Jetta V kynnyskotelot ruostuu

Aloittaja Bisti, 27.04.12 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

Bisti

No voihan nyt fuk! Jetassa kukkii kynnyskotelot, sieltä ihan edestä etuoven etupuolelta. Kunnolla on maalipinta kupruilla ja repsottaa. Minkähänlaisen väännön tästäkin taas saa? Tuo on semmoinen paikka ettei sinne millään voi tulla "ulkoista vauriota", joten kyllä katsoisin maalitakuun olevan voimassa myös tuossa.  >:(
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW ID.4 Pro Performance 150kW 2021
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20 (ex)
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Bisti

Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

d-spec

Ei ole käyny mielessä käydä näyttämässä paikalliselle dealerille (huolto)??? vastaus saattaa vaikka yllätää...
Golf 5 BKD 4motion, Passat 3C 4M CR R-Line 4motion,
Toyota Ma70 7M-GTE, MB W201 1,8E.

torx

Mulla oli vitoskopan golffissa sama, meni takuuseen! Tästä aikaa parivuotta

dosetti

tyyppivika tuokin. Käy näyttämässä.

poloboy

Jaaha, tästähän minä juuri kirjoittelin ruostesuojaus-topikkiin, minulla on ruostetta tasan samassa paikassa. Pitääpä käydä jälleenmyyjän juttusilla ennen kuin alan tekemään itse asialle yhtään mitään.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

YALMAR

Itse kävin torstaina näyttämässä 2004 vuoden golfia samasta syystä bernerillä.
Sanoivat että menee käsittelyyn ja korvaavat todennäköisesti 50-80%... Siltikin maksettavaa itselle jää kuulemma 200-400e
Aika näyttää miten käsittelyssä käy.

hiloran

nuo kotelot eivät oikein pysy puhtaana vaan kaikki mämmi muhii ja raapii tuolla. Ainakin omassa kuraläpän taakse kertyy valtavasti hiekka sun muuta....

jni

Lainaus käyttäjältä: hiloran - 30.05.12 - klo:22:21
nuo kotelot eivät oikein pysy puhtaana vaan kaikki mämmi muhii ja raapii tuolla. Ainakin omassa kuraläpän taakse kertyy valtavasti hiekka sun muuta....

Sulla on kai auto alkanut muuttua Opeliksi?  ;)

Mulla oli 20 vuotta sitten 2 vuotta vanha Kadett, jossa ruoste puski läpi samasta paikasta samasta syystä.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Pertsa

Kullä tuonne lokarien taakse vaan kerääntyy kompostia vähän kaikkiin merkkeihin luulisin. Itsellänikin tuossa B8:ssa juuri kun tuonne rakoon suuntaa vesisuihkun tai painepesurilla niin kyllä sieltä kuravanaa tulee. Pitäis vaan irrottaa roiskeläpät ja sisälokasuojaa ja putsata sieltä takaa moskat pois.
Ei sen kuitenkaan ruostumaan luulisi alkavan ihan itsestään vaikka sitä kuraa tuonne kertyykin.

Tässä esimerkki Audi A3 8L:stä. Auto oli tuossa vaiheessa n. 6v. vanha. Ihmettelin kun oven avasi ja katsoi sinne kynnyskotelon etupäähän, niin siellä kasvoi nurmikko :)
Avasin sitten nuo sisälokarit ja molempien etulokasuojien takana oli varmaan ainakin puoli ämpärillistä tiukkaan pakkaantunutta hiekkaa, savea, puun lehtiä jne. n. 30cm korkeudelta.

Tässä kuva putsattuna. Ihan ehjät oli paikat

jni

^Audi on Audi. Opelissa tosiaan kahdessa vuodessa puski nurmi läpi pellin.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Tureq

Olen tästä johonkin jo maininnut, mutta laitetaan tähänkin: -08 Jetasta korjattiin toisen puolen kynnyskotelo samasta paikkaa alle kolmivuotiaana 50tkm ajettuna, maali näytti kukkineen eka pois ja sinkitys esille, varsinaista ruostetta ei kerennyt ainakaan paljoa tulla. Maalitakuut oli voimassa, mitään ongelmaa takuussa ei noin tuoreessa vehkeessä ollut.

Auto pestään käsin väh pari kertaa kuukaudessa, myös talvella, pesun yhteydessä tuo tuli ajoissa huomattua.

Bisti

Päivitetäänpäs tämäkin, eli auto oli korjattavana ja 100% maahantuojan piikkiin. Ei mitään kädenvääntöä, selkeä homma ja auto alle 6 v vanha (rekisteröintipäivämäärä lokakuussa) niin kustannusten jako 100-0. Mikäli auto olisi korjattu vasta lokakuun jälkeen, olisi kustannusten jako alkanut muodostua toisenlaiseksi.

peelo

tyyppivika.

Eile tuli oma golf v maalaamosta juurikin nuo paikat korjattiin ja roiskeläpät eteen.
900e.

tsiih

Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

skandinaavi

Ei nyt liity kynnyskoteloihin, vaan kynnyslistoihin. Mutta itse huomasin tuossa että omassa 08 vuoden variantissa on kaikissa kynnyslistoissa jo pientä kukkimista  >:(  ELi siis yksitäisiä ruostepisteitä siellä täällä. Maahantuojan piikkiin on varmaan turha yrittää, kun ovat niin "kuluvalla" alueella. Kenelläkään muulla vastaavaa?
Skoda Octavia II Elegance 1.9TDI 2008
EX Golf V Variant 1.9 TDI 2008
EX. Octavia I 1.6 2001

Fedder

Sama juttu vuoden 2007 lokakuussa ensirekisteröidyssä Golf Variantissa sekä kuskin että apukuskin puolella. Leppäsuon VAG-huolto tuumi, ettei kuulu asiaan ja käy näyttämässä merkkiliikkeessä. Samana päivänä menin "tyhmyyttäni" Espoon VV-autoon ja: tuskin oli etuovia avattu, kun heppu totesi "kuluneet maalipinnat" lähtevät tuosta kohden ruostumaan. Pienen suostuttelun jälkeen kaveri suostui tekemään reklamaation maahantuojalle. Ja bumerangina takas.

Kävin sitten toisella jälleenmyyjällä näyttämässä ongelmatapaustani ja he totesivat, että menee takuuseen. tämä ei auttanut, koska tapaus oli jo avattu Espoossa. Lisäksi kävin näyttämässä autoa vahinkotarkastajalla/peltikorjaamolla ja terveiset olivat: maalipinnat ehjät, sinkitysongelma.

Tämän jälkeen kysyin vielä Espoon VV-autolta onko kiinnostusta kompromissiin. Ei ollut. Kuluttaja-asiamies yritti myös turhaan. Seuraavaksi kuluttajavalituslautakuntaan. Olisin tyytynyt VV-auton päätökseen ellei kaikki muut auton livenä nähneet olisi olleet toista mieltä.

Kaiken kaikkiaan Vv-auton ja maahantuojan (=yksi ja sama) suhtautuminen asiaan on ollut viileän tylpän ja epäasiallisen surkeaa.
Immer wieder Golf.

skandinaavi

Jeps, enpä taida jaksaa tuulimyllyjä vastaan taistelemaan... ja sitäpaitsi yhden nypyn jo tuossa kokeilun vuoksi "korjasin", eli varovasti vaan raaputin ruosteen pois, paikkamaalia + lakka päälle. Yllättävän hyvä tulos tuli, kun sai lakalla täytettyä syntyneen kolon maalipinnan tasoon. Kelpaa minulle. Kulutus kestävyys on tietenkin oma asiansa ja sitä pitää tarkkailla jatkossa ja harkita sitten muita vaihtoehtoa. Kirjoittelinkin jo tuonne auton teippaus palstalle, josko siihen teipit iskis päälle, tottakai ruostekorjauksen jälkeen...
Skoda Octavia II Elegance 1.9TDI 2008
EX Golf V Variant 1.9 TDI 2008
EX. Octavia I 1.6 2001

zonni

Kesäkuun alussa huomasin omassakin jetassa saman vian kummallakin puolella,kävin silloin sitä merkkiliikkeessä näyttämässä ja ajattelin että kun ei mitään kuulunut niin saa unohtaa koko korjaus.Tuli sitten tänään soitto ihan yllätyksenä että maahantuoja korvaa maali viat ja samalla laitetaan huopa palat oviin ettei pääse talvella sulamis vesi jäätymään oven ja kotelon väliin.Olin jo asentoitunut että eihän sitä korvata(-08 jetta)
Mitä nyt ole noita katellut niin järjestään tuttujen golffeissa ja jetoissa tuo sama vika(05-08)

Setä

Sama, eli kynnyslistojen ruostuminen koko matkalta, oli ongelmana 3/2006 rekisteröidyssä Golf Plussassa. Ruostetta oli myös katonrajassa, tuulilasin yläpuolella.
Koska VV-Auton ja Keskon vastaantulopolitiikka oli ennakkoon jo tiedossa, pistin kolopallon kiertoon.

On mielestäni käsitämätöntä miten surkeaksi laatu on VW-ryhmän autoissa yleisestiottaen mennyt. Monen Volkkarivuoden jälkeen oli pakko vaihtaa merkkiä, sillä ei yksityisen henkilön kukkaro kestä poskettomia korjauksia ja korjaushintoja.

Sääli, sillä VW-ryhmän autot ovat lähes poikkeuksetta olleet erinomaisia ajo-ominaisuuksiltaan, mutta niin kuin aikoinaan sanottiin, sääli on sairautta...

vincent

Lainaus käyttäjältä: vw08 - 25.07.12 - klo:16:21
Kesäkuun alussa huomasin omassakin jetassa saman vian kummallakin puolella,kävin silloin sitä merkkiliikkeessä näyttämässä ja ajattelin että kun ei mitään kuulunut niin saa unohtaa koko korjaus.Tuli sitten tänään soitto ihan yllätyksenä että maahantuoja korvaa maali viat ja samalla laitetaan huopa palat oviin ettei pääse talvella sulamis vesi jäätymään oven ja kotelon väliin.Olin jo asentoitunut että eihän sitä korvata(-08 jetta)
Mitä nyt ole noita katellut niin järjestään tuttujen golffeissa ja jetoissa tuo sama vika(05-08)
Meillä menee ensi kuussa Golf ovenkulman korjaukseen takuuna, auto rekisteröity 01/2006.
Ei ne veden 'ohjauspalat' kunnolla ainakaan Golfissa toimi, joten jos talvella auto avotaivaan alla ja käytössä sisälämppäri niin tarkkana kannattaa olla etuovia avatessa.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

poloboy

Vein eilen oman 2.0 TDI -06 Jettani kynnyskoteloiden maalaukseen Herttoniemen VV-Autoon. Maalipinta kupli etulokasuojien alta, ja tilanne ei näyttänyt vielä niin pahalta kun kävin autoa näyttämässä, nyt kuplii jo ihan kunnolla.
Kävin näyttämässä autoa kesäkuun alussa juuri ennen auton kuusivuotispäivää ensirekisteröinnistä (21.6.06), ja VV-Auto ilmoitti, että maahantuoja korvaa korjaustyön sataprosenttisesti. Hieno juttu, toivottavasti maalaustyö onnistuu niin hyvin, että maali myös pysyy. Takaluukku on maalattu, myös takuuseen kuplinnan takia, vuosi sitten kun ostin auton, nyt olin näkevinäni jotain kummaa epätasaisuutta takaluukun alareunassa.
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968

ex.
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Fedder

Oma yllä mainittu projektini on vielä pahasti vaiheessa. Juttelin ongelmastani työkaverini kanssa (osti 2011 variant 4motionin) joku päivä sitten ja sain äsken kuulla, että kupliahan hänelläkin on jo kynnyksessä samassa kohden kuin minulla.

Mikähän automerkki meikäläisen budjetin antamissa rajoissa mahtaisi olla laadultaan hyvä. VW ei ainakaan. Ottaa pattiin, koska autothan ovat muuten hyviä.
Immer wieder Golf.

poloboy

Sain Jetan takaisin tuossa perjantaina, olivat kuulemma maalanneet lokasuojia, kynnyskoteloita sekä ovia :o. Olivat uusineet jäänestopalatkin samalla, kun toinen oli tippunut matkan varrella. Jälki näyttää oikein hyvältä, toivottavasti maalipinta nyt kestää. Ehkä uskaltaisin nyt viedä auton ruostesuojattavaksi, koska tähän yksilöön ei taida saada enää mitään korjauksia takuuseen. No onhan jo kohta puoli autoa maalattukin...
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968

ex.
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Fedder

Onnittelut Poloboy! Meikäläisen Golfin kynnyspeltien kuplinta on nyt toisella kierroksella VV-Autossa - eli miettivät nyt vielä kertaalleen meneekö takuuseen vai ei. Mielenkiintoista kuulla pohdintojen tulos.

Vaikeaksi menee sitten aikanaan auton valinta, kun ei Volkkarista muuten haluaisi luopua. Tosin Sedän neuvohan oli, että sääli on sairautta.
Immer wieder Golf.

Setä

Niille foorumilaisille, jotka pohtivat siirtymistä VW-ryhmäläisistä muihin merkkeihin VW-läisten ongelmien vuoksi suosittelen ihan rauhallista tutustumista noihin Korealaisiin tuotteisiin.

Laatu on hyvä, ominaisuudet kohdallaan, hinnat järkevällä tasolla ja varustelu vakionakin hyvä. Ja sitten uutena heti ruostesuojaukseen, jos oletettu pitoaika on yli 3 vuotta.

Mutta jokainenhan tekee omat päätöksensä omien ennakkoluulojensa mukaan....

dosetti

mulla katsottiin oven maalauksen yhteydessä ettei ruostetta ole. Avasin eilen omasta nuo roiskeläpät irti niin puolisen litraa multaa ja hiekkaa lähti kummaltakin puolelta.. Aika tiiviisti oli pakkautunut ja haju muistutti sientä.

Kjimi

Ymmärsinkö edellä olevista viesteistä oikein, että yli 6 vuotta vanhoista autoista ei enää maahantuojan piikkiin noita kynnyskotelon ja lokasuojan alareunan välisen raon ruostumisia korjata?

Oma Golf V 2005 vuosimallia ja eilen autoa pestessä tuli huomattua ensimmäistä kertaa maalin kupruilua ja ruostetta. Onko näissä ollut uutena jotain X vuoden mittaista korin ruostumattomuustakuuta?
Seat Ateca FR 4Drive 2.0 TSI DSG '19
Seat Leon FR 1.4 TSI '14

Ex: Skoda Octavia III LB Style Business 1.5 TSI DSG '20
      Seat Leon FR Business 1.4 TSI ACT DSG '17
      Seat Leon FR 1.8 TSI DSG '13

Bisti

Lainaus käyttäjältä: Kjimi - 17.08.12 - klo:12:32
Ymmärsinkö edellä olevista viesteistä oikein, että yli 6 vuotta vanhoista autoista ei enää maahantuojan piikkiin noita kynnyskotelon ja lokasuojan alareunan välisen raon ruostumisia korjata?

Oma Golf V 2005 vuosimallia ja eilen autoa pestessä tuli huomattua ensimmäistä kertaa maalin kupruilua ja ruostetta. Onko näissä ollut uutena jotain X vuoden mittaista korin ruostumattomuustakuuta?

Kyllä noita yli 6v vanhojakin korvataan, kulujen jako vain on jotain muuta kuin 100% maahantuojan piikkiin.

JMP

Lainaus käyttäjältä: Bisti - 18.08.12 - klo:15:03
Kyllä noita yli 6v vanhojakin korvataan, kulujen jako vain on jotain muuta kuin 100% maahantuojan piikkiin.

Mulla on auto menossa ens viikolla korjattavaksi, täyttänyt keväällä 6 vuotta ja menee 100% takuuseen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy