Bensiini auton muuntaminen FuelFlex-Bifuel ajoneuvoksi eli RE85 sopivaksi.

Aloittaja RSOCUstin, 16.03.12 - klo:20:58

« edellinen - seuraava »

Stresside

Lyödääs eloa vanhaan ketjuun ja kysytään täälläkin:

Onko jollakulla kokemusta Audin 1.8T BFB-koneen muuttamisesta flexifueliksi? Konversiokitillä tai ilman. Myös uudemmasta A4:n 2.0 TFSI tehdasversioisesta flexifuelista olevat kokemukset ovat tervetulleita!
Ajossa: VW Passat B8 GTE

Edelliset:
VW Passat 2.0 Turbo FSI w/ TipTronic
Audi A4 B8.5 Avant 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 2.0TFSI quattro
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 1.8T quattro, 225hp & 385Nm w/E85
VW Golf Variant VI Highline, 2.0 TDi DSG
Audi A3 8P 1.4 TFSI

VCDS @ Jyväskylä

Taky

Lainaus käyttäjältä: Stresside - 23.08.16 - klo:07:39
Onko jollakulla kokemusta Audin 1.8T BFB-koneen muuttamisesta flexifueliksi? Konversiokitillä tai ilman. Myös uudemmasta A4:n 2.0 TFSI tehdasversioisesta flexifuelista olevat kokemukset ovat tervetulleita!

https://www.eflexfuel.fi/


Tarkista onko autosi yhteensopiva:
eFlexFuel E85-muutossarjaa ei ole saatavilla diesel tai suoraruiskullisiin (esim. TSI, CGI, FSI, GDI, EcoBoost) moottoreihin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Stresside

Lainaus käyttäjältä: Taky - 23.08.16 - klo:07:46
https://www.eflexfuel.fi/


Tarkista onko autosi yhteensopiva:
eFlexFuel E85-muutossarjaa ei ole saatavilla diesel tai suoraruiskullisiin (esim. TSI, CGI, FSI, GDI, EcoBoost) moottoreihin.

Ei ole oma auto edes (vielä  ;D), vaan kiinnostaisi kokeilla välillä etanolilla kulkemista. Sen vuoksi juurikin tuo 1.8T BFB-kone on polttopisteessä, kun siihen tuon sivuston mukaan vielä konversio onnistuisi.

Kaipaisin kokemuksia, että miltä meno on etanolilla vaikuttanut tuolla koneella - käykö laihalla, nouseeko kulutus kuinka paljon, miten käy tehojen, riittääkö vakiosuuttimet?
Ajossa: VW Passat B8 GTE

Edelliset:
VW Passat 2.0 Turbo FSI w/ TipTronic
Audi A4 B8.5 Avant 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 2.0TFSI quattro
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 1.8T quattro, 225hp & 385Nm w/E85
VW Golf Variant VI Highline, 2.0 TDi DSG
Audi A3 8P 1.4 TFSI

VCDS @ Jyväskylä

Jonde

Sanoisin BFB:n suuttimien jäävän pieneksi kylmäkäynnistyspuolella, on meinaan melkoinen määrä etanolia kun pitää startissa saada läpi, jotta se lähteee ekalla käymään.
Tehoa saa lisää, mutta vasta kunnon ohjelmalla.
Tuota purkkia vähän epäilen kunnes joku toisin todistaa ja testaa.
Kulutus nousee ajosta riippuen 2-4l/100km
Omat kokemukset on ARY ja APX koneista

Stresside

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 23.08.16 - klo:20:39
Sanoisin BFB:n suuttimien jäävän pieneksi kylmäkäynnistyspuolella, on meinaan melkoinen määrä etanolia kun pitää startissa saada läpi, jotta se lähteee ekalla käymään.
Tehoa saa lisää, mutta vasta kunnon ohjelmalla.
Tuota purkkia vähän epäilen kunnes joku toisin todistaa ja testaa.
Kulutus nousee ajosta riippuen 2-4l/100km
Omat kokemukset on ARY ja APX koneista

Kiitos kattavasta vastauksesta Jonde!

Miten olet itse toteuttanut tuon konversion? Polttoaineen seosanturi polttoaineletkuun ja auton räätälöinti etanolikäyttöön ohjelmoinnilla? Mistä/keneltä vastaavia ohjelmointeja voisi saada?

Ajossa: VW Passat B8 GTE

Edelliset:
VW Passat 2.0 Turbo FSI w/ TipTronic
Audi A4 B8.5 Avant 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 2.0TFSI quattro
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 1.8T quattro, 225hp & 385Nm w/E85
VW Golf Variant VI Highline, 2.0 TDi DSG
Audi A3 8P 1.4 TFSI

VCDS @ Jyväskylä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy