Fiat Ritmo 65 1.3 vm.82

Aloittaja RTWteam, 30.04.12 - klo:09:56

« edellinen - seuraava »

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: ntix - 09.04.13 - klo:21:56
Vieläkö pystyt laskelmilla osoittamaan paremmalle puoliskolle, että tämä on kannattava juttu?  ;D

En, en pysty enää. ;D Voisit joku kerta tulla konsultoimaan tätä tilannetta. :D

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 09.04.13 - klo:20:41
Taidemaalariko, meinaatko ikuistaa sen kankaalle tulevien sukupolvien ihmeteltäviksi?  :)

Taidemaalarikin voisi tulla.  :D Tällä kertaa kuitenkin korimaalari. Itse asiassa entinen neloskopan Golf ja nykyinen Golf on ikuistettu kankaalle. Pääsi jopa olkkarin seinälle tauluksi.

ntix

Perustelut löytyy aina  :)

On tämä vaan hieno projekti. Aiheuttaa kevyttä autokuumeilua...  ;)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

RTWteam

Taas on tämä voimaa puhkuva ja "rullatuolia" muistuttavilla kauneus sanoilla ylistetty autoni on taas kanssa autoilijoiden ihasteltavana (hidasteena). ;D Ensimmäinen lenkki heitettynä ja hyvin käy ja kukkuu. Ensi viikolla leimalle.

RTWteam

Öljyt + ö-suodatin vaihdettu, lauantaina kokeillaan saada märkää leimaa paperiin.  :)

RTWteam

Katsastuksessa huomauttivat takajarrujen kunnosta joten ajattelin laittaa kaikki jarrut kerralla kuntoon.

Levyjarrut: Fremax, jarrupalat: Tomex ja jarrukengät: RoadHouse. Tämän merkkisiä jarrutarvikkeita löytyi Motonetistä. En tiedä ovatko kuinka laatu merkkiä.  ;D

Kuvassa huomisen "menuu".  8)

Taky

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 19.07.13 - klo:23:57
Katsastuksessa huomauttivat takajarrujen kunnosta joten ajattelin laittaa kaikki jarrut kerralla kuntoon.

Niin siitä hyvä tulee - pitkäksi aikaa.

Kun omaa harrastetta, kts sigu, vein leimalle päätin vaihtaa kaikki alustan osat 200tkm/20 vuotta on kuiten oman jälkensä jättänyt niin katsuri totesi - kaikki taitaa olla uuttaa johon oli hyvä todeta jeps.

Mutta hyvähän noissa harrastepeleissä on että ei ole pakko saada valmiiksi samana päivänä ja toisaalta osat ei maltaita maksa, työtä sitten jo jonkin verran, mutta ajan kanssa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Seba

Omassa harrasteautossa oli etulevyissä (230mm jäähdyttämätön) ja -paloissa pintaa vielä ihan hyvin ja kelpasivat katsurillekin, mutta kun vaihdoin ne kuitenkin uusiin niin jarruteho ja poljintuntuma paranivat huomattavasti. Että kai se ikäkin tekee tehtävänsä noille. Hieno on kyllä Ritmo 8)

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Taky - 20.07.13 - klo:10:11

Mutta hyvähän noissa harrastepeleissä on että ei ole pakko saada valmiiksi samana päivänä ja toisaalta osat ei maltaita maksa, työtä sitten jo jonkin verran, mutta ajan kanssa.

Näin kävi tälläkin kertaa että isä ukon kanssa meni enempi aikaa jutteluun kuin rakenteluun. Takajarrut saatiin onneksi laitettua ja ensi kerraksi jäi levyjarrut. Näprättävää siis vielä riittää.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Seba - 20.07.13 - klo:11:48
Omassa harrasteautossa oli etulevyissä (230mm jäähdyttämätön) ja -paloissa pintaa vielä ihan hyvin ja kelpasivat katsurillekin, mutta kun vaihdoin ne kuitenkin uusiin niin jarruteho ja poljintuntuma paranivat huomattavasti. Että kai se ikäkin tekee tehtävänsä noille. Hieno on kyllä Ritmo 8)

Pikkuisen tuota poljin tuntuman parantumista toivon itsekkin kun saan vaihdettua levyt ja palat eteen. Tosin ajourani olen ajanut "hienoilla" abs-jarruilla ja kaiken maailman tehostetuilla jarruilla niin ns. pers tuntuma tälläisiin jarruihin on tuntematon.  :)

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 20.07.13 - klo:18:40
Pikkuisen tuota poljin tuntuman parantumista toivon itsekkin kun saan vaihdettua levyt ja palat eteen. Tosin ajourani olen ajanut "hienoilla" abs-jarruilla ja kaiken maailman tehostetuilla jarruilla niin ns. pers tuntuma tälläisiin jarruihin on tuntematon.  :)
Mikäli Ritmo on yhtään sukua 127:lle, niin kyllä kunnossa olevien jarrujen poljintuntuman voisi määritellä sanalla "kumipallomainen". Ihan hyvä sellaisillakin on jarrutella, ei ole liian äkkinäinen.
Joutilas 76v

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 20.07.13 - klo:19:15
Mikäli Ritmo on yhtään sukua 127:lle, niin kyllä kunnossa olevien jarrujen poljintuntuman voisi määritellä sanalla "kumipallomainen". Ihan hyvä sellaisillakin on jarrutella, ei ole liian äkkinäinen.

Määritelmä kumipallomainen kuvastaa hyvin jarruja.  :) Enkä varsinaisesti epäile että jarruissa mitään vikaa on mutta jos piirunkin verran parantuu niin aina parempi.

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 20.07.13 - klo:19:17
Enkä varsinaisesti epäile että jarruissa mitään vikaa on mutta jos piirunkin verran parantuu niin aina parempi.
Mahtaako tuntumaan vaikuttaa jarruletkujen pikkuinen "pullistuminen" paineen johdosta?
127:lla oli jonkinmoinen kiusa etupään satuloiden ja mäntien välisen raon hapettuminen (suolatut tiet?) ja jarrut pyrkivät liikkeelle lähdettäessä makaamaan päällä, kunnes lämpenivät. Purkamaan ja rasvailemaan niitä joutui säännöllisesti sekä mäntien suojakumit uusimaan. Ehkäpä jarrujen kuumeneminen "söi" myös pyöränlaakereita? Käsijarrun vaijereita joutui myös vaihtamaan melko usein, samalla puhdistelemaan ja herkistelemään mekanismia. Toisin sanoen, Fiatin jarruja joutui säännöllisesti rassaamaan, ilman, että palat tai kengät olisivat olleet vaihdon tarpeessa. Kuitenkin kaikki tämä tuntui silloin "aivan normaalilta", kuului autolla ajon "perusasioihin"  ;)
Joutilas 76v

RTWteam

Marraskuun alku ja tarkoittaa samalla sitä että Fiatilla on tämän vuoden ajot ajettu. Kesän aikana tuli ajettua noin 2000km eli valitettavan pieneksi jäi kilometrit. Kesän aikana tuli tehtyä ruostevauriokorjausta ja takajarrutkin tuli uusittua. Mitään teknisiä vikoja ei onneksi tullut. Ensi kesäksi jäi etupään ripustuksien uusimista ja jarrujen laittoa. Ikuisena haaveena tietenkin auton maalaaminen. Renkaatkin alkavat olla vaihtokunnossa.

Ostoslistalla on myös uusi vaihdekeppi + vaihdekepin pussi. Voi olla haasteellista löytää..

makkis

Fiatit oli minun kortinsaannin aikaan melko yleisiä nuorisolla (=halpoja).

Eräällä luokkakaverilla on vastaava Rytmi ja silloin tällöin kuskin roolissa tuollakin ajelin. Mieleen jäi alvariinsa oven sisään tippuva kuljettajan sivuikkuna ja todellakin tuo kumipallo fiilis kaikissa hallintalaitteissa, siis jarruissa, kaasussa, kytkimessä, vaihdekepissä, ohjauksessa.. Toisaalta ajolleen hyvä ka terhakan oloinenkin tuolla 65 hv pannulla, jätti mm. mennen tullen tuon ajan japskit vaikka jossain garinoissa piti olemankin yli 100 hv. Yleisestihän naurettiinkin noille japanian hevosille.

Toisella kaverilla taas oli Regata. Se oli semmoinen herraskainen peli verrattuna Rytmiin. Kaveriporukkaan mahtuo myös pari päheämpää Fiiua, mm. 130TC Mirafiori ja tuolloin ihan uuden karhea Uno Turbo iE. Kaikki Fiatit oli aikalaisikseen poikkeuksellisen hyviä ajaa ja terhakoita tehoihinsa nähden.

Lisäksi tuon ajan Fiateissa oli vielä legendaarinen italialainen apina-ajoasento.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy