Mistä tunkkaatte hallitunkilla

Aloittaja Jarppi_s, 30.06.20 - klo:22:34

« edellinen - seuraava »

Jarppi_s

Elikkä mistä porukka nostaa autoja hallitunkilla? Etenkin kiinnostaa Seat leon kuskien tunkkaus. Saako hallitunkkeihin hyviä muotoiltuja nostotyynyjä mikäli helmasta nostaa esim ihan renkaanvaihdossa. Vai onko parempi hommata tasainen nostotyyny ja sit jostai alustasta nostella?  ::)

-karppa-

Mistä käyttöohjekirja neuvoo nostettavan ja jackpadillä, jos tunkissa ei ole pehmustetta
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Jarppi_s - 30.06.20 - klo:22:34
Elikkä mistä porukka nostaa autoja hallitunkilla? Etenkin kiinnostaa Seat leon kuskien tunkkaus. Saako hallitunkkeihin hyviä muotoiltuja nostotyynyjä mikäli helmasta nostaa esim ihan renkaanvaihdossa. Vai onko parempi hommata tasainen nostotyyny ja sit jostai alustasta nostella?  ::)
Kuskeja en ole tunkannut, mutta autoa voi tunkata niistä kohdista, mitkä auton alta löytynee kun kurkkaa sinne alle. Löytyy vahvistetut pokkauskohdat mistä voi vapaasti tunkkailla. Tyynyllä tai ilman ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

ram1

No kaikkia Leoneja ollut, ja samasta paikasta niitä kaikkia tunkataan. Tosin 1M Ts/Fr on aivan hanurista sen suojapalan takia. Myös 1P normaalia ärsyttävämpi jos "levikkeet". 5F:ää voi nostaa vaikka ilman padia jos sopiva tunkki. Matalat tunkit parhaita Leksoissa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Erkka

Omaan hallitunkkiin olen tehnyt lisävarusteeksi padin sinisestä jääkiekosta (hieman pehmeämpi kuin musta kiekko). Veen muotoisen uran olen rautasahalla sahannut kiekon keskiosaan. Urakohdan olen sovittanut nostoa varten auton alapalkin nostoa varten merkittyyn pokkaukseen. Hyvin toiminut kaikissa automerkeissä. Ei mene pokkaus lyttyyn tätä menetelmää käyttäen, kun kiekko on sijoitettu tukevasti alapalkkiin.

Erkki
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 01.07.20 - klo:07:56
Hyvin toiminut kaikissa automerkeissä. Ei mene pokkaus lyttyyn tätä menetelmää käyttäen, kun kiekko on sijoitettu tukevasti alapalkkiin.

Noita erilaisia uritettuja padeja löytyy kaupastakin valmiina, jos ei itse saa sitä uraa jääkiekkoon aikaiseksi. Joskus kuullut sitäkin että sen uran pitäisi olla niin syvä, jotta se itse pelti kantin reunoilta ottaa padiin kiinni ja se varsinainen kanto tulisi siis siitä, eikä tuosta kantin päältä, mutta... ??? Ja toinen melko ehdoton on tasainen alusta, millä sitä autoa ylipäätään nostellaan. Alusta hiukan montulla ja auto jo valmiiksi "ristiriipunnassa" niin tuosta kun alat nostelemaan kulmaa jolla auto lepää, niin... No sanotaan että se kantti on jo todella kovilla ja vaikka sen 100 kertaa olisi "samalla tavalla" jo onnistunutkin, niin se on vain se yksi kerta kun on tuo kantti jo länässä :-\ Toki myös tunkin liikkeen kannalta tasainen alusta on vähintäänkin suositeltavaa, jotta se tunkki pääsee noston aikana rullaamaan vapaasti itsensä sinne auton alle ja jälleen säästetään tuota kanttia turhilta vääntämisiltä 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Erkka

Jep. Uran jääkiekkoon sahasin senverran syväksi, että kiekon pinta jakautuu tasaisesti kantin ympärillä olevaan peltiin, eikä näin ollen ruttaa kanttia.

Erkki
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 01.07.20 - klo:07:56
Omaan hallitunkkiin olen tehnyt lisävarusteeksi padin sinisestä jääkiekosta (hieman pehmeämpi kuin musta kiekko). Veen muotoisen uran olen rautasahalla sahannut kiekon keskiosaan. Urakohdan olen sovittanut nostoa varten auton alapalkin nostoa varten merkittyyn pokkaukseen. Hyvin toiminut kaikissa automerkeissä. Ei mene pokkaus lyttyyn tätä menetelmää käyttäen, kun kiekko on sijoitettu tukevasti alapalkkiin.

Erkki

Tein samanlaisen patentin jackpad:n, mutta tuon materiaali on hieman liian pehmeää. Toimii ehkä 4-5 nostokertaa ja jackpad halkeaa. Toisaalta noita saa alle 3 euron kappale aina uusia.

Kun avattiin uusi motonet ostin sieltä tuon kauan kyttäämäni Bahco BH1A1500 hallitunkki ALU 1,5 tn 149â,¬, jossa on valmiina nostotyyny. Saa nähdä pitääkö edelleen käyttää tuollaista jackpadiä lisänä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.07.20 - klo:10:22
Kun avattiin uusi motonet ostin sieltä tuon kauan kyttäämäni Bahco BH1A1500 hallitunkki ALU 1,5 tn 149â,¬, jossa on valmiina nostotyyny. Saa nähdä pitääkö edelleen käyttää tuollaista jackpadiä lisänä.

Itsellä on tuollainen 3tn Bahco ja sen alkup. jackpadin lisänä olen käyttänyt myös tuollaista uritettua mallia eBay. Nuo uritetut kun on melko pikkasia, niin nätisti menee sulassa sovussa parikin perätysten tuolle Bahcon padille ;D


Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Erkka

Meikäläisellä nämä käytössä:

Bahco BH1A1500 hallitunkki ALU 1,5 tn




Erkki

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tapanixxx

Itselläni on bahco 2.25tn. Siitä kohdasta tunkkaan mikä on merkitty helmaan.




tumtum

Powerflexiltä tuli tunkkaustyynyjä kovaa kamaa, tilasin mk3 octaviaan ja hyvin toimii autokohtaisia löytyy moneen lähtöön. Britti ebay löytyy myös suomen powerflexin jälleenmyyjien kautta 👌
Skoda Octavia 2.0TDI RS -15

Nupe

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 01.07.20 - klo:14:21
Meikäläisellä nämä käytössä:

Bahco BH1A1500 hallitunkki ALU 1,5 tn



Erkki
Asiallisen oloiset pukit, houkuttaisi itseäkin - etenkin kun oma hallitunkki on halpismallia. Mutta mihin auton kohtaan olet virittänyt nuo pukit, jos/kun nostat pokkaukseen merkitystä nostokohdasta hallitunkilla?
Seat Leon ST 1.0 Style manuaali 2020

Nickname

Lainaus käyttäjältä: Jarppi_s - 30.06.20 - klo:22:34
Elikkä mistä porukka nostaa autoja hallitunkilla? Etenkin kiinnostaa Seat leon kuskien tunkkaus. Saako hallitunkkeihin hyviä muotoiltuja nostotyynyjä mikäli helmasta nostaa esim ihan renkaanvaihdossa. Vai onko parempi hommata tasainen nostotyyny ja sit jostai alustasta nostella?  ::)
Jos tuntuu pahalle nostaa helmasta ( vaikkakin sen pitäis kyllä kestää kun nostat siitä vahvikkeen kohdalta ja on ainakin minulla kestänyt ), niin sitten tukivarresta nostamalla, tämä vaatii tosin aika matalan tunkin autosta riippuen tiestysti.
Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy