A6 C7 vanteet

Aloittaja Pekka T, 27.02.12 - klo:20:09

« edellinen - seuraava »

SKU

#60
Hyvältä näytti minustakin. Hieno väri autossa, tykkään.

Laitetaan pari näistäkin. Pahoittelen paskaista autoa. Viime su pesin, mutta ei meinaa edes kotiin saakka puhtaana taas saada...ei aina jaksa.

A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Pekka T


^ Nämähän ovat todella paljon paremmat kuin mitä aiemmin pelkkien vannekuvien perustella oletin, aika häijyn näköinen yhdistelmä on nämä vanteet tummassa autossa, jossa on vielä aika tummat kalvotuksetkin.

Ot: Ikkunakalvoista sen verran että meidän A6:n kalvoissa on ilmakuplia ainakin kolmessa ikkunassa ja saman tekijän jäljiltä on vielä takapuskurinsuoja, ryppyjä on siinäkin, auto menee torstaina näiden asioiden korjaukseen, täksi aikaa saadaan laina-auto.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

SKU

Tässä on tehdastummennukset, jotka oli tummemmat kuin oletin. Ehkä vähän liiankin tummat minun makuun.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: SKU - 21.04.12 - klo:20:17
Tässä on tehdastummennukset, jotka oli tummemmat kuin oletin. Ehkä vähän liiankin tummat minun makuun.

Voi anteeksi kun niitä kalvoiksi luulin.  :)

Vaikka kalliit ovatkin, niin olisi varmaan pitänyt myös oikeat tummennokset valita, eikä erehtyä asennevammaisen kalvottajan työnlaatuun, oli sanonut että kyllä ne siitä aikaa myöten itsestään asettuvat.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

SKU

Saat anteeksi ;)

Puolensa kalvoissa on. Ne saa pois ja vaihdettua. Nämä lasit on mitä on ja vaihtaminen almost impossible.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

ZigZag

Hienot nämä SKU:n vanteet, kuten myös nuo Kvee:n vanteet. Onko SKU:lla 18 tuumaiset?

Jatkan OT:tä: Mä laitatin kanssa tuon takapuskurinsuojan Airportin Audicenterissä tai käytännössä niiden alihankkija Autodent sen taisi laittaa. Oli muuten täysin virheetöntä työtä (oon aika nipo näissä). Golfiin laitoin itse ja sen kyllä huomaa, aika monta ilmakuplaa...

Olen yrittänyt kovasti omalta tietokoneelta laittaa mm. vannekuvia, mutta ei onnistu. Tai itse asiassa kaikki menee hyvin esikatseluun saakka, mutta esikatselussa ei sitten näy mitään... Pitääkö "ampua" sokkona?
Volkswagen Golf Variant 1,2 TSI DSG & Volkswagen Touran 1,6 TDI DSG

Markku J

Hienoja autoja on teillä A6 -porukoilla. Mutta kuten useat palstalaiset tietävät, niin minä vierastan tosi paljon noita tummennuksia. Ne katkaisevat auton visuaalisen sivulinjan, kun kuljettajan ikkunaan ei meillä saa niitä laittaa. Siitä tulee sedaneissa sellainen katkottu sivulinja, ja farkuissa se tuo mieleeni ruumisauton, mitä nuo tummennukset suuresti muistuttavat sivulta katsottuna. Siksi en noita itse halua autoihini.

clima

No niin, nuo SKU:n vanteet näyttävät auton alla juuri niin hyvältä kuin kuvittelinkin, upea auto! 

Kvee

SKU, hyvältä näyttää ja noilla varmasti huomataan  ;)

Itselle tulossa kalvot ensi Keskiviikkona. Tulee 20% ja vielä mietinnässä josko laittaisi aavistuksen sävyä etusivuikkunoihin samalla. Laitontahan se on, mutta ei mitenkään harvinaista ja voihan ne ottaa siitä sitten pois.

Kyllä kesärenkailla oli tänään 15+ asteessa mukava kurvailla  ;D

Hana

Nyt ollut muutaman päivän kesärenkaat alla.Koko maltillinen 245/45/18 ja renkaina GY Efficientgripit.Eittämättä tuuman suuremmat vanteet olisivat olleet paremman näköiset mutta valinta oli tällä kertaa tämä.Kokemuksia sitten myöhemmin kun ajoa hivenen enemmän tällä setillä  8)

Pekka T


Tältä näyttää A4:n 19" rotorit meidän A6:ssa.  :)


Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pertsa

^Hieno on auto ! Ja Rotorit passaa myös kutoseen paremmin kuin hyvin.

Erkka

Jösses, että on komia peli. Ropsit täältä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Markku J

Oikein hyvin sopii Rotorit kuutoseen. Tosi hieno auto ja myös väri on upea !

SKU

Hienoja on kaikki  ;)

Oma oli vaan ainoa paskainen joukossa :P

Renkaiden koosta. Mitäs muut 19":n valinneet ovat mieltä rengasmelusta ja ajettavuudesta? Oma muuttui talvirenkaiden jälkeen vakaammaksi, ero on todella huomattava ja niinhän sen toki pitääkin. Hieman vetelee urista, mutta ei pahasti. Ajomukavuudessa kokonaisuudessaan menetettiin 17" kitkoihin ja olisi ehkä ollut hyvä päästä kokeilemaan 18" rengastusta ennen ostoa. Nuo omat GY Eagle Asymmetric 2:t ei ehkä ole maailman hiljaisimmat, ainakin kovilla paineilla aika meluisat - tosin vertauskohta on 17" kitkat ja ero on dramaattinen. Täytyy vielä testailla pikkuisen alempia paineita kun ilmat lämpiää ja tienpinnat vähän tuosta mukulakivestä tasoittuu. Nokian G2:t olisi ehkä olleet hiljaisemmat, mutta paha sanoa testaamatta. Kovat reunat tiessä paukkuu aika hyvin tällä koolla. Alustan osalta olen kokeillut dynamicia ja comfortia, toinen ulkonäöllisesti ja ajettavuudeltaan hyvällä tiellä (missä sellaisia pk. seudulla on...) parempi. Comfortilla ehkä vähän peittaa tuota matalamman profiilin kovuutta ja tuo takaisin mukavuutta. Ja ei tuo pahan näköinen ole tuossa comfort asennossakaan. Minulla oli dynamicilla tuossa kuvassa ja sama taisi olla Pekka T:llä.

Entäs 18"? Havaintoja ja kokemuksia?

Olishan tietty ne vakiorenkaatkin vielä tallessa  ::)

Tiet on vaan ihan paskassa kunnossa, routavaurioita siellä ja täällä. Tuomarinkylän ABC:n kohdallakin Tuusulantieltä poistuttaessa se pintavaurio on ollu vuosikausia ja ei ole rahaa riittänyt, että olis korjattu. Ja voi noita nastan kovertamia pintoja - asfalttia ei juuri nimeksikään näkyvillä. Oikea rengastus olisi täällä se 16" jumpelo rengas ja musta peltivanne  :P

A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

jusape

Onpas hienoja ja erilaisia vanteita alla teillä. 18" ihan ok, mutta tosiaan tuo 19" tietysti optimi. Korkea profiilisuhde sen tietysti osittain tekee. 17" on riittämätön, mutta minä menen sillä... normialustainen kun ei ulkonäöllisesti minusta isommalla parane. 35v pappa tässä kirjoittelee... olisko aika jo siirtyä Meseen.

Pekka T


Minun on vähän vaikea sanoa näiden Nokian Z G2:n kovuudesta, koska vertailukohta on oikeastaan minulla A5, jossa on matalampi alusta ja myös matalammat renkaat (Goodyear asymm. 255/35 R19). Näitä yhdistelmiä kun verrataan niin A6 on mukavuuden osalta paljon parempi.
Ajettavuus ja mukavuus on näillä kunnossa.

Rengasliikkeessä ihmeteltiin näiden Z G2:n pystyheittoa, käyttivät asentaessa 7:ssä bar:n lukemissa jotta saisivat heitot pois, alussa oli 2,8 bar paineilla oli jonkin verran tärinää moottoritie nopeuksilla, mutta se hävisi kun pudotti paineet 2,6 bar:iin.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Kyllä A6 huutaa 18-19" vannekokoa, kun mielestäni A7:ssa 19" oli pienin siedettävä ulkonäöllisesti. Seiskassa tuo 19" oli ajomukavuudeltaan oikein hyvä kompromissi. Isompaa en kuitenkaan olisi laittanut.

Jokker

Komeita vanteita ja autoja. Upeasti sopii nuo Rotorit A6:een!
Audi A6 Avant 3.0TFSI quattro '09

ex: BMW 520dA touring '12, Audi A5 coupé 3.0 TDI quattro '10, Audi A5 1.8 TFSI '07

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 22.04.12 - klo:19:28
Tältä näyttää A4:n 19" rotorit meidän A6:ssa.  :)

Aivan tosi hyvin istuu kokonaisuuteen. Ja valokuvakin on taiten otettu verrattuna omaan räpellykseeni  ;)

LainaaKirjoittanut: Hana 
Nyt ollut muutaman päivän kesärenkaat alla.Koko maltillinen 245/45/18 ja renkaina GY Efficientgripit.Eittämättä tuuman suuremmat vanteet olisivat olleet paremman näköiset mutta valinta oli tällä kertaa tämä.Kokemuksia sitten myöhemmin kun ajoa hivenen enemmän tällä setillä   
Asiallisen tyylikäs...ex. A4 oli valkoinen ja ko. väri miellyttää omaa silmää.

LainaaKirjoittanut: SKU
Entäs 18"? Havaintoja ja kokemuksia?

Hieman jo kirjoittelinkin...eli 18 selkeästi hiljaisempi - tosin tuo Kumho taitaa olla aika pehmeä rengas - ja ajettavuuden parantumisen perusteella voi suositella (tosin 225 leveänä jos vain saa) myös talvirenkaisiin.

rob-s

LainaaTältä näyttää A4:n 19" rotorit meidän A6:ssa

OHo missä vaiheessa PekkaT on hommannut A6:n? Toiset ne näköään vaan kirjoittelee auton hankinnasta ja toiset ne hankkivat autoja:) Onnea!

Rotorit sopivat hyvin..todennäköisesti mihin tahansa Audiin koska design on hyvin onnistunut. Kuvassa 19" näyttää itse asiassa (varsinkin A6 kokoisessa autossa) hieman pieneltä. 20" V-desing vanne on minusta aivan loistava seköä A6:een että A7:aan.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Quattroll nyt

Onhan se...  Pekka T:llä komia kulkine.
Vanteet sopivat myös hyvin autoon.

Olikos sitä heittoa kaikissa renkaissa vai osassa sarjaa?
Saatiinko tasapainoon kuitenkin?

9800160

Itellekkin alle vihdoin viime lauantaina kesätassut, Michelin Pilot sport 3:set 19 tuumasina.

Kuvankin vois laittaa kunhan joku ystävällinen kertoisi kuinka tehdään, ohjeista en löytänyt äkkiseltään miten liitetään kuva omalta koneelta.

17 talvirenkaisiin verrattuna, pitoa tiukoissa mutkissa sileällä alustalle selkeesti paremmin (parkkihallissa sopiva testausmutka) ja äänä ainakin ryömintänopeuksissa vähemmän. Motarilla melun kanssa mennään varmaan suunnilleen samoissa.
Nykyisin:
Audi A6 -12 Avant, 2.0Tdi aut
Toyota Corolla Verso -03, 1.6 bensa man

Ex VAGit:
VW Golf Plus - 06, 1,9Tdi man
Ex - VW Transporter - 95, 2,4D man
Ex - Audi A6 -07 Avant - 2.0T bensa man
Ex - VW Golf -98 HB - 1,6 bensa man

clima

Lainaus käyttäjältä: 9800160 - 23.04.12 - klo:11:00
Kuvankin vois laittaa kunhan joku ystävällinen kertoisi kuinka tehdään, ohjeista en löytänyt äkkiseltään miten liitetään kuva omalta koneelta.

Viestikirjoituksessa vasemmalta alhaalta "lisätoiminnot" ja sitten Browsella liitteeksi.

Zoob

Tuossa kuva OEM PQ1-vanteista+ 245/45/18 Nokian HakkaZ.
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

9800160

19" AEZ Valenciat alla. Jälkeenpäin ajateltuina 20 tuumasetkin olis menneet ulkonäön puolesta ihan helpostikkin.
Nykyisin:
Audi A6 -12 Avant, 2.0Tdi aut
Toyota Corolla Verso -03, 1.6 bensa man

Ex VAGit:
VW Golf Plus - 06, 1,9Tdi man
Ex - VW Transporter - 95, 2,4D man
Ex - Audi A6 -07 Avant - 2.0T bensa man
Ex - VW Golf -98 HB - 1,6 bensa man

clima

Onpas upeita kutosia!

Nuo PekkaT:n rotorit ovat omaan makuun mieleisimmät.

ZigZag

Mulla kesävanteina siis 19 tuumaiset PRY:t (ilmajousitus kuvassa "Auto" -asennossa):

Volkswagen Golf Variant 1,2 TSI DSG & Volkswagen Touran 1,6 TDI DSG

Kvee

Mukavasti erilaisia vanne-värikombinaatioita...hyvältä näyttää herrojen kiesit!

woodland

Lainaus käyttäjältä: ZigZag - 23.04.12 - klo:13:47
Mulla kesävanteina siis 19 tuumaiset PRY:t (ilmajousitus kuvassa "Auto" -asennossa):



Nää on hienot; johtuu varmaan siitä että itse hankin vastaavat 18" kokoisina. Mutta jos rehellinen olen niin kaikki vanteet ainakin tällä viimeisellä sivulla kävisivät hyvin myös minun autooni. Hienoja vanteita ja makeita pelejä kaikilla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy