Miksi hankkisin Audi A6 Avantin?

Aloittaja tasaaja, 13.04.12 - klo:14:29

« edellinen - seuraava »

tasaaja

Olen harkinnut siirtyä Audin rattiin monen vuoden Volvoilun jälkeen. Volvo on kaiken kaikkiaan hyvä peli, mutta sillä on vielä parannettavaa ainakin alustassa (löysä), ohjauksessa (osin tunnoton, raskas ja pienellä kääntösäteellä) ja automaattiaskissa (mm. viivettä vaihtaessa). Olen ymmärätänyt, että Audissa nämä "viat" voi unohtaa ja ajonautinto on taattu? Nyt kysynkin, miksi minun kannattaisi vaihtaa Volvo Audiin? Vaimo kun haluaa pysytellä vanhassa merkissä ja hänelle tietenkin pitäisi kyetä perustelemaan vaihtotarve hyvin.  ;D

Hakusessa on A6 Avant 2.0 tdi tai suuremmalla koneella ja 2009-2010 vuosimallilla. Ilmeisesti nuo sporttipenkit ovat välttämättömät. Miten on, riittääkö tuo kahden litran mylly esim. verrattaessa sitä Volvon D5 koneeseen..? Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon tällaisen audin hankinnan yhteydessä? Mahdolliset tyyppiviat jne..?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!

heifetz

MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

rob-s

Lainaaettä Audissa nämä "viat" voi unohtaa ja ajonautinto on taattu? Nyt kysynkin, miksi minun kannattaisi vaihtaa Volvo Audiin?

Tuskinpa elämä Audinkaan kanssa ole autuas mutta toki tällä palstalla on runsaasti tyytyväisiä sen merkin kuskeja.

Enpä usko että meidän pitää alkaa "myymään" Audia sinulle jos epäröit. Sanoisin, että tutustu niihin liikkeessä, käy koeajolla, tutki nettiautossa hinnat ja lue vagarenassa käyttäjäkokemuksia.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Baffa

Ajoin Volvolla, autoilu maksoi. Nyt ajan Audilla ja autoilu maksaa, nyt on lisäksi mukavata ja siistiä. Päättele loput.

Ranssi

Itselläni on jonkin verran kokemusta Volvon D5:stä (185 hv:n versio) ja VAG:n 170 hv:n cr koneesta, ja sanoisin, että hyvin tarkasti samalla viivalla ollaan kulun suhteen. Kulutuksen ja sivistyneisyyden osalta A6 Multilla vienee hivenen pidemmän korren kuin V70 tai S80 D5 A. Seuraavan sanon puhtaasti henkilökohtaisena mielipiteenä eli mielestäni edellisen korimallin A6 on jo hivenen vanhentuneen näköinen. Asia tosin korjaantuu jonkin verran S-line -paketilla, jollainen varsin monessa tuon ikäisessä kutosessa on. Miten olisi BMW E61 eli 5-sarjan touring? TM:n numerossa 1/10 oli vertailussa juuri edellä mainitut pelit ynnä MB, ja voiton vei Volvo niukasti ennen Bemaria. Audi jäi sen sijaan voittajakaksikosta selvästi korkeamman melutason ja kulutuksen takia. No joo, tämä meni ehkä jo liian kauaksi asian ytimestä, ja faceliftattu A6 tarjonnee varmasti audimaisia piirteitä eli jämäkkyyttä ja hyvää ajettavuutta sekä laatua.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy