Jetta V kynnyskotelot ruostuu

Aloittaja Bisti, 27.04.12 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

Kjimi

Lainaus käyttäjältä: mopomake - 08.10.12 - klo:16:28
jeps.
mulla on v golf vm 04 joka tuli juuri kyseisen vaurion takia korjaamolta.
oli ruostunut juurikin samoista kohdista molemmilta puolilta.
vaihtoivat molemmat etulokasuojat, kuskinpuolen ovipellin, korjasivat vedenohjauksen
tehtaan ohjeiden mukaan. tehdas maksoi 70% kuluista.
työ tehtiin espoon vw-autossa. ilman mitään taistelua.  ;D

Onko auto ostettu kyseisestä liikkeestä ja huollettu myös aina sielä? Onko autosi aina merkkihuollettu? Pystyy vähän karkoittamaan omia mahdollisuuksia korjauksen suhteen kun oma Golf vm.05 ja ajettu 84tm, mutta ei aina merkkiliikkeessä huollettu.
Seat Ateca FR 4Drive 2.0 TSI DSG '19
Seat Leon FR 1.4 TSI '14

Ex: Skoda Octavia III LB Style Business 1.5 TSI DSG '20
      Seat Leon FR Business 1.4 TSI ACT DSG '17
      Seat Leon FR 1.8 TSI DSG '13

mopomake

olen ostanut sen käytettynä sieltä mutta tod. näk. auto on sieltä lähtöisin ja huollettu myös siellä. mene ihmeessä näyttämään eihän se maksa vielä mitään. mitä uudempi auto sen vähemmän joutuu varmaankin itse maksamaan.

Varre5

Mulla 2007 Golf Variant ajettu 152tkm ja ei ihan täyd. merkkiliikkeen huoltokirja: maanantaina takaluukku ja ne kynnyskotelot korjataan kokonaan tehtaan laskuun.

Leroy

Tapauskohtaisesti kai ne näitä katsoo. Mulle ei annettu mitään mahkuja Passatin kanssa (aj. 168tkm, 15 huoltokirjamerkintää, joista 2 merkkiliikkeen leimasimesta).
Outback

Fedder

Nyt on edellä mainitut ruosteet korjattu kustannuksitta. Ja parin viikon ajan käytössä oli sijaisauto kustannuksitta. Maahantuoja totesi niin moneen otteeseen, ettei autossa ole valmistusvirhettä ja että korroosiot on kulumisen aiheuttamaa, että siitä yksistään voi jokainen päätellä mistä oli kyse.

Pääasia, että oma hoppa on nyt taas kunnossa ja käytössä.
Immer wieder Golf.

Boltsa

Terve,

ostin loppukesästä 2006 vuosimallin Golffin. Autoa koeajaessa en tajunnut katsoa noita kynnyskoteloita ja tyytyväisenä vaihtoi auto omistajaa. Siitä muutama viikko pesin ja vahasin auton perinpohjin ja huomasin, että minullahan on samalla tavalla nuo kynnyskotelot ruosteessa ihan sieltä edestä. Viat olivat hyvin samanlaisia, kun ensimmäisen sivun kuvassa. Olin jo ostamassa itselle tarvikkeita, että korjaan tuon pinnan kunnes Googletin ja haut toivat tämän keskustelun esille. Kävin sitten syyskuun alkupuolella Herttoniemen VW Centerisssä näyttämässä. Ilmaisin asian jotenkuten "netin perusteella näitä ongelmia on ollut muillakin, joten menisiköhän tämä maahantuojan piikkiin?" Tuosta pari viikkoa ja positiivinen vastaus tuli. Korjausajan sain lokakuun viimeiseltä päivältä alkaen ja tänään hain sitten pois.

Jotain pientä modifikaatiota maalipinnan korjauksen lisäksi oli tehty, jotain pehmeähköä muovia tai vastaavaa? Ilmeisesti pitäisi ohjata vedet pois tuolta ja estää ruostuminen jatkossa.

Olin kyllä lievästi yllättynyt, että noinkin vanhaan autoon sai 100 % maahantuojan korjauksen autolle. Olisiko kenties ollut mahdollinen, että 12 v puhkiruostumattomuus ei olisi pitänyt, sitä en tiedä mihin korjauksen kustannusjako perustui.

zonni

No nyt sitten löytynyt lisää maalin irtoamisia,minun jetta(-08) kävi viime syksynä tuossa kynnys koteloitten maalauksessa ja siltä osin ok.Nyt sitten maali on alkanut irtoamaan takakontista rekisterikilven valojen ja avauspainikkeen kohdalta ja sitten vielä taka lokareitten ja puskurin kiinnitys kohdasta.Kävin näyttämässä sitä tuolla merkkiliikkeessä ja sanoivat että hyvällä tuurilla osa menee tehtaan piikkiin kun ikää on tuo 5,5v :( Maalin pinta oli todella ohut kontissa kaikissa pokkauksissa,niistä peilaa pohjamaali lävitse ja mittarillakin maali pinta oli kuulemma ohut mistäpääsi mittaamaan(tais olla alle 80 mikrometriä  ja parhaimmillaan jotain 160)
Tuntuu olevan aika ongelma vag-konsernille tuo maalaus,just kaveri näytti 2010 a4 josta ola maalit irti etu lokarin reunasta ja taka kaarista.
Odotellaan tehtaan vastausta,mutta melko varmasti tuo on korjattava itse.

Fedder

Muistan hyväksytyn tavarantarkastajan todenneen samaa maalipinnan paksuudesta aikanaan. Hänen mukaansa tuo maalipinnan vaihtelu oli normaalia maalausprosessin seurausta. Kynnyksissä maalipinta oli pystypinnoilla paljon ohuempi kuin vaakapinnoilla ja tämä aiheutui maaliruiskun suunnasta.

Tiedä sitten, pitääkö tämä selitys paikkansa.
Immer wieder Golf.

Tureq

Lainaus käyttäjältä: Tureq - 25.06.12 - klo:20:58
Olen tästä johonkin jo maininnut, mutta laitetaan tähänkin: -08 Jetasta korjattiin toisen puolen kynnyskotelo samasta paikkaa alle kolmivuotiaana 50tkm ajettuna, maali näytti kukkineen eka pois ja sinkitys esille, varsinaista ruostetta ei kerennyt ainakaan paljoa tulla. Maalitakuut oli voimassa, mitään ongelmaa takuussa ei noin tuoreessa vehkeessä ollut.

Auto pestään käsin väh pari kertaa kuukaudessa, myös talvella, pesun yhteydessä tuo tuli ajoissa huomattua.

Lainataanpa itseäni, eli -11 kesällä korjatun vänkärin puolen kynnyskotelon yläpuolelta lähti lokasuojasta maalit irti tämän vuoden keväällä alkaessani renkaita vaihtaan. No suora ajo merkkiliikkeeseen, jossa todettiin että samassa yhteydessä oli myös lokasuojaa korjailtu, luvattoman huonosti. Likaisen vanhan maalin päälle uutta...

Noo ongelmitta ja nopeasti johonkin takuuseen, myös sijaisauto alle ilmaiseksi (Tuore Beetle 1.6TDI). Korjauksen pintapuolinen laatu hyvä, ja lokarin taaksekin on ruiskuteltu suoja-ainetta. Propsit palvelulle, alkuperäisen korjauksen tehneelle ei. Eikä myöskään muutenkaan Jetan maalipinnan laadulle.

Kjimi

Irroittelin eilen Golfistani molemmat etulokasuojat kynnyksien ruostevaurioiden korjaamiseksi.

Lokareiden irroittamiseksi tarvitsee ensin irroittaa eturenkaat, maski, etupuskuri ja sisälokasuojat. Purkutöihin meni aikaa vajaa 2h ja kasaamiseen hieman vähemmän. Urakaan ryhtyvän kannattaa varata hommaan koko päivä aikaa, että maalit ja lakka ehtii kuivia kerrosten välissä.

Liitteenä kuva minkä verran tuo apparin kynnys oli ehtinyt ruostumaan. Kuskin puoli oli lähes samassa jamassa.
Samalla korjattiin ruosteita myös lokasuojan alapään kiinnityskorvakkeista, jotka ovat tätä kynnystä vasten.
Seat Ateca FR 4Drive 2.0 TSI DSG '19
Seat Leon FR 1.4 TSI '14

Ex: Skoda Octavia III LB Style Business 1.5 TSI DSG '20
      Seat Leon FR Business 1.4 TSI ACT DSG '17
      Seat Leon FR 1.8 TSI DSG '13

Arska F

Lainaus käyttäjältä: Kjimi - 15.07.13 - klo:10:11
Kuskin puoli oli lähes samassa jamassa.

Jepp, niin on... Profiilin Golffissa, koslalla ikää hieman päälle vuosi, mittarissa taitaa olla muutamaa satasta vaille 30 tonnia, menee takuukorjaukseen syksymmällä...
Boeing 737
      &
M/S Cinderella

Äsä

Taitaa olla enemmän sääntö, kuin poikkeus näissä Golfeissa tämä kynnyskotelojen ruostuminen. Oma menossa Marraskuussa Hertsikkaan hoidettavaksi. Olivat siellä hyvin asiallisia ja ymmärtäväisiä asian suhteen. Tehdas maksaa etuovien korjauksesta 100 % ja etulokasuojien sekä kynnyksien etuosien korjauksesta 75 %. Olen tähän varsin tyytyväinen, sillä kolopallo on yli 6 vuotias ja ruostetilanne auton saapuessa minulle oli mennyt melko pahaksi. Kuvan laittaisin jos osaisin.  :D Lisäksi ajattelin pyytää korjaamon kavereita vähän vilasemaan takakaaria jne.

zonni

Lainaus käyttäjältä: vw08 - 28.06.13 - klo:14:34
No nyt sitten löytynyt lisää maalin irtoamisia,minun jetta(-08) kävi viime syksynä tuossa kynnys koteloitten maalauksessa ja siltä osin ok.Nyt sitten maali on alkanut irtoamaan takakontista rekisterikilven valojen ja avauspainikkeen kohdalta ja sitten vielä taka lokareitten ja puskurin kiinnitys kohdasta.Kävin näyttämässä sitä tuolla merkkiliikkeessä ja sanoivat että hyvällä tuurilla osa menee tehtaan piikkiin kun ikää on tuo 5,5v :( Maalin pinta oli todella ohut kontissa kaikissa pokkauksissa,niistä peilaa pohjamaali lävitse ja mittarillakin maali pinta oli kuulemma ohut mistä pääsi mittaamaan(tais olla alle 80 mikrometriä  ja parhaimmillaan jotain 160)
Tuntuu olevan aika ongelma vag-konsernille tuo maalaus.
Odotellaan tehtaan vastausta,mutta melko varmasti tuo on korjattava itse.

No nyt tuli maahantujan vastaus,menee 70% maahantuojan piikkiin ja loput itse.Itselle jäis laskua 350-400e,taidan jättää tekemättä  :)  Vähän paikka kynällä sutii ja antaa paskan muhia.

zonni

Lainaus käyttäjältä: vw08 - 23.07.13 - klo:12:17
No nyt tuli maahantujan vastaus,menee 70% maahantuojan piikkiin ja loput itse.Itselle jäis laskua 350-400e,taidan jättää tekemättä  :)  Vähän paikka kynällä sutii ja antaa paskan muhia.
Nyt tuli sitten kumminkin korjailtua kunnolla nuo paikat mistä oli maalit irronneet.Ensiksi kunnollinen hiekka puhallus ja sitten sinkki pohja maali ja vielä seuraavaksi hionta pohjaväri.luulis nyt pinta värin pysyvän muutaman vuoden.
Tuli sitten katseltua tuota autoa tarkemmin läpi ja tuota kukkaa rupes löytymään joka puolelta autoa saumoista,esim ovien pokkaukkissa ja pahin oli kone pelti :( Taitaa joutua joka kevät tästä eteenpäin tekemään paikka maalauksia.Aika kuraa on tuo vag laatu,toisaalta eihän nuo autot olekkaan ikuisia mutta ei minun mielestä 5.5v ja 70tkm ajettu auto saa olla vielä tuossa kunnossa.

lucifer

Voisiko näistä ruoste/maaliongelmista tehdä jonkinlaisen yleis/yhteis topicin? Vai onko siinä mitään järkeä?
Tässä katsellut kuinka useissa malleissa on tätä samaa ongelmaa vai tuleeko se eteen että jos ne nivotaan saman aiheen alle mallikohtaiset ongelmat hukkuvat massaan?
Itsellä maalattiin keväällä -09 Superbista oikea helma ja takaluukku.
Helmasta oli hienoinen vääntö (eka väittivät että ulkoinen vaurio aiheuttanut, maali lähtenyt 4x3cm alueelta, ei lommoa/kolhua) mutta takaluukun kukkaset menivät heti mukisematta maahantuojalle.

Meni ihan OT:ks  >:(
Jetta mkVI 1.6TDi     Golf mkI Cabriolet

dosetti

Ei huono idea tuo yhteistopic, maaliongelmat kattaa lähes koko konsernin autoja. Itse huomasin tänään etuoven mustassa B-pilarissa kuplaa siinä heti ikkunalistan yläpuolella.. No, muutenhan tuo on taas kunnossa kun vasta maalattu toinen kylki onnistuneesti ja takuuseen vieläpä. Laitan tännekin sen, kun kertoivat merkkihuollosta maalikerroksen olevan näissä autoissa liian ohut säästöjen vuoksi - siksi paljon ongelmia.

Guest-372501

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 27.07.13 - klo:22:55
Ei huono idea tuo yhteistopic, maaliongelmat kattaa lähes koko konsernin autoja. Itse huomasin tänään etuoven mustassa B-pilarissa kuplaa siinä heti ikkunalistan yläpuolella.. No, muutenhan tuo on taas kunnossa kun vasta maalattu toinen kylki onnistuneesti ja takuuseen vieläpä. Laitan tännekin sen, kun kertoivat merkkihuollosta maalikerroksen olevan näissä autoissa liian ohut säästöjen vuoksi - siksi paljon ongelmia.
Mitäs kertoivat "ohuen maalipinnan" olevan paksuudeltaan?

Itse mittailin keskimäärin ~100um maalipeitepaksuuksia edellisestä Touranista kun se kävi takaluukun vaihdossa/maalauksessa. Luukussa oli sitten maalauksen jäljiltä 130...150um pinnoitepaksuus. Sikäli tuo paksuus (~0,1mm) ei mikään hirveän ohut ole, mutta voiko nämä konsernin ruostevaivat johtua siitä vai puutteellisesta suojauksesta?

Itse olen tuota omaa VI Jettaa nyt ihmetellyt jonkun tovin, ja kaivoin siitä tuossa alkuviikosta puolilitraa mutaa pois kynnyskotelon etuosasta. Laskin 1+1=3 ja totesin suurimmaksi tuon mudan kerääjäksi roiskeläpän, joka estää lokareista valuvan veden puhdistavan vaikutuksen. Roiskeläppä siis on "kouru" joka estää sen veden pääsyn pois kynnyskotelon/helman etuosasta siitä lokasuojan ja helman välistä. Tämän vuoksi sinne sitten kertyy mutaa ja muuta ainesta. Onko V-Jettassa samoin?

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 27.07.13 - klo:22:55

Tuosta vw:n säästölinjasta. Kun Martin Winterkornista tuli CEO on volkkarin tulos kasvanut paljon. Hän tuli Audi divisioonasta ja on osoittanut kykynsä tehdä rahaa.

Tämä on hyväksi osakkeenomistajille, mutta pyllistys tuotteiden laadun suuntaan. Jokainen tehdas tietysti minimoi kulujaan mutta uskon että saksalainen tekee tässä uuden ennätyksen. Varmasti ei ole vw autossa yhtään osaa mitä ei viime vuosina ole mietitty uudelleen kustannussäästömielessä.

Fedder

Mielenkiinnolla seuraan tätä aihetta, kun kokemusta löytyy asian tiimoilta. Täytyypä etsiä maalipinnan paksuudeksi aikanaan mitatut lukemat ja laittaa ne tänne. Mitä Jetan ja Golfin ruosteongelmiin tulee, niin kannattaa kaivaa käsiinsä aiemmin tässä ketjussa mainitsemani TM:n tekemä käytetyn Jetan koeajo.
Immer wieder Golf.

Fedder

Kynnyskoteloiden tasopinnat vaihtelivat 0,08-0,1 mm välillä. Vastaavien kohtien pystypinnat 0,05 mm.
Yksi etulokasuoja 0,19 mm ja saman puolen etuovi 0,21 mm: näitä tarkastaja epäili kolarikorjatun, mutta näin ei ollut (tarkastin entiseltä omistajalta). Näin ollen vaihtoehdoksi jää korjaus joko jo Meksikossa taikka maahantuonnin yhteydessä.
Muualla luokkaa 0,12 mm.
Immer wieder Golf.

mikkom

Tuli se sit tarve kirjautuakin eikä vaan selailla, tervehdys vaan...

Lyhyestä virsi kaunis, eli onkohan tuohon kynnyskoteloruosteeseen jotain TSB:tä tai vastaavaa kättäpitempää? Mistään en moista löytäny vaikka esim. vwvortexilla sellaista juttua oli, etulokareille löytyi kyllä omansa mutta se ei taida ihan tuohon kynnyskotelokeissiin osua. Omalla kohdalla ei nimittäin tullu ihan noin kivoja tarjouksia ku yllä olevilla -06:lla vaikka kaikki huollot onkin tehty valtuutetuissa ja kilsojakin on mittarissa melko maltillisesti.
A4 Avant 1.8TQ -12

los los

Olen tykittännyt paineilmapistoolilla etuoven pystykarmin takana olevaan koloon,aivan ala osaan olevaan koloon.Sieltä tulee multaa pari kapallista en tidä mikä onkalo onkaan tuntuu suunittelu virheeltä,Tourannista löytyi sattumalta.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: los los - 06.08.13 - klo:13:02
Olen tykittännyt paineilmapistoolilla etuoven pystykarmin takana olevaan koloon,aivan ala osaan olevaan koloon.Sieltä tulee multaa pari kapallista en tidä mikä onkalo onkaan tuntuu suunittelu virheeltä,Tourannista löytyi sattumalta.
Kannattaa irrottaa roiskeläpät ja sisälokari takareunastaan. Sillä tavalla sinne taakse pääsee käsiksi ja pääsee putsaamaan sen sisälokarin taustan kunnolla esim. letkulla. Aika useassa VAG:ssa ja muissakin on ihan sama ongelma. Itse joskus putsasin A3:sta noin ja siellä oli kyllä aikamoinen komposti, n. 30 cm korkeudelta tiukkaan pakkautunutta savea hiekkaa puunlehtiä jne.

dosetti

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 06.08.13 - klo:13:07
Kannattaa irrottaa roiskeläpät ja sisälokari takareunastaan. Sillä tavalla sinne taakse pääsee käsiksi ja pääsee putsaamaan sen sisälokarin taustan kunnolla esim. letkulla. Aika useassa VAG:ssa ja muissakin on ihan sama ongelma. Itse joskus putsasin A3:sta noin ja siellä oli kyllä aikamoinen komposti, n. 30 cm korkeudelta tiukkaan pakkautunutta savea hiekkaa puunlehtiä jne.

Juuri näin, eikä ole iso homma kun kääntää pyörät ääriasentoon. Olisikohan mitään hyötyä pesun jälkeen suihkia sinne jotain suoja-ainetta?

Äsä

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 06.08.13 - klo:20:24
Juuri näin, eikä ole iso homma kun kääntää pyörät ääriasentoon. Olisikohan mitään hyötyä pesun jälkeen suihkia sinne jotain suoja-ainetta?

Ei siitä varmasti mitään haittaakaan ole. Itse ajattelin tuon projektin tehdä nyt tulevana viikonloppuna.

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 06.08.13 - klo:13:07

Tässä on hyvä muistaa se että mistä sitä mönjää sinne sisälokasuojan taakse pääsee?

Se tulee tuulilasinpyyhkimien alapuolisen muovipaneelin alla olevista vedenpoistoaukoista. Siis veden mukana huuhtotuu lehtiä ja havuneulasia jotka maatuvat ennenpitkää. Ongelmaa ei ole kun putsaa kerran vuoteen tai kahteen tuon kaukalon.

Äsä

Lainaus käyttäjältä: Ã,,sä - 08.08.13 - klo:15:42
Ei siitä varmasti mitään haittaakaan ole. Itse ajattelin tuon projektin tehdä nyt tulevana viikonloppuna.

Juuri äsken sain homman valmiiksi. Suosittelen erittäin lämpimästi suoraan irroittamaan pyörät, kun tätä tekee. Meinasi mennä pahemman kerran vati nurin kun niitä lärpäkkeitä yritin laittaa takaisin. Pyörät pois ottamalla saa myös paremmin kolot puhdistettua. Ei siellä kamalasti ollut tavaraa, mutta se oli pakkautunut melko tiukaksi paketiksi.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 06.08.13 - klo:20:24

Ei varmaan ole haittaa, mutta pinnan on hyvä olla varmasti vähintään 101% kuiva. Ja suojata muut kohdat kunnolla, niin ei tule siivousurakkaa päälle. Ja maahan joku pahvi tms.   ;)
Yritetään pärjätä.

tapanixxx

Ã,,lkää unohtakp putsata sitä kaukaloa pyyhkimien varsien alapuolelta.

Jos ette ole sitä tehneet, niin sinne lokasuojiin huuhtoutuu tavaraa koko ajan kun tulee vettä taivaalta. Korjataan siis syy ongelmaan, ei pelkästään siitä aiheutuvaa ongelmaa :)

mikkom

Minkäslaisiin eurokustannuksiin ootte noissa tehtaan avustamissa kynnysrempoissa loppupeleissä päätyny? Mulle tuli toisellakin yrkällä arvio/tarjous 1500e fifti-fifti-jaolla, mikä ei varsinaisesti houkuttele tekemään asialle mitään kun kukinnonalut ei toistaseks näy kuin tietoisesti katsomalla.
A4 Avant 1.8TQ -12

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy