Skoda Superb Combi 1.8 TSI Ambition Business DSG 2012

Aloittaja kinect, 05.03.12 - klo:23:08

« edellinen - seuraava »

kinect

Tilattu 13.12.2011 uusi kiesi seuraavilla spekseillä:

- Skoda Superb Combi 1.8 TSI Ambition Business DSG
- väri Black Magic
- MDI-multimediasovitin
- Sound-System (10 kaiutinta, digitaalinen taajuuskorjain)
- sähköisesti säädettävä kuljettajan istuin muistilla
- irrotettava vetokoukku
- nahkainen monitoimiohjauspyörä, kolmipuolainen (radion ja puhelimen säätimet + Tiptronic-vaihteenvalitsimet)
- tilapäisvarapyörä tavaratilassa
- kaksoishäikäisysuojat
- tavaratilan ja matkustamon väliverkko
- sivuturvatyynyt takaistuimella
- ISOFIX-kiinnitys oik. etuistuimessa
- moottorilämmitin+sisäpistoke
- talvirenkaat Continental ContiIceContact, vanteet Moon
- tavaratilaan kangasmatto +kaukalomatto
- roiskeläpät taakse

Auto valmistui tehtaalta viikolla 4, liikkeeseen saapui viikolla 9, ja luovutus on 6.3. eli HUOMENNA!  :)

Kiitoksia palstalaisille arvokkaista vinkeistä, joita täältä sain lukea mm. ennen varustevalintoja. Värivalintaan vaikutti Vagarenan autotallista löytyneet hienot kuvat mustista superbeista, toisaalta juuri väri on se mikä valinnoissa hieman arveluttaa.. Saa nähdä miten ongelmalliseksi tuo musta väri osoittautuu ylläpidon kannalta. Finikor Brilliant-käsittely on suunnitteilla, jos löydän pajan (Oulun seudulta) mihin uskallan uuden autoni viedä käsittelyyn  ???

ePa

Jokos tämä on haettu liikenteeseen?

Tuliko tämä oululaiselta kauppiaalta? Siellä liikkeen pihassa oli yksi musta ilman kilpiä viime viikolla, kun ajelin töihin liikkeen ohi.

Eikä tuon mustan ylläpito ole sen vaikeampaa kuin muidenkaan värien. Pitää vaan puhtaana. :D

jni

Mitenkäs nuo Contin nastarenkaat ovat toimineet näin alkukilometreillä?

Ainakaan GreenLinen sporttialustan kanssa oli yhtäaikaa sekä VALTAVA jyrinä että korvia särkevä ujellus. Piti sitten vaihtaa tilalle Contin kitkat, joilla meno on kuin huopatossutehtaalla.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

kinect

Lainaus käyttäjältä: ePa - 10.03.12 - klo:21:39
Jokos tämä on haettu liikenteeseen?

Tuliko tämä oululaiselta kauppiaalta? Siellä liikkeen pihassa oli yksi musta ilman kilpiä viime viikolla, kun ajelin töihin liikkeen ohi.

Eikä tuon mustan ylläpito ole sen vaikeampaa kuin muidenkaan värien. Pitää vaan puhtaana. :D

Kyllä, auto on haettu liikenteeseen. Vajaa 400 km on kertynyt mittariin ensimmäisen viikon aikana. Olen ollut autoon erittäin tyytyväinen, hymy on herkässä :) Vajaa 10 vuotta tuli ajeltua manuaalivaihteisella Mazda6:lla. Odotukset oli korkealla tämän uuden auton suhteen, enkä ainakaan toistaiseksi ole joutunut pettymään. Autoon tutustuminen tässä on vielä käynnissä, eli manuaali iltalukemisena.

Oulustahan se, hyvinkin mahdollisesti olet bongannut juuri minun auton :)

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: kinect - 12.03.12 - klo:20:26
Kyllä, auto on haettu liikenteeseen. Vajaa 400 km on kertynyt mittariin ensimmäisen viikon aikana. Olen ollut autoon erittäin tyytyväinen, hymy on herkässä :) Vajaa 10 vuotta tuli ajeltua manuaalivaihteisella Mazda6:lla. Odotukset oli korkealla tämän uuden auton suhteen, enkä ainakaan toistaiseksi ole joutunut pettymään. Autoon tutustuminen tässä on vielä käynnissä, eli manuaali iltalukemisena.

Oulustahan se, hyvinkin mahdollisesti olet bongannut juuri minun auton :)

Oliko Aineella hyvät aleprosentit? Oma Scout aikoinaan Aineelta ostettu ja nyt uutta miettiessä tarkoitus olis taas sieltäkin tarjous pyytää. Vaikkakin nykyään asun ihan toisaalla.

Ja tuosta mustasta väristä huolehdit ihan suotta. Pestä ne pitää muunkin väriset autot.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

kinect

Lainaus käyttäjältä: jni - 12.03.12 - klo:19:38
Mitenkäs nuo Contin nastarenkaat ovat toimineet näin alkukilometreillä?

Ainakaan GreenLinen sporttialustan kanssa oli yhtäaikaa sekä VALTAVA jyrinä että korvia särkevä ujellus. Piti sitten vaihtaa tilalle Contin kitkat, joilla meno on kuin huopatossutehtaalla.

Jos jotain negatiivista autosta on pakko sanoa, niin se on juuri nuo Contin nastarenkaat. Vaihtoehtona mulle tarjottiin Nokian nastarenkaita, tiedä sitten olisiko olleet hiljaisemmat, mutta tämmöinen valinta tuli tehtyä. Rengasmelu oli ensimmäinen asia, mihin kiinnitin huomiota kun kurvasin auton luovutustilasta paljaalle asfalttitielle. Hetken jo epäilin, että minulla on joku ikkuna auki tai autossa on joku vika (koska tietysti odotin uudelta autolta lähes äänetöntä kyytiä). Melu ei kuitenkaan ole minua sen enempää häirinnyt pienen alkusäikähdyksen jälkeen, vastaavaan tai varmaan pahempaan meluun totuin jo edellisellä autolla (Mazda6). Lyhyen ajokokemukseni perusteella melu taitaa olla pahimmillaan alhaisilla nopeuksilla ja paljaalla asfaltilla, lumisella/jäisellä tiellä (eli "normitalvikelillä") ja maantienopeuksilla ei niin paha eli kelvannee mulle. Hyvä kuitenkin kuulla, että erilaisilla renkailla on odotettavissa jopa huopatossutehtaan äänitasoa.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: kinect - 12.03.12 - klo:21:07
Jos jotain negatiivista autosta on pakko sanoa, niin se on juuri nuo Contin nastarenkaat. Vaihtoehtona mulle tarjottiin Nokian nastarenkaita, tiedä sitten olisiko olleet hiljaisemmat, mutta tämmöinen valinta tuli tehtyä. Rengasmelu oli ensimmäinen asia, mihin kiinnitin huomiota kun kurvasin auton luovutustilasta paljaalle asfalttitielle. Hetken jo epäilin, että minulla on joku ikkuna auki tai autossa on joku vika (koska tietysti odotin uudelta autolta lähes äänetöntä kyytiä). Melu ei kuitenkaan ole minua sen enempää häirinnyt pienen alkusäikähdyksen jälkeen, vastaavaan tai varmaan pahempaan meluun totuin jo edellisellä autolla (Mazda6). Lyhyen ajokokemukseni perusteella melu taitaa olla pahimmillaan alhaisilla nopeuksilla ja paljaalla asfaltilla, lumisella/jäisellä tiellä (eli "normitalvikelillä") ja maantienopeuksilla ei niin paha eli kelvannee mulle. Hyvä kuitenkin kuulla, että erilaisilla renkailla on odotettavissa jopa huopatossutehtaan äänitasoa.
Ei nyt kannattaisi kuitenkaan ihan tuohon huopatossutehtaaseen tuudittautua. Kun saat kesäpyörät alle, paljastuu se että auton rengasmelu nyt vaan on suomen karkeilla teillä korkea. Siis korkea verrattuna muuhun melutasoon jonka ansiosta juuri tuo rengasmöykkä korostuu. Eihän tossa juuri muita ääniä kuulu.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

jni

^Väärin.

Superb on nykykuosissaan hiljainen. Myös kesärengastuksella, ainakin Conteilla. Firman Mondeo Farmari verrokkina on selvästi meluisampi, Golfeista ja Octavioista puhumattakaan.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

kinect

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 12.03.12 - klo:20:30
Oliko Aineella hyvät aleprosentit? Oma Scout aikoinaan Aineelta ostettu ja nyt uutta miettiessä tarkoitus olis taas sieltäkin tarjous pyytää. Vaikkakin nykyään asun ihan toisaalla.

Ja tuosta mustasta väristä huolehdit ihan suotta. Pestä ne pitää muunkin väriset autot.

Ainakin myyjä onnistui luomaan vaikutelman, että sain hyvät alennukset  ;D

Kyselin Superb-tarjouksia muualtakin lähialueelta. Tarjouksissa ei ollut muistaakseni kovin suuria eroja, mutta käytännön syistäkin valitsin mieluiten lähimmän liikkeen. Lopulta sain tingattua vielä jotain ekstraakin, muualta en jaksanut enään edes kysellä. Aineen palvelusta mulla on muutenkin pelkästään hyvää sanottavaa, sijausautokin järjestyi ilman kuluja kun sain vanhan autoni myytyä ja uusi auto ei vielä ollut saapunut.

Jep, nyt kun näin auton livenä (ja puhtaana) niin värivalinta ei ainakaan kaduta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy