VAGCOM auttajaa tarvitaan

Aloittaja HenTo, 13.02.12 - klo:09:36

« edellinen - seuraava »

torinogt

Moi olisko täällä ketään taituria joka osais auttaa tän skoda octavian 2,0 AZJ  automatin -04 kanssa alkaa taidot ja tiedot loppumaan tietenkin siitä saa korvauksen. autohan ei lähde käyntiin ja vikakoodeja ei pääse lukemaan vikavalokaan kun ei syty ecua ohjaava rele 428 ei tule nastaan 30 jatkuvaavirtaa sulakkeet on ehjät

torinogt

#541

Moi olisko täällä ketään taituria joka osais auttaa tän skoda octavian 2,0 AZJ  automatin -04 kanssa alkaa taidot ja tiedot loppumaan tietenkin siitä saa korvauksen. autohan ei lähde käyntiin ja vikakoodeja ei pääse lukemaan vikavalokaan kun ei syty ecua ohjaava rele 428 ei tule nastaan 30 jatkuvaavirtaa sulakkeet on ehjät. Loviisan suunnalla olis siis tämä kohde joka tarvitsee VAGCOM auttajaa

meitsiii

Löytyskö pkseudulta joku ketä voisi auttaa koodailemaan -19 mallista octaviaa? Takaluukku pitäis saada koodattuu että menee sisältä kiinni sekä kaukosäätimestä. Sekä se dorka piippaus pitäisi saada pois myös kun avaa luukun.
Sit ois myös kaukovaloavustin mitä pitäs vähän koodailla . 🤔

Timoo

Moro eli potilas olis VW golf IV 1.6 16v (BCB) ei menny katsastuksesta. koska ei saanu kierroksia ja iskee vikakoodit. vika ilmeisemmin kaasuläppä kotelossa ku viat alko sen jälkee ku puhdistin sen. eli varmaanki Sopeutusta siihen tarvis. ite oon vantaalta. nii löytyiskö vagcommia täält päin. ? obd lukijalt koodi oli P1553

2 Faults Found:
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals
P1553 - 35-10 - Implausible Correlation - Intermittent
17912 - Intake Air System
P1504 - 35-10 - Leak Detected - Intermittent  noit tulee. ei aina noit mut toi 1553 on toistuva.

meitsiii

Lainaus käyttäjältä: meitsiii - 02.02.19 - klo:17:21
Löytyskö pkseudulta joku ketä voisi auttaa koodailemaan -19 mallista octaviaa? Takaluukku pitäis saada koodattuu että menee sisältä kiinni sekä kaukosäätimestä. Sekä se dorka piippaus pitäisi saada pois myös kun avaa luukun.
Sit ois myös kaukovaloavustin mitä pitäs vähän koodailla . 🤔

Ei vissiin löydy ketään kenellä ois lainaa korvausta vastaan v2 tai hexnettii .? Hex+can on liian vanha tolle ei toiminu :/

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: meitsiii - 04.02.19 - klo:23:14
Ei vissiin löydy ketään kenellä ois lainaa korvausta vastaan v2 tai hexnettii .? Hex+can on liian vanha tolle ei toiminu :/
Ajelehan Tampereelle niin onnistuu :).

Kaukovaloassarille tosin ei FL Octaviassa pysty tekemään juurikaan mitään mutta muuten. Itsellä elokuussa kotiutunut FL Style pihassa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 05.02.19 - klo:12:33
Kaukovaloassarille tosin ei FL Octaviassa pysty tekemään juurikaan mitään mutta muuten. Itsellä elokuussa kotiutunut FL Style pihassa.

Eli ei pysty esim. säätämään kaukovalojen aktivoitumista 50 km/h nopeudesta alkaen? Näillä keleillä ei oikein kehtaa ajella kuuttakymppiä viidenkympin alueella jotta saisi kaukovalot palamaan...

Minulla on sama ongelma kuin edellisellä kysyjällä, VCDS on mallia Hex-Can ja auto MY18.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Suberb 2012

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 05.02.19 - klo:12:54
Eli ei pysty esim. säätämään kaukovalojen aktivoitumista 50 km/h nopeudesta alkaen? Näillä keleillä ei oikein kehtaa ajella kuuttakymppiä viidenkympin alueella jotta saisi kaukovalot palamaan...

Minulla on sama ongelma kuin edellisellä kysyjällä, VCDS on mallia Hex-Can ja auto MY18.

Pre FL ainakin pitkät menee päälle (ja pysyy) nopeudesta riippumatta kun tökkää kahesti viiksestä. Ei tule sitä assari-symbolia.

Daatta

Niin, kyllä ne pitkät manuaalisesti saa aina päälle... Mutta jos haluaisi pitää valot automaattitilassa ja laskea valoassistentin aktivoitumiskynnyksen 50km/h tunnissa.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Enhancer

Juurikin tuon kytkeytymiskynnyksen olisin ensimmäisenä pudottanut omasta 30km/h mutta ei onnistu. Automaatti-asentoon saa sentään muistin eli valoautomatiikka pysyy päällä jolloin viikseen ei tarvitse periaatteessa koskaan koskea.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

p-mies

Löytyykö Oulun seudulta VCDS lukua? Aux heater error lävähti vehicle statukseen + lisälämppäri pimeänä ja vikakoodeja ei peruslukijalla löydy. Korjausta varten pitäisi saada osviittaa mitä alkaisi tekemään. Passat 2011 1.6tdi.

Scodillac

#551
Itellä oli "muistaakseni" sama ilmoitus 2013 vm Octaviassa,vika kohdistui Webaston toimintaan,ei lähtenyt enää toimimaan ennen huollon kuittausta. Omassa tapauksessa käytin autoa ainakin kolmesti huollossa ja loppujen lopuksi takuuseen meni webaston vaihto (tuon kyseisen ilmoituksen jälkeen tuli muitakin häiriö ilmoituksia).
Mutta,tämä pohjautuu hataraan muistikuvaani.
VW Passat GTE My16
Skoda Superb HB 1.4 TSI L&K  My17

Mani

Moikka.
Koitin katsella tätä läpi, mutta ei sattunut silmään. Tartteis vagcom apua henkilöltä joka osais säätää valot ja samaten et ne ois jossain järkevässä toleranssissa. Perus golf vika, et osottaa suoraan "metrin" päähän valot. Ei viittis mitään ruuveja säätää automaattisesti toimivista umpioista.

PK-seudulta jos löytyisi apua. Itse asun kirkkonummella.
VW golf Alltrack 1.8tsi 2016

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Mani - 08.02.19 - klo:14:10
Moikka.
Koitin katsella tätä läpi, mutta ei sattunut silmään. Tartteis vagcom apua henkilöltä joka osais säätää valot ja samaten et ne ois jossain järkevässä toleranssissa. Perus golf vika, et osottaa suoraan "metrin" päähän valot. Ei viittis mitään ruuveja säätää automaattisesti toimivista umpioista.

PK-seudulta jos löytyisi apua. Itse asun kirkkonummella.
Valojen säätö tehdään kyllä ihan niistä ruuveista siellä umpioissa. Tarvittaessa testerillä sitten kuitataan mutta sellainen nosto mitä ehjille valoille tehdään ei testeriä tarvitse.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Mani - 08.02.19 - klo:14:10
Moikka.
Koitin katsella tätä läpi, mutta ei sattunut silmään. Tartteis vagcom apua henkilöltä joka osais säätää valot ja samaten et ne ois jossain järkevässä toleranssissa. Perus golf vika, et osottaa suoraan "metrin" päähän valot. Ei viittis mitään ruuveja säätää automaattisesti toimivista umpioista.

PK-seudulta jos löytyisi apua. Itse asun kirkkonummella.
Minkähän vuosimallin Golf ja millä valoilla?

Joissain valot säädetään ruuveilla (aika usein silloin polttimo huonosti paikoillaan) ja uusimmissa korkeussäätö saattaa muuttua ajonopeuden mukaan ???

Saksoboy

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 09.02.19 - klo:00:17
Minkähän vuosimallin Golf ja millä valoilla?

Joissain valot säädetään ruuveilla (aika usein silloin polttimo huonosti paikoillaan) ja uusimmissa korkeussäätö saattaa muuttua ajonopeuden mukaan ???
Ite nostin ruuvaamalla umpiosta itteltä vaikka on nämä kaarreominaisuuksilla olevat adaptiiviset valot. Muistaakseni sitä nopeutta piti olla joku 140 että sen edes huomasi että valokeila kohdistui. Kääntyessä taas päin vastoin. Hitaissa vauhdeissa kääntyy herkemmin
"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

vwp

Itsellä on muuten 2010 golf bi-xenoneilla ja alustan vaihdon jälkeen valot näytti noin metrin päähän. Kävin vcds:llä laittamassa jonkun resetoinnin rosstechin ohjeen mukaan ja valot surrasivat hetken ja asettuivat oikeaan asentoon, ruuveihin ei tarvinut edes koskea
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: vwp - 09.02.19 - klo:07:50
Itsellä on muuten 2010 golf bi-xenoneilla ja alustan vaihdon jälkeen valot näytti noin metrin päähän. Kävin vcds:llä laittamassa jonkun resetoinnin rosstechin ohjeen mukaan ja valot surrasivat hetken ja asettuivat oikeaan asentoon, ruuveihin ei tarvinut edes koskea
Madalluksen jälkeen perussäätö täytyy tehdä testerillä, koska valojen korkeutta säätävä anturi on toki eri asennossa kuin pitäisi.

Normaalisti kuitenkin valot säädetään mekaanisesti ruuveilla.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Mani

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 09.02.19 - klo:00:17
Minkähän vuosimallin Golf ja millä valoilla?

Joissain valot säädetään ruuveilla (aika usein silloin polttimo huonosti paikoillaan) ja uusimmissa korkeussäätö saattaa muuttua ajonopeuden mukaan ???
-16 alkupään alltrack. Ja oletus itellä et bi-xenon valot missä led päiväajovalo tuossa projektorin ympärille
VW golf Alltrack 1.8tsi 2016

vwp

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 09.02.19 - klo:13:22
Madalluksen jälkeen perussäätö täytyy tehdä testerillä, koska valojen korkeutta säätävä anturi on toki eri asennossa kuin pitäisi.

Normaalisti kuitenkin valot säädetään mekaanisesti ruuveilla.

Nojoo, ihan kun miettii niin kuulostaa loogiselta :)
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Alehandro

Jyväskylässä kenelläkään näitä vehkeitä? 2014 Alhambrassa sähköisten takaovien ohjaus hieman hakoteillä akun webastokuivailun jäljiltä ja samalla voisi tutkailla mahdolliset vikakoodit.

Luoteiskulma

Tarvetta olisi Vantaan seutuvilla koodata Q5:een muutama herkkutoiminto päälle ja deletoida muutama ärräpää-ominaisuus pois. Löytyykö ketään ammattimiestä jolta homma lunnistuu? Toki vaivannäöstä vaivanpalkkaa.

ari_karhu

Hei, tarvitsen vcds -apua espoo-nurmijärvi -akselilta, auto golf iv 1,9 AJM
tiedossa ainakin abs/esp-häiriöiden selvitystä
suuttimien "tarkastus", yksi ilmeisesti työntää liikaa/liian vähän tavaraa
avaimien koodaus
yhteys yv:n kautta
kiitos

gusba

Hei,

Kiireellinen asia:

Löytyykö täältä VCDS- auttajaa Helsinki-Espoo-Vantaa- akselille pientä korvausta vastaan?

Yleislaitteilla ei ole saatu paikannettua moottorivalon syytä. Saadaan kyllä nollattua, mutta ei saada mitään tarkempaa tietoa. Ilmestyy aina takaisin.

Pitäisi saada luettua siis kunnon vikakoodit.

Passat 3C 2.0T FSI (BPY) vm.2006

Kiitos!


2slow4motion@gmail.com

Tervehdys!

Onko jollain stadissa?
Ongelmana t5 Porterin padalla oleva 75kw 2.0 TDI joka on istutettu imulakaisukoneeseen. Normi odp testeri ei kerro mitään.

Ongelmana että lähtee käymään 1/15 startilla .. hörähtää muttei käy.. ja yhtäkkiä lähtee käymään.

Jakopää tehty lukitus työkaluilla ja tarkastettu ja tehty uusiksi kaksikertaa. Nyt alkaa loppumaan järki ton vehkeen kanssa.

Veikattu ilma ongelmia, mutta koitettu ilmata eikä auta.

Tomppa82

Kerkeiskö joku tulla lukemaan vikakoodit Hyvinkäällä?

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=42143.new;topicseen

Katsoa onko Webasto lukossa vai millaista vikaa ilmoittelee...

Pistä vaikka privaa.

Furi

#566
Turussa/Naantalissa pitäisi saada Webaston toimintaa tai oikeammin sen puutetta tutkittua, onko se lukossa tms. Kelloon tulee vikakoodia F07, mutta olisi hyvä saada kunnolla tutkittua.

Ajokkina -08 Passat, privalla saa kiinni

KARI PELLI

Joensuun lähistölllä ketään jolla vag com? Audi a6 sekalaista vikaa.
Vaihteisto  tiltissä,pyyhkijät toimii-ei toimi,+muuta.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: KARI PELLI - 28.03.19 - klo:06:45
Joensuun lähistölllä ketään jolla vag com? Audi a6 sekalaista vikaa.
Vaihteisto  tiltissä,pyyhkijät toimii-ei toimi,+muuta.

Noin tulevaisuutta ajatellen; kannattaa mainita myös ajoneuvon ikä apua pyytäessä. Vuoden 1996 A6 vaatii oman adapterijohtonsa eikä sen lukemiseen käy pelkästään can-väylää tukeva johto; vastaavasti taas 2019 -malliseen ei käy vanhemmat johdot.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Saksoboy

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 28.03.19 - klo:07:04
Noin tulevaisuutta ajatellen; kannattaa mainita myös ajoneuvon ikä apua pyytäessä. Vuoden 1996 A6 vaatii oman adapterijohtonsa eikä sen lukemiseen käy pelkästään can-väylää tukeva johto; vastaavasti taas 2019 -malliseen ei käy vanhemmat johdot.

Mikäs kaapeli sille 2019 malliseen pitäisi olla?
"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy