Kesä- ja talvivanteet 2010

Aloittaja Kiviharju, 03.01.10 - klo:18:52

« edellinen - seuraava »

ram1

Replicaa saa niin monenlaista.Joukossa varmasti jopa alkuperäisten veroisia, mutta voi tietysti olla myös heikompaa laatua.Itse ostanut kahdet Audi Replicat ja molemmat oli laadullisesti ok.Ei vikoja.Toiset oli jopa saksalaiset Mam vanteet jotka oli ihan huippusiistit.Voisin sanoa, että viimeistelyssä voi olla läheltä katsottuna pientä sanomista varmaan yleensä.Mutta noihin joidenkin esittämiin kauhutarinoihin paskasta laadusta ja kieroista vanteista on kyllä varmasti liioiteltua.
Itsellä ollut tapana joka kesä ostaa uudet jostain mistä halvalla saa, koska se vaan niin mukavaa uudistaa autoa joka kevät ulkonäöllisesti.Itse pidän aina vanteista tiptop huolta ja myyn ne jollekin haluavalle.Tällä tavalla harrastus ei ole itselle maksanut kovinkaan paljoa kun vaan löytää itse mahdollisimman halvalla hyvää.Ymmärrän toki niitäkin jotka orkkikisia ostaa, mutta itselle se taas tulisi liian kalliiksi.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Golf

Vähän samanlaista vikaa ollut itsellänikin, eli joka kesä ovat vaihtuneet ja auto saanut taas uudenlaista ilmettä seuraavaksi vuodeksi. On noita melko monta sarjaa tullut vaihdeltua vuosien mittaan ja yhden kerran varmaankin noin 6-7 vuotta sitten kohdalle osui sellainen sarja joissa vanteen lakka alkoi lohkeilemaan ihan kesäkäytössä, silloin kyseessä oli replica-vanteet. Tarkempaa valmistajaa en muista tai oikeastaan edes tiedä, tahtovat tulla vissiin vähän sieltä sun täältä. Merkkejä on ollut kesä/talvi käytössä laidasta laitaan ja vain tämän yhden kerran on käynyt näin, eli sen perusteella uskallan sijoittaa itse lähinnä ulkonäöllisiin seikkoihin enkä juuri katso vanteen merkkiä tai alkuperäisyyttä.

Jos oikein hienot alkuperäiset saisi ja välttyisi vielä kanttarikosketuksiltakin, niin ehkäpä niitä voisi sen pari kesää hyvinkin pitää.

VW-man

Itsellä on kokemusta Brock RC12 vanteista. Ne on erittäin laadukkaat ja asialliset. Rialin Oslot oli myös hinta-laatusuhteeltaan aivan loistavat. Voin suositella myös Etabetalta Rochel ja Tettsut malleja. Niistäkään ei pahaa sanottavaa. Noissa kaikissa löytyy orkkis keskiöt ilman sovitteita ja ET:t hyvin lähellä alkuperäisiä. Saksalaisia ja italaisia merkkejä. Pitkät takuut ja osalla malleista takuu voimassa jopa ympärivuotista käyttöä ajatellen. Hinnoiltaan järkeviä.

Flat

kaivataan hieman apuja

suomesta ei saa etabetan rocheleita 19" tuumaisina oikein millään, kaikkialta sanovat että 18 on suurin saatavilla oleva koko. Outoa ?

Eli edullinen paikka ulkomailta...tähän mennessä edullisin paikka jonka olen löytäny on tämä:

http://cgi.ebay.it/Cerchi-in-Lega-19-Etabeta-ROCHEL-Felgen-Llantas-Jantes_W0QQitemZ260541092039QQcmdZViewItemQQptZCerchi?hash=item3ca97590c7

toimittavat myös suomeen, ja palvelu pelaa englanniksi....

onko jollakin tiedossa edullisia etabeta paikkoja ? saksan ebayn olen kolunnut, ja hinnat hirvittää...uk:sta ei oikein löydy....

Golf

Hieman erikoiselta kuulostaa, olisiko tässä taas liikkeiden viitsimisestä kyse vai mistä. En tiedä kuka on maahantuoja mutta luulisi suoraan sieltä selviävän. Ehtiihän ne laittaa hyvin vielä tilaukseenkin kun vasta tammikuun loppua eletään. Jos ne kerran muissa maissa ovat ihan yleisesti myynnissä tuossa kokoluokassa niin luulisi kulkevan tännekin ihan samalla tavalla.

_156_

Maahantuoja on Rautamo. Heidän sivuillaan vain hopeaa saa >18-tuumaisina. Ehkä sieltä kannattaisi kuitenkin saatavuus tarkistaa.

Flat

Otin yhteyttä maahantuojaan ja pikaisesti sain vastauksen että 19" on saatavilla. Tämän jälkeen kerroin lukuisalle joukolle jälleenmyyjiä että ko vannetta saa,että laittakaahan tarjouksia tulemaan. Ja tulihan niitä sitten.....loppu hyvin kaikki hyvin....

Nyt sitten pitäisi päättää minkä kokoiset ostaa ja mistä....se vaikein osuus.....

Golf

No niin, tota kautta ne ongelmat yleensä ratkeaa nopeiten. Tilausta sisään niin ehdit hyvin vahailla ennen allelaittoa.

variantR

Joo on meilläkin joka kesä ja talvi vahtunu vanteet ja merkkejä on ollu laidastalaitaan :D Ikävä kyllä oli italialaisia vanteita ja olivat huonoo matskua :-[ Täytyy todeta et kyllä saksalaiset osaa vanteita tehdä! 8)

R.U.F

Kaksi ekaa talvea mentiin alkuperäisillä aluilla ja kaksi edellistä kesää mentiin Azev a 17" 235/45 ja kyllä muuten soppa maistui ja rengasmelu oli järkyttävä tuolla rengastuksella!!. Tämä talvi menty Audin "näköisillä" replikoilla 17" kun halvalla sai. Tulevalle kesälle ostan jotkut kuhtuu hintaiset ja laadukkaat 16" noille alkuperäisille alumiineille koska arvostan mukavuutta enemmän kuin ulkonäköä. Pitäisi varmaan myydä vähemmäksi noita vanteita..

Flat

Hitusen OT, mutta tästä saa oivan käsityksen siitä mitä replica vanteet oikeasti maksavat

Esimerkki 1

Etabeta Tetsut

16 tuumaa 40USD = 35 EUR
20  tuumaa 120 USD = 105 EUR

Audi S5 replica

16 tuumaa 50 USD = 44 EUR
20 tuumaa 100 USD = 88 EUR

VW GTI

16 tuumaa 50 USD = 44 EUR
20 tuumaa 100 USD = 88 EUR

http://driftworldtrade.en.alibaba.com/productgrouplist-200841219-1/REPLICAS.html

eli jos "maahantuoja" tilaa tuolta vanteet ja myy ne täällä, niin ihan hyvän katteen siitä saa.

esim AudinS5 replica ostohinta   16" 4x44 EUR = 176 EUR, myyntihinta suomessa jotain 550 EUR
eli katetta jää, vaikka laskee rahdin ja tullit mukaan....

lq

Replica jostain etabeta tetsuteista? Ristus.  ;D

makelja

Noissa replikoissa vaan pienin tilausmäärä on 100 kpl. Ei muutakuin kimppa pystyyn  :P

¤kkk¤

INTER ACTION B9 8.5 & 9.5 x 19

Tuossa olis aivan mahtava setti... pitääkö tässä alkaa suunnitteleen vanteiden ostoa.
AutoCOM 2011/3

Skulaa

19 tuumaset jossain A4:ssa ovat hilpeytta herattavat. Ajettavuus ja mukavuus hukassa. 17 tuuma korkeintaan. Hassuimmat yhdistelmat on passatti 18 vanteilla, se ihan traktorin nakoinen.

Ulkonakokin paranee kun auto saa kumia allensa.

Omassa on 17 ja  225/50 kumeilla.

¤kkk¤

Kyllä se on tämäki niin nättinä että...  :P

AutoCOM 2011/3

jorkku

Lainaus käyttäjältä: Skulaa - 03.02.10 - klo:15:15
19 tuumaset jossain A4:ssa ovat hilpeytta herattavat. Ajettavuus ja mukavuus hukassa. 17 tuuma korkeintaan. Hassuimmat yhdistelmat on passatti 18 vanteilla, se ihan traktorin nakoinen.

Ulkonakokin paranee kun auto saa kumia allensa.

Omassa on 17 ja  225/50 kumeilla.

No ei toi mun mielestä kyl näytä mitenkään hassulta tai aiheuta hilpeyttä ainakaan minussa vaikkakin on 20" vanteilla!Niin kaunis laite!!! ;D

VW-man

Etabeta Tettsut on malli joka sopii melkein mihinkä autoon vaan. Hinta-laatusuhde erinomainen...

VW-man

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 08.01.10 - klo:22:02
Replicaa saa niin monenlaista.Joukossa varmasti jopa alkuperäisten veroisia, mutta voi tietysti olla myös heikompaa laatua.Itse ostanut kahdet Audi Replicat ja molemmat oli laadullisesti ok.Ei vikoja.Toiset oli jopa saksalaiset Mam vanteet jotka oli ihan huippusiistit.Voisin sanoa, että viimeistelyssä voi olla läheltä katsottuna pientä sanomista varmaan yleensä.Mutta noihin joidenkin esittämiin kauhutarinoihin paskasta laadusta ja kieroista vanteista on kyllä varmasti liioiteltua.
Itsellä ollut tapana joka kesä ostaa uudet jostain mistä halvalla saa, koska se vaan niin mukavaa uudistaa autoa joka kevät ulkonäöllisesti.Itse pidän aina vanteista tiptop huolta ja myyn ne jollekin haluavalle.Tällä tavalla harrastus ei ole itselle maksanut kovinkaan paljoa kun vaan löytää itse mahdollisimman halvalla hyvää.Ymmärrän toki niitäkin jotka orkkikisia ostaa, mutta itselle se taas tulisi liian kalliiksi.

No ei ne alkuperäisetkkään aina niin kummoisia ole. Tsekeissä, Slovakisssa jne. niitäkin väsätään. Tiedämpä yhden Audinkin jonka vääntyneessä orkkisvanteessa luki Made in China  :)

Flat

LainaaTiedämpä yhden Audinkin jonka vääntyneessä orkkisvanteessa luki Made in China

on niitä suorissakin. joku manitsi että audin orkkiksessa luki made in PRC eli kiina. Kenties juuri tuosta samaisesta tehtaasta tullut minkä aikaisemmin mainitsin.

Lainaa19 tuumaset jossain A4:ssa ovat hilpeytta herattavat.

Pitäähän joidenkin tuoda synkkään arkeen hipleyttä. Onko mukavampaa kuin naureskella 19" vanteilla olevalle neloselle liikennevaloissa, itse donitsien päällä istuen.

¤kkk¤

Lainaus käyttäjältä: Flat - 03.02.10 - klo:19:26
Pitäähän joidenkin tuoda synkkään arkeen hipleyttä. Onko mukavampaa kuin naureskella 19" vanteilla olevalle neloselle liikennevaloissa, itse donitsien päällä istuen.

AutoCOM 2011/3

Pertsa

Jaaha, 19 tuumaisetko on huvittavan näköiset A4:ssa? Sellaisia itsellenikin suunnittelin kesävanteiksi. No, täytyy sitten varmaan hommata 20 tuumaiset.

Flat

LainaaSellaisia itsellenikin suunnittelin kesävanteiksi.

Naureskellaan toisillemme liikennevaloissa ensi kesänä.

Lainaaoissa replikoissa vaan pienin tilausmäärä on 100 kpl. Ei muutakuin kimppa pystyyn

No eihän tuo ole kuin 20 auton vanteet. Ei ihan mahdoton ajatus.......tietysti kaikille tulisi samanlaiset ja samankokoiset.

Pekka T

Lainaa
No eihän tuo ole kuin 20 auton vanteet

Tuota , taisi tulla pieni laskuvirhe ?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

MacVolsu

Vararengas täytyy myös huomioida ;D

Male80

Illan ratoksi piti tälläistä rapeltää, oisko TSW Willow sopiva kesävanne Superb Combiin? Etuvanteesta tuli vähän turhan iso. Tarkoitus on hommata koossa 19"x8", joissa on huulta vähemmän kuin noissa.

VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

ram1

En tiedä miksi, mutta mun mielestä Superbiin sopii parhaiten leveäpuola vanne, vaikka muuten itsekin tykkään noista monipuolaisista.Mutta Male sun autot tuntien veikkaan että hyvä tulee.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Male80

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 13.02.10 - klo:22:56
En tiedä miksi, mutta mun mielestä Superbiin sopii parhaiten leveäpuola vanne, vaikka muuten itsekin tykkään noista monipuolaisista.Mutta Male sun autot tuntien veikkaan että hyvä tulee.
Samaa mieltä tuosta leveäpuolavanteesta, kun on massiivinen auto. Ei vaan ole tullut mieleistä vastaan, kun en halua sellaista, jossa puola päättyy aivan vanteen reunaan. Huulta ei tarvitse olla, mutta jonkunlainen reuna kuitenkin.

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Male80 - 13.02.10 - klo:22:59
Huulta ei tarvitse olla, mutta jonkunlainen reuna kuitenkin.

Miksi ostaa vanteet joissa on huulta, jos sitä ei sitten ole kunnolla?

Male80

Ei näihin Skodiin saa vanteita joissa on kunnolla huulta (jos ei anna kaarille rälläkkää). No tässä kuva edellisen autoni ensimmäisistä vanteista, joissa "huulta" n. 1 cm. ehkä selventää ajatustani siitä mitä tuolla reunalla tarkoitin:

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy