaveri tuli sitä katselemaan, ei edes paljon sanonut vastaan totesi vaan että väri heittää aika pahasti, jotain siinä mainitsin että tästähän oli maanantaina puhetta, tutkin autoa siinä hieman tarkemmin huoltokaverin ollessa  paikalla, ja katselin että lokarin yläreuna ei oikein istu siihen A-pilariin nähden. Siinä jotain kokeilin ja kas, jäi käteen se etuikkunan muovilista joka menee a-pilarin ja lasin välillä.......hieman nolostuneena asiasta mainitsin että nämä voisi tsekata kanssa. No, huoltokaveri sanoi että voinko tuoda auton maanantaina uudestaan, siihen totesin että ei jaksaisi taas ruveta järjestämään asioita, no katsotaan jos löytyy vaihtoautoa sinulle. Sisään ja katsomaan vaihtoautoa, sain alleni golfin, pahoittelivat kyllä että ei ole farmaria, mutta sanoin että pärjään kyllä tällä. tämä siis perjantaina. No seuraava viikko meni jännityksessä että koska sieltä jotain kuuluu, pieni lokarinmaalaushan nyt menee parissa tunnissa..............perjantaina aamupäivällä sitten kännykkä piippasi, autonne on valmis noudettavaksi. Eikun sitten iltapäivällä hakemaan se pois seiltä, nyt olivat saanneet värin istumaan aika hyvin, kiito siitä, ei oikein 2 vuotiaassa autossa haluaisi 2 eri väriä. Jaz työaika oli taas 5 päivää.....kauankohän pissapojan täyttäminen kestää :) 5 päivää ????

Eli summa summarum, palvelu oli kyllä hieman epäystävällistä välillä, hommat tehtiin 2 viikkoa yhteensä vaikka minun oma (ja kahden muun maalaamon) kanta on että se kastää maksimissa 2 päivää. Sinäänsä annetaan hieman anteeksi kun varmaan ei ollut hyllyssä molemmat lokarit, kestää ennen kuin saavat osan ym. Lopputulos kun toiseen kertaan oli tehty on ihan hyvä, mutta ensimmäinen luovutus ei ollut hyvää mainontaa, koska veikkaan että harva olisi sen hyväksynyt tollain. Ei jäännyt kauhean hyvää kuvaa tästä palvelusta tällä kertaa. Taas Audicentterille 10+ asian hoidossa. Siis takuukorjaamo on vv-auton yhteydessä Merituulen VW autolla ei AudiCentterillä.

Että näin tällä kertaa, lopputulos kuitenkin ihan hyvä, mutta koko prosessi vei 2 viikkoa mistä lainautoja, pari taksireissua minulle, 7 päivää toinen auto, jonka VV-auto kyllä kustansi yms. Tuli aika kallis ja monimutkainen pieni takuukorjaus, ei ihme että autot maksavat...........

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy