Kokemuksia Golf Variant VI:stä

Aloittaja Tuomari, 06.01.10 - klo:21:49

« edellinen - seuraava »

xmasa

Suosittelen ehdottomasti isoa Webastoa noihin nyky kotteroihin. En itse suostuisi talvella edes ajamaan, jos ei Webastoa löydy, koska sitä vaan ei tunnu saavan lämpimäksi pakkasilla. Kannattaa samalla vaivalla laittaa Defan akkulaturi, jos tulee paljon lyhyttä ajelua.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Guido

Mulla on Golf 2.0 TDI:ssä tuollainen onnettomaksi haukuttu lohkolämppäri eikä mua ainakaan palellut autossa viime talvena. Tosin mulla ei ole muutenkaan tapana autoilla talvella t-paidassa ja shortseissa ;-)

Eihän tuo niin lämmin ole kuin muinoin omistani Saab 900 Classic, mutta ei taida mikään nykyauto pärjätä tuolle ruotsalaissaunalle.

PassatBluemotion

Saako uuden Golf Variantin (VI) 1,4 90 kW TSI koneeseen lohkolämppäriä (letkulämmitin) vai saako siihen ainoastaan säteilylämmittimen (öljypohjaan asennettava "paistinpannu")?

HAL9000

Missä nämä valmistetaan? Miksi 118kw konetta saa vaan DSG:llä. Missä Dynaudio?

Mexico, mañana...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

tsiih

Lainaus käyttäjältä: PassatBluemotion - 11.07.11 - klo:23:14
Saako uuden Golf Variantin (VI) 1,4 90 kW TSI koneeseen lohkolämppäriä (letkulämmitin) vai saako siihen ainoastaan säteilylämmittimen (öljypohjaan asennettava "paistinpannu")?
Kannattaa kysyä suoraan defalta ja calixilta, josko täksi talveksi olisi jotain kehitelty. Ennen sai siis vain pannun eli ulkoilmanlämmittinen...
Todella suosittelen webastoa tai eberiä, tämä moottori kun ei kykene säilyttämään lämpöä vaan pyrkii jäähtymään ajossa. Varsinkin jos on yhtään pätkäajoa.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

765turbo

Lainaus käyttäjältä: PassatBluemotion - 11.07.11 - klo:23:14
Saako uuden Golf Variantin (VI) 1,4 90 kW TSI koneeseen lohkolämppäriä (letkulämmitin) vai saako siihen ainoastaan säteilylämmittimen (öljypohjaan asennettava "paistinpannu")?

Liekö tuo VW sitten 90kw, mutta ainakin perinteistä plugia näyttää.

http://www.defa.com/doc/800/3852.pdf

Ja tässä isompi lista.

http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merke=VOLKSWAGEN&modell=GOLF&type=2&lang=6&ndid=




downtime

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 12.07.11 - klo:00:09
Missä nämä valmistetaan? Miksi 118kw konetta saa vaan DSG:llä. Missä Dynaudio?

Mexico, mañana...

Ja vielä suurempi kysymysmerkki että miksi helvetissä 4Motionia ei saa kuin tuon nuhapumpun kanssa? Eihän nyt vittu voi olla todellista. Muutenkaan ei mikään raketti ole tuo 1.6:nen niin siihen kun lyödään vielä tehoja syövä neliveto mukaan. Voi sitä liikkumattomuuden määrää....

Ai niin, ja missäs on tehdaswebasto?

tet

Lainaus käyttäjältä: 765turbo - 12.07.11 - klo:06:59
Liekö tuo VW sitten 90kw, mutta ainakin perinteistä plugia näyttää.

http://www.defa.com/doc/800/3852.pdf

Säteilylämppäristä on tuossakin kyse.


Lainaus käyttäjältä: Guido - 11.07.11 - klo:22:54
Mulla on Golf 2.0 TDI:ssä tuollainen onnettomaksi haukuttu lohkolämppäri eikä mua ainakaan palellut autossa viime talvena. Tosin mulla ei ole muutenkaan tapana autoilla talvella t-paidassa ja shortseissa ;-)

Taitaa olla kuitenkin letkulämppäri kyseessä? Ainakin defan luettelo tarjoaa letkulämmittimiä noihin koneisiin. Se lämppärin rakenne riippuu siis moottorityypistä, 90 kW TSI-koneeseen ei saa kuin säteilylämmittimen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

kotka

Lainaus käyttäjältä: downtime - 12.07.11 - klo:07:54
Ja vielä suurempi kysymysmerkki että miksi helvetissä 4Motionia ei saa kuin tuon nuhapumpun kanssa? Eihän nyt vittu voi olla todellista. Muutenkaan ei mikään raketti ole tuo 1.6:nen niin siihen kun lyödään vielä tehoja syövä neliveto mukaan. Voi sitä liikkumattomuuden määrää....
Tätähän on huhujen mukaan saanut vielä vuonna 2010 helmikuussa myös 2,0 TDi:nä, mutta ei saa enää.
Tämän tiedon antoi automyyjä kun omasta tarjousta pyysin. En sitten tilannut vasta kuin keväämmällä, niin vain 1,6 oli vaihtoehtona.
Ei tällä tosiaan niskojaan katkaise, mutta kun herää aikaisemmin niin melkein aina ehtii. Talvella lähtee hiukan paremmin valoista liikenteeseen kuin se naapurin etuveto, mutta muuta hyötyä en ole huomannut.
Ohjelmointi tuo lisää tehoja noin 10%, joten odotellaan parempaa.
Alustaa ei saa edelleenkään mitenkään madallettua, edes jousia ei löydy.
Joku voisi kehittää tuota luistonestoa hiukan, olisi napissa edes 3 asentoa (päällä-pois (joka ei olekkaan juuri yhtään pois)-oikeasti pois päältä)
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

downtime

Lainaus käyttäjältä: kotka - 12.07.11 - klo:14:28
Tätähän on huhujen mukaan saanut vielä vuonna 2010 helmikuussa myös 2,0 TDi:nä, mutta ei saa enää.
Tämän tiedon antoi automyyjä kun omasta tarjousta pyysin. En sitten tilannut vasta kuin keväämmällä, niin vain 1,6 oli vaihtoehtona.
Ei tällä tosiaan niskojaan katkaise, mutta kun herää aikaisemmin niin melkein aina ehtii. Talvella lähtee hiukan paremmin valoista liikenteeseen kuin se naapurin etuveto, mutta muuta hyötyä en ole huomannut.
Ohjelmointi tuo lisää tehoja noin 10%, joten odotellaan parempaa.
Alustaa ei saa edelleenkään mitenkään madallettua, edes jousia ei löydy.
Joku voisi kehittää tuota luistonestoa hiukan, olisi napissa edes 3 asentoa (päällä-pois (joka ei olekkaan juuri yhtään pois)-oikeasti pois päältä)

Minäkin muistelen että jossain vaiheessa olisi ollut 2.0TDI myös 4Motionina tarjolla. Eipä tuota ole Saksassakaan tarjolla joten lienee koko konsernin tasoinen linjaus se sitten.

Ei tuolla varmasti niskoja nytkäytä. Yli 13s 0 - 100 km / h on kyllä sellainen lukema että siinä kerkeää kasvattaa parran :)

Eikö ohjelmointi muka tuo tuon enempää tehoja ja vääntöä? Yleensä lukemat ovat siinä 20 - 25 % luokkaa.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: downtime - 12.07.11 - klo:15:56Eikö ohjelmointi muka tuo tuon enempää tehoja ja vääntöä? Yleensä lukemat ovat siinä 20 - 25 % luokkaa.


LainaaVW Golf 1.6 TDI vm. 2010: vakiona 105hv ja 235Nm. Tuning-boksilla 'huimat' 115 hv ja 252Nm. Vielä joutuu odottelemaan ohjelmointikaluja tähän 1.6 TDI moottoriin.

Eli 1.6TDI:ssä oli muistaakseni jokin lukitus ECU:ssa tms jonka takia kunnon viritystä ei olla voitu vielä suorittaa.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

kotka

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 12.07.11 - klo:20:56

Eli 1.6TDI:ssä oli muistaakseni jokin lukitus ECU:ssa tms jonka takia kunnon viritystä ei olla voitu vielä suorittaa.
Tämähän pitää paikkaansa, tosin pikku huhu kertoo että lukko olisi jo murrettu ilman että ECU hajoaa.
Ihan 100% varma tuo lukituksen purku ei ole, joten ihan vielä ei ole luotettavaa ohjelmaa tulossa.
Omakin kottero on pariin kertaan käynyt lukimessa, että saa auton tietoja eteenpäin bittinikkareille.
Erään realistisen tehotavoitteen olen kuullut, mikä tuosta koneesta olisi kohtuuhelposti ulos otettavissa, jos tuo lukko saadaan varmasti purettua. Omakin odottaa tuota lukonpurkua, jos ei auto ehdi sitä ennen vaihtua.
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

POSSU

Itse pohdiskelin samaa-että seuraava neliveto-auto, suht kohtuuhintainen,mutta se suorituskyky tai sen puute...suht painavakin on
-sama paino kuin ex- 3BG 1,9 tdi 4 motionissani.  siinä oli jonkunlainen ohituskiihtyvyys edes. (130 hv/310nm)

eGetin

Kyllä tämä farkku-golf on 1.6TDI 4motionina aika naurettavan laiska. Jos haluaa tosiaan että se auto kulkee edes hieman ripeämmin, kannattaa ottaa HB 2.0tdi 4motion.

Guido

Lainaus käyttäjältä: tet - 12.07.11 - klo:13:35
Taitaa olla kuitenkin letkulämppäri kyseessä? Ainakin defan luettelo tarjoaa letkulämmittimiä noihin koneisiin. Se lämppärin rakenne riippuu siis moottorityypistä, 90 kW TSI-koneeseen ei saa kuin säteilylämmittimen.

Voipi olla, en edes tiedä millainen lämppäri tuossa on, ei ole ollut tarvetta tutkia asiaa kun ei ole suurempia ongelmia lämpenemisen kanssa ollut. Lohko + sisälämppäri on talvella päällä yleensä puolesta tunnista tuntiin ennen aamulähtöjä eikä autossa ole tosiaankaan tarvinnut palella.

Toki webasto olisi parempi, mutta ainakin minä käytän sen webaston hinnan johonkin mielestäni hyödyllisempään kun tuonkin kanssa pärjään Etelä-Suomen talvissa.

downtime

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 12.07.11 - klo:21:39
Kyllä tämä farkku-golf on 1.6TDI 4motionina aika naurettavan laiska. Jos haluaa tosiaan että se auto kulkee edes hieman ripeämmin, kannattaa ottaa HB 2.0tdi 4motion.

Tavaratilasta vaan joutuu sitten luopumaan....

kotka

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 12.07.11 - klo:21:39
Kyllä tämä farkku-golf on 1.6TDI 4motionina aika naurettavan laiska. Jos haluaa tosiaan että se auto kulkee edes hieman ripeämmin, kannattaa ottaa HB 2.0tdi 4motion.
.. Tai jos haluaa pysyä farmarileirissä, niin vaihtaa merkkiä johonkin muuhun.
.. Tai ottaa vähän vanhempaa vuosimallia, jos sen pitää välttämättä olla volkkari.
Ihan ihmeellinen politiikka volkkarilla. Tätä 4 motionia ei saa edes useammalla varustelutasolla, edes kunnon istuimia ei saa tilattua lisäkorvausta vastaan.
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

tet

Lainaus käyttäjältä: Guido - 12.07.11 - klo:22:31
Toki webasto olisi parempi, mutta ainakin minä käytän sen webaston hinnan johonkin mielestäni hyödyllisempään kun tuonkin kanssa pärjään Etelä-Suomen talvissa.

Jep jep. Blueroan:ille tässä kuitenkin suosittelimme kilpaa webastoa, koska hänelle on tulossa 90kW TSI jonka säteilylämppäri ON TEHOTON. Eli webasto-suosituksellla ei ollut nyt mitään tekemistä 2.0 TDI:n kanssa, eikä sen letkulämppäriä (?) kukaan kai ole täällä tehottomaksi haukkunutkaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

tsiih

Mä veikkaan että jopa diesel lämpenee nopeammin ja PYSYY lämpimänä paremmin kuin 90 kw tsi. Myös kylmäkulutus on todennäköisesti suurempi bensakoneessa.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

POSSU

No ainakin edellinen 1,9tdi 3bg pasuuna lämpesi paljon nopeammin kuin nykyinen 1,4 90kw tsi...

Hxor

Uudessa Tuulilasissa Golf VI Variant voitti suosikkifarkkujen vertailun! Kisaamassa VW Golf, Skoda Octavia, Ford Focus ja uudistuneet Opel Astra ja Renault Meganen Sport Tourer.

Vielä muutama viikko niin saisi oman ajoon.  Mitenhän sitä malttaa odottaa?  ;D


kotka

Lainaus käyttäjältä: Hxor - 21.07.11 - klo:21:49

Vielä muutama viikko niin saisi oman ajoon.  Mitenhän sitä malttaa odottaa?  ;D



Hyvin malttaa odottaa, kuin joulupukkia konsanaan.
Se saapuu jollain aikaa, eikä sillä ole sen ihmeellisempää annettavaa kuitenkaan.
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

aquarius

Nyt on pari viikkoa ollut alla uusi Golf Variant VI 1.6 TDI DSG Highline ja kilsoja on tullut parisen tuhatta. Edellinen auto oli Volvo V50 2.0D Powershift (DSG). Tässä hieman omia kokemuksia Golf vs Volvo:

Penkki ja ajoasento: Omalle selälle Volvon penkki oli parempi. Volvossa löytyi hyvä ajoasento helpommin, kuin Golffissa ja käden sai rattiin mukavammin, kuin Golffissa. Tykkään ajella enimmäkseen siten, että vasen kyynärpää nojaa oven käsinojaan ja puristan rattia vasemmasta alakulmasta. Volvossa oli tuo käsinoja hieman lähempänä rattia, joten ratista sai paremmin kiinni ja käsi ei väsynyt yhtä helposti, kuin Golffissa.

Ajomelu: Tähän on vaikea antaa varmaa vastausta, koska autoissa oli eri merkkiset renkaat. Volvossa oli uudenkarheat Nokian Hakka V ja Golffissa on jotkin Continentalin ensiasennusrenkaat. Enivei, varsinkin karkealla asfaltilla on Golf meluisampi ja äänet ovat nimenomaan rengasääniä. Tuulensuhinoita en ole liiemmin pannut merkille sillä ne ovat paljon rengasääniä vaimeampia.

Ajo-ominaisuudet: Golf on selvästi pehmeämpi, kuin Volvo, mutta vaimennusta on kuitenkin riittävästi. Volvon jousitus on pintakova Golffiin verrattuna.

Valot: Molemmissa autoissa on Xenon valot ja tässä volvo vie kyllä voiton kirkkaasti.

Kulutus: Golf vie sekalaisessa ajossa noin litran vähemmän, kuin Volvo.

Suorituskyky: Volvo oli luonnollisesti ripeämpi suuremman ja tehokkaamman moottorin ansiosta, mutta Golffillakin pärjää aivan mainosti normaaliajossa. Vasta suuremmilla nopeuksilla tapahtuvat ohitukset sujuvat  Golffilla hitaammin.

Tavaratila: Golffin takaluukku on selvästi Volvon luukkua isompi. Nostokorkeus on ehkä muutaman sentin korkeampi, kuin Volvossa.

Sisätilat: Kuskin paikka on Golffissa hieman ahtaampi, kuin Volvossa, mutta takajalkatilat ehkä hieman suuremmat, kuin Volvossa.

Molemmissa autoissa on kauko-ohjattava Webasto ja Volvon eduksi voitaneen laskea se, että lämmityslaitteen suuttimet ja termostaatti kääntyvät automaattisesti oikeaan asentoon Webaston käynnistyessä, kun taas Golffissa taas käsittääkseni täytyy muistaa kääntää läpät ja termostaatti haluttuun asentoon.

Lisää kokemuksia luvassa kilometrien karttuessa. Volvosta mainittakoon, että se oli minulla uudesta asti ja ajoin sillä 70tkm. Koko tänä aikana autoon vaihdettiin takuuna uudet umpiot kääntömoottoreiden lakattua toimimasta, mutta mitään muuta vikaa ei autossa tuona aikana ilmennyt.
Volvo V90 T8 AWD -18

Tos®

Hmm ainakin TM on joskus kirjottanu S40/V50 olevan sisältä ahtaampi kuin Golf V...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Blueroan

Kyssäri, johon en käyttöohjekirjasta vastausta löytänyt; palaako Variantissa peruutusvalo vain toisella puolella, siis oikealla puolella? On tuo koiranhäkki kontissa, jota en jaksanut ottaa pois tarkastaakseni polttimot vasemmalta puolelta...
Seat Leon ST Style 1.2 TSI DSG nevada white
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4X4 Sportline

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Blueroan - 03.08.11 - klo:13:40
Kyssäri, johon en käyttöohjekirjasta vastausta löytänyt; palaako Variantissa peruutusvalo vain toisella puolella, siis oikealla puolella? On tuo koiranhäkki kontissa, jota en jaksanut ottaa pois tarkastaakseni polttimot vasemmalta puolelta...

Joo palaa vain oikealla puolella. Toisella puolella on takasumuvalo.

tet

Lainaus käyttäjältä: Blueroan - 03.08.11 - klo:13:40
Kyssäri, johon en käyttöohjekirjasta vastausta löytänyt; palaako Variantissa peruutusvalo vain toisella puolella, siis oikealla puolella? On tuo koiranhäkki kontissa, jota en jaksanut ottaa pois tarkastaakseni polttimot vasemmalta puolelta...

Ei niitä polttimoita tarvitse tarkistella, kyllä sen auton pitäisi osata itse kertoa jos jokin on palanut. ;) Ainakin tuo omani pimpotteli heti kun toinen rekisterikilven polttimoista kärähti.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

kotka

Ensimmäinen kerta kun ajan tankillisella yli 1000 km..
Ennen aamun ensimmäistä ajoa ajotietokone näytti ajomatkaa olevan 15 km, joten hiukan hirvitti lähteä tankkaamatta ja ilman varapolttoainetta 42 km:n työmatkalle. Luotin kuitenkin polttoainemittariin, jonka varoitusvalo oli edellisen reissun päätteksi syttynyt palamaan..
Heti alussa ajotietokone pimputteli, että polttoaine loppui ja jäljelläoleva ajomatka olisi 0 km, mutta auto vain liikkui..
Matka meni mittaria kyttäillessä, sekä loppumatkaa laskiessa.
Eipä polttoaineviisarikaan paljon enää värähtänyt kun tankille kurvasin.
Ajokilometrejä 1009,2 km ja tankkiin meni 54,2 litraa. Tankki tulikin taas ihan piripintaan, kuten edelliselläkin tankkauksella.
Tällä välillä ajo oli sananmukaisesti seka-ajoa kaupungissa ilmastointi päällä, toki jokunen maakuntareissu mahtui ajoihin.
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

tsiih

Olen ajanut n. 30 km sen jälkeen kun ajomatka on ollut nollilla... Ja reilu tuhat kilsaa oli silloin myös tripissä  ;)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

kotka

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 08.08.11 - klo:20:31
Olen ajanut n. 30 km sen jälkeen kun ajomatka on ollut nollilla... Ja reilu tuhat kilsaa oli silloin myös tripissä  ;)
40 kilometriä itse ajoin.
Ja olisihan tuolla ajanut hieman enemmänkin näköjään, jos tankin vetoisuus on 55 litraa
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy