Polttoainetoiminen lisälämmitin kauko-ohjaimella [PHC]

Aloittaja Jyri, 29.11.09 - klo:18:17

« edellinen - seuraava »

kossi76

Tehdasasenteisen Webaston mukana tulee Climatronic:iin nappi, jolla sen saa päälle/pois päältä.

Passattiin tosiaan tulee (ainakin toistaiseksi) lisäakku. Ja lämmittimen hintakin kauko-ohjaimineen on edullinen eli EUR 435 (autoveroton hinta)!
VW Touran 1.4TSI DSG vm. 2017
Seat Leon 1.0TSI Ecomotive vm. 2016

mla

Lainaus käyttäjältä: kossi76 - 06.09.10 - klo:10:08
Tehdasasenteisen Webaston mukana tulee Climatronic:iin nappi, jolla sen saa päälle/pois päältä.

Niin tuo nappi kytkee lämmittimen päälle tai pois, mutta ei tee mitään lämmittimen automaattikäytölle jota ohjaa auton 'tietokone' itse parametrien avulla. Tuo nappi ei sammuta Webastoa jos se on automaattikäytöllä päällä, eikä estä automaattikäytön Webaston kytkemistä päälle.

Lainaus käyttäjältä: PTG - 06.09.10 - klo:09:49
Totta tietysti sekin, että toinenkaan akku ei kaikissa tilanteissa tee autuaaksi. Touaregissa (tosin ehkä vain isossa TDI:ssä?) oli muistaakseni jokin systeemi, jolla auton sai "pakkokäynnistettyä" toisen akun virroilla. 

Väittävät, että T5:n ja Touareg jakaisi tekniikkaa hyvin paljon keskenään, mutta toisaan T5:sta ei löytynyt tuota 'pakotusta'. Riitti toki, että auton elektroniikka sai sen verran virtaa lisäakulta että heräsi henkiin ja sai kytkettyä pääakun päälle tjsp. Näin huolto sen minulle selitti miksi akku hyytyi monesti vaikka oli tupla-akut :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

VAG!

aa

Tommi13

Onko kenelläkään kokemusta tai muuta perusteltua mielipidettä, kumpi kauko-ohjattava lisälämmitin on parempi tai monipuolisempi 1.8 TSI koneelle; Webasto vai Eberi (Webasto 5.2 kW, HTM 100 ohjain tai  Eberi Hydronic B/D5W SC Compact + Easystart R+ ) ? En suoraan nähnyt merkittäviä eroja kummankaan toimittajan laitteissa, mutta omat kokemukset näistä ovat aika olemattomat. Hinnassa ja toimituksessa saattaa olla pieni ero, mutta se lienee kuitenkin aina tapauskohtaista, kuinka saa tingittyä hintaa ja asennusta.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

PerttiPasanen

Lainaus käyttäjältä: Tommi13 - 06.09.10 - klo:10:47
Onko kenelläkään kokemusta tai muuta perusteltua mielipidettä, kumpi kauko-ohjattava lisälämmitin on parempi tai monipuolisempi 1.8 TSI koneelle; Webasto vai Eberi (Webasto 5.2 kW, HTM 100 ohjain tai  Eberi Hydronic B/D5W SC Compact + Easystart R+ ) ? En suoraan nähnyt merkittäviä eroja kummankaan toimittajan laitteissa, mutta omat kokemukset näistä ovat aika olemattomat. Hinnassa ja toimituksessa saattaa olla pieni ero, mutta se lienee kuitenkin aina tapauskohtaista, kuinka saa tingittyä hintaa ja asennusta.

Omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta täältä tuntui löytyvän ihan asiaa: http://eeperi.com/ostajan_abc.html -> kohta 3.

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: PerttiPasanen - 06.09.10 - klo:10:58
Omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta täältä tuntui löytyvän ihan asiaa: http://eeperi.com/ostajan_abc.html -> kohta 3.

Kiitoksia! Hyvä linkki. Nyt vielä kun paikkakunnan Eberi-kauppias suostuisi vastaamaan tarjouspyyntöön, niin voisi verrata hintojakin. Toisaalta hinnan puolesta näyttäisi olevan kannattavaa ajaa Lappeenrantaan asennuttamaan laite.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

mla

Itse olen Webastoja suosinut vain siitä syystä, että Webastojen kaukosäätimet ovat järkevän kokoisia joten kulkevat avaimien mukana.
Eberin kaukosäätimen jälkiasennus oli aikanaan myös niin työn ja tuskan takana, etten enää halua kokea vastaavaa härdeliä. Webaston kaukosäätimien asennus on vain piuhat kiinni ja OFF napin painalluksen jälkeen toimii :)
Eberi toki toimii itse laitteena paremmin luotettavammin - siskolle aikanani myymä Golf IV on Eberin puolesta ollut moitteeton jo yli 8v.

S-T-P

Missähän lienee vika, kun kaukosäädin vilkuttaa 5 sekuntia oranssia valoa yrittäessäni käynnistää webaston kapulalla?

Ohjekirja antaa niinkin tyhjentävän vastauksen kuin että: Paristossa on virtaa, mutta signaalia ei vastaanotettu.
Tuon nyt voi kyllä todeta ilman tuota arvokasta painettua sanaakin.

Taky

Lainaus käyttäjältä: S-T-P - 19.09.10 - klo:21:46
Missähän lienee vika, kun kaukosäädin vilkuttaa 5 sekuntia oranssia valoa yrittäessäni käynnistää webaston kapulalla?

Patterissa ei riittävästi virtaa...Itsellä ainakin patterinvaihto auttoi.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

mla

Oranssia on minulla näyttänyt kaket ilmeisesti sen vuoksi, että paristo on lähes loppu ja signaali ei mene perille enää noilla tehoilla. Ongelma siis poistunut aina kun on vaihtanut pariston ja siitä päätelmä, että tarkoittaa pariston loppumista :)

JeanC

Lainaus käyttäjältä: S-T-P - 19.09.10 - klo:21:46

Ohjekirja antaa niinkin tyhjentävän vastauksen kuin että: Paristossa on virtaa, mutta signaalia ei vastaanotettu.
Tuon nyt voi kyllä todeta ilman tuota arvokasta painettua sanaakin.

Sama ongelma faijan Superbissa, metro-autosta totesivat että kauko-ohjaimen lähetin sökö ja uusi tilalle  ???

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: mla - 06.09.10 - klo:11:42
Itse olen Webastoja suosinut vain siitä syystä, että Webastojen kaukosäätimet ovat järkevän kokoisia joten kulkevat avaimien mukana.
Onko kukaan keksinyt mitään kätevää suojapussia weban T100 kauko-ohjaimelle?
Arastelen kuljettaa sitä avaimien mukana taskun pohjalla,herkän näköinen näyttö naarmuutumaan ja rikkoutumaan.

S-T-P

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 19.09.10 - klo:22:12
Onko kukaan keksinyt mitään kätevää suojapussia weban T100 kauko-ohjaimelle?
Arastelen kuljettaa sitä avaimien mukana taskun pohjalla,herkän näköinen näyttö naarmuutumaan ja rikkoutumaan.

Minulla oli aikoinaan eberin kaukosäätimessä suojakalvo näytön päällä puhelimien tapaan. Hienostihan se suojasi naarmuilta.

Eipä muuten ihan jokaisesta kaupasta löydykään tuollaista paristoa jollaisen tämä webaston kapula tarvitsee. En täten ole vieläkään päässyt testaamaan onko tuo kaukon toimimattomuus ihan vain virran puutetta. Täällä maaseudulla kun asuu, niin täytyy tehdä aina oikein kunnon ostosreissu kaupunkiin saadakseen jotain harvinaisempaa.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: S-T-P - 24.09.10 - klo:19:16
Minulla oli aikoinaan eberin kaukosäätimessä suojakalvo näytön päällä puhelimien tapaan. Hienostihan se suojasi naarmuilta.
Ainoa mikä antaa lähes täydellisen suojan,myös kakelle on kirkas kondomi.Ajattelin kokeilla sitä kun en muutakaan keksi ;D

mla

Vuosia noita Webaston kakeja raahannut taskussa ja ei ole tullut ainakaan itsellä tarvetta erillisille sköndäreille niiden päälle :)
Mutta ei kait moisesta haittaa ole jos jostain sopivan löytää.

Jos T91 näyttää oranssia valoa niin silloin paristo on vähissä ja ei saa lähetettyä signaalia autolle. Itse olen noita paristoja kyllä löytänyt joka marketista eli ei T91:n paristo nyt niin harvinainen ole. T100:stakin löytyy useimmista.

S-T-P

Lainaus käyttäjältä: mla - 24.09.10 - klo:20:07
Jos T91 näyttää oranssia valoa niin silloin paristo on vähissä ja ei saa lähetettyä signaalia autolle. Itse olen noita paristoja kyllä löytänyt joka marketista eli ei T91:n paristo nyt niin harvinainen ole. T100:stakin löytyy useimmista.

Ok, täytyy käydä tänään katsomassa jostain hieman isommasta puljusta tuota paristoa. Sellainen kauppa kuin Veljekset Keskinen ei ollut tarpeeksi iso pitääkseen moista valikoimissa.  ::) (tosin sehän onkin vain kyläkauppa)

mla

Pitää katsoa kyläkaupasta kun käy siellä tänään :)

CR 1/3 on se pariston tyyppi, osa valimistajista käyttää eri nimitystä, mutta yleensä tuo nimitys löytyy lisätiedoista.

mla

Oli se Keskinen ensimmäinen kauppa josta en tuota löytänyt :)

Meidän lähi K-Marketistakin noita löytyy, joten taitaa olla kovempi kysyntä täälläpäin noilla.

CR1/3N se koko tyyppi taitaa olla tuossa T91 paristossa ja 2CR1/3N (tai esim. v28pxl) tuossa T100:n paristossa

(ylppy)

tuli kokeiltua tuota superbin webastoa n.puoli tuntia ja ei se kyllä konetta lämmitä kuten arvata saattoi,mutta kabiini oli lämmin ja lasit sulat ::)

Loppis

En lukenu koko säiettä läpi, eli voi olla että missasin jotain aikaisempaa. Mulla kyllä lämpiää moottori webastolla hyvin. Ja itse olen sitä mieltä, että mieluummin moottori kuin kabiini.
Ja sellaisen olen huomannu omassani, että lämppärin moottori pyörii todella kovilla nopuksilla kun wabasto on päällä. Miks ihmeessä, ykkös nopeus riittäis hyvin?
Superb Combi 2.0 TDI CR Ambition DSG

mla

Kuten täällä jo pariin otteeseen on aiemmin todettu niin dieselissä vakiona esilämmittää tämä lisävaruste myös koneen, mutta bensa-malleissa on erikseen avattava se venttiili joka sallii moottorin lämmityksen.

Tehdas on päättänyt tuon Webaston puhalluksen pyörimisnopeuden suuressa viisaudessaan :)

ePa

Tehdastilauslisävarustelistassa tuulilasin sähkövastus [PKV] ja polttoainetoiminen lisälämmitin [PHC] ovat toisensa pois sulkevat, mutta entä jos tilaa lämpölasin ja myöhemmin haluaakin webaston/eeberin, niin onnistuuko? Vai onko pois sulkevuus lopullista?

Mieli saattaa muuttua matkan varrella.

mla

Jälkiasennettava Webasto/Eberi ei ole mitenkään poissuljettu vaikka autossa olisi lämmitettävä tuulilasi. Tämä on joku tehtaan päätös olla tarjoamatta noita tehtaalta yhtä aikaa.

(ylppy)

niin siis niitä ei suositella käytettävän samanaikaisesti ja "vahinkojen" välttämiseksi niitä ei saa tehtaalta molempia ruksattua,näin oli vastaus kun tilausta tein ja kyselin ???

S-T-P

Lainaus käyttäjältä: mla - 24.09.10 - klo:20:07

Tuo oranssi vilkkuvalo tosiaan tarkoittaa pariston virran vähyyttä, se tuli nyt selväksi kun viimein sain uuden pariston kapulaan. (olisihan tuon voinut painaa ohjekirjaankin...)

Tähän mennessä en edelleenkään ole löytänyt kyseisen mallisia paristoja (DL1/3N) mistään marketista enkä liioin pienemmästä puljusta. Tämä on tilanne EP:n alueella.
Tilanteeseen ryytyneenä tilasin pari kappaletta paristoja suoraan Duracellin nettikaupasta http://www.duracelldirect.fi/. Lontoon päästä sitä virtaa sitten lopulta parin viikon odotuksen jälkeen saatiin  ;D

joxxoj

Tämmösiä kysymyksiä tuli mieleen olisi mukava jos joku kehtaa vastata
Onko superbissa edes isompi akku jos otta webaston?
Onko akku eri paikassa webastollisissa superbeissa, missä akku yleensäkkin on superbissa?
Mikä on akun kapasiteetti superbissa?
Omassa audissa ainakin webasto vähän hankala kun on vain 70aH:n akku, niin ei sitä voi kovin kauaa pitää käynnissä. Toinen akku olisi vastaus mutta ei sovi minnekkään ja tuo alkuperänenkin on niin ahtaasti että ei voi laittaa suurempaa.

Kovasti alkanut kiinnostamaan tuo 2 tdi nelikko dsg elegance.
Pitäs vaan päästä kokeilemaan, että riittääkö siinä jerkku, kuitenkin iso auto kyseessä.

S-T-P

Autossani on yksi akku joka löytyy konepellin alta. Akun koko on 72ah. Ilman ctekin laturia siis aika avuton...

mla

Kuten tuossa pariin otteeseen on todettu niin V6:ssa akku on takaluukussa ja muissa nokkapellin alla. Webaston mukana ei tule toista akkua kuten 3C Passatissa tuli.
Paikka toiselle akulle löytyy siis jos V6 koneellista ei osta, mutta se ei ole siellä valmiina edes lisärahasta tehtaan jäljiltä, eikä tietenkään ole valmiita kaapelointeja tms.

(ylppy)

ei aavistustakaan akun tehosta,mutta joka päivä 2x30min webasto päällä eikä ainakaan vielä ole hyytynyt,mitään laturihässäköitä ei ole

mla

Akun 'riittävyyshän' riippuu siitä miten paljon sitä ladataan siinä lämmityksien välissä. Normaali tapa ladata sitä on tietenkin ajaa autolla riittävän pitkään ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy