Fillarin kuljetus katolla ja koukussa

Aloittaja VodmarVortex, 08.01.10 - klo:14:52

« edellinen - seuraava »

VodmarVortex

Ensi kesäksi pitäisi löytää sopiva tapa kuljettaa kahta maasturia. Tarkoitus olisi löytää kuljetustapa vähän pidempiäkin matkoja varten, eli ei ainoastaan tilapäisiä muutaman kilometrin siirtoja silmälläpitäen.

Fillarin kannalta katolla kuljettaminen tuntuu paremmalta ratkaisulta. On paremmin suojassa pölyltä ja kuralta, etenkin kun auton malli on tuollainen tasaperä. Lisäksi kilvet ja valot näkyisi varmuudella ilman lisäkilkkeitä. Toisaalta taas nostokorkeus ja operointi (Roomsterin kattokorkeus kai noin 160cm) on varmaankin peräkoukkuratkaisua hankalampaa. Lisäksi ajoneuvon korkeus kahden pyörän ollessa katolla kyydissä on jo aika mittava, parkkihallit voi heti unohtaa ja erinäisiä matalalla olevia oksia saa tosissaan varoa. Toivottavasti sentään sillat on tarpeeksi korkeita...

Pohjustuksen jälkeen, millaisia ratkaisuja foorumiväki itse suosii? Halpa perussaksi koukussa vai edistyneempi taittuva malli? Katolla ilman etupyörää vai sen kanssa? Omia ratkaisuja saa perustella ja kehua. 

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: VodmarVortex - 08.01.10 - klo:14:52Toivottavasti sentään sillat on tarpeeksi korkeita...

Siltojen vapaa korkeus on 4,2 metriä eli ei pitäisi heti tulla rajat vastaan. Korkeuden puolesta voit huoleti nostaa autosi katolle vaikka toisen samanlaisen Skodan. Toki mataliakin siltoja on, mutta eipä niitä alle 2,5 metrin siltoja kyllä yleisiltä teiltä löydy.

Guido

Kunhan muistat ottaa ne fillarit katolta ennen kuin peruutat autotalliin. Eräs kaverini ei muistanut...

VodmarVortex

Lainaus käyttäjältä: Guido - 08.01.10 - klo:15:05
Kunhan muistat ottaa ne fillarit katolta ennen kuin peruutat autotalliin. Eräs kaverini ei muistanut...
Tuo yllä esittämäni siltapeikkopelko nyt oli puoliksi hassuttelua, mutta en hetkeäkään epäile etteikö mulle voisi käydä juuri tuolla tavalla kurvatessani autokatokseen.

VW_Johan

jos ajaa pitempää siivua niin kyllä tuo katolla kuljettaminen on mukavampaa. Koukulla kun on pyöriä niin jo takaluukun avaaminen on hankalaa.

Jyri

Itse on tullut kuskattua painaviakin alamäki-/freeridepyöriä sekä katolla että kunnon peräkoukkutelineessä ja täytyy todeta että omasta mielestä Kunnon Thulen peräkoukku versio on paras ratkaisu. Varsinkin kahden pyörän kanssa ottaisin ilman muuta tuon vetokoukkumallin, tokihan se kalliimpi on mutta käytössä mukavampi. Ainakin noiden 20kg fillareiden kanssa ;)

[ylläpito on poistanut liitteen]

TKe_

Kun itse ajelin aktiivisemmin pyörällä niin minä kuljetin fillari(t) aina katolla Thulen Pro Ride telineellä. Tosin jos vettä satoi niin silloin yleensä pyörät löysivät tiensä auton sisätiloihin. Maantie (hiilikuiturunko) ja maastopyörä kulki hienosti kyseisellä telineellä.

tommyt

Aikoinaan Zafiraan hommasin kattotelineet ja lyhyelle miehelle kevyenkin pyörän kiinnitys oli kohtuullisen työlästä kun en ostanut sitä kalleinta Thulen pyörätelinettä. Nykyisessä kulkineessa on myös vetokoukku ja siihen aion hankkia koukkuun asennettavan telineen. Varsinkin lyhyissä ja kiireellisissä tapauksissa sellaisen saa helposti asennettua paikoilleen, toisin on kattotelineiden kanssa. Kattotelineessä on boxi kiinni joten en tiedä viitsiikö sitä ruuvatakaan siitä irti.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

VodmarVortex

Jyrillä taitaa Touranin perässä olla Thulen EuroClassic? Itse harkinnut kahdelle maastopyörälle Thulen RideOn 9402:sta. Mallinimellä RideOn 9502:kin jotain jo löytyy, en vaan tiedä mikä on 9402:n ja 9502:n ero. EuroClassiciin erona nyt ainakin toi runkopidikkeen puuttuminen. Pitäisi kyllä katsastaa noiden muidenkin valmistajien tarjonta jos vaikka kerralla onnistuisi ostamaan hyvän kohtuullisella hinnalla. Ton EuroClassicin yli 400 euron ovh on ainakin jäätävä - sillähän saa melkein jo peräkärryn...

hiloran

Itsellä oli Thule:n prorider kattoteline, jonka myin pois. En oikein ihastunut tuohon kaolla kuljettamiseen. Motonet: 20â,¬ peräkoukkuteline on loistava. Ensikesäksi tarttee kehitellä rekisterikilpiteline valoineen tuohon...

Napero

Ã,,äni täältä Thulen Pro ridelle, on mulla koukkumallikin.
Pitää olla vaan tarpeeksi pituutta ja ruutia että saa tuonne katolle tsygän.
-Napero-

Skoda Superb Combi 1,6 TDI Ambition GreenLine

hosee

Onko kenelläkään kokemuksia takakonttiin kiinnitettävistä pyöränkuljetustelineistä? Siis tämänkaltaisista:
http://www.thule.com/en/fi/products/carriers-and-racks/bike-carriers/rear-door-mounted-bike-carriers
http://www.yakima.com/shop/bike/trunk

Vetokoukkuun kiinnittyvät mallit eivät ole optio, kun MCS:ään ei pakosarjan toteutustavasta johtuen vetokoukkua saa. Kattokiskojakaan ei ole (katto valkoinen ja Miniin ei kiskoja saa kuin mustana), eikä vastaan ole tullut F55-malliin sopivaa after market-telinettä. Minin omalle tehdasratkaisulle muodostuu hintaa tonni, mikä on vähän turhan suolaista. Eli tuollainen takakontiin kiinnittettävä malli vaikuttaisi parhaalta ratkaisulta....
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy