Istuimen korottaminen

Aloittaja qekko, 08.05.12 - klo:15:42

« edellinen - seuraava »

qekko

Voiko A4 B8:n kuskin penkkiä korottaa esim. jollain korotuspaloilla tai muilla keinoilla turvallisesti? Varsinaiset säätövarat loppuvat tietyssä tilanteessa pitkäjalkaiselta, ja reisitukihan on säilytettävä! Pelkkä etureunankin korotus riittäisi.

Vai hankinko tyynyn reiden (ja myöhemmin jarrupolkimen) alle...
Ajossa:
Audi A4 Avant quattro 2.0TFSI 185kW (B9)
VW Touran 1.4 TSI DSG 110kW (2016)
Vanhat:
Audi A4 allroad 2.0TFSI 155kW (B8)

panu

Ilmeisesti autossasi on vakiojakkarat? Audissa istuinosan kallistus tulee sportpenkkien mukana. VW:ssa ei edes niissä vaan joutuu hankkimaan (verotuksen ansiosta) **tun kalliit sähkösäädöt, joita ei kukaan vissiin ole raaskinut Suomi-autoon tilata käytettyjen varustuksesta päätellen.

Itse paininut saman ongelman kanssa...

Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

wille84

A6:ssa laitoin isot mutterit penkin kiskon ja lattian väliin (ja tietysti pidemmät pultit jos tarvetta), auttoi ainakin omassa tapauksessa tuo n.1cm etuosan nosto reisitukeen todella paljon. Tiedä sitten joutuuko katsastukseen laittamaan alkuperäiseen asentoon jos ylipäätään huomaavat asiaa..

Emil

Itsekin olin jo laittamassa prikkoja erään toisen konsernin auton penkin etukiinnikkeiden alle. Tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin, koska turvavyöt on penkeissä kiinni nykyisin. Ei ole kiva, jos kolarissa penkki irtoaa siksi, että kiinnikkeiden alla on "omia virityksiä". Voi siinä vakuutusyhtiökin nostaa sitten kädet pystyyn. Taikka näin itse ajattelin asian, ja jätin prikat laittamatta pitkin hampain.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy