Polo BlueGT

Aloittaja Peeveli, 07.03.12 - klo:12:55

« edellinen - seuraava »

Karvis

Jäsen TPi on asentanut tutkat Octaviaansa ja jälki on vähintäänkin tehdasasenteisen veroinen, itse en jättäisi sen vuoksi autoa ostamatta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Dumbass

Onko jälkiasenteinen äänihälytyksellä vai saako siihen myös sen etäisyysnäytön?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Dumbass - 26.02.13 - klo:17:50
Onko jälkiasenteinen äänihälytyksellä vai saako siihen myös sen etäisyysnäytön?

Jos tutka jälkiasennetaan alkuperäisosilla, niin toiminta vastaa kaikinpuolin tehdasasennusta.

Markku J

Alkuperäinen takatutkan osapaketti maksaa n 350 eur ja työn ohjeaika on 2,5 h. Luulisi tuon kytkeytyvän näyttöön, kun alkuperäisosa on, mutta luuloni ei ole tiedon väärti.

Tuohon automaatti-ilmastoinnin liian kuumaan puhallukseen liittyen tuli mieleeni, että manuaalinen saattaisi olla meille jopa parempi, kun säätö on "portaaton". Kytkeeköhän automaatti-ilmastointi kompressoria päälle / pois tarvittavan lämpötilan mukaan vai pyöriikö se koko ajan, ellei ole manuaalisesti pois kytketty ? Tällä haen vastausta siihen, että voiko manuaali-ilmastoinnin kompressorinappi olla samalla tavalla kesät talvet päällä, kuin automaatin kanssa, vai onko sen kanssa syytä pelata tilanteen mukaan - mikä ei ole houkuttelevaa, kun on helppoon tottunut.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.02.13 - klo:18:04
Alkuperäinen takatutkan osapaketti maksaa n 350 eur ja työn ohjeaika on 2,5 h. Luulisi tuon kytkeytyvän näyttöön, kun alkuperäisosa on, mutta luuloni ei ole tiedon väärti.

Hinta jää siis järjelliselle tasolle, kunhan vain asennus tulee suoritettua moitteitta.
Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

Vaikea valinnan paikka. 2 vaihtoehtoa:

1. auto:
-xenonit
-automaatti-ilmastointi
-sporttiratti ilman nappuloita

2. auto:
-xenonit
-parkkitutka
-monitoimiratti
-sadetunnistin ja autom. himmentyvä taustapeili
-manuaalinen ilmastointi

Auto 2 on 600 eur kalliimpi. Molemmat halliautoja, sinisiä, 4 -ovisia ja DSG:llä.

Karvis

Itse ottaisin tuon Climatronicilla olevan yksilön, ei sitä manuaali-ilmastoinnin jatkuvaa veivaamista jaksa pirukaan.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.02.13 - klo:18:48
Molemmat halliautoja, sinisiä, 4 -ovisia ja DSG:llä.

Nämä kiireessä ostettavat uudet autot on kyllä ikäviä tilanteita, kun joutuu kärsimään uuden auton tolkuttoman arvonaleneman, mutta ei pääse itse konffaamaan juuri omaan makuun sopivaksi. Omalla kohdalla loppuu kyllä into näissä tilanteissa aika nopeasti.

Noista vaihtoehdoista ottaisin itse ensimmäisen ja yrittäisin päästä liikkeen kanssa sopuun takatutkan asennuksesta. Itse maksaa vaikka osat ja liike hoitaa työt. Monitoimiratti ja himmenevä taustapeili jäisi kyllä kaivelemaan, mutta kai sitä pakon edessä oppisi ilman olemaan. Tai sitten ottaisi aina päähän niiden puute ja alkaisi rankasti veetättämään, kun on ostanut uuden auton mikä ei ole kuitenkaan sellainen kun olisi halunnut.

Karvis

Ratin ja tummenevan peilin saa molemmat asennettua jälkikäteenkin jos sellaiset haluaa.

Uppe

Ensimmäinen vaihtoehto taitaa olla se pohjoisen auto? ;)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.02.13 - klo:18:48
Vaikea valinnan paikka. 2 vaihtoehtoa:

Ota se, jonka myyjä on kauppansa ansainnut. Hyvästä palvelusta palkitaan turhan harvoin.

Jos päädyt tutkattomaan, niin asennutat tutkan ennen luovutusta. Ei poikkea tehdasasennetusta ja takuukin pelaa samalla tavalla.

Markku J

Joo, ykkönen on pohjoisessa. Ei tässä mitään katastrofaalista puutetta ole kummassakaan. Xenonit + LEDit on tärkein, joiden puute harmittaisi. Ehkäpä tuo ykkönen on fiksumpi valinta. Rattinappuloita minä käytän kuutosessa aika paljon, mutta  avopuoliso ei juurikaan. Sadetunnistinta ei tule iso ikävä. Pikkuautossa tutkakaan ei välttämätön ole, mutta siihen on helppo ihastua.

Ocu_P

Paha olisi noista kahdesta minun valita. Menee niin ristiin varusteet; toisesta puuttuu itselle olennaisena varusteena automaatti-ilmastointi ja toisesta parkkitutka.

BlueGT itsessään on hieno ja mielenkiintoinen malli, joka kyllä kelpaisi meidän talouteen toiseksi autoksi.

Markku J

Eiköhän se ole järkevintä ottaa automaatti-ilmastoinnilla varustettu ja asennuttaa siihen parkkitutka. Huomenna pitäisi vielä kuulla, jos yksi tilausputkessa oleva olisi vapaana. Siinä olisi Life -paketti (aut.ilm ja rattinappulat), xenonit ja RCD 510. Lieneekö tuossa paremmassa radiossa muuta lisuketta, kuin kosketusnäyttö ja CD -vaihtaja ? Minulla oli se Passat CC:ssä, mutta en pysty sen pohjalta sanomaan, ovatko kaiuttimet samat, kuin halvemmassa 310:ssä. Tehoa 310/510:lle molemmille ilmoitetaan samat 4x20W.

Mikko

Sciroccossa RCD-510 minusta soi tuota perusradiota paremmin, vaikka kaiuttimien pitäisi olla samat. Tiedä sitten soiko vaan korvien välissä vai oikeasti. Koekuuntelin kuitenkin molemmat.

Ajelin tänään aamulla VV-Auto Espoon teipeillä varustetun Blue GT:n perässä, ei vissiin ole myytävien joukossa.

Markku J

Sinällään ihme, että CD -vaihtajaa vielä myydään lisähintaan. Nykypäivänä varmaan aika harva CD -levyjä latailee vaihtajan makasiiniin.
Huomenna kai on päätöksen teon paikka Blue GT:n ostamisen kanssa.

Ibizan FR:ää kyselin myös, mutta maassa ei ole yhtään 150 hv -koneista pl. esittelyauto farkku. Joten tuokin kortti on pelattu pois pelistä.
Selvisi kuitenkin se mieltäni askarruttanut seikka, että Ibizassa tuo kone on edelleen kaksoisahdettu - eikös se ole kaikista VW -malleista jo poistunut. Lieneekö Skodalla vielä Fabia RS:ssä.

Karvis

Eikös GTI Polo ole myös kaksoisahdettu?

Markku J

Onhan se - olin tyhmä. En muistanut. Kummeksin tuota Ibizan 150 hv tehoa vaan ja ajattelin siltä pohjalta.

teemur

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 26.02.13 - klo:21:54
Eikös GTI Polo ole myös kaksoisahdettu?

On, samoin ainakin esim. 1.4TSI Passat 118kW (multifuel), Sciroccon ja Touranin tehokkaammat 1.4:set

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Markku J

Tilasin tänään Blue GT:n Keravan Laakkoselta, tutulta kauppiaalta, Matti Lajuselta, jolta olen aiemmin ostanut 2 uutta Volkkaria. Hän sai joltain toiselta kauppiaalta neuvoteltua heillä tilauksessa olleen auton, joka on valmistunut viime viikolla. Ei tarvinnut siis ottaa halliautoa. Kiirettä pitää Matilla, kun aikaslotti löytyi vasta klo 18, ja minun jälkeeni oli vielä tulossa asiakas.

Tällainen vaatimaton setti:

-Polo Blue GT, DSG, 4-ov
-sininen metalliväri
-Xenon -paketti
-Life -paketti
-RCD 510
-Webasto (harkinnassa, jos asennus onnistuu - varaus ottaa se kampanjahintaan 1150 eur)

Toimitus minun lopputilipäivänä 17.4.2013.

nemos

Onnittelut hienosta Polosta ja tavoitteen mukaisen auton löytymisestä halutulla aikataululla.
Volvo XC60 T8 Inscription

Ocu_P

Markku J: Harmillinen tilanne sinulla, mutta hienon ja todella tarkoituksenmukaisilla varusteilla olevan Blue GT:n olet tilannut. :) Toivottavasti saat myös Webaston pakettiin mukaan.

Apaju

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.02.13 - klo:19:12
-Webasto (harkinnassa, jos asennus onnistuu - varaus ottaa se kampanjahintaan 1150 eur)

Omalla kokemuksella ko. liikkeen asentajan asennuksen onnistumisesta, ei varmaan onnistu ;)
VW ID.3 Life

Markku J

Webaston kanssa on jännä tilanne, kun tässä ketjussa nimim. kuikka kertoo, että eivät saaneet sitä mahtumaan konetilaan. Ã,,sken kauppias kertoi saaneensa sellaista tietoa, että se mahtuisi, mutta varmuutta ei ole ennen kuin tutkivat asiaa. Heillä on toinenkin Blue GT asennusjonossa. Pyysin, että eivät turhaan purkaisi autoa isommalti, jos on epäilyksiä, ettei se kuitenkaan mahdu. Me pärjäämme ilmankin. Onkohan tuo 1150 eur montaakaan satasta normihintaa halvempi ? Muistaakseni kaukosäätöisestä maksoimme pojan autoon pari vuotta sitten reilut 1500 eur ilman mitään kampanjaa.

Karvis

Hyvä että Markku löysit nopeaan toimitukseen auton halutunlaisilla varusteilla, toivottavasti saavat vielä Webaston soviteltua paikoilleen :)

Apaju

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.02.13 - klo:19:48
Onkohan tuo 1150 eur montaakaan satasta normihintaa halvempi ? Muistaakseni kaukosäätöisestä maksoimme pojan autoon pari vuotta sitten reilut 1500 eur ilman mitään kampanjaa.

Samainen liike laskutti minulta 2690 euroa Webaston asennuksesta HTM kaukosäätimellä
eli on tossa jonkinmoinen ero.
VW ID.3 Life

Markku J

No huh, johan oli Webastolla hintaa.

Karvis: Pörhön auto oli iltapäivään saakka ykkösvaihtoehto, mutta tämän valitsemani puolesta puhuivat monitoimiratti ja RCD 510, sekä hieman se, että tämä on "korkkaamaton", hieman uudempi, eikä halliauto. Hintaeroa oli tasan 440 eur noiden varustelisien takia. Ja toki toimituskin on minulle huolettomampi, kun auto tulee suoraan maahantuontiputken kautta kauppiaalle Keravalle, eikä erillisenä lähetyksenä Rovaniemeltä suoraan minulle (pelotti hieman kuljetusvauriot ja vastuukysymykset).

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.02.13 - klo:20:27
Karvis: Pörhön auto oli iltapäivään saakka ykkösvaihtoehto, mutta tämän valitsemani puolesta puhuivat monitoimiratti ja RCD 510, sekä hieman se, että tämä on "korkkaamaton", hieman uudempi, eikä halliauto. Hintaeroa oli tasan 440 eur noiden varustelisien takia.

Erittäin järkevästi tuhlattu 440 euroa! Uusi on aina uusi.

SKU

Hieno Polo, onnittelut siitä. Weban hinta on hyvä, joten kannattaahan tuo ottaa jo vaikka pinta-asennuksena, eli siihen vaan lokarin ulkopuolelle kiinni kulmaraudoilla - olis ainakin uniikki ;)
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Apaju

En halua olla ilonpilaaja, mutta kuuluuko Polo GT kampanjan piiriin?
Kahan listalla on mainittu vain 1,2 TSI ei 1,4?
http://www.kaha.fi/file_root/Ajankohtaista/kampanja/Pikkuautokampanja_2012.pdf
VW ID.3 Life

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy