Audi A4 3.0Tdi quattro -09

Aloittaja Gale, 29.04.12 - klo:12:37

« edellinen - seuraava »

Rokkitapsa

Tämä kiinnostaa minuakin, kun omassa on edessä ohjelmointi pikapuolin samaisessa pajassa. Piti tehdä jo tämän kuun puolella, muttei pelimerkit antaneet vielä myöten.
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

Gale

Lainaus käyttäjältä: wiba - 31.05.14 - klo:00:55
Missä LTR-Racing pajassa teitte homman? Ajoitte ilmeisesti dynossa?

Kuopiossa JAK-autolla. Ei ajettu dynossa, mutta edellisellä viikolla vastaavalla ohjelmalla oli tämä LTR-Racingin kaveri dynottanut ja saanut tuollaiset lukemat. Vähän "rajummalla" ohjelmalla ilman DPF:ää oli dynotettu 335hp, mutta pitäydyin itse tuossa kevyemmässä ettei tule mitään ongelmia, kun kuitenkin autolla pitäisi vielä se n. 50-60k ajaa ennen vaihtoa. Vetää nyt kuitenkin kauniisti koko kierrosalueen läpi ilman miettimisiä aina 5k asti kun aiemmin loppui veto tehokkaasti n. 4k:ssa, kaasuun vastaaminen on välitöntä kierrosalueesta riippumatta ja ohituskiihtyvyydessä hyvin selkeä ero, eli riittää hyvin nuo tehot minulle. S:ään sitten ABT:n pakettia ja 435hp :)

Huomionarvoista vielä, että nyt 1000km ajolla keskikulutus näyttäisi laskeneen hieman, mutta toki otos on vielä aivan liian pieni, että voi tuon absoluuttisesti todeta. Katsellaan mitä koko kesän lukemat sitten näyttävät. Auto ei myöskään savuta yhtään, eli kokonaisuutena varsin hyvin tehty ohjelma ja voin suositella.
Wide awake in a world that sleeps.

Rokkitapsa

Kuopion pajalla itsekin käytän autoni ohjelmoitavana. Tuollaista vastaavaa settiä kuin itselläsi on, olen ajatellut myös. Ehkä enemmän sitten, kun on varaa laittaa myös uutta osaa autoon (kytkin, välijäähy, putket, ahdin).
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

wiba

Kuopiossa hyvä tilanne,kun Arttu ja LTR-Racing väsää molemmat ohjelmia ja ilmeisesti hyvällä menestyksellä :)

Rokkitapsa

Nyt on omallekin varattu aika ensi viikon tiistaille, samoilla spekseillä mentäneen. Enempiäkin olisi kai otettavissa, mutten vakiokaluilla kehtaa rajoille mennä.

Taidettiin sivuta autoasi keskustellessamme sopivasta ohjelmasta :)
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

Gale

Lainaus käyttäjältä: Rokkitapsa - 09.06.14 - klo:19:29
Nyt on omallekin varattu aika ensi viikon tiistaille, samoilla spekseillä mentäneen. Enempiäkin olisi kai otettavissa, mutten vakiokaluilla kehtaa rajoille mennä.

Taidettiin sivuta autoasi keskustellessamme sopivasta ohjelmasta :)

Noniin, hyvä valinta kyllä :) Todella mukava ajettava nyt tuo ja kulutuskin tosiaan pudonnut sen 0.5 l/100km tämänastisilla mittauksilla.
Wide awake in a world that sleeps.

wiba

Kysyikö teistä kumpikaa Artun versiota?

RHead

Voisinkin verrata jos jommalla kummalla on tippilootalla omaan settiin :) Omassa Artun mieto ohjelma.
Passat

Audi

Rokkitapsa

Kyselin Artultakin sähköpostitse, ja alunperin häneltä olikin tarkoitus softa ottaa. Kuitenkin tuli päädyttyä LTR -racingiin, kai mukavan palvelun ja sen vuoksi, että JAK -Auto sattuu olemaan treenikämppämme naapurissa. Sattuipa kerran vain puheeksi.

Artun kanssa en ole kasvokkain tai puhelimitse jutellut, joten palvelun tasoa en osaa verrata. Findieselillä eivät itse ilmeisesti tyhjennä hiukkassuodatinta, joten se toimenpide tullee kalliimmaksi Artun kautta. Itse softa lienee melko samoissa hinnoissa.

Manuaali on itselläni.
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

wiba

Mitäs mieltä RHead on Artun ohjelmasta?

RHead

Peukku ylös.. Tpäffä ois seuraavaksi listalla.
Passat

Audi

msvahn

Oliko teidän autoissa Drive Select pakettia? Omassani on tehtaan jäljiltä koko setti nappeineen, mutta vaimolla ei. Tuonhan saa mihin tahansa VCDS:llä koodattua käyttöön (ja myös MMI valikon kautta hallittavaksi tai jopa napitkin retrofittinä). Laitoin juuri vaimon autoon dynamic asetuksille moottorin ja ohjauksen. Alkoi tuokin sleeperi potkimaan. Alustaa ei toki voi enabloida kun ei magnetic ridea tuosta oikeasti löydy. Servotronic autoja voi kuitenkin ohjaukseltaan jäykistää ja moottorin/kaasun vastaavuus muuttuu kaikista karvalakeista lähtien ohjauksesta/moottorista riippumatta.

Mielestäni tuo on ehdoton modaus jos tykkää herkemmästä reagoinnista softalla tai ilman.

Mielenkiinnolla odotan huomaako vaimo muutosta...  ;D

http://www.a5oc.com/forums/a5-s5-topics/28517-vcds-coding-audi-drive.html
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

RHead

Ite huomasin, että toi dynamic vastaa aika pitkälti s-moodia. Toki en ole kokeillut dynamic + s:llä onko mitään eroa.
Passat

Audi

msvahn

Kysyin tänään vaimolta huomasiko mitään eroa? Oli ihmetellyt miksi auto on niin pirun äkäinen kiihtymään..  :D
Kertoi, että joka valoista ja risteyksistä tuntui liikennevirta jäävän taakse vaikkei halunnut kiihdyttää kovaa. Tuo tekee kaasupolkimesta niin paljon herkemmän.

S-moodilla tarkoittanet laatikon sporttiasentoa? Meillä molemmat keppivaihteisia, joten ei kokemusta säätääkö sporttiasento laatikon lisäksi auton muita karttoja.

Omassani (Karala) ajettavuus on mielestäni erinomainen tiukimmallakin asetuksella, mutta vaimon auto BSR:n ohjelmalla tuntuu vähän herkemmin hyökkäävän dynamic-moodissa matalilla kierroksilla. Väännöt käy tuossa ilmeisesti vähän korkeammalla.
Nykykalusto

Rokkitapsa

Itselläni on Drive Select -kilkkeet sähkösäätöisellä alustalla. Dynamic -moodi on tosiaan sopivan terävä kaasuvasteltaan, odotellaan kokemuksia sitten ohjelmoinnin jälkeen :) Vielä pari päivää pitäisi malttaa.
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

msvahn

Kuvailisin itse eroa niin, että vakiona tuo moottori on oikeastaan yllättävän laiskan oloinen noinkin raskaaseen autoon lukujen valossa.  :) Itse kiittelen, etten hankkiessani sortunut pienempään moottoriin nelivedon kyseessä ollessa. Etuvetona olisi pystynyt 170hp:llakin elämään. Pääsyy valintaan oli kylläkin maineeltaan luotettavampi konstruktio ja tasaisempi käyntiääni.

Vaikkei softatun prosentuaalinen kasvu olekaan huima, niin luonne muuttuu radikaalisti. Perustan tuntemukset vertauksena noihin konsernin 1.9/2.0TDI softattuihin, jotka kevyempinä ilman nelivetoa ja tiheillä välityksillä potkivat matalissa nopeuksissa melkein samoin kuin orkkis 3.0tdi. Pienissä tuntuma tulee pienemmästä viiveestä voimanjakelussa. Toki voima puhuu korkeilla nopeuksilla, mutta 240hp nelivedon ja massan rauhoittaessa ei se hätkäytäkään. Softan jälkeen ero onkin sitten taas ihan huomattava.

Mitä muuten lueskelin tuosta S-moodista vs. Dynamic, niin porukat on raportoinut että vaikutus olisi sama. Näin ollen ilmeisesti moottorin muuttaminen Drive Selectillä hyödyttää vain manuaalivaihteisia. Ohjaus sen sijaan tekee ison vaikutuksen servotronic autoihin, jos tykkää BMW-mäisestä jämäkkyydestä.
Nykykalusto

Poikarukka

Dynamic taitaa heittää automaatissa kaasuvasteen samaan kuin S-asento. Itse näen tuossa kuitenkin yhden ero mikä voisi tulla. Muuttuuko laatikon vaihdot sportille. Mikäli ei, niin tässä voisi olla ratkaisu omiin toiveisiin. Sportin kaasuvaste ilman vammaista kierrättämistä. D:lla armottoman lussu ja sportilla rankaisee koko ajan. Välimuoto olisi tavoitteena. VCDS löytyy ja voisi olla kiva kokeilla. Ohjelmoitko itse ohjauksen säätöä valikkoon? saako valikkoa ilman rullaa olevalle näytölle?
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

msvahn

Säätömahdollisuus vaatii käsittääkseni MMI:n eli Navin. Vaimon autossa enabloin tuon Drive Select individual valikon käyttöön, mutta toki sen saa ilman MMI:täkin yhteen moodeista kerrallaan.
Nykykalusto

RHead

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 15.06.14 - klo:13:25
Dynamic taitaa heittää automaatissa kaasuvasteen samaan kuin S-asento. Itse näen tuossa kuitenkin yhden ero mikä voisi tulla. Muuttuuko laatikon vaihdot sportille. Mikäli ei, niin tässä voisi olla ratkaisu omiin toiveisiin. Sportin kaasuvaste ilman vammaista kierrättämistä. D:lla armottoman lussu ja sportilla rankaisee koko ajan. Välimuoto olisi tavoitteena. VCDS löytyy ja voisi olla kiva kokeilla. Ohjelmoitko itse ohjauksen säätöä valikkoon? saako valikkoa ilman rullaa olevalle näytölle?

Mulla ainakin toimii just noi. Eli Dynamicillä herää hyvin ja vaihtaa samalla tavalla ku D-moodissaki. Ja mitä parasta cruisella ku ajelee niin enää ei jarrutellut jarrulla jos nopeuden tiputti esim 40->30 kun se D-moodissa heittää saman tien jarrut kehiiin. Täytynee vielä testailla lisää, että saan varmuuden noista uusista ominaisuuksista.
Passat

Audi

Rokkitapsa

Olen varsin tyytyväinen LTR-Racingin palveluun ja itse softaan. Voimaa on selkeästi enemmän, ja se on tuotu järkevästi softalla esiin. Olipa mukava ajella kotiin pajalta :)
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy